Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Knap karretje maar die kunststoffen zijschorten storen me
same here.
Ik vind dat echt lelijk. Het interieur ziet er wel knap uit, maar ik denk dat de uiteindelijke basisversie wat mager gaat uitvallen tov zijn concurrenten....
De grote achterruit is heel mooi (en praktisch), de achterlichten zijn origineel in deze klasse (een beetje xc90-achtig) en passen toch wel bij deze wagen volgens mij
en de 2.4 dan? het gat tussen de T5 en de 2.0 (respectievelijk 220 en 145pk) is nogal groot dan, vind je niet? de D5 betwijfel ik ook erg eerlijk gezegd... tenzij ze enkel de 163pk-versie aanbieden, want 185pk in zo'n hatchback
Kijk maar naar de Audi A3 1.8T 180pk : verkocht minder goed dan de S3, de 1.8T 150pk verkocht wel goed. Idem bij de BMW '1 : blijkbaar is er quasi geen vraag naar een 123i, want anders zou BMW 'm brengen, wees daar maar zeker van. Alfa Romeo : van de 150 pk 2.0 TS naar de 250 pk GTA, niemand had daar problemen mee. Bij de Beetle en de Golf is de VR5 een stille dood gestorven (enkel in de States wordt de opvolger van de oude VR5 nog verder aangeboden), dus daar (althans in 't geval van de Golf IV) was het ook van 150 pk (1.8T GTI) naar 204 pk (V6 4-Motion), de 170 pk 2.3 VR5 was een muurbloempje (en de 150 pk VR5, de voorganger, nog meer). En zo zijn er nog een pak voorbeelden te vinden, veel meer dan van het tegendeel.
Tel daar nog 'es bij dat het aandeel benzines in de productiecijfers steeds maar verder daalt ten voordele van de diesels. Niet meteen in de VS maar wel in Europa, en da's toch ook een belangrijke markt, zeker voor een kleine Volvo.
Ik vind een atmosferische 5-cilinder in een C30 eigenlijk behoorlijk misstaan. De atmosferische Volvo benzines zijn/waren niet echt vinnige motortjes, maar eerder motoren met een relatief zachte loop en een romigheid waar opoe en omoe zoveel van houden. Met die 2.4 wordt de Volvo heus niet vinniger dan een 120i of een 2.0 FSI (A3, Golf, ...)
Ik zei al "een gokje", daarmee bedoelend "mijn gokje". Zo zie ik het. Maar ik ben Volvo niet, dus ik pretendeer geenszins de waarheid te schrijven. Afwachten, dus.
In de S60 waarin ik hem gereden heb hoor je hem inderdaad niet zo heel goed, maar als je je raampje af doet vind ik hem toch al behoorlijk leuk klinken
Maar inderdaad een redelijke tamme motor voor zijn longinhoud (het was wel de 140PK versie)
In sommige kleuren valt tie best te pruimen in andere is het echt wel . Ik denk wel niet dat het een super verkoopssucces zal worden, de meeste mensen knappen af op z'n achterkant en voor een auto "voor de jeugd" is z'n prijskaartje veel te hoog.
Als concurent voor de golf - ford focus zou ik hem nog een kans geven, maar in een concurentiestrijd met de bmw1 en de audi a3 acht ik hem kansloos.
Nog een groot -punt is dat het zo goed als onmogelijk zal zijn om bijvoorbeeld een bak bier in die koffer te krijgen...
Welke motoren zijn die vierpitter benzines eigenlijk ? Zijn dat eigen Volvo-motoren (unlike the diesels) ? Zo ja : mjah, dan is de kans op een T4 terug kleiner. Zo neen : bestaat er van die motor bij 'n ander merk een drukgevoede versie ?
Lijkt me ook wel fun. Een C30 T4 met een tweeliter turbo met 200 pk (GTI-concurrent), en een C30 R met de vijfpitter turbo met ca. 250 pk (of nog wat meer) als concurrent voor de A3 3.2, 130i, R32 en consoorten.
Comment