Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Tgoh ja ...

    Echt lelijk vind ik 'm niet, maar ook niet zo knap om te zeggen: 'waauuw!'.


    Ik wil 'm eerst eens irl zien.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan
      Knap karretje maar die kunststoffen zijschorten storen me
      same here.
      Ik vind dat echt lelijk. Het interieur ziet er wel knap uit, maar ik denk dat de uiteindelijke basisversie wat mager gaat uitvallen tov zijn concurrenten....

      Comment


      • #23
        Ik vind hem best wel mooi

        De grote achterruit is heel mooi (en praktisch), de achterlichten zijn origineel in deze klasse (een beetje xc90-achtig) en passen toch wel bij deze wagen volgens mij

        Comment


        • #24
          zalig! ik wil er eentje
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door gTa
            Met welke motoren komt 'ie ?

            Gokje :
            • 1.6
            • 1.8
            • 2.0
            • T5
            • 1.6D
            • 2.0D
            • D5
            Zoiets ?

            Mooi motorenpallet om zich te meten met de A3, '1 en Sportcoupé. Al mist 'ie nog een topmotor om 't tegen de A3 3.2, S3, 130i en C 350 op te nemen. Blijft nog de vraag of het typische Volvo-cliëntele wel vraagt naar zo'n pk-monstertje ; de T5 lijkt me al pittig genoeg.
            en de 2.4 dan? het gat tussen de T5 en de 2.0 (respectievelijk 220 en 145pk) is nogal groot dan, vind je niet? de D5 betwijfel ik ook erg eerlijk gezegd... tenzij ze enkel de 163pk-versie aanbieden, want 185pk in zo'n hatchback
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

            Comment


            • #26
              Mjah, doorgaans is een ca. 180 pk versie in zo'n auto niet zo'n succes. De meesten die dan écht veel power willen, gaan dan meteen voor de iets duurdere versie.

              Kijk maar naar de Audi A3 1.8T 180pk : verkocht minder goed dan de S3, de 1.8T 150pk verkocht wel goed. Idem bij de BMW '1 : blijkbaar is er quasi geen vraag naar een 123i, want anders zou BMW 'm brengen, wees daar maar zeker van. Alfa Romeo : van de 150 pk 2.0 TS naar de 250 pk GTA, niemand had daar problemen mee. Bij de Beetle en de Golf is de VR5 een stille dood gestorven (enkel in de States wordt de opvolger van de oude VR5 nog verder aangeboden), dus daar (althans in 't geval van de Golf IV) was het ook van 150 pk (1.8T GTI) naar 204 pk (V6 4-Motion), de 170 pk 2.3 VR5 was een muurbloempje (en de 150 pk VR5, de voorganger, nog meer). En zo zijn er nog een pak voorbeelden te vinden, veel meer dan van het tegendeel.

              Tel daar nog 'es bij dat het aandeel benzines in de productiecijfers steeds maar verder daalt ten voordele van de diesels. Niet meteen in de VS maar wel in Europa, en da's toch ook een belangrijke markt, zeker voor een kleine Volvo.

              De 2.4 is zwaarder qua tax (in de meeste landen, en zeker in België), zwaarder qua gewicht (5-cilinder tgo. 4-cilinder), en slechts onbeduidend sneller dan de 2.0. Ik geef 'm véél minder kansen dan de 185pk D5, die een verkoopswonder zou kunnen worden (dan zal 'ie de prestaties bieden van een A3 2.0 TDI 170 en de 120d, wat niet onbelangrijk is bij het jeugdig publiek). Trouwens, de D5 in de kleine Volvo-reeksen levert eigenlijk bitter weinig koppel voor zo'n grote motor, dus alle extra pk'tjes zal 'ie kunnen gebruiken om de keiharde concurrentie van zich af te proberen houden (of z'n mannetje te staan in die klasse, da's beter gezegd). En meer vermogen staat érg goed op papier, zeker bij de jongere kopers waar zoiets een érg overtuigend koopargument is ("de Volvo C30 D5 heeft meer vermogen dan de A3 2.0 TDI 170, dus ik nam de Volvo want ik wil de snellere" ... maar de kans is bestaande dat zo'n C30 D5 die A3 niet te snel af zal zijn).

              Ik vind een atmosferische 5-cilinder in een C30 eigenlijk behoorlijk misstaan. De atmosferische Volvo benzines zijn/waren niet echt vinnige motortjes, maar eerder motoren met een relatief zachte loop en een romigheid waar opoe en omoe zoveel van houden. Met die 2.4 wordt de Volvo heus niet vinniger dan een 120i of een 2.0 FSI (A3, Golf, ...), en laat staan dat 'ie dan in de categorie van de 2.0T FSI komt te zitten (die rol zal de T5 wel toebedeeld krijgen, z'n pk-overschotje zal 'ie méér dan goed kunnen gebruiken).
              Om te zien hoe succesvol die 2.4 is in de kleinere Volvo-reeksen, zouden we eigenlijk de verdeling van alle motoren van de S40 en de V50 moeten kennen. M'n kop eraf als die 2.4 niet de minst verkochte motor is, ja zelfs minder dan de T5 (of 't zal toch niet veel schelen). Net zo is het b.v. bij de Mercedes-Benz C-klasse (en dus ook bij de Sportcoupe, de meest directe concurrent van de C30 in mijn ogen), alwaar de kleine V6 altijd al het kleinste aandeel van de productie voor zich nam (de 2.5 dus in de C 230, en vroeger de 2.6 in de C 240).

              Maar niks is zeker, dus.
              Last edited by ; 19/07/2006, 23:22.

              Comment


              • #27
                Helemaal niet slecht!
                Laat me denken aan zo'n AMC Gremlin, net als de Brera

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Ik vind een atmosferische 5-cilinder in een C30 eigenlijk behoorlijk misstaan. De atmosferische Volvo benzines zijn/waren niet echt vinnige motortjes, maar eerder motoren met een relatief zachte loop en een romigheid waar opoe en omoe zoveel van houden. Met die 2.4 wordt de Volvo heus niet vinniger dan een 120i of een 2.0 FSI (A3, Golf, ...)
                  Maar dan klinkt 'ie wel heel mooi!

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M
                    Zen achterste lijkt op de Micra.(zij-aanzicht)
                    Doe normaal, da's een echte Volvo kont.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                      Doe normaal, da's een echte Volvo kont.
                      ja. ik voel een minpunt opkomen...
                      2015 BMW F11 520dA
                      1976 Triumph Spitfire 1500

                      Comment


                      • #31
                        Wat is er veranderd tov de concept?

                        Op salon Geneve vond ik dat de perfecte wagen voor mijn moeder. Nu lijkt ie precies een stukje minder...

                        Nuja, dan toch maar een B-klasse he

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                          Maar dan klinkt 'ie wel heel mooi!
                          Een 2.4 atmosferische vijfpitter in de laatste Volvo's klinkt zo "steriel" als wat (from a sporty car lover's point of view). Héél erg gedempt, een droom van een comfortmotor, eigenlijk. Daar is niks sportief aan, en da's ook helemaal de bedoeling niet.

                          De T5 is ook een vijfpitter, en ik durf er m'n schoonmoeder heur buxussen op verwedden dat die T5 een véél potentere uitlaattoon meekrijgt af fabriek dan de 2.4. Het koperspubliek voor 'n T5 en een 2.4 is hélemaal anders.

                          Ik zei al "een gokje", daarmee bedoelend "mijn gokje". Zo zie ik het. Maar ik ben Volvo niet, dus ik pretendeer geenszins de waarheid te schrijven. Afwachten, dus.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                            Een 2.4 atmosferische vijfpitter in de laatste Volvo's klinkt zo steriel als wat. Héél erg gedempt, een droom van een comfortmotor, eigenlijk. Daar is niks sportief aan.
                            In de S60 waarin ik hem gereden heb hoor je hem inderdaad niet zo heel goed, maar als je je raampje af doet vind ik hem toch al behoorlijk leuk klinken
                            Maar inderdaad een redelijke tamme motor voor zijn longinhoud (het was wel de 140PK versie)

                            Comment


                            • #34
                              In sommige kleuren valt tie best te pruimen in andere is het echt wel . Ik denk wel niet dat het een super verkoopssucces zal worden, de meeste mensen knappen af op z'n achterkant en voor een auto "voor de jeugd" is z'n prijskaartje veel te hoog.
                              Als concurent voor de golf - ford focus zou ik hem nog een kans geven, maar in een concurentiestrijd met de bmw1 en de audi a3 acht ik hem kansloos.

                              Nog een groot -punt is dat het zo goed als onmogelijk zal zijn om bijvoorbeeld een bak bier in die koffer te krijgen...

                              Comment


                              • #35
                                Welke motoren zijn die vierpitter benzines eigenlijk ? Zijn dat eigen Volvo-motoren (unlike the diesels) ? Zo ja : mjah, dan is de kans op een T4 terug kleiner. Zo neen : bestaat er van die motor bij 'n ander merk een drukgevoede versie ?

                                Lijkt me ook wel fun. Een C30 T4 met een tweeliter turbo met 200 pk (GTI-concurrent), en een C30 R met de vijfpitter turbo met ca. 250 pk (of nog wat meer) als concurrent voor de A3 3.2, 130i, R32 en consoorten.

                                Maar dat zal wel niet...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Zonda
                                  Als concurent voor de golf - ford focus zou ik hem nog een kans geven, maar in een concurentiestrijd met de bmw1 en de audi a3 acht ik hem kansloos.
                                  Ik denk net het omgekeerde... maar wie wérkelijk gelijk heeft, i wouldn't know.

                                  In ieder geval vind ik deze Volvo een pak stijlvoller, en meer karakter hebben dan een doorsnee Focus of Golf. Die laatste twee zijn (in 99% van de gevallen, zijnde de quasi-basismodelletjes) zielloze massaproducten. Deze Volvo vind ik perfect vergelijkbaar met een Mercedes-Benz C-klasse Sportcoupé : erg individueel gestyled, bijna een karakter- of stijl-statement van de eigenaar.

                                  Afwachten wat de prijzen worden.
                                  Last edited by ; 19/07/2006, 23:32.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                                    Doe normaal, da's een echte Volvo kont.
                                    De kont oogt een beetje Aziatisch in mijn ogen, maar 't is een mooie wagen en eindelijk een concurrent voor de Golf en zo.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Leuk.
                                      De snoet leunt weeral te veel bij deze van de S40 aan zoals de C70, jammer.
                                      Maar de achterkant vind ik zeer knap en origineel !

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door M3'er
                                        ja. ik voel een minpunt opkomen...
                                        Dat kwam er een pak vijandiger uit dan bedoeld. Maar ik kan best leven met een minpunt.

                                        Wat de wagen betreft. Ik vind hem de mooiste in zijn klasse.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                                          Dat kwam er een pak vijandiger uit dan bedoeld. Maar ik kan best leven met een minpunt.

                                          Wat de wagen betreft. Ik vind hem de mooiste in zijn klasse.
                                          ik bedoel een minpunt van jou (of van mij) voor BMW Z4 M
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

                                          Comment

                                          Working...
                                          X