Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
    Heb je er 1 gekocht toen ?

    Kheb het nog maar pas ontdekt maar dat is een fantastisch bakske, 1000cc turbo met mogelijkheden tot 170 à 180 pk man man da moet vooruit gaan.
    Ik vond het een superautooke, maar mijn vader vond het te klein en te snel voor mij...
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Jij een idee daarover? Of wilde je enkel de vraag stellen om te zien of men hier weldegelijk een onderbouwde mening heeft?
      Ik vraag me enkel af of het technisch te verklaren valt, maar dat zal wel niet.


      Sound geeft voor mij niet alleen de doorslag. Het is het hele plaatje wat een auto maakt of kraakt. Maar alles went wel, en als je veel met een 4-cilinderdiesel rijdt ga je het geluid toch wel appreciëren. Zo vond ik het geluid van de 320d van het kantoor ook maar erbarmelijk in het begin. Maar na verloop van tijd vond ik dat ding best te pruimen. Maar voor mij moet het hele plaatje van een wagen kloppen. En feitelijk kan ik me met elke wagen amuseren.

      Zo denk ik erover.

      Feit blijft, je gaat een prachtige kar kopen, veel plezier ermee
      En D5 gekoppeld aan automaat, zalig als je veel km's doet.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
        Daar kan ik niet echt over oordelen, maar een 318tds maakt echt een specifiek geluid en ik vind dat echt goed klinken.
        Dat zijn ook nog de oude motoren hé met indirecte inspuiting.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
          318tds


          Ow boy, die mag van mij de titel van de meest lelijk klinkende turbodiesel ever krijgen. Jongens zeg, die motor klinkt alsof er altijd binnenin wat ongesmeerd metaal over elkaar ligt te slijten. *aaaargh* Ik vind die rotlelijk klinken.



          (sorry )

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
            Ik vraag me enkel af of het technisch te verklaren valt, maar dat zal wel niet.


            Sound geeft voor mij niet alleen de doorslag. Het is het hele plaatje wat een auto maakt of kraakt. Maar alles went wel, en als je veel met een 4-cilinderdiesel rijdt ga je het geluid toch wel appreciëren. Zo vond ik het geluid van de 320d van het kantoor ook maar erbarmelijk in het begin. Maar na verloop van tijd vond ik dat ding best te pruimen. Maar voor mij moet het hele plaatje van een wagen kloppen. En feitelijk kan ik me met elke wagen amuseren.

            Zo denk ik erover.

            Feit blijft, je gaat een prachtige kar kopen, veel plezier ermee
            En D5 gekoppeld aan automaat, zalig als je veel km's doet.
            Volledig akkoord op élk punt.

            Alhoewel ... appreciëren doe ik 't geluid van Babs nog altijd niet, 'k heb er gewoon mee leren leven.

            Uiteraard is 't ganse plaatje dat moet kloppen. Én ik vind dat een autoliefhebber 'n auto moet laten staan als er niet een vonkje overslaat, 't moet klikken anders zal 'ie 't zich later berouwen.
            Die C30 doet 't 'm voor mij, da's alles wat ik erover kan zeggen. Vijfpitter, automaat, érg knappe prijs, goeie betrouwbaarheid (zegt men, ik ben geneigd om dat te geloven, maar "wait and see" regeert nog altijd), knappe en excentrieke hatchback, individueel en expressief karakter. Meer moet dat niet zijn.

            Als ik een '1 zie is 't altijd van "Eigenlijk zou ik me dat moeten halen." En dan sta ik er eventjes naar te kijken, en na een seconde of drie is 't dan een diepe zucht en "Maar dat ding doet me niks...".

            Comment


            • quote=gTa;1529350]Vroeger ja, nu niet meer. Ik dacht dat je met je lofzang voornamelijk die Audi Quattro Sport rallye-auto's bedoelde. [/quote]



              Beide.
              Ik ben trouwens net eens op de configurator van Volvo geweest,en eens een C30 samengesteld.Met de uitrusting van mijn 147 in het gedacht.

              Ik ben met de 136pk versie begonnen(hoewel ik de 163 zou kiezen),spoilerkit ook nog achterwege gelaten,en ook voor de rest redelijk ingehouden.Wel het pakket met de volledig lederen bekleding.

              Hiermee kom ik op een bedrag van bijna 30000€,ge voelt mij al aan komen denk ik.

              Ik vind dit dus ontzettend duur voor die wagen,voor dergelijk bedrag verwacht ik een volledig uitgeruste diesel topversie.Toch zeker in deze klasse,ik wil nog steeds eens een testrit doen.
              Moest ik er ooit over denken om er naar over te stappen,dan zal de Volvo-verkoper toch serieus uit zijn pijp moeten komen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                Ow boy, die mag van mij de titel van de meest lelijk klinkende turbodiesel ever krijgen. Jongens zeg, die motor klinkt alsof er altijd binnenin wat ongesmeerd metaal over elkaar ligt te slijten. *aaaargh* Ik vind die rotlelijk klinken.



                (sorry )
                Mischien net daarom dat ik het mooi vind, het is anders en met geen andere turbodiesel te vergelijken. Oh en het feit dat mijn ouders er 2 gehad hebben da speelt mischien ook mee.

                Tot zover de OT.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Volledig akkoord op élk punt.

                  Alhoewel ... appreciëren doe ik 't geluid van Babs nog altijd niet, 'k heb er gewoon mee leren leven.

                  Uiteraard is 't ganse plaatje dat moet kloppen. Én ik vind dat een autoliefhebber 'n auto moet laten staan als er niet een vonkje overslaat, 't moet klikken anders zal 'ie 't zich later berouwen.
                  Die C30 doet 't 'm voor mij, da's alles wat ik erover kan zeggen. Vijfpitter, automaat, érg knappe prijs, goeie betrouwbaarheid (zegt men, ik ben geneigd om dat te geloven, maar "wait and see" regeert nog altijd), knappe en excentrieke hatchback, individueel en expressief karakter. Meer moet dat niet zijn.

                  Als ik een '1 zie is 't altijd van "Eigenlijk zou ik me dat moeten halen." En dan sta ik er eventjes naar te kijken, en na een seconde of drie is 't dan een diepe zucht en "Maar dat ding doet me niks...".

                  Jouw lat ligt te hoog...

                  De 1 vind ik ook maar niks.

                  Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                  Moest ik er ooit over denken om er naar over te stappen,dan zal de Volvo-verkoper toch serieus uit zijn pijp moeten komen.
                  Hoeveel korting geven ze bij Volvo? En bij Alfa?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                    Ik ben trouwens net eens op de configurator van Volvo geweest,en eens een C30 samengesteld.Met de uitrusting van mijn 147 in het gedacht.
                    De 2.0D is inderdaad vrij duur, ik zou 'm nooit moeten hebben.

                    De D5 met automaat is daarentegen enorm sterk geprijsd. Reken die 'es uit met Summum pack. 30.600 EUR. En je hebt xenon, leder, 17", radio/CD, multifunctioneel stuurwiel, snelheidsregelaar, goeie zetels (bij de Duitse concurrentie moet je sportzetels bestellen want hun standaardzetels zitten erg slecht), ... Alles wat nodig is, eigenlijk.

                    Vind ik knap. Blader maar 'es enkele pagina's terug, of zoek in het poll-gedeelte maar 'es naar m'n poll over de 120dA vs. C30 D5. Daarin staat een minutieus uitgewerkte prijsvergelijking.

                    Mocht Alfa de 2.4 JTDm in de 147 leggen (alhoewel, dat model loopt op z'n eind, 'k zou wachten op de 149), ik zou 'm overwegen. Jammer genoeg enkel 4-cilinders, en de Volvo heeft dan 'n 5-pitter.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                      Jouw lat ligt te hoog...
                      Dat maak ik toch zelf uit?

                      Maar toch : leg 'es uit? Want ik begrijp niet wat je bedoelt.

                      Comment


                      • Misplaatste opmerking

                        Dat jij nog naar een 1 kijkt als je de C30 hebt gezien...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                          Misplaatste opmerking

                          Dat jij nog naar een 1 kijkt als je de C30 hebt gezien...
                          Owla Paula, zo'n 1 vind ik toch nog altijd een lekker machien hoor.
                          Vandaag heb ik in Knokke een 120d gezien in 't saffierzwart met M-Sportpakket en 18" wielen. Echt een machtig machien. Ik ben eens benieuwd naar de 3-deurs met die coupédeuren zonder raamomlijsting...
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            Hoeveel korting geven ze bij Volvo? En bij Alfa?
                            bij volvo tussen de 6 en 7% op basisprijs, en daarbovenop de mogelijkheid tot verschillende versiepakketten met een serieus prijsvoordeel (kinetic, momentum, summum).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Owla Paula, zo'n 1 vind ik toch nog altijd een lekker machien hoor.
                              Vandaag heb ik in Knokke een 120d gezien in 't saffierzwart met M-Sportpakket en 18" wielen. Echt een machtig machien. Ik ben eens benieuwd naar de 3-deurs met die coupédeuren zonder raamomlijsting...
                              Sorry, ik trap op je tenen

                              Maar de achterklep van de C30 alleen al doet het voor mij. Prachtig detail
                              Interieur van de Volvo vind ik ook aangenamer.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                                bij volvo tussen de 6 en 7% op basisprijs, en daarbovenop de mogelijkheid tot verschillende versiepakketten met een serieus prijsvoordeel (kinetic, momentum, summum).
                                Die paketten heb je bij BMW ook. Dat noem ik dus geen korting hé... Vroeger waren er bij BMW enkel van die paketten tegen het einde van de loopbaan van een model. Sinds enkele jaren heb je deze paketten al vanaf het begin, en komen er meerdere paketten bij tegen het einde van de loopbaan. Verkoopstrucs noem ik dat...
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                  Sorry, ik trap op je tenen

                                  Maar de achterklep van de C30 alleen al doet het voor mij. Prachtig detail
                                  Interieur van de Volvo vind ik ook aangenamer.
                                  Ik vind de C30 ook een mooie wagen hoor, maar als ik voor deze keuze zou staan, ik zou voor een BMW 1 gaan...
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Bij Alfa kwam ik ook op een korting van ongeveer 6à 7% aan premies op een Brera.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                      Bij Alfa kwam ik ook op een korting van ongeveer 6à 7% aan premies op een Brera.

                                      Tja.. op een Brera...

                                      Toen ik nog als verkoper bij Renault werkte (2 weken geleden ), kon ik voor
                                      bvb een Mégane gemakkelijk tot 8% gaan + dan nog eens overnamepremies/recyclagepremies.
                                      Daarbovenop werden ook nog eens extra kortingen gegeven: +- 500€ op de Megane, op
                                      de Vel Satis zelfs extra 2800€.
                                      Op een Laguna 9% + rest, Espace 10% + rest, enz...
                                      Als je dan uitrekende, kwam je op een korting van 11,12,13 ... %
                                      Hoe groter de wagen (lees:prijs), hoe meer korting er gegeven wordt, omdat de
                                      winst mee vergroot.

                                      Trouwens: een Alfa; dat namen wij niet eens over: in de autowereld (occassie) wordt
                                      dat aanzien als waardeloos; ook al zouden het goede wagens zijn.
                                      Wij hadden daar een professioneel programma voor (PcCarPro) en het was heeeeeel
                                      duidelijk dat een Alfa geen cent waard was om op de 2de handsmarkt te smijten.
                                      Dat maakt het toch ook wel minder interessant om een Alfa te kopen.. niet?
                                      Last edited by ; 11/12/2006, 05:37.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten

                                        Wij hadden daar een professioneel programma voor (PcCarPro) en het was heeeeeel
                                        duidelijk dat een Alfa geen cent waard was om op de 2de handsmarkt te smijten.
                                        Dat maakt het toch ook wel minder interessant om een Alfa te kopen.. niet?
                                        Je moet af en toe je software eens updaten hé! Mijn vrouw wou twee jaar geleden graag een tweedehands Alfa 147 omdat ze niet veel Km rijdt. Ik had er al eentje gehad dus we wisten wat de kwaliteit van die wagen was (zeer goed en fantastisch rijgedrag).

                                        Snel bleek dat de tweedehands 147 peperduur was, veel te hoog in vergelijking met de nieuwe eigenlijk. We hebben dan maar een tweedehands ... BMW 3-serie gekocht. Die wagen rijdt ook redelijk goed.

                                        Comment


                                        • Is er hier toevallig iemand die de velgen van de C70 waarvan de foto hier is bijgevoegd, kan shoppen onder de C30 die hier ook is bijgevoed?

                                          Met grote dank
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Senna, Driven To Perfection

                                          Comment

                                          Working...
                                          X