Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Jij een idee daarover? Of wilde je enkel de vraag stellen om te zien of men hier weldegelijk een onderbouwde mening heeft?
Ik vraag me enkel af of het technisch te verklaren valt, maar dat zal wel niet.
Sound geeft voor mij niet alleen de doorslag. Het is het hele plaatje wat een auto maakt of kraakt. Maar alles went wel, en als je veel met een 4-cilinderdiesel rijdt ga je het geluid toch wel appreciëren. Zo vond ik het geluid van de 320d van het kantoor ook maar erbarmelijk in het begin. Maar na verloop van tijd vond ik dat ding best te pruimen. Maar voor mij moet het hele plaatje van een wagen kloppen. En feitelijk kan ik me met elke wagen amuseren.
Zo denk ik erover.
Feit blijft, je gaat een prachtige kar kopen, veel plezier ermee
En D5 gekoppeld aan automaat, zalig als je veel km's doet.
Ow boy, die mag van mij de titel van de meest lelijk klinkende turbodiesel ever krijgen. Jongens zeg, die motor klinkt alsof er altijd binnenin wat ongesmeerd metaal over elkaar ligt te slijten. *aaaargh* Ik vind die rotlelijk klinken.
Ik vraag me enkel af of het technisch te verklaren valt, maar dat zal wel niet.
Sound geeft voor mij niet alleen de doorslag. Het is het hele plaatje wat een auto maakt of kraakt. Maar alles went wel, en als je veel met een 4-cilinderdiesel rijdt ga je het geluid toch wel appreciëren. Zo vond ik het geluid van de 320d van het kantoor ook maar erbarmelijk in het begin. Maar na verloop van tijd vond ik dat ding best te pruimen. Maar voor mij moet het hele plaatje van een wagen kloppen. En feitelijk kan ik me met elke wagen amuseren.
Zo denk ik erover.
Feit blijft, je gaat een prachtige kar kopen, veel plezier ermee
En D5 gekoppeld aan automaat, zalig als je veel km's doet.
Als ik een '1 zie is 't altijd van "Eigenlijk zou ik me dat moeten halen." En dan sta ik er eventjes naar te kijken, en na een seconde of drie is 't dan een diepe zucht en "Maar dat ding doet me niks...".
quote=gTa;1529350]Vroeger ja, nu niet meer. Ik dacht dat je met je lofzang voornamelijk die Audi Quattro Sport rallye-auto's bedoelde. [/quote]
Beide.
Ik ben trouwens net eens op de configurator van Volvo geweest,en eens een C30 samengesteld.Met de uitrusting van mijn 147 in het gedacht.
Ik ben met de 136pk versie begonnen(hoewel ik de 163 zou kiezen),spoilerkit ook nog achterwege gelaten,en ook voor de rest redelijk ingehouden.Wel het pakket met de volledig lederen bekleding.
Hiermee kom ik op een bedrag van bijna 30000€,ge voelt mij al aan komen denk ik.
Ik vind dit dus ontzettend duur voor die wagen,voor dergelijk bedrag verwacht ik een volledig uitgeruste diesel topversie.Toch zeker in deze klasse,ik wil nog steeds eens een testrit doen.
Moest ik er ooit over denken om er naar over te stappen,dan zal de Volvo-verkoper toch serieus uit zijn pijp moeten komen.
Ow boy, die mag van mij de titel van de meest lelijk klinkende turbodiesel ever krijgen. Jongens zeg, die motor klinkt alsof er altijd binnenin wat ongesmeerd metaal over elkaar ligt te slijten. *aaaargh* Ik vind die rotlelijk klinken.
(sorry )
Mischien net daarom dat ik het mooi vind, het is anders en met geen andere turbodiesel te vergelijken. Oh en het feit dat mijn ouders er 2 gehad hebben da speelt mischien ook mee.
Als ik een '1 zie is 't altijd van "Eigenlijk zou ik me dat moeten halen." En dan sta ik er eventjes naar te kijken, en na een seconde of drie is 't dan een diepe zucht en "Maar dat ding doet me niks...".
Ik ben trouwens net eens op de configurator van Volvo geweest,en eens een C30 samengesteld.Met de uitrusting van mijn 147 in het gedacht.
De 2.0D is inderdaad vrij duur, ik zou 'm nooit moeten hebben.
De D5 met automaat is daarentegen enorm sterk geprijsd. Reken die 'es uit met Summum pack. 30.600 EUR. En je hebt xenon, leder, 17", radio/CD, multifunctioneel stuurwiel, snelheidsregelaar, goeie zetels (bij de Duitse concurrentie moet je sportzetels bestellen want hun standaardzetels zitten erg slecht), ... Alles wat nodig is, eigenlijk.
Vind ik knap. Blader maar 'es enkele pagina's terug, of zoek in het poll-gedeelte maar 'es naar m'n poll over de 120dA vs. C30 D5. Daarin staat een minutieus uitgewerkte prijsvergelijking.
Mocht Alfa de 2.4 JTDm in de 147 leggen (alhoewel, dat model loopt op z'n eind, 'k zou wachten op de 149), ik zou 'm overwegen. Jammer genoeg enkel 4-cilinders, en de Volvo heeft dan 'n 5-pitter.
bij volvo tussen de 6 en 7% op basisprijs, en daarbovenop de mogelijkheid tot verschillende versiepakketten met een serieus prijsvoordeel (kinetic, momentum, summum).
bij volvo tussen de 6 en 7% op basisprijs, en daarbovenop de mogelijkheid tot verschillende versiepakketten met een serieus prijsvoordeel (kinetic, momentum, summum).
Trouwens: een Alfa; dat namen wij niet eens over: in de autowereld (occassie) wordt
dat aanzien als waardeloos; ook al zouden het goede wagens zijn.
Wij hadden daar een professioneel programma voor (PcCarPro) en het was heeeeeel
duidelijk dat een Alfa geen cent waard was om op de 2de handsmarkt te smijten.
Dat maakt het toch ook wel minder interessant om een Alfa te kopen.. niet?
Wij hadden daar een professioneel programma voor (PcCarPro) en het was heeeeeel
duidelijk dat een Alfa geen cent waard was om op de 2de handsmarkt te smijten.
Dat maakt het toch ook wel minder interessant om een Alfa te kopen.. niet?
Snel bleek dat de tweedehands 147 peperduur was, veel te hoog in vergelijking met de nieuwe eigenlijk. We hebben dan maar een tweedehands ... BMW 3-serie gekocht. Die wagen rijdt ook redelijk goed.
Comment