Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik begrijp dan écht niet waarom de leasingprijzen van de Alfa's steeds aantrekkelijker worden. Moet zijn dat de restwaarde, iets dat een érg grote weerslag heeft in de totale leasingprijs, steeds beter wordt. En dat zie je ook als je de tweedehandsmarkt bekijkt.

Mochten Alfa's niet kwijt te geraken zijn na 3 of 4 jaar, ze zouden in leasing erg duur zijn (je zou bij wijze van spreken maar een basis 159 1.9JTDm 8v modelletje kunnen halen vergeleken met een behoorlijk uitgeruste 320d). En dat is niet het geval.

Ik heb in m'n leven nog maar één Alfa moeten verkopen, m'n prijs was correct en 'ie was in no time weg.

Ik denk dat je een beetje biased bent door 't feit dat een Renault-dealer zélf een Alfa quasi niet kwijt geraakt? Trouwens, het aantal mensen dat van Alfa naar Renault overstapt, lijkt me heel erg klein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Ook in de prijslijst is het Sport Pack niet combineerbaar met de Summum uitrustingsversie. Ik vermoed dat dat komt omdat de Summum al 17" standaard heeft.

Het lederen stuurwiel met alu inleg is eigenlijk niet zo denderend knap (daarstraks nog effe vastgehad bij de dealer in Doornik), het pookje kost in optie twee keer niks, en de sportophanging is ook niet zo bijster duur (300 EUR). Als je géén vijfcilinder hebt, mis je dan eigenlijk nog enkel het dakspoilertje.
      Heeft volvo net zoals BMW een terugkoop-aanbieding van de velgen...

Dus als je de 17" Mestra wisselt voor die 18" Atreus velgen ... zou je dan werkelijk die 2270 + prijs banden moeten betalen ?

Want eigenlijk zijn die Mestra velgen 1250 incl banden waard ....

Dus zouden ze settelen met bijvoorbeeld een meerprijs van 1500 of niet ?

Comment

• Ja, dat hebben ze. Ik zou de standaard 17" Mestra's laten omruilen voor de 17" Phorbas velgen, en ik moet dan 300 EUR opleggen. En dat is ongeveer het verschil in nieuwprijs dat die Phorbas-velgen meer kosten dan de Mestra's. Dus 't is ongeveer correct.

Ze zijn het wel duidelijk minder gewoon dan bij BMW. Volvo-cliëntele is niet zo "freaky" als BMW-cliëntele, en neemt doorgaans veel meer genoegen met wat er op de optielijst staat, BMW-kopers zijn gemiddeld gezien meer gepassioneerd en dat vertaalt zich ook in meer aanvragen inzake andere velgen en accessoires en personalisering e.d.

Comment

• EDITH zegt dat ik ze al gezien heb
          Last edited by ; 11/12/2006, 18:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Is het de eerste keer dat je in een garage komt?
            Een verkoper die zomaar in het openbaar ineens zijn maximum korting zou gaan verkondigen is een slecht verkoper.
            Ja het was de 1ste keer en ook de laatste keer. Deed nie echt veel moeite en toen ik zei da ik hem voor augustus zou moeten hebben zei hij dat da nog lang was en da ik nog maar eens moest terugkomen voor een testrit.
            Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              De velgen die je toont zijn 7,5Jx17"-velgen (op de C70), dus passen zullen ze zeker. Je zal ze echter achteraf moeten kopen, en ze kosten 435 EUR / st. excl. BTW. Ze lijken trouwens goed op de Mestra 17" van de C30 zelf, en die komen standaard in het Summum Pack. Waarom zou je dan nog 'es 2.500 EUR voor velgen en banden investeren?
              Ja ik weet dat ze wat geld zullen kosten maar dan is het eens iets anders dan de meeste C30's. Mss dat ik bij de garage iets kan regelen met het inleveren van de standaard 17" en dan deze 17" erop leggen en dan mss een opleg van mij kant... Zullen zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zyote Bekijk Berichten
                Dit zou een beeld moete geven maar er is wel iets mis met die voorband vanonder maar dat is niet echt een probleem denk ik :p

En de link zelf omdat hij ze kleiner maakt http://xs410.xs.to/xs410/06501/c30velgc70.png
                Héél fel bedankt voor de shop

Comment

• Ik weet het nog altijd niet, ik denk dat hij met aftermarket velgen nog het mooiste is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                    Ik weet het nog altijd niet, ik denk dat hij met aftermarket velgen nog het mooiste is.
                    Ik weet het niet. Ik vind die velgen van Volvo wel mooi.
                    Maar toch ga ik zaterdag eens voor kijken of ze iets moois hebben dat onder de C30 past
                    De nerveuze tijd voor het kiezen van de juist velgen, interieur, ... is begonnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Misschien een bij Celis in St-Truiden langsgaan.
                      Ben ik eerst langsgeweest en daar zijn ze heel vriendelijk, ik kreeg de wagen meteen voor en dag te testen, niks dan lof over de garage tot nu toe.
                      Dat ik even langsging bij Lacom was gewoon eens om te kijken wat ze daar van korting gaven en eens om te kijken welke kleurcombinatie's ze daar hadden.
                      Op voorhand wist ik al dat ik hem zoiezo in St-Truiden ga bestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
                        Maar toch ga ik zaterdag eens voor kijken of ze iets moois hebben dat onder de C30 past
                        De nerveuze tijd voor het kiezen van de juist velgen, interieur, ... is begonnen
                        met deze 18" staat hij beeldig

enkel een beetje lager bij de grond leggen
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik heb de nieuwe Volvo vandaag gezien en vind hem niets speciaal. Ze lijken allemaal zo op elkaar die snuiten, echt jammer!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                            met deze 18" staat hij beeldig

enkel een beetje lager bij de grond leggen
                            Het probleem is dat als je die velgen neemt hij niet exclusief meer is want er zullen er wel veel zijn die het sportpakket met de 18" velgen nemen.
                            Daarom zou ik liever velgen van een ander Volvo model willen hebben ofwel mooie van bij de velgenboer

Comment

Hier een OEM opsomminkje.

Mestra 7Jx17" (C30) = 325,79 EUR excl. BTW

Phorbas 7Jx17" (C30) = 325,79 EUR excl. BTW

Medea 7,5Jx18" (C30) = 454,35 EUR excl. BTW

Medusa 7,5Jx18" (C30) = 454,35 EUR excl. BTW

Atreus 7,5Jx18" (C30) = 454,35 EUR excl. BTW

Sadira 7,5Jx17" (C70) = 435,18 EUR excl. BTW

Mirzam 8Jx18" (C70) = 535,30 EUR excl. BTW

Draco 8Jx18" (C70) = 535,30 EUR excl. BTW

En dan nog deze : BBS CH 8Jx18" = 377 EUR incl. BTW

Comment

• Die BBS'ers vindt ik zeer mooi maar ik weet niet of ze mooi gaan zijn onder een C30 en die Sadira's die vindt ik de max
                                @GTA weet je ook hoeveel de dealers voor de velgen teruggeven of wat ik zou moeten bijbetalen voor de Sadira's? Ervan uitgaande dat ik het sportpack met de 17" Mestra's neem...

Comment

Het probleem is dat als je die velgen neemt hij niet exclusief meer is want er zullen er wel veel zijn die het sportpakket met de 18" velgen nemen.
                                  Daarom zou ik liever velgen van een ander Volvo model willen hebben ofwel mooie van bij de velgenboer
                                  Weet jij of toerke hoeveel deze 18" velgen extra kosten ?

Dat zijn toch de atreus-velgen nje ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                                    Weet jij of toerke hoeveel deze 18" velgen extra kosten ?

Dat zijn toch de atreus-velgen nje ?
                                    In de prijslijst: €2270,00 => Exclusief banden en montage
                                    Je kan ze in het sportpakket nemen en dan krijg je de bodykit en de 18" velgen voor €3299,00

Comment

• Qua naamgeving van velgen kan BMW nog iets leren van Volvo

Comment

velgen van een ander Volvo model
                                        Tegen mij zeiden ze bij Volvo wel dat die velgen (met name de Mirzam 18" velg van de C70, die ik prachtig vind) niet op de C30 pasten. Ik vroeg waarom, en 'ie wist 't niet goed maar 'ie zei dat Volvo zelf een communiqué had rondgestuurd dat ze niet passen, 'ie voegde er nog aan toe "iets met de wielflens ofzo".

'k Vond 't vreemd en 'k heb het nagevraagd, en ik vermoed dat 't komt omdat de offset anders is. De 18" velgen van de C30/S40/V50 (7,5 duim breed) hebben offset 52,5mm en de 18" velgen (8 duim breed) hebben een offset van 45mm. Ze komen dus wel iets breder naar buiten, en dat zal de reden zijn.

En toch passen ze : BBS geeft voor de CH-velg in 18" (8 duim breed) met offset 44 een TÜV-attest, dus moet zeker passen.

Comment

In de prijslijst: €2270,00 => Exclusief banden en montage
                                          Je kan ze in het sportpakket nemen en dan krijg je de bodykit en de 18" velgen voor €3299,00
                                          Thx is dat dat ik wilde weten

Comment

Working...
                                          X