jwv50 kan mijn bijdragen beter wat aandachtiger lezen.
Ik heb nooit gesteld dat de ophanging van de C30 zeer slecht is, wel vind ik ze aan de stevige kant en zeker steviger dan de doordweekse hatchback van de generalisten.
Je kan dit met recht en rede sportief noemen en een ruggebreker is het niet.
Echt confortabel is het evenwel ook niet.
Auto Motor und Sport vindt dat ook in haar artikel van de uitgave van vandaag.
Zeer negatief over de vering van de C30 D5 (volgens mij met sportophanging) was l'Auto Journal".
L'Auto Journal vond het voortdurende geluid van de motor "lassant", dwz vermoeiend
AMS vond in zijn test van twee weken geleden de motor "luid".
De test van de Autigds kan je er zelf op nalezen. Het wordt als het grootste gebrek van de wagen beschouwd.
Ikzelf heb gezegd dat ik het motorgeluid van de D5 in de V70 bij zware belasting zeer kan smaken.
Bij gemiddelde belasting en vooral bij rustig rijden houdt de motor zich ver op de achtergrond. In deze gevallen heb ik al dikwijls de vraag gekregen of dit wel een dieselmotor is.
Ik heb geen probleem met een motor die brult, vind dit zelfs leuk, maar als ik er even geen zin in heb moet de motor zich koest houden. En dat lukte echt niet bij deze V50
Ik heb zowat elke test van de C30 in Franse, Nederlandse, Italiaanse, Engelse, Duitse en Belgische tijdschriften gelezen en de opmerking over de te lawaaierige D5 komt bijna altijd terug.
Wellicht is het ook wel wat gelinkt aan de laatste evolutie van de motor (vanaf de 185 PK versies), welke zeer grote wijzigingen aanbracht. Mijn dealer zegt dat het in feite voor een groot gedeelte een nieuwe motor is en dat hij inderdaad rauwer/minder beschaafd is dan de vorige versie.
Ook in de S80 is de kritiek op het overdreven motorgeluid van de D5 in de pers schering en inslag. In een anonieme post in VVSPY of SWEDESPEED (de bekende forums voor Volvo liefhebbers) is een wellicht medewerker van Volvo trouwens komen melden dat Volvo het probleem kent en dat een oplossing in de pipeline zit.
Als dit ook voor de C30 zo is, des te beter en ik vraag niet liever.
Ik heb nooit gesteld dat de ophanging van de C30 zeer slecht is, wel vind ik ze aan de stevige kant en zeker steviger dan de doordweekse hatchback van de generalisten.
Je kan dit met recht en rede sportief noemen en een ruggebreker is het niet.
Echt confortabel is het evenwel ook niet.
Auto Motor und Sport vindt dat ook in haar artikel van de uitgave van vandaag.
Zeer negatief over de vering van de C30 D5 (volgens mij met sportophanging) was l'Auto Journal".
L'Auto Journal vond het voortdurende geluid van de motor "lassant", dwz vermoeiend
AMS vond in zijn test van twee weken geleden de motor "luid".
De test van de Autigds kan je er zelf op nalezen. Het wordt als het grootste gebrek van de wagen beschouwd.
Ikzelf heb gezegd dat ik het motorgeluid van de D5 in de V70 bij zware belasting zeer kan smaken.
Bij gemiddelde belasting en vooral bij rustig rijden houdt de motor zich ver op de achtergrond. In deze gevallen heb ik al dikwijls de vraag gekregen of dit wel een dieselmotor is.
Ik heb geen probleem met een motor die brult, vind dit zelfs leuk, maar als ik er even geen zin in heb moet de motor zich koest houden. En dat lukte echt niet bij deze V50
Ik heb zowat elke test van de C30 in Franse, Nederlandse, Italiaanse, Engelse, Duitse en Belgische tijdschriften gelezen en de opmerking over de te lawaaierige D5 komt bijna altijd terug.
Wellicht is het ook wel wat gelinkt aan de laatste evolutie van de motor (vanaf de 185 PK versies), welke zeer grote wijzigingen aanbracht. Mijn dealer zegt dat het in feite voor een groot gedeelte een nieuwe motor is en dat hij inderdaad rauwer/minder beschaafd is dan de vorige versie.
Ook in de S80 is de kritiek op het overdreven motorgeluid van de D5 in de pers schering en inslag. In een anonieme post in VVSPY of SWEDESPEED (de bekende forums voor Volvo liefhebbers) is een wellicht medewerker van Volvo trouwens komen melden dat Volvo het probleem kent en dat een oplossing in de pipeline zit.
Als dit ook voor de C30 zo is, des te beter en ik vraag niet liever.
Comment