Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Hoe zit het, merkenliefde aside en dus zo objectief mogelijk (in de mate van het mogelijke), met het imago van een Volvo C30 tegenover een BMW '3 ?

Ik ben bankier (een moeilijke branche op 't vlak van imago), en fiets hier dus hele dagen met m'n kar rond. En die kar maakt een bepaald deel van je imago uit, voor sommige omstaanders al meer dan voor andere.

Ik vind zelf nu dat m'n felblauwe BMW touring met z'n vette velgen en donkere ruiten, een beetje te "patserig" overkomt. Een Volvo V70 bijvoorbeeld komt een stuk serieuzer over, en geeft (misschien?) een betrouwbaarder imago aan degene die ermee rijdt.

Maar is dat ook zo met die C30, toch een polariserend model inzake styling, overduidelijk een "kleine en jonge" Volvo, en misschien terug teveel "sjonnie" of "patser" of "yup"? Of niet?

Ik meen te denken van niet, maar ik ben ook maar alleen in m'n hoofd, dus ik wil wel 'es weten wat jullie daarvan vinden.

Graag jullie eerlijke mening, en geen gemelk over dit of dat, okay? Gewoon jullie mening, maar houd het proper.

Nee hoor, niet sjonnie, patser of yup vind ik.
    Een auto voor iemand die weet wat ie wil, maar de ruimte niet echt nodig heeft. En toch wat speciaal wenst zonder super op te vallen (zeker als je hem in electric silver neemt).
    Eigenlijk, vind ik het verschil een beetje als bij een A4 / A3-3deurs. Ze behouden alletwee het Audi-gevoel, maar 't is voor een ander publiek.

De C30 lijkt me ook een avontuurlijke wagen.

Een C30 zal binnen 10j misschien patser zijn als ie voor de 2e of 3e keer op de 2e handsmarkt komt en overladen is met de foute accesoires en het verkeerde kleur.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• @gTa weet je al wanneer je een testrit ga maken? Hopelijk een mooi verslagje dan voor het forum.

Comment

• Er werd juist een nieuwe lading C30's geleverd bij De Grande in Brugge en 't was de eerste keer dat ik hem in het 'wild' zag. Ik vind hem wel mooi. De achterkant is een beetje wennen maar ik vind het niet lelijk

Comment

• Vandaag onze volvo binnengebracht in Turnhout voor zijn winterbanden, wat staat er te blinken in de showroom?

Jawel een zwarte c30 2.0d zonder bodykit wel.

Spijtig dat ik er niet bij was anders had je wel enkele foto's gekregen. Heb hier nu thuis de brochure en prijslijst liggen, toch een prijzig wagentje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
            Er werd juist een nieuwe lading C30's geleverd bij De Grande in Brugge en 't was de eerste keer dat ik hem in het 'wild' zag. Ik vind hem wel mooi. De achterkant is een beetje wennen maar ik vind het niet lelijk
            Je was me juist voor met het nieuws.
            Last edited by ; 27/11/2006, 20:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
              Vandaag onze volvo binnengebracht in Turnhout voor zijn winterbanden, wat staat er te blinken in de showroom?

Jawel een zwarte c30 2.0d zonder bodykit wel.

Spijtig dat ik er niet bij was anders had je wel enkele foto's gekregen. Heb hier nu thuis de brochure en prijslijst liggen, toch een prijzig wagentje.
              Goed dat ik dat weet! Al heb ik geen goede ervaringen met Van Houdt...
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                Goed dat ik dat weet! Al heb ik geen goede ervaringen met Van Houdt...
                Al verschillende auto's gekocht en nog geen reden tot klagen gehad, en toch een s80 gehad met elektronica problemen. En ze hebben ons altijd goed en keurig behandeld en hun tijd genomen voor onze problemen.

In de prijslijst vallen me ondertussen al heel dure opties op:

- 18" Atreus velgen 2270€ zonder montage en banden
                - Bodykit 1850€ (zonder dakspoiler en verlaagd sportchasis)
                - Dynaudio met 6 cd-wisselaar 1950€ (alhoewel ik veel positieve berichten lees over deze installatie)

En op de summun is blijkbaar het sportspack niet te verkrijgen
                Last edited by ; 27/11/2006, 20:17.

Comment

• Een c30 samengesteld die hetzelfde is als een BMW 120d met m-sportpakket (hiervan heb ik thuis een offerte liggen).

Wel die volvo met 7% korting eraf is ongeveer 2000€ duurder dan de bmw 120d. Ik heb wel een een C30 D5 Automaat genomen (welke trager is dan de bmw 120d). Ik denk ook dat de bmw beter zijn waarde zal houden (en kost minder tax door kleinere cilinderinhoud, neem ik aan).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                    Een c30 samengesteld die hetzelfde is als een BMW 120d met m-sportpakket (hiervan heb ik thuis een offerte liggen).

Wel die volvo met 7% korting eraf is ongeveer 2000€ duurder dan de bmw 120d. Ik heb wel een een C30 D5 Automaat genomen (welke trager is dan de bmw 120d). Ik denk ook dat de bmw beter zijn waarde zal houden (en kost minder tax door kleinere cilinderinhoud, neem ik aan).
                    En toch blijft die BMW '1 een pák duurder als je correct vergelijkt.

Deze vergelijking betreft alle standaard en optionele uitrusting om ze "compleet gelijk" te zetten.

De BMW heeft uiteraard wel 5 deuren, de Volvo maar 3. De Volvo heeft ook maar 4 zitplaatsen, de BMW heeft er 5 ... maar je moet 'es proberen met 5 achteraan in een BMW '1 te gaan zitten.

De BMW 120dA is dus 5.345 EUR duurder. Dat is 215.000 oude Belgische frank.

Daarbij heeft de BMW als motor slechts een 4-cilinder, die (als 'ie aan de overigens érg goeie automaat gekoppeld is) eigenlijk lelijk klinkt, zoals elke 4-cilinder diesel die aan een automaat hangt.
                    De Volvo heeft een héérlijk klinkende 5-cilinder, en alhoewel z'n automaat helemaal niet zo goed is als die van de BMW, blijft het naar mijn mening een aantrekkelijker aandrijfgeheel (omdat de bak ook goed is, maar vooral die motor is zoveel leuker).

De BMW 120dA en de Volvo C30 D5 Geartronic zijn qua prestaties op een haar na even snel. Het spreekt voor zich dat ik bij de Volvo-dealer de C30 naar z'n originele vermogen terug zou laten zetten, zijnde 180 pk.
                    De BMW (ik neem hier de cijfers voor de niet teruggeschroefde versie, dus eentje met de volle 163 pk) doet maximaal 217 km/u en sprint van 0 tot 100 in 8,2 seconden, en de Volvo komt met z'n sprinttijd van 8,4 seconden en een top van 220 km/u eigenlijk niet achter, maar loopt gelijk.

Akkoord : de BMW is een 2-liter, de Volvo een 2,4-liter. Inzake BIV en jaarlijkse rijtax scheelt dat. De BMW kost, als je de fiscaal teruggetunede versie neemt hier in België, met z'n 11 PK en 110 kW exact 867 EUR om in te schrijven, en jaarlijks vraagt de Staat nog 'es 418,62 EUR om er mee te mogen rijden. De fiscaal teruggetunede Volvo is met z'n 13 PK en 120 kW duurder : 1.239 EUR om in te schrijven, en jaarlijks 726,59 EUR.
                    Als je dus op 3 jaar rekent, dan kost de BMW (met 150 pk) 2.124,86 EUR, de Volvo is met 3.418,77 EUR op die drie jaar ongeveer 50.000 oude BEF duurder.

Maar dan zijn we er nog niet ... immers ik nam de Volvo zoals ik 'm zou bestellen, en ik plaatste daar een hypothetische BMW 120dA naast met exact dezelfde uitrusting.

Maar zo'n '1 wil ik niet. Om een 120d naar m'n goesting te krijgen, moet ik nog dieper in de buidel tasten. Komen er nog bij :
                    • M sportstuur : 105 EUR
                    • upgrade naar velgen Styling 142 : 105 EUR
                    • hoogglans Shadow-Line : 160 EUR
                    • upgrade naar HiFi Pro : 505 EUR
                    • antraciet hemelbekleding binnenin : 190 EUR
                    ... zijnde nog 'es 1.065 EUR erbovenop.

Anderzijds zal de restwaarde van een BMW 120d inderdaad merkbaar hoger liggen, ook omdat het een BMW is (al is Volvo op dat vlak ook érg goed), maar vooral omdat het een 2-liter is en de Volvo een fiscaal duidelijk minder gunstige 2,4-liter heeft steken.

Bij beide merken zijn de kortingen ongeveer gelijk. Althans, toch mijn directiewagenkortingen.

Blijft nog over : rijplezier. Alhoewel een BMW '1 overduidelijk leuker en beter rijdt dan de kleine Volvo's, is zo'n C30 hoogst waarschijnlijk ook geen pad. Ik heb 'm nog niet gereden, maar de eerste tests die ik las klinken veelbelovend. Het neusschuivende en vrij onprecieze stuurgedrag van de S40/V50 (vergeleken met de vlijmscherpe precisie en sublieme sportiviteit van een BMW) zou eruit zijn, door een specifieke afstelling van 't onderstel. Laat ons hopen.
                    Oké die 120d rijdt leuker ... maar mist wel de souplesse en klank van de 5-pitter. Niet te versmaden, hoor.

O ja, ik zou het nog vergeten. De looks. Een BMW '1 vind ik niet mis, maar daarmee is ook alles gezegd. Je ziet ze enorm veel, en 'ie hangt een beetje tussen een 5-deurs hatchback en een kleine break in. Speciaal van lijn is 'ie allerminst, binnenin is 'ie koel en cheap, en 'ie kost een bom geld als je 'm helemáál de max wil maken (M Pack en 18" ... *slik*).

Ik vind die Volvo, die je gegarandeerd minder zal tegenkomen en die dus per definitie exlcusiever zal zijn, zowiezo al de veel aantrekkelijker auto. 't Is iets speciaals, een auto die véél meer karakter uitstraalt dan die '1.

En tot slot : Volvo heeft ook een beter imago dan BMW. En dat is ook een facet dat ik zeker in overweging neem, gezien 't voor m'n job net belangrijk is.

(dit alles is, op de cijfers na, uiteraard mijn puur persoonlijk mening of opvatting ... elkeen maakt daar het zijne van)

Comment

• Dat stond al ff op m'n to-do lijstje. thanks!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedje Dervo Bekijk Berichten
                        Dat stond al ff op m'n to-do lijstje. thanks!
                        gelegenheidsjournalistiek?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          gelegenheidsjournalistiek?
                          bespaart me binnenkort wat werk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedje Dervo Bekijk Berichten
                            bespaart me binnenkort wat werk
                            lol, zedje dervo' zulang nort schole heweest???

Comment

• Nog iets dat meespeelt.

Met de C30 D5 heb je binnen de kleine Volvo-reeks meteen de topversie (met dieselmotor). Binnen enkele maanden krijgen we de BMW '1 met 3 deuren, met (quasi zeker) een sterkere dieselmotor : de 123d. Met 'n 120d heb je dan wel een érg vlotte kleine diesel, maar 't is dan niet meer de topversie.

Misschien een beetje triviaal, maar voor sommige autoliefhebbers, waaronder ikzelf, speelt dat (in meerdere of mindere mate) een rol.

De 123d 3-deurs zal niet veel goedkoper zijn dan een 120d vijfdeurs, lijkt me. Dus het kostenplaatje blijft hetzelfde, op het vlak van de BIV na, waar de BMW dan plots duurder wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                lol, zedje dervo' zulang nort schole heweest???
                                daar hebben ze me dat geleerd

Comment

• Hij is ook al aangekomen bij Automobilia in Roeselare, in verschillende uitvoeringen!

Ik ben NU gaan zien.

(En om héél eerlijk te zijn : ik ben aan 't popelen zoals een klein kind dat elk moment de cadeautjes van de Sint door de schoorsteen naar beneden zal zien vallen. )

Comment

Hij is ook al aangekomen bij Automobilia in Roeselare, in verschillende uitvoeringen!

Ik ben NU gaan zien.

(En om héél eerlijk te zijn : ik ben aan 't popelen zoals een klein kind dat elk moment de cadeautjes van de Sint door de schoorsteen naar beneden zal zien vallen. )

ge moest al weer zijn

ik ben 'm al beu gezien, ik zie 'm hier langs alle kanten staan

nee toch ni, ben hem nog ni beugezien, hij is gewoon

Comment

maar je moet 'es proberen met 5 achteraan in een BMW '1 te gaan zitten.
                                      Euh, in welke auto gaat dat wél?

Comment

maar je moet 'es proberen met 5 achteraan in een BMW '1 te gaan zitten.
                                        Zelfs met 3 is dat al moeilijk

Edit: kut te laat

@Xit: Q7, G, Espace?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                          Euh, in welke auto gaat dat wél?
                                          in een Golfje 4, indentijd met 5 jonge gasten van 23-24 naar Spanje gereden. En de smalste (ikdus) zat achter het stuur

edith zegt mij just dak een dom kalf ben omdak de fout van Gilles ni gezien had

Comment

Working...
                                          X