Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Misschien een beetje triviaal, maar voor sommige autoliefhebbers, waaronder ikzelf, speelt dat (in meerdere of mindere mate) een rol.
De 123d 3-deurs zal niet veel goedkoper zijn dan een 120d vijfdeurs, lijkt me. Dus het kostenplaatje blijft hetzelfde, op het vlak van de BIV na, waar de BMW dan plots duurder wordt.
Ja je hebt een punt, maar de bmw 120d was met de door mij beoogde opties goedkoper dan de C30. Bij volvo zit je met een automaat (een meerwaarde maar dit zou ik nooit als optie aanduiden op een 1') en de bodykit + sportpack en velgen zijn reteduur bij Volvo. Vooral dat laatste maakte de wagen duurder dan de 1' met m-sportpakket. Als ze dit nu eens als optie aanbieden en niet als accessoire, dat zou een wereld van verschil zijn neem ik aan.
First at HEICO SPORTIV. The new C30. The top attraction is the HEICO HS3 D5, based on the new Volvo C30. This compact sports car is presented in hall 3 (stand 124) at the Continental Tire booth, and features a stunning body kit with front and rear bumper spoilers, side skirts, and fender flares. Fully filled wheel openings feature 8.5x20" VOLUTION® V. wheels in HEICO's new "Titan" paint finish. The extensive program for the C30 also includes a height-adjustable suspension kit, 4-tip stainless steel exhaust, 4-piston sports brake kit, and a series of interior accessories, including a pedal set, foot rest, hand-brake lever, and door pins, all in aluminum. Even more luxurious: seats and door panels in high-quality two-tone hides.
Beyond the comforts of life, the HS3 D5 has power! The 5-cylinder diesel produces 400 Nm (stock 350 Nm) and produces 205 hp instead 180 hp in stock form. That's enough for 0-100 km/h acceleration runs in 7,9 sec. and a maximum speed close to 230 km/h. All HEICO SPORTIV products for the Volvo C30 will be commercially available starting in 2007.
Krijg tot 30% meer vermogen! Rica Engineering levert de beste in-house ontwikkelde chiptuning software voor alle merken en modellen. www.rica.nl/rica-locaties.
Daar werkt mijn verdeler mee samen. 215pk en 420 Nm, niet slecht voor een auto die volgens vadertje Staat maar 163pk en 340 Nm heeft.
Men meldde me zelfs dat de meeste D5 die via RICA gechipt worden, bij een in- en uitgaande meting een verschil vertonen van om en bij de 50 pk. De laatste Volvo V50 D5 die met RICA-spul was opgekieteld, leverde 235 pk en 440 Nm.
Krijg tot 30% meer vermogen! Rica Engineering levert de beste in-house ontwikkelde chiptuning software voor alle merken en modellen. www.rica.nl/rica-locaties.
Daar werkt mijn verdeler mee samen. 215pk en 420 Nm, niet slecht voor een auto die volgens vadertje Staat maar 163pk en 340 Nm heeft.
Men meldde me zelfs dat de meeste D5 die via RICA gechipt worden, bij een in- en uitgaande meting een verschil vertonen van om en bij de 50 pk. De laatste Volvo V50 D5 die met RICA-spul was opgekieteld, leverde 235 pk en 440 Nm.
Qua interieur waarschijnlijk wel. Calcite leder met zwart dashboard en quarts interieur. Nadien laat ik er houtpaneeltjes in steken en komt er een houten stuurtje op.
Al heb ik in Kortrijk (ik heb meteen twee Volvo-garages gedaan, onder het mom van "als ge dan toch bezig zijt...") een titaniumgrijze Summum zien staan met quarts leder met volledig zwart interieur. Ook knap!
Ingebouwde telefoon neem ik ook niet. Zo met twee SIM-kaarten werken, *gghhk* nee dank u. Volvo biedt wel zelf ook een Bluetooth-systeem aan dat gekoppeld is aan de geluidsinstallatie. Perfect.
En dan nog over die geluidsinstallatie : 'k heb de Performance tegen de Dynaudio kunnen testen. Dynaudio is erg goed, maar overkill voor mij. En de prijs ervan (1.550 EUR) is me ook teveel.
Goed nieuws ook betreffende de velgjes (hey ja ik zit hier op 't velgenforum en ik had nog niks over velgen geschreven) : de standaard komende Zauraks (of Mestra's) kunnen voor een meerprijs van geen 10.000 BEF worden omgeruild tegen die knappe Phorbas-velgen.
Goed nieuws ook betreffende de velgjes (hey ja ik zit hier op 't velgenforum en ik had nog niks over velgen geschreven) : de standaard komende Zauraks (of Mestra's) kunnen voor een meerprijs van geen 10.000 BEF worden omgeruild tegen die knappe Phorbas-velgen.
En wat de 18" betreft : ik weet welke ik wil. Ik zag ze en 't was van *bam* diemoetekebbe.
Probleem : volgens de Volvo-dudes passen ze niet op de C30. Maar 't zou me eigenlijk een klein beteke verwonderen dat ze niet zouden passen, immers 't zijn de 18" die op 't Summum Pack zitten van de C70.
*ff foto zoeken*
(ze heten "Mirzam" en ik heb nu al beslist dat ik ze Mirjam-velgen ga noemen)
Probleem : volgens de Volvo-dudes passen ze niet op de C30. Maar 't zou me eigenlijk een klein beteke verwonderen dat ze niet zouden passen, immers 't zijn de 18" die op 't Summum Pack zitten van de C70.
*ff foto zoeken*
Aan de Volvo-kenners : iemand die een forum weet alwaar ik een correct/gefundeerd antwoord zou kunnen krijgen op de vraag of en waarom deze velgen wel/niet op een C30 passen?
Jawel! Dat zijn accessoire-velgen, niet in optie te krijgen. Ze meten 17". Ik kan ze krijgen ter vervanging van de standaard 17" waarmee een C30 Summum geleverd wordt, voor een klein meerprijsje.
Aan de Volvo-kenners : iemand die een forum weet alwaar ik een correct/gefundeerd antwoord zou kunnen krijgen op de vraag of en waarom deze velgen wel/niet op een C30 passen?
We zullen eens op zoek gaan.
Ik vind het op het eerste zicht wel kunnen.
Jawel! Dat zijn accessoire-velgen, niet in optie te krijgen. Ze meten 17". Ik kan ze krijgen ter vervanging van de standaard 17" waarmee een C30 Summum geleverd wordt, voor een klein meerprijsje.
Winterwielen dan, gesteld dat die 18" van de C70 passen? Aha
Comment