Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vanavond de C30 1.6D gaan afhalen voor een dagje testen.

Toen ik hem kreeg had hij 110km en alleen de verkoper had er bij rond gereden, ondertussen staan er al zo'n 260km op de teller...

Hij rijdt gewoon subliem! De motor is niet te overdreven krachtig maar hij bolt toch zeer goed voor een 1600'je De ophanging is perfect! Alle putten in de weg worden perfect weggewerkt door de ophanging, maar waarschijnlijk ook door de, nogal standaard, 15" velgen eronder. Waarschijnlijk zal hij met de sportophanging en 18" velgen wel véél harder staan. De wagen rijdt heel tof en binnenin heb je zo goed als geen lawaai, niet van de motor en niet van de rolgeluiden. Heel knap werk dat Volvo heeft geleverd

Binnenin is hij zeer degelijk afgewerkt. De materiaalkeuze is buitengewoon goed voor een auto van zijn soort. Nergens gerammel of gekraak, zelfs niet bij vluchtheuvels of putten. Het is een momentum versie en is alles zo goed als standaard. Meer als de momentum moet je eigenlijk niet hebben. Waar ik ook van verrast was is het audio-systeem, het is het standaard audio-systeem dat erin steekt maar het speelt zeer goed dus ik vraag me af wat het met het premium-sound systeem moet zijn...

Zoals je kan lezen, niks dan lof over de wagen. Ik heb geen enkel minpuntje aan de wagen gevonden.
    Ik wist het al maar nu weet ik het zéér zeker, de volgende wordt een C30
    Nu alleen nog met de 2.0D testen en dan kunnen we beginnen kiezen...
    Senna, Driven To Perfection

Comment

• Dat sprak voor zich. De C30 is eigenlijk een S40 met afgekapt poepeken, hé.

Ik ben vooral benieuwd naar het verschil inzake afstelling van 't onderstel, in vergelijking met de S40/V50.

Comment

• @ GTA: weet jij toevallig hoe het met de levertermijnen zit? Ben het daarstraks vergeten te vragen

Comment

• Voor de 1.6 D en 2.0 D ongeveer 2,5 maand.

Dat wil zeggen : nu bestellen, nog eind februari hebben, evt. begin maart

Na dit weekend zal dat wel dik 1 à 2 maand opgeschoven zijn, vermoed ik. Met het lanceringsweekend zullen er wel onnatuurlijk veel bestellingen binnenlopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
            'k ben even binnengesprongen bij Volvo 'Modern' in dendermonde.

heel matige ontvangst in de garage, 'k was nochthans geschoren en beleefd
            De ontvangst is daar idd wat matig. Enkel als je de eigenaars kent word je blijkbaar goed ontvangen. Een foute aanpak mijn insziens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Voor de 1.6 D en 2.0 D ongeveer 2,5 maand.

Dat wil zeggen : nu bestellen, nog eind februari hebben, evt. begin maart

Na dit weekend zal dat wel dik 1 à 2 maand opgeschoven zijn, vermoed ik. Met het lanceringsweekend zullen er wel onnatuurlijk veel bestellingen binnenlopen.
              Da zijn nog redelijk aanvaardbare termijnen

Ik zou hem toch pas in augustus moeten hebben dus zo rond april - mei zou ik beslist moeten hebben dan.

Comment

• Twee weken gelden heb ik er eentje zien rijden met zo'n spoilerpakketje. Die vond ik werkelijk schitterend. Zeker met die 2 buitenkleuren en 18" wielen vond ik het een blits karretje.

Vandaag heb ik een standaard uitvoering zien rijden. Dat vond ik al heel wat minder...
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Twee weken gelden heb ik er eentje zien rijden met zo'n spoilerpakketje. Die vond ik werkelijk schitterend. Zeker met die 2 buitenkleuren en 18" wielen vond ik het een blits karretje.

Vandaag heb ik een standaard uitvoering zien rijden. Dat vond ik al heel wat minder...
                  Zo een beetje zoals bij elke wagen... Standaard trekt het op niet veel maar alleen al mooie velgen maken veel goed...

Comment

• Ik begin dat spoilerpakketje ook (soms!) niet mis te vinden, maar ik vind het zéér zeker véél te sjonnie. De C30 is al op 't randje on-Volvoish, met die bodykit is 'ie er meteen over.

Comment

Ik begin dat spoilerpakketje ook (soms!) niet mis te vinden, maar ik vind het zéér zeker véél te sjonnie. De C30 is al op 't randje on-Volvoish, met die bodykit is 'ie er meteen over.
                      Ik deel deze mening dus niet.

Uiteindelijk is het toch allemaal origineel Volvo. Als je ziet welke evolutie Volvo heeft doorgemaakt de laatste 20 jaar, waarom zou het dan niet kunnen dat ze met deze C30 zich een jonger en dynamischer imago willen aanmeten.

Persoonlijk vind ik dat deze C30 een goede zet is van Volvo om van dat oubollige imago af te geraken. Ook de nieuwe S80 is al een stuk dynamischer van vormgeving dan de vorige. Volgens mij willen ze qua imago meer op de Duitse concurrentie gaan gelijken...
                      OO 00 OO

Comment

• 't Is algemeen geweten dat gij 'n meer sjonnie smaak hebt dan ik. Met uw 19" of 20" Breyton dinges onder uwe coupé.

j/k

Neen, ik blijf erbij. Met dat spoilerpakket is 'ie érg sjonnie. Ik zou 't vanzeleveni moeten hebben. 't Maakt de auto te opvallend, té "tuned", en er hééélemaal niet mooier op.

(maar goed ook, da's 1.500 EUR gespaard )

Comment

't Is algemeen geweten dat gij 'n meer sjonnie smaak hebt dan ik. Met uw 19" of 20" Breyton dinges onder uwe coupé.
                          Ik heb nu al spijt dat ik geen M-Sportpakket heb genomen...

Tja, mijn madam vindt soms ook dat ik een sjonnie ben...

Ieder zijn goesting natuurlijk hé, maar zo'n zilveren C30 met zo'n donkerbruine uitbouwkit en 18" wielen... njammie...
                          OO 00 OO

Comment

• Zo bedoel ik dus...

WAAAAAAAAAAAAW...

OO 00 OO

Comment

• M Pack is er nog niet, sus je daar mee. 't Kan nog een eindje duren eer 't er is, en ik denk dat jij zou mogen afgevoerd worden mocht je nog zo lang hebben moeten wachten.

De C30-bodykit vind ik nog nét kunnen in bepaalde kleuren, als 'ie dezelfde kleur heeft als de auto. Die donkerbruin metallic bodykit is ... euhm ... mjah, ik ga m'n mond houden.

Laat 't me zo zeggen : mocht iémand 't in z'n kop gehaald hebben om de onderste lijstjes van z'n bodykit van z'n BMW '1 in 't bruin metallic te verven, 'ie was hier waarschijnlijk massaal uitgelachen.

'k Vraag me trouwens af hoeveel we dat bruin geval gaan zien. Okay, er staan er nu redelijk wat, omdat 't een lanceerkleur is. Maar 'k durf toch af en toe een goei neus te hebben, en die zegt me dat er niet veel bruine bodykitjes zullen besteld worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Zo bedoel ik dus...

WAAAAAAAAAAAAW...

Da's geen zilver, da's wit metallic.

Ik vind 't affreus. Daarmee kan je zonder blozen temidden een boenkende sjonnie-tjoeningmeeting gaan staan.

No offence.

De auto en de velgen zijn wel erg knap. De witte metallic-kleur is in 't echt trouwens niet mis, maar ik zou 't niet moeten hebben, in ieder geval.

Comment

• Vwala, daar zeg je dus zelf onrechtstreeks dat zo'n uitvoering exclusief is. Is het nu net dat niet wat we allemaal willen?
                                  OO 00 OO

Comment

• Ja, als 't ook 'n beetje gedistingueerd en wat chique is. Dat is pure dancing-klakske-achterstevoren-geblondeerde-marina-wansmaak. Trouwens ik heb nooit gezegd dat 't niet exclusief zou zijn, en nog meer zelfs : ik heb zelfs al rechtstreeks gezegd dat 't exclusief zal zijn, omdat m'n neus me vertelt dat zo'n bruine bodykit quasi nooit besteld zal worden. Ik snap dus eigenlijk je punt niet.

Exclusief = zeer zeker geen synoniem voor "mooi". Mocht dat zo zijn dan was jouw 530d een pokkelelijke auto omdat 'ie zowat de méést gekozen kleurencombo heeft die je je maar kan indenken.

Mijn C30 zal ook exclusief zijn, waarschijnlijk door 'n bordeux lederen interieur, een "Porsche GT-zilveren" koetswerk (electric silver), en 'diepere' velgen die je normaal gezien enkel onder de C70 tegenkomt. Dát vind ik wel mooi. Al is smaak persoonlijk, natuurlijk.

Geen sjonniekar voor mij. Remember één van m'n vereisten, nl. die inzake opvallend.
                                    Last edited by ; 07/12/2006, 00:30.

Comment

• De bodykit in kleur vind ik in elk geval sjonnie-er dan in't bruin hoor

Maar naarmate ik meer foto's heb gezien heb ik de kit toch ook afgezworen...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

J Dat is pure dancing-klakske-achterstevoren-geblondeerde-marina-wansmaak.
                                        Zolang het maar geen marina is die net als Henin beter de klak naar voren gericht opzet, om zeker te weten welke kant de voorkant is...

Grapje en off topic...

Ik denk toch wel dat je deze spoilerkit ook in ander kleuren kan krijgen. Moet je het trouwens altijd in twee kleuren nemen?
                                        OO 00 OO

Comment

Zo, da's beter.

Zo moet 't (voor mij).

Met 'n bordeaux lederen interieurtje.

Comment

Working...
                                          X