Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik was u maar wat aan 't plagen...

Je weet toch dat ik een BMW-liefhebber ben hé
    Ik know
    Ik heb dat schemaatje hier om dezelfde reden geplaatst.
    Je ziet hoe gTa zich verplaatst op het vierkant.

On-topic terug :
    Nog een beeld waaruit blijkt dat de C30 toch een knappe vernieuwing is in autoland.

Comment

• De C30 zal heel zeker een verkoopssucces worden.

Zo'n T5 in 't zilver met die bruine uitbouwkit en de velgen op bovenstaande foto had mij ook wel aangestaan...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ik was u maar wat aan 't plagen...

Je weet toch dat ik een BMW-liefhebber ben hé
        Nog 1 keer effe plagen...

Waar staat Volvo in deze lijst?
        OO 00 OO

Comment

Volvo is niet het populairst in deze lijst, maar dat is ook niet wat het schema beoogde, het schema geeft een ranking verstandig-like it / onverstandig - don't like it.

Och wat, iedereen rijdt maar met wat ie graag ziet en kan betalen of krijgen.

Comment

• De vraag is dan nog wel wat de jongens van de statistieken verstaan onder 'verstandig'.

Comment

• Dat is inderdaad de vraag...
              OO 00 OO

Comment

Toch is een BMW nog altijd goedkoper dan een Mercedes, en is de restwaarde in verhouding minstens even goed, misschien zelfs beter dan een vergelijkbare Mercedes. Hoe kan een BMW dan onderaan staan, en een Mercedes een stuk hoger?
                Het imago zal er ook wel een great deal mee te maken hebben. Ik kan me vergissen, maar op de verticale as "verstandig - irrationeel" lijken me kenmerken die niet meteen iets met prijs of restwaarde te maken hebben, ook van belang te kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                  Je ziet hoe gTa zich verplaatst op het vierkant.
                  Yep!

Als je m'n aangehaalde redenen tot (geplande) aankoop van de C30 bekijkt, dan lijkt dat (toch voor 'n aanzienlijk deel) te stroken met wat dat grafiekje ons wil vertellen.

De like-it factor bij de C30 is hoog, hoger dan bij een '1 b.v. (hence : meer naar links op de horizontale as) ... maar dat ligt wel aan 't model. De like-it factor voor het merk Volvo in globo ligt bij mij lager dan bij BMW of Alfa Romeo (en nochtans liggen die meer naar rechts op die horizontale as).

Gezien de doeleinden voor de auto vind ik m'n keuze ook wel verstandig. Vooral op 't vlak van prijs is 't een verstandige keuze, eerlijk waar die D5 is erg sterk geprijsd. Voorts speelt bij mij ook de politieke correctheid van een auto (jammer genoeg) een grote rol. En een Volvo is duidelijk politiek correcter dan een BMW. Veel mensen zien een BMW als een auto voor parvenus, nouveau riche, patsers of boeven. Ik kan uit heel uitgebreide ervaring vertellen dat ze eerlijk waar geen ene moer begrijpen van het merk dat ze dan zo verguizen, en dat erg vaak jaloezie of afgunst meespeelt tijdens 't vormen van hun mening ... maar het speelt wél een rol in die zin dat de manier waarop een auto wordt onthaald, ook afstraalt op de persoon die ermee rijdt. En op dat vlak wil ik aan damage control gaan doen ... zelfs al snijdt dat een beetje in m'n hart.

Comment

Hoog, toch?

Voor een merk dat niet zo'n groot aandeel heeft in de totale automarkt, scoort 't op de fleetmarkt erg goed. Dat zegt alleszins genoeg over de verhouding(en) prijs/kwaliteit/rentabiliteit/betrouwbaarheid/gewildheid.

Zo zie ik dat toch.

Voor de pure autoliefhebber is Volvo een minder aantrekkelijk merk dan dat gedoodverfde BMW, en inderdaad ... iemand merkte hier al op dat ik een stap terug zet en objectief kan je dat zeker zo bekijken. Een C30/S40/V50 is niet zo knap en degelijk afgewerkt als mijn huidige E46, rijdt niet zo leuk (en leent zich zeer zeker niet tot m'n weekendse circuituitstapjes) ... maar ik ervaar dat niet meteen zo.
                    Ik heb het gewoon voor die auto. En elke kar heeft z'n fouten. Trouwens, mocht ik bij BMW blijven, en een nieuwer model dan de E46 in huis halen, dan zet ik zowiezo ook een (ferme) stap terug inzake afwerkings- en materiaalkwaliteit.

Comment

• Ik vind je beslissing, de aankoop van deze wagen gewoonweg super, niet alleen omdat ik de C30 super vind, maar omdat ik iemand ben die telkens tijdens het scrollen stop bij het zien van jouw posts, en het merendeels over bmw ging en ervan overtuigd was dat je altijd bij bmw zou blijven..

Nu met de komst van de C30 bewijs je dan weer het tegendeel..

Proficiat nog eens met je keuze, je maakt Mirjammeke ook weer eens extra speciaal door het interieur en de velgen he..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Trouwens, mocht ik bij BMW blijven, en een nieuwer model dan de E46 in huis halen, dan zet ik zowiezo ook een (ferme) stap terug inzake afwerkings- en materiaalkwaliteit.
                        Is de kwaliteit van BMW (itt de prijs) dan daadwerkelijk zo achteruit gegaan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                          Nog een beeld waaruit blijkt dat de C30 toch een knappe vernieuwing is in autoland.
                          Wat is dat weer een heel objectieve opmerking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Persoonlijk vind ik niet dat kwaliteit achteruit gaat als ik een E46 vergelijk met een E92

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              Niet astronomisch, neen, maar wel duidelijk zichtbaar en voelbaar, als je een fijn oog of gevoelige vingertoppen hebt.

De kwaliteit van de E39 b.v., inzake kunststoffen e.d., was onovertroffen, zelfs bij andere merken. Als je daarmee een E60 vergelijkt, ook op 't vlak van dakbekleding b.v. (vroeger fluweel, nu een ruw en vrij hard aanvoelend kunststofweefsel), de looks en touch van de plastics, de aanvoelkwaliteit van het leder, ...

't Is verminderd, yep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW Bekijk Berichten
                                Persoonlijk vind ik niet dat kwaliteit achteruit gaat als ik een E46 vergelijk met een E92
                                Van E46 naar E90ev toch wel, maar 't verschil is kleiner dan van E38 naar E65ev en van E39 naar E60ev.

Maar BMW werkt er hard aan, 't is al weer duidelijk aan 't beteren. Maar als je 'n detailfreak bent zoals mij, en veel auto's onder handen krijgt, dan kan je niet ontkennen dat er duidelijk bespaard is geworden op de afwerking en materialen in de laatste generatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  Wat is dat weer een heel objectieve opmerking.
                                  Subjectief mag ook. En ik volg Jan in z'n stelling. Gisteren kwam die bevriende Volvo-dealer van me toe met een test-C30 op 'n vergadering, en iedereen sprak erover, wat voor 'n opvallende, guitige wagen dat 't is. Sommigen vinden 'm verschrikkelijk lelijk, sommigen vinden 'm ongelofelijk knap, en ongeveer de helft vindt 'm wel knap en chique maar moet er nog een beetje aan wennen.

En het betrof een groep mensen met doorgaans vrij klassieke smaak. Dus da's toch niet mis, dacht ik zo.

Comment

• [QUOTE=gTa;15242

Trouwens, mocht ik bij BMW blijven, en een nieuwer model dan de E46 in huis halen, dan zet ik zowiezo ook een (ferme) stap terug inzake afwerkings- en materiaalkwaliteit. [/QUOTE]

HIerin kan ik je volledig bijtreden G. Ik was vorige week ook weer even in de verleiding om mijn espace volgend jaar te vervangen door een 320d touring. Ben er dus mee gaan testrijden. "Miljaar", wat een tegenvaller dat interieur. Dan is dat van de E46 een pak, een pak beter.

Comment

• Uiteraard is mijn mening subjectief.

Comment

• Net als de mijne. En ik ben er ook weg van.

Comment

• Trouwens, de verlaagde sportophanging omvat dus meer dan enkel maar andere veren. De dempers, veren én antirolstangen zijn anders. Ik ga die ophanging dus weldegelijk bestellen, zelfs al las ik tot nu toe enkel maar weinig rooskleurige testverslagen daarover (typische Audi-kwaal : demping = incoherent + de auto verkijkt zich hard op langere oneffenheden aan hogere snelheid).

Of er dan nog andere veren onder komen (die 'm nog een tikje lager leggen), weet ik niet. Valt af te wachten. Eerst de Mirzams erop, dan beslissen we dat.

Comment

Working...
                                          X