Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ah. Yep, D5. Voor minder ga ik niet. Ik wil de vijfpittersound. En een automaat.

't Feit dat de C30 in aanmerking komt, is net door z'n D5. Ik wil geen vierpittersound meer, en een 3-liter diesel vind ik op vandaag te duur. Binnen 2 jaar verandert het taxsysteem (als alles verloopt zoals gepland, tenminste), en dan haal ik me wel een 3-liter 6-cilinder.

En die auto is, voor wat je krijgt, eigenlijk goedkoop. Vind ik.

En bovendien wil ik ook het dubbele pijpje achteraan.

Mocht de 180pk-versie een 4-cilinder zijn, dan zou ik 'm hoogst waarschijnlijk niet kopen. Die 5-cilinder neemt dus een groot deel van de aantrekkingskracht voor z'n rekening.

Comment

• Heb je de laatste Auto Motor und Sport al gekocht? Hier testen ze de C30 D5 in die witte kleur met die bruine spoilerkit. Ik heb enkel onthouden dat de D5 van 0-100 gaat in 8,5sec. Ik weet wel niet of het een automaat was...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        En tot slot : Volvo heeft ook een beter imago dan BMW.
        Ik zou het houden op een ander imago ... een totaal ander imago zelfs. Ik vind het eigenlijk stom om een wagen van een merk links te laten liggen omdat daar veel mensen mee rijden waar je niet mee geassocieerd wenst te worden (patsers, johnnies, whatever, ...) ... maar eigenlijk straf je uzelf : die losers mogen rijden met iets dat toch als zeer goed omschreven kan worden, en jijzelf dan niet. Omgekeerde wereld, neen ?

Anyway, C30 : lelijk.

En, het is ook nog een Volvo ...

Comment

• Zou Volvo dat bewust gedaan hebben die 5-cilinder ? Is eigenlijk wel de gulden middenweg.

Die 4-cilinders komen van de PSA group maar maakt Volvo die 5-cilinders zelf ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Heb je de laatste Auto Motor und Sport al gekocht? Hier testen ze de C30 D5 in die witte kleur met die bruine spoilerkit. Ik heb enkel onthouden dat de D5 van 0-100 gaat in 8,5sec. Ik weet wel niet of het een automaat was...
            8.5 voor de sportiefste versie is ook niet echt om achterover te vallen, neen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
              8.5 voor de sportiefste versie is ook niet echt om achterover te vallen, neen ?
              't Is wel een 5 cilinder.
              En het is eens iets anders dan de zoveelste 3 of 1 serie, A4 of C klasse.

Comment

Heb je de laatste Auto Motor und Sport al gekocht? Hier testen ze de C30 D5 in die witte kleur met die bruine spoilerkit. Ik heb enkel onthouden dat de D5 van 0-100 gaat in 8,5sec. Ik weet wel niet of het een automaat was...
                De D5 in de kleine Volvo's zijn enkel met automaat te krijgen, en dat zal ook niet veranderen.

Met die 8,5s is even snel als een 320d, de D5 heeft 't nadeel van z'n automaat vooral in 't begin van het sprintje.

De D5 laat zich trouwens makkelijk chippen tot 220pk en 420-440 Nm. Dat doe je met een 320d niet zonder de koppeling naar huis te helpen binnen de 30k km.

So...

Comment

• Let wel op dat Volvo niet dezelfde ambitie als BMW koestert hé.

Een Volvo is een degelijke, betrouwbare en veilige auto, die dynamisme en comfort proberen te koppelen.
                  BMW moet het echt hebben van het rijplezier. Ik ben er van overtuigd dat een Volvo beter afgewerkt is dan een BMW. Om die rede vind ik dat een Volvo eerder te vergelijken is met Audi...
                  Last edited by BMWMB; 09/12/2006, 19:38.
                  OO 00 OO

Comment

De D5 in de kleine Volvo's zijn enkel met automaat te krijgen, en dat zal ook niet veranderen.

Met die 8,5s is even snel als een 320d, de D5 heeft 't nadeel van z'n automaat vooral in 't begin van het sprintje.

De D5 laat zich trouwens makkelijk chippen tot 220pk en 420-440 Nm. Dat doe je met een 320d niet zonder de koppeling naar huis te helpen binnen de 30k km.

So...
                    Ik ben er van overtuigd dat zo'n D5 een dijk van een motor is. Hoeveel koppel heeft deze motor?
                    OO 00 OO

Comment

Ik zou het houden op een ander imago ... een totaal ander imago zelfs. Ik vind het eigenlijk stom om een wagen van een merk links te laten liggen omdat daar veel mensen mee rijden waar je niet mee geassocieerd wenst te worden (patsers, johnnies, whatever, ...) ... maar eigenlijk straf je uzelf : die losers mogen rijden met iets dat toch als zeer goed omschreven kan worden, en jijzelf dan niet. Omgekeerde wereld, neen ?
                      Ik denk dat je m'n redenering inzake het imago niet snapt. 't Gaat 'm niet dat ik niet wil geassocieerd worden met bepaalde mensen die ook met zo'n auto rijden, 't gaat 'm om de uitstraling in m'n job. Een knalblauwe BMW met spoilers rondom en geschoeid op vette velgen, komt voor velen een beetje te duur/wow/patserig/... over. Een Volvo heeft in my line of work simpelweg een beter imago. Punt uit.

Overigens straf ik mezelf geenszins, ik zou gráág met zo'n Volvo rijden, liever dan met een nieuwe 320d touring, want die ligt me gewoon niet qua looks, zeker ook binnenin niet.

En tot slot heb je 't tweede deel van m'n redenering ook compleet niet begrepen. Met deze C30 D5 die slechts een kleine hap uit m'n autobudget neemt, kan ik "sparen" om binnen niet zo'n heel lange tijd een tweede auto erbij te nemen, die perfect dienst doet als weekendauto én trackday-racer. Ik ben 't immers beu om compromissen te moeten sluiten, m'n Babs rijdt (voor een serie-auto diesel/break simpelweg verbluffend op circuit ... maar vergeleken met écht circuitmateriaal is 't nog altijd maar hoogstens zozo).

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                      Anyway, C30 : lelijk.
                      Ik vind 'm magistraal mooi. Was de BMW '1 maar zo knap...

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                      En, het is ook nog een Volvo ...
                      Yep, gelukkig, want da's een meerwaarde.

Comment

BMW moet het echt hebben van het rijplezier. Ik ben er van overtuigd dat een Volvo beter afgewerkt is dan een Volvo. Om die rede vind ik dat een Volvo eerder te vergelijken is met Audi...
                        Euwh..

Persoonlijk vond ik een Volvo niet beter afgewerkt dan een BMW, eerder op gelijk niveau ongeveer
                        BMW laat het gewoon slechter/goedkoper uitzien, vind ik persoonlijk Voor de rest zijn ze zeker gelijk

Comment

Ik ben er van overtuigd dat zo'n D5 een dijk van een motor is. Hoeveel koppel heeft deze motor?
                          In de kleine Volvo 340 Nm maar, dacht ik. Ben niet zeker, effe checken. Yep, 340 Nm.

Je kan 'm dus naast de beste 2-liters van 't moment zetten, qua vermogen (180pk) en koppel (340Nm). En 'ie klinkt zestien keer beter. Je moet er wél de extra tax voor over hebben. En dat heb ik zeer zeker ervoor over.

Door z'n grotere cilinderinhoud echter kan 'ie, zonder een hoger specifiek koppel te moeten gaan behalen, meer koppel (en vermogen) dan de 2-liters halen.

En dat gekoppeld aan een automaat...

Comment

So...
                            320d : 8.3, en dat is dus sneller met een cylinder minder

Comment

Sneller en lelijker

Comment

• Deze D5 gekoppeld aan een automaat zal dan ook beter rijden dan een 120dA.

Hoe zeggen de Amerikanen het alweer? There is no substitute for cubic inches...
                                OO 00 OO

Comment

Deze D5 gekoppeld aan een automaat zal dan ook beter rijden dan een 120dA.

Dat gaat wel over motoren van 4 liter en meer, maar bon

Comment

Deze D5 gekoppeld aan een automaat zal dan ook beter rijden dan een 120dA.

There's no replacement for displacement

Die 0.2s zal echt geen verschil maken, die C30 zal vooral pakken aangenamer en comfortabeler rijden, neem ik aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                      Sneller en lelijker
                                      Sneller voor ons allebei, lelijker enkel voor u

Comment

Ook zal het motorkarakter van de 320d sportiever zijn dan de D5.
                                        Een 4 cylinder Diesel van BMW is nerveus en komt dan ook het best tot zijn recht als deze gekoppeld is aan een manuele versnellingsbak. In combinatie met een automaat ben ik er ook van overtuigd dat de D5 aangenamer zal rijden...
                                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                          There's no replacement for displacement

Die 0.2s zal echt geen verschil maken, die C30 zal vooral pakken aangenamer en comfortabeler rijden, neem ik aan
                                          Een Mercedes ook

Comment

Working...
                                          X