Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
    Dat gaat wel over motoren van 4 liter en meer, maar bon
    Toch zal de D5 een voller gevoel geven bij het rijden...
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Let wel op dat Volvo niet dezelfde ambitie als BMW koestert hé.

      Een Volvo is een degelijke, betrouwbare en veilige auto, die dynamisme en comfort proberen te koppelen.
      BMW moet het echt hebben van het rijplezier. Ik ben er van overtuigd dat een Volvo beter afgewerkt is dan een Volvo. Om die rede vind ik dat een Volvo eerder te vergelijken is met Audi...
      Ik veronderstel dat je bedoelt dat een Volvo beter is afgewerkt dan een BMW? Dat is niet zo. De kleine Volvo's zijn ook niet wat we gewoon waren van Volvo, je mag ze niet vergelijken met de grote, stevige robuste Volvo's van vroeger (en nu).

      Je leest 't bijna altijd, ook in de laatste tests van de C30, dat de kleine Volvo's nog net niet de afwerkingskwaliteit en materiaalkwaliteit halen van een Benz C, BMW '3 of Audi A4.
      Over de C30 zei men (ongeveer) : "... dat 'ie dus de premium hatchbacks in het vizier heeft, veeleer dan de Focus (waarmee 'ie 't chassis deelt) en diens directe concurrenten zoals Golf, Astra e.a., en dat 'ie dat door z'n naam en uitstraling wel 'es waar zou kunnen maken, al heeft 'ie op het vlak van aanvoelen, materiaalkeuzes en dergelijke, wel nog een achterstand ... 'ie zit een beetje tussen die twee klasses in."

      Hardleerse Volvo-fans hier zullen dat waarschijnlijk willen ontkennen, maar ik vind dat héél erg goed de realiteit weergeven. Bij een C30/S40/V50 is b.v. in 't interieur meer knalharde, droge, goedkoop aanvoelende plastic te vinden dan in een BMW '3 (zéker dan in een BMW E46), alles onder het niveau van de armsteunen is eigenlijk van die aard. De bovenkant van 't dashboard is wel op "premium-niveau" (voor zover iets bestaat). Hier en daar zie je nog andere punten waardoor 'ie ook net niet 't niveau haalt van de anderen, b.v. een V50 zal door de afwerking van z'n handschoenkastje, grote delen van z'n interieurbekleding (vooral below elbow ), de afwerking van bekerhouders, asbakjes, bekleding binnenin van 't berkvak in de armsteun, en dies meer ... nog altijd een achterstand houden op b.v. de A4, '3 en C.

      Maar dat maken die auto's goed door hun prijs. Ze vallen inderdaad een beetje tussen twee klassen in : hun naam, betrouwbaarheid en grootte maken ze inderdaad premium-ish, terwijl er andere zaken zijn (platform, prijs, motorenaanbod, aankledings- en uitrustingsmogelijkheden) die ze dat niet maken. Tussen de twee in, dus, zoals je wel vaak leest en hoort.

      Maar dat maakt ze niet slecht. Als er op prijsbewuste manier getest en geëvalueerd wordt, heeft een V50 b.v. alles in z'n mars om een A4/'3/C te kloppen op punten, net omdat dat premium label duur moet worden betaald.



      Ik weet goed wat ik wil, en wat ik (met deze C30) koop. 't Is dus een érg bewuste keuze, en alhoewel sommigen 't misschien een stap achteruit noemen (en ze daar zelfs ten dele gelijk in hebben), ben ik dolblij en wil ik niks anders.

      Comment


      • spijtig dat de C30 1.6D niet in automaat valt te verkrijgen :s

        Zit met knieprobleem en zou overwegen om een automaat te kopen moarja geen automaat op de 1.6D

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
          Een Mercedes ook
          We're getting there
          gTa koopt die C30 ook niet om circuits mee af te raggen of om andere auto's met 2 tienden van een seconde sneller af te zijn, hij koopt dat ding voor de uitstraling, imago, comfort (nuja, de automaat dan ) en het romige 5 cilindergeluid

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Ik denk dat je m'n redenering inzake het imago niet snapt. 't Gaat 'm niet dat ik niet wil geassocieerd worden met bepaalde mensen die ook met zo'n auto rijden, 't gaat 'm om de uitstraling in m'n job. Een knalblauwe BMW met spoilers rondom en geschoeid op vette velgen, komt voor velen een beetje te duur/wow/patserig/... over. Een Volvo heeft in my line of work simpelweg een beter imago. Punt uit.

            Overigens straf ik mezelf geenszins, ik zou gráág met zo'n Volvo rijden, liever dan met een nieuwe 320d touring, want die ligt me gewoon niet qua looks, zeker ook binnenin niet.

            En tot slot heb je 't tweede deel van m'n redenering ook compleet niet begrepen. Met deze C30 D5 die slechts een kleine hap uit m'n autobudget neemt, kan ik "sparen" om binnen niet zo'n heel lange tijd een tweede auto erbij te nemen, die perfect dienst doet als weekendauto én trackday-racer. Ik ben 't immers beu om compromissen te moeten sluiten, m'n Babs rijdt (voor een serie-auto diesel/break simpelweg verbluffend op circuit ... maar vergeleken met écht circuitmateriaal is 't nog altijd maar hoogstens zozo).
            Jaja, ik herinner mij wel uw vroegere posts ... en toch is mijn redenering nog steeds correct : omdat andere mensen dat patserig vinden, mag je daar niet mee rijden, want dan ben je zelf een patser. Ik vind dat eerder jezelf straffen (vooral als je uzelf niet als patser beschouwd), maar .. het is idd niet relevant als je al om andere redenen een andere wagen kiest ...

            Hey, ieder zijn keus he

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
              320d : 8.3, en dat is dus sneller met een cylinder minder
              Kan jij eigenlijk lezen? Heb je gelezen wat ik schreef?


              Ten eerste is 0,2 seconden op een sprint niks, omdat de meeste chauffeurs op zo'n manier rijden dat je vaak met een auto die een dikke halve seconde trager is, toch sneller bent.

              Ten tweede is die D5 een automaat, en die verliest dus vooral in 't begin van het sprintje enkele tienden van een seconde. Eens op dreef verliest 'ie niks meer.
              Ik sprint nooit. 't Enige wat ik wil is dat 'ie, liefst zonder zelf te hoeven schakelen, als een speer herneemt tussen pakweg 80 en 200 per uur (de snelheden waar ik 't meest aan rijd).

              Met een standaard 320d rijd je slechts héél marginaal weg van een standaard V50 2.0D op de autostrade. De C30 D5 Geartronic mag dan op 't spintje niet veel sneller zijn dan een V50 2.0D, een V50 D5 Geartronic is (eens gelanceerd) duidelijk vlotter dan z'n 2-liter broer.
              Een C30 D5 Geartronic zal dus (en dat zeg ik uit deductieve ondervinding) geen vrees moeten hebben van een 120d op de autostrade. Geen van beide zal van de ander wegrijden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Overweeg ik ook sterk, alleen ... door de spots die op die auto zitten daar, lijkt het lichter dan het in werkelijkheid is. Ik zou 't es moeten zien in daglicht, zonder spots op.

                'k Ben ook wel duidelijk meer te vinden voor een zwart interieur met enkel het leder (zetels + deuren) in een lichte kleur, dan voor het grijze/zwarte tweetonige interieur, met dan daarin nog 'es het calciet. Alhoewel ik 't ook niet mis vind, 't moet gezegd.
                en ik die dacht dienen gTa is nen echten BMW freak
                daar komt nooit iets anders in die zijn garage dan BMW
                maarre het moet gezegt je keuze doet velen watertanden hoor ...
                dienen C30 word een frisse verschijning in ons straatbeeld

                en dat kleur is prachtig in real life zunne gTa
                kheb mij daar bij de volvo dealer in een paar lederen interieurkes gezet en het moet gezegt de kwaliteit van volvo leder voelt zachter/beter aan dan het leder van BMW

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Toch zal de D5 een voller gevoel geven bij het rijden...
                  Logisch eh David, we spreken hier over een motor met een groter volume. Dan mag daar Volvo of Ford of Peugeot op plakken, dat betaalt zich ergens uit eh ... 't is appelen met peren vergelijken zo ...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                    Jaja, ik herinner mij wel uw vroegere posts ... en toch is mijn redenering nog steeds correct : omdat andere mensen dat patserig vinden, mag je daar niet mee rijden, want dan ben je zelf een patser. Ik vind dat eerder jezelf straffen (vooral als je uzelf niet als patser beschouwd), maar .. het is idd niet relevant als je al om andere redenen een andere wagen kiest ...
                    Voilà.

                    Ik straf mezelf continu, want zat ik in de consulting of deed ik een (gelijkwaardig betaalde) desk job, dan reed ik al lang een Z4 Coupé of iets gelijkaardigs.

                    Ik doe veel baan, moet vaak in en uit de auto (en wil dus een automaat), en zit in een sector waar er érg snel vreemd gekeken wordt naar overmatige tekenen van luxe of rijkdom of wat dan ook. "Ne jonge snotter van 30 die met ons geld nen dikken BMW koopt..." ligt op véél mensen hun tong, en is niet positief voor m'n zaken.

                    Een collega van me (zelfde job, andere broodheer) hier in Izegem rijdt met een V50 Volvo rond, nadat 'ie vroeger BMW '5 reed. En 'ie wou een leuke auto voor in 't weekend, en 'ie heeft zich een Lotus Elise gekocht, omdat 'ie ondervonden heeft dat z'n Z3 2.8 van ervoor, veel teveel jalouzie en misnoegen opwekten bij z'n klanten.

                    Dus : makkelijke keuze.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                      en ik die dacht dienen gTa is nen echten BMW freak
                      daar komt nooit iets anders in die zijn garage dan BMW
                      En m'n Spider dan, van enkele jaren terug?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                        Ik straf mezelf continu, want zat ik in de consulting of deed ik een (gelijkwaardig betaalde) desk job, dan reed ik al lang een Z4 Coupé of iets gelijkaardigs.
                        Ocharme gTa...
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Kan jij eigenlijk lezen? Heb je gelezen wat ik schreef?


                          Ten eerste is 0,2 seconden op een sprint niks, omdat de meeste chauffeurs op zo'n manier rijden dat je vaak met een auto die een dikke halve seconde trager is, toch sneller bent.

                          Ten tweede is die D5 een automaat, en die verliest dus vooral in 't begin van het sprintje enkele tienden van een seconde. Eens op dreef verliest 'ie niks meer.
                          Ik sprint nooit. 't Enige wat ik wil is dat 'ie, liefst zonder zelf te hoeven schakelen, als een speer herneemt tussen pakweg 80 en 200 per uur (de snelheden waar ik 't meest aan rijd).

                          Met een standaard 320d rijd je slechts héél marginaal weg van een standaard V50 2.0D op de autostrade. De C30 D5 Geartronic mag dan op 't spintje niet veel sneller zijn dan een V50 2.0D, een V50 D5 Geartronic is (eens gelanceerd) duidelijk vlotter dan z'n 2-liter broer.
                          Een C30 D5 Geartronic zal dus (en dat zeg ik uit deductieve ondervinding) geen vrees moeten hebben van een 120d op de autostrade. Geen van beide zal van de ander wegrijden.

                          Jaja gTa, ik lees wat je schrijft (zelf al zijn het volle boterhammen), ik zeg enkel dat door dat kleine verschil, je niet kan beweren dat omwille van een cylinder meer, dat je ook eventjes alle 4-cylinders achter u kan laten.

                          OK, sound, dat is een gewonnen veldslag voor een 5 cylinder.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            En m'n Spider dan, van enkele jaren terug?
                            nen spider
                            en verkocht ja ?????????????????????????

                            kzit hier nog maar 1,5 jaar he op dit forum dus wist ik niet

                            Comment


                            • enigste minpunt van de C30 is de goedkoop aanvoelende achterruit/kofferdeksel
                              dat raam ... is alsof het plastiek is

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Voilà.

                                Ik straf mezelf continu, want zat ik in de consulting of deed ik een (gelijkwaardig betaalde) desk job, dan reed ik al lang een Z4 Coupé of iets gelijkaardigs.

                                Ik doe veel baan, moet vaak in en uit de auto (en wil dus een automaat), en zit in een sector waar er érg snel vreemd gekeken wordt naar overmatige tekenen van luxe of rijkdom of wat dan ook. "Ne jonge snotter van 30 die met ons geld nen dikken BMW koopt..." ligt op véél mensen hun tong, en is niet positief voor m'n zaken.

                                Een collega van me (zelfde job, andere broodheer) hier in Izegem rijdt met een V50 Volvo rond, nadat 'ie vroeger BMW '5 reed. En 'ie wou een leuke auto voor in 't weekend, en 'ie heeft zich een Lotus Elise gekocht, omdat 'ie ondervonden heeft dat z'n Z3 2.8 van ervoor, veel teveel jalouzie en misnoegen opwekten bij z'n klanten.

                                Dus : makkelijke keuze.
                                Eindeloze discussie ... lets get back on topic

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  In de kleine Volvo 340 Nm maar, dacht ik. Ben niet zeker, effe checken. Yep, 340 Nm.

                                  Je kan 'm dus naast de beste 2-liters van 't moment zetten, qua vermogen (180pk) en koppel (340Nm). En 'ie klinkt zestien keer beter. Je moet er wél de extra tax voor over hebben. En dat heb ik zeer zeker ervoor over.

                                  Door z'n grotere cilinderinhoud echter kan 'ie, zonder een hoger specifiek koppel te moeten gaan behalen, meer koppel (en vermogen) dan de 2-liters halen.
                                  We spreken over een 2.4 liter turbodiesel, correct ?

                                  Comment


                                  • Inderdaad...

                                    BIV €2500 is niet van de poes.
                                    Dan is een 120d of een 320d wel een stuk goedkoper hé.

                                    De herverkoop van deze C30 D5 zal ook niet zo eenvoudig zijn...
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Inderdaad...
                                      Okeeee ....

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Inderdaad...

                                        BIV €2500 is niet van de poes.
                                        Dan is een 120d of een 320d wel een stuk goedkoper hé.

                                        De herverkoop van deze C30 D5 zal ook niet zo eenvoudig zijn...
                                        De BIV van de C30 D5 bedraagt geen €2500, wel €1239...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                          De BIV van de C30 D5 bedraagt geen €2500, wel €1239...
                                          Oei, ik dacht gelezen te hebben in de AMS dat de D5 185pk had. Blijkbaar heeft deze D5 'slechts' 163 pk...
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X