Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ik straf mezelf continu, want zat ik in de consulting of deed ik een (gelijkwaardig betaalde) desk job, dan reed ik al lang een Z4 Coupé of iets gelijkaardigs.
    Kijkt je clienteel daar echt naar? Maar jij komt waarschijnlijk veel bij klanten?

Nog eens proficiat. Ik vind de C30 schitterend qua looks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      Kijkt je clienteel daar echt naar? Maar jij komt waarschijnlijk veel bij klanten?

Nog eens proficiat. Ik vind de C30 schitterend qua looks
      Ja heel fel maar bij consulting ook hoor. Je mag nooit een auto kopen die de man overschaduwt. Als je bij je klanten aankomt met een cls amg hebben die zoiets van; Meneer u tarieven liggen nogal aan de hoge kant

Comment

• Maar aan de andere kant: Een advocaat of consultant of boekhouder (zoals mezelf) met een dikke bak moeten toch wel goed zijn in wat ze doen. Een beetje dubbelstrijdig dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Oei, ik dacht gelezen te hebben in de AMS dat de D5 185pk had. Blijkbaar heeft deze D5 'slechts' 163 pk...
          De 163pk is een louter fiscale aanpassing. De motor is exact dezelfde als in de 180pk-versie. Als je wil kan je die zo bestellen bij Volvo. Nadeel: je betaalt een dik pak BIV extra (denk ongeveer 1200 EUR) en dan jaarlijks nog eens ongeveer 300 EUR extra. Met extra wordt bedoelt: bovenop dat wat je betaalt met de 163pk-versie... Maak zelf je keuze maar eens...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
            en dan jaarlijks nog eens ongeveer 300 EUR extra.
            Verzekering?
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Maar aan de andere kant: Een advocaat of consultant of boekhouder (zoals mezelf) met een dikke bak moeten toch wel goed zijn in wat ze doen. Een beetje dubbelstrijdig dus

De auto als statussymbool.
              Laat me niet lachen.
              Een dikke bak heeft gelukkig toch niks te maken met succes in zaken.
              Last edited by ; 09/12/2006, 21:17.

Comment

Maar aan de andere kant: Een advocaat of consultant of boekhouder (zoals mezelf) met een dikke bak moeten toch wel goed zijn in wat ze doen. Een beetje dubbelstrijdig dus
                Ik ben zelf consultant, en ik merk de druk die bestaat om geen al te dure of opzichtige wagens te kopen. Als consultant is het best niet te hoog van de toren te blazen, immers je moet je respect verdienen, en je werkt dikwijls samen met de "klant" die dan vertegenwoordigd wordt door gewone bedienden en kaderleden.

Een dure wagen dikt dikwijls de al dan niet correcte perceptie dat consultants zoveel meer verdienen aan. Dat wil je niet op een moment dat je je respect nog moet verdienen omdat het dan extra lastig kan worden.

Ik denk niet men zomaar zal denken dat je goed bent omdat je in een dure wagen rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Verzekering?
                  Ik dacht jaarlijkse rijtaks ongeveer 700 EUR tegen 300 EUR voor de 163pk... ik kan verkeerd zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

De auto als statussymbool.
                    Laat me niet lachen.
                    Een dikke bak heeft gelukkig toch niks te maken met succes in zaken.
                    Maar het kan wel een indicatie zijn.

Maar het is inderdaad verkeerd om zo te denken. De wagen en kleren maken de man niet

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    Ik ben zelf consultant, en ik merk de druk die bestaat om geen al te dure of opzichtige wagens te kopen. Als consultant is het best niet te hoog van de toren te blazen, immers je moet je respect verdienen, en je werkt dikwijls samen met de "klant" die dan vertegenwoordigd wordt door gewone bedienden en kaderleden.

Een dure wagen dikt dikwijls de al dan niet correcte perceptie dat consultants zoveel meer verdienen aan. Dat wil je niet op een moment dat je je respect nog moet verdienen omdat het dan extra lastig kan worden.

Ik denk niet men zomaar zal denken dat je goed bent omdat je in een dure wagen rijdt.
                    Dat is jammer, héél jammer.
                    Ik heb er geen last van, gelukkig maar.

Comment

Ik dacht jaarlijkse rijtaks ongeveer 700 EUR tegen 300 EUR voor de 163pk... ik kan verkeerd zijn
                      Neen, de rijtax is afhankelijk van het fiscale vermogen dat op zijn beurt afhankelijk is van de motorinhoud. Aangezien dat ongewijzigd blijft is de jaarlijkse rijtax voor beide vermogensversies € 726,59.
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Precies wat ik bedoel. Een niet te uitgedoste bmw 5, audi a6 of mercedes e zijn ideaal.

Comment

Maar het is inderdaad verkeerd om zo te denken. De wagen en kleren maken de man niet
                          Ze maken de man niet, maar ze kunnen hem wel kraken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                            Zou Volvo dat bewust gedaan hebben die 5-cilinder ? Is eigenlijk wel de gulden middenweg.

Die 4-cilinders komen van de PSA group maar maakt Volvo die 5-cilinders zelf ?
                            D5 is van eigen makelij, inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                            8.5 voor de sportiefste versie is ook niet echt om achterover te vallen, neen ?
                            Zonder de hele discussie te willen heropenen: komaan man, alsof dit niet genoeg is. Ik snap het niet meer hoor tegenwoordig.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            ... En 'ie klinkt zestien keer beter. Je moet er wél de extra tax voor over hebben. En dat heb ik zeer zeker ervoor over.
                            ...
                            Kan ik perfect begrijpen. Momenteel heb ik twee vijfcilinders diesel, 2.5. Geen lichte vracht, dus volle 727€ per stuk per jaar. Maar ik geniet niet 16 keer meer, maar 100 keer meer, dagelijks. Voor mij ook geen viercilinders meer.
                            Ik kan dus gTa perfect begrijpen als hij zegt dat hij het ervoor over heeft, hij zal het zich niet beklagen.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Ik veronderstel dat je bedoelt dat een Volvo beter is afgewerkt dan een BMW? Dat is niet zo. ...
                            Klopt. Da's moeilijk objectief te beoordelen, zeker op een nog vrij recent model, maar de look and feel is soms toch wat te hardplastiekerig bij een C30/S40/V50/C70. Of het dan effectief slechter is: daar kan ik me alvast niet over uitspreken, ik heb geen glazen bol die 10 jaar verder kijkt in de wagens van nu.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            De herverkoop van deze C30 D5 zal ook niet zo eenvoudig zijn...
                            gTa heeft dat ook goed gezien: binnen 2j is er volgens geruchten een herziening in de wegentaks. Dieseltaks zou goedkoper worden, maar dieselbrandstof duurder. In dat geval zal dat geen probleem meer zijn dan. Is het niet zo, 't is toch het plezier waard zoals eerder gezegd en kwijtgeraken zal je toch, alleen zal het wat langer duren.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten

Klopt. Da's moeilijk objectief te beoordelen, zeker op een nog vrij recent model, maar de look and feel is soms toch wat te hardplastiekerig bij een C30/S40/V50/C70. Of het dan effectief slechter is: daar kan ik me alvast niet over uitspreken, ik heb geen glazen bol die 10 jaar verder kijkt in de wagens van nu.
                              Moet nuanceren. De basisversies lijken echt goedkoper. In de S40/V50 zijn de basisstoelen bijvoorbeeld echt niet mooi en door de opzichtige stiksels zien ze er echt goedkoop uit.

Enfin in mijn V50 heb ik het top-interieur uit de summum klasse, en dat is echt wel af hoor, alle materialen zijn zeer degelijk. Veel beter zelfs dan in onze BMW, maar dat is dan weer geen met het duurste interieur...

Comment

Moet nuanceren. De basisversies lijken echt goedkoper. In de S40/V50 zijn de basisstoelen bijvoorbeeld echt niet mooi en door de opzichtige stiksels zien ze er echt goedkoop uit.

Enfin in mijn V50 heb ik het top-interieur uit de summum klasse, en dat is echt wel af hoor, alle materialen zijn zeer degelijk. Veel beter zelfs dan in onze BMW, maar dat is dan weer geen met het duurste interieur...
                                aha! iemand met een bmw en een volvo op de oprit: jij kan tenminste vergelijken.
                                Maar 't klopt; de aankelding bepaalt ook de indruk.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ben ik dan de enige die een 5-cilinder minder mooi klinken vindt dan een 4-cilinder ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                    TheNxSyS en Toerke (die voordien elders erg veel MINI-interesse toonden) bewijzen bij deze dat de C30 MINI wel es klanten zou kunnen kosten...

"Zou kunnen" natuurlijk he

Hmmmm tzijn natuurlijk 2 stijl-iconen
                                    Maar ze roepen totaal iets anders op

Van mij is het overal nog losse interesse hoor !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                      Jaja gTa, ik lees wat je schrijft (zelf al zijn het volle boterhammen), ik zeg enkel dat door dat kleine verschil, je niet kan beweren dat omwille van een cylinder meer, dat je ook eventjes alle 4-cylinders achter u kan laten.
                                      Dat weet ik. Zolang de felst gechipte 2-liter diesel me niet verloren rijdt, ben ik gelukkig. 't Zal al een érg fel gereden Lexus IS220d met TTE-chip moeten zijn, en dan nog zal 'ie hoogstens enkele decimeter uitlopen.

(De Lexus IS is trouwens een auto die ik ook héél sterk heb overwogen.)

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                      OK, sound, dat is een gewonnen veldslag voor een 5 cylinder.
                                      Samen met z'n supergoeie prijs, z'n (voor mij) spetterende looks, z'n frisse verschijning, en z'n gelijkwaardigde prestaties aan veel 3-liters (en zeker aan gelijk welke gechipte 2-liter), is 't voor mij zelfs een gewonnen oorlog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                        Ben ik dan de enige die een 5-cilinder minder mooi klinken vindt dan een 4-cilinder ?
                                        Ik vermoed van wel.

Het ergste van al is dan nog dat ik vermoed dat je vooral ervaring hebt met 4-pitter CDI's? Dat zijn dan nog 'es de slechtst klinkende vierpitter diesels op de markt (tenzij in de laatste E omdat 'ie daar zodanig goed geïsoleerd is dat je 'm bijna niet meer hoort ... tenzij bij vollast).

De Defender TD5, de Volvo's D5, ... klinken allemaal toch duidelijk beter. En 't verschil is nog niet een béétje klein.

Ga nou inderdaad niet vergelijken met de oude 5-pitters in lijn van Mercedes, hè. Die klinken inderdaad even treurig als hun toenmalige én huidige 4-pitter Benzbroertjes.

Comment

• Ik kom hier niets nuttigs verkondigen, slechts een protest stem uitbrengen omdat taNte z'n ziel heeft verkocht aan de door veiligheid geobsedeerde duivel

Comment

Working...
                                          X