Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• jwv50 kan mijn bijdragen beter wat aandachtiger lezen.

Ik heb nooit gesteld dat de ophanging van de C30 zeer slecht is, wel vind ik ze aan de stevige kant en zeker steviger dan de doordweekse hatchback van de generalisten.

Je kan dit met recht en rede sportief noemen en een ruggebreker is het niet.
    Echt confortabel is het evenwel ook niet.

Auto Motor und Sport vindt dat ook in haar artikel van de uitgave van vandaag.

Zeer negatief over de vering van de C30 D5 (volgens mij met sportophanging) was l'Auto Journal".

L'Auto Journal vond het voortdurende geluid van de motor "lassant", dwz vermoeiend

AMS vond in zijn test van twee weken geleden de motor "luid".

De test van de Autigds kan je er zelf op nalezen. Het wordt als het grootste gebrek van de wagen beschouwd.

Ikzelf heb gezegd dat ik het motorgeluid van de D5 in de V70 bij zware belasting zeer kan smaken.

Bij gemiddelde belasting en vooral bij rustig rijden houdt de motor zich ver op de achtergrond. In deze gevallen heb ik al dikwijls de vraag gekregen of dit wel een dieselmotor is.

Ik heb geen probleem met een motor die brult, vind dit zelfs leuk, maar als ik er even geen zin in heb moet de motor zich koest houden. En dat lukte echt niet bij deze V50

Ik heb zowat elke test van de C30 in Franse, Nederlandse, Italiaanse, Engelse, Duitse en Belgische tijdschriften gelezen en de opmerking over de te lawaaierige D5 komt bijna altijd terug.

Wellicht is het ook wel wat gelinkt aan de laatste evolutie van de motor (vanaf de 185 PK versies), welke zeer grote wijzigingen aanbracht. Mijn dealer zegt dat het in feite voor een groot gedeelte een nieuwe motor is en dat hij inderdaad rauwer/minder beschaafd is dan de vorige versie.

Ook in de S80 is de kritiek op het overdreven motorgeluid van de D5 in de pers schering en inslag. In een anonieme post in VVSPY of SWEDESPEED (de bekende forums voor Volvo liefhebbers) is een wellicht medewerker van Volvo trouwens komen melden dat Volvo het probleem kent en dat een oplossing in de pipeline zit.

Als dit ook voor de C30 zo is, des te beter en ik vraag niet liever.

Comment

• edit.
      Last edited by ; 21/12/2006, 17:20.

Comment

• Man das zooo irritant lezen de manier waarop jij post

Comment

• koentjes, een zeer goede weergave van jouw ervaringen, waarvoor dank.
          Ik verschiet daar van, dat het geluid zo storend kan zijn voor een motor die in een ander model zo zalig kan zijn. Ik geloof best dat er wat van aan is.
          Ik zou wel eens bij m'n dealer durven navragen wat zij ervan denken (maar dan niet bij de verkoper, maar wel bij de garagisten die er ook mee gereden hebben).

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• We hebben op kantoor een V50 2.0d en een V50 D5.
            Ik kan u verzekeren dat met dat geluid van die D5 helemaal niks mis is.
            We love it.
            Last edited by ; 21/12/2006, 18:25.

Comment

• De subjectiviteit is weer aan het zegevieren. De ene persoon ervaart een geluid hélemaal anders dan een andere persoon. Voor de ene is het storend voor de andere niet. Ik kan met gemak een hele dag naast een werkend bobcatje staan, maar kan mij perfect inbeelden dat anderen het op een lopen zetten.

Als 2 of 3 automagazine's hier een opmerking over maken zal er wel iets van aan zijn. Of er scheelt iets met de automagazines.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                De subjectiviteit is weer aan het zegevieren. De ene persoon ervaart een geluid hélemaal anders dan een andere persoon. Voor de ene is het storend voor de andere niet. Ik kan met gemak een hele dag naast een werkend bobcatje staan, maar kan mij perfect inbeelden dat anderen het op een lopen zetten.

Als 2 of 3 automagazine's hier een opmerking over maken zal er wel iets van aan zijn. Of er scheelt iets met de automagazines.
                Decibelmeter eens hanteren? Niet helemaal correct maar dat geeft toch al een indicatie?

In sommige automagazines worden deze testresultaten toch ook weergegeven?
                A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                  Decibelmeter eens hanteren? Niet helemaal correct maar dat geeft toch al een indicatie?

In sommige automagazines worden deze testresultaten toch ook weergegeven?
                  Kan al een indicatie geven.
                  Dan nog blijft er een verschil in menselijk aanvoelen. Sommige personen zijn gevoeliger voor hogere tonen, anderen weer niet.

Comment

• ik persoonlijk hou wel van een stevige ronk!

Comment

• In de laatste nieuwe autoweek staat er een 4kamp tussen A3, BMW, Mini en Volvo...
                      INCL db-TEST (welliswaar met de 2.0i van Volvo)
                      Daaruit blijkt dat hij veel stiller dan de 1.6i's in alle andere wagens !!!

Dus de geluidsisolatie moet wel snor zitten denk ik

JE KAN PRECIES NIET VERWACHTEN DAT EEN C30 EEN V70 EVENAART !!!

Alles heeft te maken met de zaken in hun perspectief te zien.
                      Nooit appelen met peren vergelijken

Comment

• Kben daarnet effe een C30 2.0 diesel gaan testerijden. En kmoet zeggen ik was aangenaam verrast. Hij ging nog lekker vooruit (136pk) De 6 versnellingsbak zorgde er wel voor dat ik hem niet zo lui kon rijden als onze ouwe bmw krel (niet dat dat moet). De wagen in kwestie had een sportophanging en 18 duims velgen, in tegenstelling tot wat de verkoper zei vond ik hem niet te hard rijden (van zoiets krijg je waarschijnlijk pas last na een lange rit en kben ook nog een jonge mens met een goede rug hé ).

Hier een paar pics van de wagen in kwestie. Zo een C30 heeft wel die sportieve spoilers enzo nodig vind ik. Met is het echt een hemels mooie wagen zonder vind ik het maar een lelijk ding.

Comment

• Zou het te doen zijn om zo'n interieur te nemen zoals op de foto's in de vorige post te nemen?
                          Ik zou deze kleurcombinatie zo graag willen nemen omdat het zo sportief oogt maar ik heb een beetje schrik dat het blauw van mijn jeansbroeken op dat wit van de zetels zou gaan afgaan...
                          Senna, Driven To Perfection

Comment

• Das flint met titan kit zeker ?

Comment

• Ik heb de verschillende tests waarover koentjes het heeft, ook aandachtig gelezen. Aangezien het probleem van de luidruchtige motor telkens opnieuw terugkomt, en aangezien de mensen die 'm hebben getest véél auto's onder de kont krijgen en dus kunnen vergelijken, vind ik dat dat argument zéker niet van tafel mag geveegd worden.

Ikzelf heb ook al 'n V50 D5 gereden, maar (zoals hier vroeger al vermeld) in érg slecht weer : de regen viel met bakken uit de grond en het was een halve zee waardoor ik me moest ploegen. Dat creëert extra geluiden (het "sissen" van het water), en maakt dat je veel voorzichtiger rijdt.
                              Ik heb dus het motorgeluid van die D5 niet als storend ervaren. Ik vond 't zelfs, in tegenstelling tot de vele 4-cilinders, een knap geluid. Maar misschien was ik té subjectief bezig omdat ik zo graag een motor wel met méér cilinders dan 4 ?

Ik heb vandaag aangedrongen voor 'n testrit met de C30 D5, en normaal gezien is het volgende week zover. Al moet ik ervoor naar Genk, Brussel, Gent of Poperinge ... maakt niet uit, ik ga 'm rijden.

En het kan maar beter droog weer zijn, verdomme.

Ik ben compléét weg van die C30 ... ik vind 'm grandioos. Maar als 'ie me téveel tegen de borst stoot qua aandrijfgeheel (wat ik echter niét verwacht), dan vrees ik dat ik 'm toch niet in huis haal. Nu, zover is 't zeker nog niet.

Comment

• Bovendien : in de Autogids stond dat de C30 in maart of april al als bifuel-versie komt (dacht ik). Ik heb dat tijdens m'n telefoongesprek met de verkoopster bij Novabil opgeworpen, en vroeg of er misschien al wijzigingen zullen worden doorgevoerd. Ze zei dat ze daar nog niks van wist, máár ze vermeldde wel dat het bij Volvo vaak zo is dat het nieuwe modeljaar al in de eerste helft van het jaar wordt ingevoerd. Dus modeljaar 2007 b.v. werd al geproduceerd voor juli 2006. Bloddie hel, misschien komt er een verbeterde C30 D5 met beter geïsoleerde motor en een nieuwe baksturing tegen de zomer?

I'd wait for it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                  bron : autoweek
                                  je haalt direct de beauty er uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
                                    Zou het te doen zijn om zo'n interieur te nemen zoals op de foto's in de vorige post te nemen?
                                    Ik zou deze kleurcombinatie zo graag willen nemen omdat het zo sportief oogt maar ik heb een beetje schrik dat het blauw van mijn jeansbroeken op dat wit van de zetels zou gaan afgaan...
                                    Op die foto's was het niet duidelijk. Indien het calcite wit is dan is dat denk ik een delicaat kleurke. Ikzelf heb een interieur met een grijs/beige zetels (weet juiste naam niet) en dat steekt voldoende af bij de rest van het interieur. Na 2 jaar en 90.000Km is er nog niks vuil op te bekennen. Al wat ik doe is af en toe met een natte vod en een klein beetje zeep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      de regen viel met bakken uit de grond

Nu mag je me toch 'es effe uitleggen hoe hét nu net in Izegem regent?

Comment

• Ik moest gisteren stevig remmen voor een C30, en ik kreeg het gevoel dat ik m'n garage binnenreed (cfr. kofferklep)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                          Ik moest gisteren stevig remmen voor een C30, en ik kreeg het gevoel dat ik m'n garage binnenreed (cfr. kofferklep)
                                          STRIJKGAAN

Comment

Working...
                                          X