Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
    Toen konden we inderdaad een goede 4x4 mét winterbanden gebruiken. It was quite hell! Wintersokken steken bij -10 in een fully loaded 1 LSE mét extra verlaging...




    Man, man, man, met zo'n weer aankomen....

    I couldn't care less als 'k dan kettingen of zo moest leggen
    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
      Man, man, man, met zo'n weer aankomen....

      I couldn't care less als 'k dan kettingen of zo moest leggen
      Hoe minder kettingen, hoe beter. Reden: kettingen vallen nauwelijks (veilig) te driften.

      De dag erna de socks weer af gedaan, en 25 km richting piste op vers besneeuwde en vers platgereden wegen, tussen sneeuwbermen van een dikke meter hoog. Compleet sideways, met de skibox erop, en drie van oor tot oor schaterende kerels binnenin de auto.

      Echt: beste ritjes van m'n leven, daar toen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Hoe minder kettingen, hoe beter. Reden: kettingen vallen nauwelijks (veilig) te driften.

        De dag erna de socks weer af gedaan, en 25 km richting piste op vers besneeuwde en vers platgereden wegen, tussen sneeuwbermen van een dikke meter hoog. Compleet sideways, met de skibox erop, en drie van oor tot oor schaterende kerels binnenin de auto.

        Echt: beste ritjes van m'n leven, daar toen.
        gheghe

        boys and their toys
        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Hoe minder kettingen, hoe beter. Reden: kettingen vallen nauwelijks (veilig) te driften.

          De dag erna de socks weer af gedaan, en 25 km richting piste op vers besneeuwde en vers platgereden wegen, tussen sneeuwbermen van een dikke meter hoog. Compleet sideways, met de skibox erop, en drie van oor tot oor schaterende kerels binnenin de auto.

          Echt: beste ritjes van m'n leven, daar toen.
          Twas inderdaad goddelijk!!! Het weer, het zicht, de wegen... plaatje is zelden zo perfect geweest!

          Comment


          • Op duits forum lees ik dat er in maart een 525d komt met 160kw, 4cyl twinturbo.
            De 530d zou naar 258pk gaan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Op duits forum lees ik dat er in maart een 525d komt met 160kw, 4cyl twinturbo.
              De 530d zou naar 258pk gaan.
              Als toemaatje op de 2.0 184pk is dit mooi meegenomen, biv/verkeersbelasting is gelijk...
              Wil je betaalbaar met een 6 cilinder rijden, gogogo 525d... voor het te laat is.

              Kan je de bron geven ?
              Last edited by ; 30/08/2010, 18:11.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Als toemaatje op de 2.0 184pk is dit mooi meegenomen, biv/verkeersbelasting is gelijk...
                Wil je betaalbaar met een 6 cilinder rijden, gogogo 525d... voor het te laat is.

                Kan je de bron geven ?
                Motor-talk, iemand die het via een dealer vernomen zou hebben.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                  Op duits forum lees ik dat er in maart een 525d komt met 160kw, 4cyl twinturbo.
                  De 530d zou naar 258pk gaan.
                  160 kw = hoeveel pk?

                  anyway, 6 cilinders is the way to go!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                    160 kw = hoeveel pk?

                    anyway, 6 cilinders is the way to go!
                    +- 218pk
                    België zal dit 211pk worden. biv= +- €2500 ipv €5000

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      +- 218pk
                      België zal dit 211pk worden. biv= +- €2500 ipv €5000
                      En het leuke is dat mijn 3 touring met op papier 211 PK op de testbank bij apec 231 PK en 560 Nm liet optekenen volledig standaard.
                      Ik denk niet dat ze dat dus effectief begrenzen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                        Op duits forum lees ik dat er in maart een 525d komt met 160kw, 4cyl twinturbo.
                        De 530d zou naar 258pk gaan.
                        Dat eerste bericht is ook al vroeger in de pers opgedoken, dat de '5 ook recht krijgt op de twin turbo 2-liter diesel.

                        Der gaan der mij hier een aantal dood willen doen, maar ... ik vind 't een goeie evolutie. Er blijven zescilinders ter beschikking voor zij die willen, maar als je een zeer vlot rijdende maar ook erg zuinige kilometervreter wil dan kan je met die 523/525d eigenlijk echt niks beters vinden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Dat eerste bericht is ook al vroeger in de pers opgedoken, dat de '5 ook recht krijgt op de twin turbo 2-liter diesel.

                          Der gaan der mij hier een aantal dood willen doen, maar ... ik vind 't een goeie evolutie. Er blijven zescilinders ter beschikking voor zij die willen, maar als je een zeer vlot rijdende maar ook erg zuinige kilometervreter wil dan kan je met die 523/525d eigenlijk echt niks beters vinden.
                          Het helpt de fabrikanten om hun gemiddelde uitstoot te verlagen zodat de m versie mag blijven bestaan van Europa... (voor de echte liefhebbers dan)
                          Dus onrechtsreeks komt dit model ten goede voor de echte liefhebbers !

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Niet als 't droog is.

                            Moest eigenlijk nuanceren: tractie bij slechte gripomstandigheden. Bijvoorbeeld tijdens de winter: met een RWD op goeie winterbanden kom je een heel eind, maar er zijn grenzen en met een 4WD liggen die nog een stuk verder (maar niet zover dat je nooit nog kettingen nodig hebt).
                            Na de ervaring die ik heb met m'n broer zijn A6 allroad op verse diepsneeuw kan ik zeggen: met zo'n wagen heb je geen kettingen meer nodig

                            Comment


                            • 535d, 9% korting op de basisprijs, niks op de opties (82.000 totaalprijs), moet beter kunnen, toch?

                              EDITH: Dank u G&A, kan idd beter!
                              Last edited by ; 31/08/2010, 17:54.

                              Comment


                              • Ik 6% op volledige wagen Moet ook beter kunnen zeker .

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                  Na de ervaring die ik heb met m'n broer zijn A6 allroad op verse diepsneeuw kan ik zeggen: met zo'n wagen heb je geen kettingen meer nodig
                                  Think again.

                                  Ik heb zelfs met mijn RWD'ke op verse diepsneeuw gereden, en gedrift, en ik ging sneller dan al de rest op de baan toen, vét sideways zelfs!

                                  Ik bedoel maar: ge kunt altijd wel een voorbeeld aanhalen om iets wat een ander zei te ontkrachten. Maar gelijk hebt ge helaas niet. Ja: een 4WD z'n grens ligt veel verder dan die van een FWD of RWD, maar nooit kettingen nodig? Forget it. Sprookjes. Ik heb nog hulpeloos staan skidden met een Range met nieuwe Scorpion Ice&Snow banden. Ge moet maar een helling hebben die steil genoeg wordt en 't is om zeep.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                    535d, 9% korting op de basisprijs, niks op de opties (82.000 totaalprijs), moet beter kunnen, toch?

                                    EDITH: Dank u G&A, kan idd beter!
                                    Gaat logic een BMW 535d kopen?
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Gaat logic een BMW 535d kopen?
                                      Njet... vind de 5 een mini 7, dan zou ik eerder doorsparen voor de 7

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Think again.

                                        Ik heb zelfs met mijn RWD'ke op verse diepsneeuw gereden, en gedrift, en ik ging sneller dan al de rest op de baan toen, vét sideways zelfs!

                                        Ik bedoel maar: ge kunt altijd wel een voorbeeld aanhalen om iets wat een ander zei te ontkrachten. Maar gelijk hebt ge helaas niet. Ja: een 4WD z'n grens ligt veel verder dan die van een FWD of RWD, maar nooit kettingen nodig? Forget it. Sprookjes. Ik heb nog hulpeloos staan skidden met een Range met nieuwe Scorpion Ice&Snow banden. Ge moet maar een helling hebben die steil genoeg wordt en 't is om zeep.
                                        Klopt, een Range op goede winterbanden hebben we op een steile helling moeten voorbijsteken gezien die niet verder kon. Moet dat ergens op film hebben.

                                        Het quattro-systeem van de allroad heeft me zeer verrast, ik weet niet of je daar ervaring mee hebt in sneeuw ?

                                        Comment


                                        • Wie heeft er al ervaring met "Integral Active Steering" op de nieuwe 5?
                                          Is dat een optie om aan te vinken?

                                          Mijn huidige 5 heeft ook "Active Frontsteering", en dat bevalt eigenlijk heel goed.
                                          Ik heb echter ergens op een forum gelezen dat iemand "IAS" op de F10 vond resulteren in een wat zoekerig weggedrag, waarbij je op de snelweg voortdurend moet corrigeren.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X