Ik heb dat nooit begrepen. Zo'n diffusor en extra dikke voorbumper op zo'n elegante auto. Trekt als een tang op een varken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNiet als 't droog is.
Moest eigenlijk nuanceren: tractie bij slechte gripomstandigheden. Bijvoorbeeld tijdens de winter: met een RWD op goeie winterbanden kom je een heel eind, maar er zijn grenzen en met een 4WD liggen die nog een stuk verder (maar niet zover dat je nooit nog kettingen nodig hebt). Ook op natte ondergrond zal je meer tractie hebben, b.v. bij 't wegaccelereren uit stilstand. En in enkele zeer specifieke omstandigheden (b.v. trailer op een natte slipway trekken) is 't ook bijna een must.
[snip]
Enfin, voor elk wat wils. Bij sommige modellen heb je geen keuze, en bij sommige auto's zou ik 't ook verkiezen.
PS: GtA: er is een zeer interesante fiscale behandeling in voege voor auteursrechten
2001 Porsche 996TT (the automotive equivalent of a sledgehammer) SOLD
2005 BMW 530D Touring (kids hauling device)
2009 Suzuki GSXR1000 (madferit)
2005 Husqvarna 450 TE (to get dirty) FOR SALE
2013 Nissan Leaf (daily)
1972 Honda Novio 50 cc 4-stroke (to be restored)
Comment
-
eerste BMW testrit
Ik ga dinsdag een 530 met 8-trapsautomaat testrijden.
Mijn eerste rijervaring met een BMW .
Ben enorm benieuwd naar het verschil tussen mijn E280 en de 530. Er zit natuurlijk een generatie tussenIRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk BerichtenIk ga dinsdag een 530 met 8-trapsautomaat testrijden.
Ben enorm benieuwd naar het verschil tussen mijn E280 en de 530. Er zit natuurlijk een generatie tussen
Je zal aangenaam verrast zijn, mind my words...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk BerichtenKogel is door de kerk, de mijne is besteld:
BMW 520D
Opties:
Zwart metallic
Zwart leder
M-sport pakket
Bi-xenon
Business plus pakket
verdonkerde achterruiten
zomervelg type 356 20''
zonder kentekens
Levering 01/12/2010, nog ff wachten dus!!!
Welke heb je besteld , de 163 pk of de 184 pk? Ik ga ook een 520D bestellen maar ben er nog niet uit welke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk BerichtenIk ga dinsdag een 530 met 8-trapsautomaat testrijden.
Ben enorm benieuwd naar het verschil tussen mijn E280 en de 530. Er zit natuurlijk een generatie tussen
... en een verschil in motor.
280CDI (als die nog zou bestaan hebben) is eerder concurrent van 525D en niet van 530D (die concurrent is van huidige 350CDI).
Zal 2 klassen verschil zijn met je huidige wagen (zwaardere motor en nieuwe generatie).
Comment
-
Ik heb gisteren met een 520d gereden met een 8-traps automaat met 163pk. Supermachine. Altijd power. (wel direct op sportstand gezet ).
Wel bizar want nu rijd ik met een 3 reeks met 163pk, en die nieuwe 5 voelt veel krachtiger aan dan mijn machine die toch 150kg lichter weegt. Waarschijnlijk nieuwer type van turbo er op.
Het was een aangename ervaring.... voor herhaling vatbaar, misschien zelfs permanent
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk BerichtenWelke heb je besteld , de 163 pk of de 184 pk? Ik ga ook een 520D bestellen maar ben er nog niet uit welke
De meer prijs voor biv komt op zelfde neer als 163pk nemen en hem laten chippen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk BerichtenIk heb gisteren met een 520d gereden met een 8-traps automaat met 163pk. Supermachine. Altijd power. (wel direct op sportstand gezet ).
Wel bizar want nu rijd ik met een 3 reeks met 163pk, en die nieuwe 5 voelt veel krachtiger aan dan mijn machine die toch 150kg lichter weegt. Waarschijnlijk nieuwer type van turbo er op.
Het was een aangename ervaring.... voor herhaling vatbaar, misschien zelfs permanent
Comment
-
Mmmmm, BMW... niet echt mijn ding en heb hen al jaren links laten liggen maar vind de nieuwe 5 berline toch een prachtig machien.
Ben mij nu reeds voorzichtig aan het oriënteren voor de vervanger van de A6 2.7 Quattro die moet nog wel 17 maanden mee maar ik zou tegen April/Mei volgend jaar toch een beslissing willen nemen.
Hééééél moeilijke keuze vermits wij hier al aan onze tweede A6 toe zijn en héél tevreden over het Quattro rijden natuurlijk. Vrees uiteraard dat elke andere mogelijkheid een kleine/grote stap terug zal zijn.
Kandidaten: natuurlijk de nieuwe A7 (maar die zou nog in 2.7 moeten uitkomen dan), de toekomstige (neiuwe) A6 en deze BMW 5(20) berline. Jammer dat het "gat" zo groot is tussen 520 <> 525/530.
Weet er iemand hoe het feitelijk met de garantie zit bij BMW want zie op hun website enkel 2 jaar vermeld staan maar daar wordt niet gesproken over km-aantallen. Niet onbelangrijk hier.....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Het vakje op de bovenstaande foto is inderdaad onlosmakelijk verbonden met de manuele versnellingsbak (die trouwens goed te noemen is). Vind het wel jammer dat bij de manuele bak de inleg niet doorloopt, geeft toch iets minder een 'premium' gevoel in vergelijking met de automatische bak, al krijg je er wel meer rijplezier voor in de plaats. Ben vergeten non-smoking pack te bestellen en dan is het bakje zeer klein (zelfs de sleutel past er niet in (!) ).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenKan je dan inbeelden hoe de nieuwe 320d zal rijden in 2012...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenIk begrijp nog altijd niet wanneer je dat ander 'bakje' krijgt boven de pook. Volgens sommigen is dat als je het niet rokerspack neemt, maar ik heb de indruk dat het altijd gecombineerd is met een manuele bak...?
Zou het daarvoor wel niet laten om eentje te kopen...
Comment
Comment