Collega van me heeft sinds deze week z'n 530d. Zwart met 20" ferric grey velgen. Niet mis...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk BerichtenCollega van me heeft sinds deze week z'n 530d. Zwart met 20" ferric grey velgen. Niet mis...
foto's hebben we nodig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk BerichtenIk heb mijn nieuwe 520d besteld met sportophanging omdat ik gelezen heb in testverslagen dat het nieuwe model wat van zijn scherpte verloren heeft. Heeft iemand hier al ervaring mee. Want ik kan nog veranderen naar de normale ophanging of dynamic damper.
Heb ook met de 520 d E60 gereden en moet zeggen dat het maar weer eens een hele evolutie voorruit is.
Ik heb dan ook een 5 besteld met normale ophaning in combinatie met 18" runflat, dat is meer dan voldoende want een 5 moet ook nog comfortabel rijden en niet te hard zijn.
Welke versie heb je genomen, 163 pk of 184 pk, automaat of handgeschakeld?Last edited by DolF; 21/10/2010, 20:20.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenIk heb een uitgebreide proefrit gedaan met de 520 da F10 163 pk met normale ophanging en ik moet zeggen dat wat u zegt gelezen te hebben ik totaal niet heb ervaren.
Heb ook met de 520 d E60 gereden en moet zeggen dat het maar weer eens een hele evolutie voorruit is.
Ik heb dan ook een 5 besteld met normale ophaning in combinatie met 18" runflat, dat is meer dan voldoende want een 5 moet ook nog comfortabel rijden en niet te hard zijn.
Welke versie heb je genomen, 163 pk of 184 pk, automaat of handgeschakeld?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk BerichtenIk heb de 163pk versie genomen in kombinatie met de automaat. In de garage heeft men mij deze versie geadviseerd omdat topv mijn vorige deze meer koppel heeft en door de nieuwe automaat vlotter is. Bedankt voor de reactie.
Uw vorige was de E60 520 d 163 pk?
Je hebt toch de sportautomaat genomen?2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenGraag gedaan.
Uw vorige was de E60 520 d 163 pk?
Je hebt toch de sportautomaat genomen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk BerichtenJa, heb sportautomaat genomen in combinatie met m stuur 150euro voor paddles en sturingsknop voor automaat en gaspedaal is niet overdreven. weet dat ik die paddles weinig zal gebruiken maar het ziet er wel fijn uit.
De paddles zul je inderdaad niet veel gebruiken maar het gaat hem vooral over de Dynamic Driving Control waarbij je kunt kiezen tussen normaal, sport en sport+
Toen ik ging proefrijden was ik aangenaam verrast maar eens ik de stand van normaal naar sport veranderde was ik verkocht.
Vond het een heel verschil, veel snellere motor en transmissie reacties.2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenfoto's hebben we nodig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk ga misschien wat tegen het heilige huisje stampen, maar ... I don't care.
We hebben ook twee E60 gehad (net zoals E39s en E34s), en dat waren de eerste BMW's waar ik helemaal niet blij van was om mee te mogen rijden. Dat reed niet speciaal, dat reed zoals elke andere zielloze kilometervreter, daar zat geen BMW-passie in zoals vroeger, dat zat bagger ineen en heeft echt premium-onwaardige materialen imo. Het had net zo goed een Passat of een Renault of wat dan ook kunnen zijn: helemaal niet slecht en doet wat 'ie moet doen, maar het extra was er niet. De E60 reed niet sportiever of anders dan z'n generatie-genoten, de A6 en de E en de S80 en de GS en de S-type waren duidelijk beter afgewerkt en gaven meer premium-feeling binnenin. Tenzij je een dijk van een motor nam en de auto echt met alle toeters en bellen uitrustte die je kon krijgen, vond ik daar helemaal niet zoveel speciaals aan.
En neen ik vind 'm niet lelijk, ik vind 'm zelfs knap!
Gelukkig waren er nog de motoren, die de '5 (indien je ervoor koos) dat gaven wat slechts z'n Duitse rechtstreekse concurrenten ook konden aanbieden. Zo'n 545i zoals die van JMH bijvoorbeeld, dat blijft uiteraard iets speciaals.
't Is gewoon een goeie kilometervreter, maar met veel meer gebreken en minder troeven dan een BMW-fan die vroeger méér gewoon was, eigenlijk voor lief wil nemen. 't Is een product uit de tijd dat BMW helemaal z'n beste dagen niet kende (wel integendeel) en dat zie/voel je gewoon aan die auto, als je ermee rijdt, enz.
Time will tell... zeker?
Hun eerste E60 (530d) was probleembak gelijk zot. 1000'n €'s ( in garantie en uit garantie ) kosten zijn daar aan gedaan, en het ding bleef maar defecten hebben.
Hun tweede E60 (520d LCI) is al iets beter, maar is toch nog een nette probleembak. Een week was hij oud toen hij noodloop ging. En dat doet hij nog af en toe.
Ook is het zo dat wanneer je aan de lichten staat te wachten ( met de voet op de rem dus met de automaat ) gans de auto begint te schudden
Ook heeft de automaat bij stevig gas geven soms een "kapotte koppeling" effect. Vliegt eerst hard in toeren alvores te beginnen versnellen
Tot mijn grote spijt zal het dus een Audi worden en geen specced F10
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenBij mijn vriendin haar ouder is het de reden om nooit meer een BMW te kopen En dat heeft eigenlijk nog geenszins met het model te maken.
Hun eerste E60 (530d) was probleembak gelijk zot. 1000'n €'s ( in garantie en uit garantie ) kosten zijn daar aan gedaan, en het ding bleef maar defecten hebben.
Hun tweede E60 (520d LCI) is al iets beter, maar is toch nog een nette probleembak. Een week was hij oud toen hij noodloop ging. En dat doet hij nog af en toe.
Ook is het zo dat wanneer je aan de lichten staat te wachten ( met de voet op de rem dus met de automaat ) gans de auto begint te schudden
Ook heeft de automaat bij stevig gas geven soms een "kapotte koppeling" effect. Vliegt eerst hard in toeren alvores te beginnen versnellen
Tot mijn grote spijt zal het dus een Audi worden en geen specced F10
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk BerichtenJa, heb sportautomaat genomen in combinatie met m stuur 150euro voor paddles en sturingsknop voor automaat en gaspedaal is niet overdreven. weet dat ik die paddles weinig zal gebruiken maar het ziet er wel fijn uit.
Comment
-
Ik had één van de eerste E60 530d's. In 't begin ook wat electronische problemen gehad met de werking van de iDrive, maar dat hebben ze mij onder garantie perfect opgelost, ook bij Van Osch in Halen. Ook had ik in 't begin last van krakende deurrubbers. Dat euvel is nooit 100% opgelost geraakt. De gebruikte materialen in het interieur waren van minderwaardige kwaliteit. Het leek allemaal wel van karton.
Qua rijplezier niets dan lof. Motor/versnellingsbak was gewoon perfectie. Buiten de injectoren die op ca. 100.000km onder garantie vervangen zijn geweest en een inlaatcollector die gescheurd is geweest heb ik 230.000km probleemloos gereden.
Met mijn 740d heb ik nu 30.000km zonder enige probleem. Perfectie...OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenBuiten de injectoren die op ca. 100.000km onder garantie vervangen zijn geweest (...)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenMisschien interessant om weten:
Op 01/01/2011 vervalt de gratis metaalkleur bij bestelling van de F10/F11.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk had één van de eerste E60 530d's. In 't begin ook wat electronische problemen gehad met de werking van de iDrive, maar dat hebben ze mij onder garantie perfect opgelost, ook bij Van Osch in Halen. Ook had ik in 't begin last van krakende deurrubbers. Dat euvel is nooit 100% opgelost geraakt. De gebruikte materialen in het interieur waren van minderwaardige kwaliteit. Het leek allemaal wel van karton.
Qua rijplezier niets dan lof. Motor/versnellingsbak was gewoon perfectie. Buiten de injectoren die op ca. 100.000km onder garantie vervangen zijn geweest en een inlaatcollector die gescheurd is geweest heb ik 230.000km probleemloos gereden.
Met mijn 740d heb ik nu 30.000km zonder enige probleem. Perfectie...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenChance want dat zijn geen goeikoop herstellingen... was 'm dan al uit garantie? (coulance)OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
ik rijd al sinds 1985 met 5 reeksen - de E28 - 524TD - de E34 - 524 TD en 525 TDS de E39
van de 525 TDS tot de 540i - daarna de Alpina B10 en nu de 545i.
Ik kan met zekerheid zeggen dat de E60 de beste is tot nu toe. zowel op gebied van comfort, als wegligging en rijplezier. Al moet ik erbij zeggen dat het een zware auto is die een stevige motor nodig heeft. een 520D of zelfs 525D zou zeker een pak minder scoren.
Van de F10 ben ik voorlopig nog niet overtuigd en niet in het minst om z'n prijs, een
goed uitgeruste 520D kost al rap minimum 55.000 € en dan zit je nog met een 4 cilinder !
kwa uitstraling heeft hij ook niet de agressieve sportiviteit die je van BMW gewoon bent.
voor mij blijft de E60 uitgenomen voor de M5, dan zou ik een E39 nemen.
Comment
Comment