Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    Dan zou BMW beter hun 525d, 530d en 535d schrappen zeker? De 520d trekt op tot 100km/h dus meer dan genoeg

Dat zeg ik zeker niet hé. Een 525D , 530D , ..... gaat toch niet enkel alleen over het optrekken. Koppel is toch zeker zo belangrijk en een 525D , 530D zal natuurlijk soepeler rijden , zeker de hernemingen.
    Maar om nu te zeggen dat een 520D goed optrekt tot 100 km/u en dan gedaan ? Dat is nu toch wel wat overdreven hé , ik heb er trouwens ook mee gereden en beviel mij zeer goed.
    Ik rij nu natuurlijk ' maar ' met een A6 2.0 TDI 136 pk , die trouwens ook meer dan vlot genoeg is in het dagelijks verkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
      En tot welke snelheid moet jij dan wel verder optrekken ? Of zit je veel in Duitsland op de autobahn ?
      In alle testen die ik gelezen heb over de 520D ( 184 pk of 163 pk maakt niet uit ) zegt men dat de 520D een prachtige motor is die zeker voldoet in de F10/F11
      Ben zelf ook 3 uurs gaan testrijden met een 520 da F10 163 pk en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was en zeker in sportstand.

Had sterk de indruk dat hij sneller was dan mijn 320 d e90 163 pk, zal waarschijnlijk komen door de nieuwe 8-traps sportautomaat waarbij hij constant schakelt in het beste toerental / koppel verhouding.
      Hij heeft ook 40 NM koppel meer dan de 320d e90 163pk.

Het is ook wel zo, stel je rijdt in een 1-reeks die optrekt van 0-100 in 8 seconden dan zit je precies in een vliegmachien maar als je met een 7-reeks optrekt van 0-100 in 8 seconden is dat maar normaal en voor sommigen zelfs teleurstellend als ik hier zo hoor.
      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
        Het is inderdaad zo.

In het pack kan een metaalkleur zitten, maar je krijgt effectief achteraf nog eens de metaalkleur gratis...

kijk onderaan je offerte nog eens.
        Gratis metaalkleur -867,77
        BMW doet doorgaans niet veel moeite om deftig lakwerk af te leveren, niet meer dan normaal dat je dat krijgt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          BMW doet doorgaans niet veel moeite om deftig lakwerk af te leveren, niet meer dan normaal dat je dat krijgt.
          Meer details graag want ik rijd al bijna 10 jaar met BMW en heb daar geen klagen over.

Comment

? Op wat staaf je je daarvoor?

Ik heb al juist het tegenovergestelde gehoord?

Comment

Het is inderdaad zo.

In het pack kan een metaalkleur zitten, maar je krijgt effectief achteraf nog eens de metaalkleur gratis...

kijk onderaan je offerte nog eens.
              Gratis metaalkleur -867,77
              Ik heb hier een offerte liggen, weliswaar zonder business line plus, maar gewoon met enkele opties (metaalkl, leder) en er staat geen gratis metaalkleur, en op eind vd offerte gewoon min x aantal procent, and that's it. Zal volgende week eens een nieuwe moeten gaan halen. Misschien is het gratis metaalkleur gewoon dealergebonden ?

Comment

Het lakwerk op de huidige 5-reeks is er stérk op vooruit gegaan. Orange peel is serieus verminderd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                  Meer details graag want ik rijd al bijna 10 jaar met BMW en heb daar geen klagen over.
                  Idem hier, geen klagen over het koetswerk. Vroeger nog een MB Vito gehad, en dat koetswerk trok op niets.... Roesten na 2 jaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
                    Ik heb hier een offerte liggen, weliswaar zonder business line plus, maar gewoon met enkele opties (metaalkl, leder) en er staat geen gratis metaalkleur, en op eind vd offerte gewoon min x aantal procent, and that's it. Zal volgende week eens een nieuwe moeten gaan halen. Misschien is het gratis metaalkleur gewoon dealergebonden ?
                    denk niet dat het dealergebonden is, want ik kreeg de melding dat de "actie" van BMW afloopt op 01.01.2011...
                    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

denk niet dat het dealergebonden is, want ik kreeg de melding dat de "actie" van BMW afloopt op 01.01.2011...
                      Aha, wreed goe. Dan is er nog ruimte voor een extra optie op mijn offerte (en een bolwassing voor die verkoper )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
                        Aha, wreed goe. Dan is er nog ruimte voor een extra optie op mijn offerte (en een bolwassing voor die verkoper )
                        Of een kleine
                        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Even iets rechtzetten... gratis metaalkleur is (en binnenkort was) voor fleetklanten (ACO)
                          gr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koen39 Bekijk Berichten
                            Even iets rechtzetten... gratis metaalkleur is (en binnenkort was) voor fleetklanten (ACO)
                            gr
                            thanks for clearing that up!!!

Comment

• Dacht wel dat het zoiets was.
                              Al goed dat ik nog geen contact had opgenomen met garage, had ik daar mooi voor aap gestaan.

Comment

• is er naast het feit dat de automaat (of sportautomaat) één van de beste in zijn genre is en dat het verbruik vermoedelijk iets lager zal liggen nog een specifieke reden om een automaat te verkiezen boven een manuele versnellingsbak, of is het eerder een keuze waarbij men gewoon bepaalt ik wil al dan niet automaat rijden?

Ik vind de vraagprijs voor een automaat niet overdreven maar als de (sport)automaat geen specifieke meerwaarde aan het rijplezier geeft kan het geld ook aan andere opties besteed worden....

in verschillende besprekingen wordt de automaat meestal als nuttige optie aan de 520d gelinkt maar bij de zwaardere 6-cylinder diesels wordt daar in feite niet zoveel over gezegd; Is daar een specifieke reden voor?

Nochtans zou ik denken dat wegens het hogere koppel bij de 525d en 530d een automaat daar eerder aangewezen is om de duurzaamheid van de versnellingsbak te garanderen; De 535d is toch immers enkel verkrijgbaar met automaat.?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                  Bekijk je lak eens vanonder een hoek, dan ga je een profiel zien dat op de schil van een sinaasappel lijkt.

Dit is een voorbeeld van hoe het er soms uitziet.

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Het lakwerk op de huidige 5-reeks is er stérk op vooruit gegaan. Orange peel is serieus verminderd!
                                  Ja, het is wel verbeterd, maar ik vond het toch nog teleurstellend.

Mijn pa z'n Chervrolet pickup van 2001 daarintegen heeft zo goed als geen appelsienschil en die kost maar een fractie van een 5.
                                  Als Chevrolet het kan, waarom BMW dan niet?
                                  Last edited by ; 28/10/2010, 20:33.

Comment

• Da's met alle lakken op waterbasis zo. Vroeger, toen men nog lakken met solventen gebruikte (en sommige merken doen dat nu nog), had je dat niet. Die lakken op waterbasis drogen anders, blijkbaar. Plus BMW gebruikt een speciaal droogprocédé die de lak bikkelhard maakt (witte topsheet wordt erover gespoten die transparant droogt onder lampen).

Bij momenten is 't erg geweest, en 't is inderdaad pijnlijk als je ziet dat zo'n dure auto dan zo'n appelsienenpel krijgt als huid...

't Is wel overal zo, maar bij BMW was het soms echt erg.

Comment

• Is het beter, slechter of gelijk als je een duurdere lak besteld?

Comment

• Hetzelfde. De Individual-lakken worden op identiek dezelfde wijze gespoten in dezelfde cabines.

Comment

• er is geeneen merk dat spuit met wat ze niet mogen

Comment

Working...
                                          X