Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Dat zijn dan, zotte toere(n)

Als ik eens een bikke geld op overschot heb tuned ik mijn 535d eens ...
    ik moet weten wat dat geeft

Comment

• levering F10

Lap, het begint al.. Levering 2 weken uitgesteld naar week 1 2011!!

Daar gaat mijn kerstcadeau! Er zouden problemen zijn met het transport van de fabriek..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten
        Lap, het begint al.. Levering 2 weken uitgesteld naar week 1 2011!!

Daar gaat mijn kerstcadeau! Er zouden problemen zijn met het transport van de fabriek..
        Toch niet erg, kan je hem inschrijven in een nieuw jaar, altijd beter als hij moet verkocht worden...
        Geduld is een schone deugd....
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Iemand raad?

In onze F11 wil ik via de usb in het handschoenkastje muziek kopiëren op de HD, maar mijn usb-stick wordt niet herkend. Nochtans, als ik 'm connecteer met de aansluiting in de centrale armsteun, dan kan ik wel de muziek afspelen.

Comment

• kan zijn dat het gaat als je usb stick FAT32 geformatteerd is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
              kan zijn dat het gaat als je usb stick FAT32 geformatteerd is

Oei en dat betekent?

Comment

• het is maar een gok hoor.
                steek je usb stick eens in je pc , en kijk via "eigenschappen" of het in FAT16 of fat32 of zo is .
                indien niet, formateer in FAT32 en copieer terug je muziek erop .

kan zijn dat het er niets mee te maken heeft hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                  het is maar een gok hoor.
                  steek je usb stick eens in je pc , en kijk via "eigenschappen" of het in FAT16 of fat32 of zo is .
                  indien niet, formateer in FAT32 en copieer terug je muziek erop .

kan zijn dat het er niets mee te maken heeft hoor
                  Dat zal ik morgen eens proberen!
                  Thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                    Iemand raad?

In onze F11 wil ik via de usb in het handschoenkastje muziek kopiëren op de HD, maar mijn usb-stick wordt niet herkend. Nochtans, als ik 'm connecteer met de aansluiting in de centrale armsteun, dan kan ik wel de muziek afspelen.
                    Als de fat 32 niet werkt van je USB kan je misschien eens kijken of je via het scherm van de wagen niet in de HD iets kan aanpassen, zou ergens iets kunnen staan van mass storage, zet hem daar maar op.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• rechts trekken!

bij deze hier ook eens even plaatsen .
                      Alle eigenaars van een nieuwe F10 : check eens even wat er gebeurt als je op een rechte ( vlakke ) baan uw stuur lost !
                      gaat hij verder rechtdoor = geen probleem !
                      gaat hij naar rechts = een gekend probleem bij BMW ! Blijf er niet mee zitten ga naar uw dealer !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                        Alle eigenaars van een nieuwe F10 : check eens even wat er gebeurt als je op een rechte ( vlakke ) baan uw stuur lost !
                        gaat hij naar rechts = een gekend probleem bij BMW ! Blijf er niet mee zitten ga naar uw dealer !
                        Is dat een resultaat van een andere stuurbekrachtiging (elektrische ipv hydraulische) die werd ingevoerd? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een elektrische veel minder zou wegen, wat dan weer goed is om een halve liter/100km extra uit te sparen op het brandstofverbruik. Het stuurgevoel zou ook iets minder zijn tov de E60. Ik kan ook mis zijn.
                        Last edited by ; 16/12/2010, 11:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                          De Dieselmotoren bij BMW 25d, 30d, 35d hebben allemaal dezelfde cilinderinhoud.
                          Dus zijn het bij deze 3 allemaal dezelfde onderdelen werd hier al beweerd behalve de uitlaat van de 35d is verschillend
                          en waarschijnlijk ook hier en daar een aanpassing aan bv de remschijven.

Dit zou wel moeten want de 535d F10 weegt ook 15 kg meer dan de 25d en 30d.

Het is wel vreemd dat dit bij de benzinemotoren niet zo is want bij de 5 berline hebben de 23i en de 28i
                          een cilinderinhoud van 2996 cc en de 35i een cilinderinhoud van 2979 cc.

Wat nog vreemder is is dat de 535i touring wel een cilinderinhoud heeft van 2996 cc maar slechts 272 pk tov
                          de 535i berline heeft er 306 pk.
                          De motor is inderdaad zo goed als identiek, maar een aantal niet onbelangrijke onderdelen niet (hier heb ik het over 525d - 530d):
                          - automaat is verschillend
                          - cardans zijn verschillend
                          - differentieel is verschillend
                          - remmen zijn verschillend

Ik heb in ieder geval slechte ervaringen met motortuning, en dan vooral naar de 'randonderdelen' zoals koeling en aandrijving die er niet op voorzien zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten

Wannes , is het bij uw 5 nu opgelost ? Software probleem ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                              De motor is inderdaad zo goed als identiek, maar een aantal niet onbelangrijke onderdelen niet (hier heb ik het over 525d - 530d):
                              - automaat is verschillend
                              - cardans zijn verschillend
                              - differentieel is verschillend
                              - remmen zijn verschillend

Ik heb in ieder geval slechte ervaringen met motortuning, en dan vooral naar de 'randonderdelen' zoals koeling en aandrijving die er niet op voorzien zijn.
                              Kun je deze bevindingen ook weerleggen?

Waarom zou BMW 2 verschillende nieuwe 8-trapsautomaten maken voor een wagen met dezelfde cilinderinhoud.
                              Dat zijn toch onnodige (lees zotte) kosten.

De remmen zijn van de 4 dieselmodellen gelijk (uitzondering 520 d).

Geventileerde schijven met een diameter van 330 mm achteraan en 348 mm vooraan, behalve de 520 d heeft vooraan ook schijven van 330 mm door het mindere gewicht tov de 3 liters.
                              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Kun je deze bevindingen ook weerleggen?

Waarom zou BMW 2 verschillende nieuwe 8-trapsautomaten maken voor een wagen met dezelfde cilinderinhoud.
                                Dat zijn toch onnodige (lees zotte) kosten.

De remmen zijn van de 4 dieselmodellen gelijk (uitzondering 520 d).

Geventileerde schijven met een diameter van 330 mm achteraan en 348 mm vooraan, behalve de 520 d heeft vooraan ook schijven van 330 mm door het mindere gewicht tov de 3 liters.
                                automaat is van ZF en is wel degelijk verschillend, 8HP45 (tot 500Nm) voor 525d, 8HP70 (tot 700Nm) voor 530d en 535d

2007 BMW Z4 Coupe 3.0si

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dadoke Bekijk Berichten
                                  automaat is van ZF en is wel degelijk verschillend, 8HP45 (tot 500Nm) voor 525d, 8HP70 (tot 700Nm) voor 530d en 535d

http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
                                  Als ik me dan niet vergis is het chiptunen van een 525 d slecht voor de automaat omdat in de meeste gevallen
                                  de koppel wordt verhoogd tot boven de 500 Nm en de automaat is maar geschikt tot 500 Nm.

De 520 d en de 525 d hebben wel allebei zelfde automaat (8HP45) dus bij de 520 d is er nog genoeg ruimte voor extra koppel.

Comment

Als ik me dan niet vergis is het chiptunen van een 525 d slecht voor de automaat omdat in de meeste gevallen
                                    de koppel wordt verhoogd tot boven de 500 Nm en de automaat is maar geschikt tot 500 Nm.

De 520 d en de 525 d hebben wel allebei zelfde automaat (8HP45) dus bij de 520 d is er nog genoeg ruimte voor extra koppel.
                                    vermoed nu niet dat de automaat het begeeft bij 501Nm 10 a 15% marge zal wel aanwezig zijn ...
                                    heb ook wel iets gelezen dat een aanpassing van de "torque converter" een oplossing zou kunnen zijn (iemand die dit kan bevestigen? )
                                    2007 BMW Z4 Coupe 3.0si

Comment

vermoed nu niet dat de automaat het begeeft bij 501Nm 10 a 15% marge zal wel aanwezig zijn ...
                                      heb ook wel iets gelezen dat een aanpassing van de "torque converter" een oplossing zou kunnen zijn (iemand die dit kan bevestigen? )
                                      Dat denk ik ook niet maar daardoor is de belasting op de automaat groter en daardoor iets meer lijd.

Comment

http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door dadoke Bekijk Berichten
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                        Dat denk ik ook niet maar daardoor is de belasting op de automaat groter en daardoor iets meer lijd.
                                        Mmmmm, was/= ook al gekend probleem bij Audi, de twee automaten (multitronic vs S-tiptronic) de laatste kan beter meer vermogen aan dan de eerste....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                                          Wannes , is het bij uw 5 nu opgelost ? Software probleem ?
                                          heb dit probleem ook, dealer kan niets vinden en heeft geen weet van een "meer voorkomend probleem"; banden zijn al vervangen, wielen verlegd, maar geen verbetering

Comment

Working...
                                          X