Oorspronkelijk geplaatst door logic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten530d bestel ik sowieso niet...
530d kost maar 2K minder dan een 535d met dezelfde uitrusting... Voor mij is de keuze tussen een 525d om dan 4 a 5K minder te betalen voor de kar, maar tegelijk ook 2,5K BIV uit te sparen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenVoor mij ook de break hoor
Als ik nu wissel, dan is het voor een 535d... Een 525d als vervangen voor de X5 vind ik niet echt een stap vooruit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenOp een gelijkaardige uitrusting scheelt het net geen 5K... Maar ook nog eens 2,5K extra BIV natuurlijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenOmdat België één van de weinige apenlanden is waar men op de keuring een gelijkvormigheidsattest moet voorleggen. Op het inschrijvingsbewijs van bv. een Engelse wagen staan praktisch alle gegevens op die bij ons op de combinatie inschrijvingsbewijs-gelijkvormigheidsattest staan.
Maar dat papier afschaffen & vervangen door 1 papiertje dat je op 5 minuten kan aanvragen bij DIV of gelijkwaardig, dat is niet echt een veilig systeem. Ik denk dat Amerika ook zo een systeem heeft, en echt veilig is dat niet (maar dat past in de Amerikaanse denkwijze : geld moet rollen, ook voor criminaliteit).
Nu, in Scandinavie hebben ze blijkbaar een systeem waar ze papieren uitreiken in twee delen, en waar 1 deel in de wagen ligt, en het andere deel ergens anders. En uiteraard zijn die dingen pas geldig als ze samen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenOp een gelijkaardige uitrusting scheelt het net geen 5K... Maar ook nog eens 2,5K extra BIV natuurlijk...
Ooit eens een A6 2.5 tdi proberen te verkopen, geen enkele handelaar wou daar iets voor geven.
Uiteindelijk toch nog particulier kunnen verkopen aan belachelijk lage prijs. (99.99% van de motorisaties was toen 1.9 tdi).
Met trend van downsizing zal dat niet veel beter worden.
Mijn vorige E61 525d lag dan veel beter in de markt aangezien er daar toch wel nog wat van rondrijden. Heb nu MB E350cdi, leuk om mee te rijden maar binnen 3 jaar zal het zoeken worden naar een koper.
Maar als autoliefhebber moet je dat dan wel kunnen verteren zeker ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LukV Bekijk BerichtenZo goed is dat nu ook weer niet he. Het gelijkvormigheids-attest is het enige papier dat het volledige leven van een wagen ongewijzigd blijft, en het zou (maar ik zeg dan ook : zou) kunnen gebruikt worden om diefstal en ander misbruik toch net iets beter te bestrijden (door het per definitie NIET in de wagen te laten liggen).
Maar dat papier afschaffen & vervangen door 1 papiertje dat je op 5 minuten kan aanvragen bij DIV of gelijkwaardig, dat is niet echt een veilig systeem. Ik denk dat Amerika ook zo een systeem heeft, en echt veilig is dat niet (maar dat past in de Amerikaanse denkwijze : geld moet rollen, ook voor criminaliteit).
Nu, in Scandinavie hebben ze blijkbaar een systeem waar ze papieren uitreiken in twee delen, en waar 1 deel in de wagen ligt, en het andere deel ergens anders. En uiteraard zijn die dingen pas geldig als ze samen zijn.
Comment
-
Die kunnen normaal ook in de UK bestellen: http://www.ag-lease.be/
En in Duitsland zijn er ook genoeg adresjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenZal wel ook veel moeilijker zijn om deze na aantal jaar te verkopen. Herverkoopwaarde zal bovendien zelfs lager zijn dan 525d zijn denk ik.
Ooit eens een A6 2.5 tdi proberen te verkopen, geen enkele handelaar wou daar iets voor geven.
Uiteindelijk toch nog particulier kunnen verkopen aan belachelijk lage prijs. (99.99% van de motorisaties was toen 1.9 tdi).
Met trend van downsizing zal dat niet veel beter worden.
Mijn vorige E61 525d lag dan veel beter in de markt aangezien er daar toch wel nog wat van rondrijden. Heb nu MB E350cdi, leuk om mee te rijden maar binnen 3 jaar zal het zoeken worden naar een koper.
Maar als autoliefhebber moet je dat dan wel kunnen verteren zeker ?
Voor mijn laatste bmw's met 2 liter diesels, nooit geen problemen gehad om deze tweedehands verkocht te krijgen (niet altijd aan de prijs dat ik wou, maar dat is een ander verhaal).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk BerichtenNOT!!!!
De wagen gewoon verzekeren aan de Belgische cataloguswaarde!!!
Maar natuurlijk is factuurwaarde ook een optie.. maar dan weet je dat je bij totaal verliesook maar die waarde krijgt uitbetaald!
Verzekeringen... wie schrijft, die blijft!
Van alle auto's die hier de laatste jaren zijn verzekerd geweest hebben wij steeds een copy van het faktuur moeten overhandigen aan de makelaar > verzekering.
Pasop ik zeg niet dat het niet kan maar dan zal je zoiezo een hogere premie moeten betalen (en toch ben ik er niet van overtuigt dat het zou aanvaard worden)Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenGelijkvormigheidsattest wordt van fabriek uit meegeleverd.Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenIn sommige EU-landen worden er geen gelijkvormigheidsattesten bij een wagen geleverd. Bv. Frankrijk, Nederland, UK, etcOorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenVanwaar het 'Europees' gelijkvormigheidsattest, als dat in die landen niet zou geleverd worden? Of verwar ik dat nu met iets anders?Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenNormaal kan eender welke officiele dealer dit aanvragen aan de fabriek.
Als je een wagen in de UK bestelt en je laat weten dat het voor export in EU is en je een CoC nodig hebt zullen ze dit bij de bestelling doorgeven en heb je dit ook bij levering van de wagen.Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk BerichtenOmdat België één van de weinige apenlanden is waar men op de keuring een gelijkvormigheidsattest moet voorleggen. Op het inschrijvingsbewijs van bv. een Engelse wagen staan praktisch alle gegevens op die bij ons op de combinatie inschrijvingsbewijs-gelijkvormigheidsattest staan.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Iemand een idee wat een haalbare / eerlijke vraagprijs is voor het verkopen van occasie BMW velgen Styling 328 OEM 18" met continental ROF banden waarmee 6 a 7000 km gereden is?
Zoek voor de zomer ander velgen te kopen en mijn te verkopen vandaar die vraag.
Iemand hier die de gangbare prijzen kent voor OEM velgen op de tweedehandsmarkt?2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDus concreet: je besteld in de UK, daar MOET de dealer specifiek naar een gelijkvormigheidsattest vragen bij het fabriek, het is NIET nodig om dit te laten homologeren bij de officiele invoerder hier in Belgium en we kunnen de F10/F11 zonder problemen onmiddelijk aanbieden bij de technische keuring, die het buitenlands (in het Engels opgesteld) gelijkvormigheidsattest aanvaard ?
Voor 41K heb ik een mooi uitgeruste 520d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenIemand een idee wat een haalbare / eerlijke vraagprijs is voor het verkopen van occasie BMW velgen Styling 328 OEM 18" met continental ROF banden waarmee 6 a 7000 km gereden is?
Zoek voor de zomer ander velgen te kopen en mijn te verkopen vandaar die vraag.
Iemand hier die de gangbare prijzen kent voor OEM velgen op de tweedehandsmarkt?
Velgen te koop zetten op kapaza of zo. Echt veel denk ik niet dat je mag verwachten. Beter bijhouden, en volgende winter gebruiken als wintervelg (als je die al niet hebt natuurlijk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk BerichtenIk denk er ook aan voor deze zomer iets speciaals op te zetten. 19inchen van Alpina of zo.
Velgen te koop zetten op kapaza of zo. Echt veel denk ik niet dat je mag verwachten. Beter bijhouden, en volgende winter gebruiken als wintervelg (als je die al niet hebt natuurlijk)
ik er een eerlijke prijs voor krijg want we hebben nog een auto en daar liggen al winterbanden op.
Weet zelf ook nog niet goed welke velgen te nemen, dacht aan de Styling 331.
Gelijken wel sterk op de Styling 328 enkel een maatje groter maar dan denk ik zoveel geld betalen voor een maatje groter.
Had ook al gedacht aan de Styling 351M, maar vind ze precies niet zo waauw
20" ga ik niet nemen dat gaat volgens mij teveel kosten aan comfortvermindering anders had ik waarschijnlijk de Styling 312 Ferric Grey genomen als ze verkrijgbaar waren in 19".2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichtenhet is maar een gok hoor.
steek je usb stick eens in je pc , en kijk via "eigenschappen" of het in FAT16 of fat32 of zo is .
indien niet, formateer in FAT32 en copieer terug je muziek erop .
kan zijn dat het er niets mee te maken heeft hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenAls het elk jaar zo gaat zijn als nu denk ik wel dat ik ze bijhoud als wintervelg maar anders verkoop ik ze indien
ik er een eerlijke prijs voor krijg want we hebben nog een auto en daar liggen al winterbanden op.
Weet zelf ook nog niet goed welke velgen te nemen, dacht aan de Styling 331.
Gelijken wel sterk op de Styling 328 enkel een maatje groter maar dan denk ik zoveel geld betalen voor een maatje groter.
Had ook al gedacht aan de Styling 351M, maar vind ze precies niet zo waauw
20" ga ik niet nemen dat gaat volgens mij teveel kosten aan comfortvermindering anders had ik waarschijnlijk de Styling 312 Ferric Grey genomen als ze verkrijgbaar waren in 19".
Hoewel ze maar 1 maat groter zijn dan de 18" styling 328, waarop ze sterk gelijken, zijn de styling 331 10x knapper.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDus concreet: je besteld in de UK, daar MOET de dealer specifiek naar een gelijkvormigheidsattest vragen bij het fabriek, het is NIET nodig om dit te laten homologeren bij de officiele invoerder hier in Belgium en we kunnen de F10/F11 zonder problemen onmiddelijk aanbieden bij de technische keuring, die het buitenlands (in het Engels opgesteld) gelijkvormigheidsattest aanvaard ?
Comment
Comment