Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door DArtagnan Bekijk Berichten
    Spreek enkel van F11, maar er is geen enkel verschil me dunkt, behalve dat de 'dop' van sigareaansteker een euh.. dopje is én in asbak misschien een ander bergvakje geklikt is.
    Klopt. Ik heb het nietrokerspakket en in het grote vak vooraan (met de bekerhouders) zit er een plastiekje in de 12v-stekker i.p.v. een aansteker en in het kleine vakje tussen de armsteun en de iDrive controler een bergvakje i.p.v een asbak. Als de klepjes van de vakken toe zijn is er geen verschil.
    Ik weet niet of het met een manuele versnellingsbak ook zo is want die middenconsole is anders.

    Comment


    • dringende vraag

      Morgen ga ik mijne nieuwe 5 bestellen:
      Maar nu zie ik in de prijslijst op www.bmw.be dat er hier 2 modellen in zijn qua kW/pk
      Ofwel: 135/184 of 120/163...
      Wat raden jullie mij aan aub?

      de fiscale PK's blijven hetzelfde(11)

      Hoeveel is de BIV voor beide motoren?

      Hoeveel is de verkeersbelasting jaarlijkgs voor beide motoren?

      Van hart dank!!!!!!!!!!!!
      520d4L1995135/184 ‑ 120/163*
      520d4L1995135/184 ‑ 120/163*

      Comment


      • Google is your friend.

        BIV €1239 vs e2478 respectievelijk voor 120 en 135KW. Maal 2 dus!
        Verkeersbelasting geen verschil, €373,30 voor de twee.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Google is your friend.

          BIV €1239 vs e2478 respectievelijk voor 120 en 135KW. Maal 2 dus!
          Verkeersbelasting geen verschil, €373,30 voor de twee.
          bedankt!,
          en qua rijden? veel verschil??

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWER Bekijk Berichten
            bedankt!,
            en qua rijden? veel verschil??

            Neen, verschil is amper voelbaar.

            Comment


            • Daar durf/kan ik me niet over uitspreken.
              Zal er waarschijnlijk ook afhangen van wat je gewoon bent.
              Het scheelt natuurlijk wel 21PK, bijna 13%.

              In mijn geval zou 163PK na 136PK al meer dan leuk genoeg zijn.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

              Comment


              • Is het koppel 't zelfde?
                Indien ja, dan moet je je volgens mij niet te veel zorgen maken.
                Maar zoals ik hoger al zei, ik heb enkel nog maar een uurke met 163PK gereden en nog helemaal niet met 184.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                Comment


                • Ik heb de 163 pk versie besteld . Er is hier al zeer veel over geschreven ( of in F11 forum ) en je voelt het verschil enkel in de hoge toeren ( vanaf een 3500 tpm ) waar je met een diesel zelden of nooit komt ! Zeker niet met een automaat !!

                  Ga voor de 163 pk of ga met beide versies testrijden , je zult het verschil niet voelen !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Is het koppel 't zelfde?
                    Indien ja, dan moet je je volgens mij niet te veel zorgen maken.
                    Maar zoals ik hoger al zei, ik heb enkel nog maar een uurke met 163PK gereden en nog helemaal niet met 184.
                    Het koppel is voor beide versies 380 Nm, identiek dus.

                    Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                    Ik heb de 163 pk versie besteld . Er is hier al zeer veel over geschreven ( of in F11 forum ) en je voelt het verschil enkel in de hoge toeren ( vanaf een 3500 tpm ) waar je met een diesel zelden of nooit komt ! Zeker niet met een automaat !!

                    Ga voor de 163 pk of ga met beide versies testrijden , je zult het verschil niet voelen !
                    Gupe, heb jij met beide versies proef gereden?
                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                    Comment


                    • Ja , ik heb met beide versies gereden . Ik voelde geen verschil in vlot rijden !
                      Ik wist dan nog op voorhand welke de 163 pk was en welke de 184 pk , wat je oordeel dan nog kan beinvloeden !
                      Ga eens met beide testrijden zonder je weet welke de 163 pk of 184 pk is !

                      Comment


                      • Je voelt 't weldegelijk, maar je moet gevoelige vingers en tenen hebben. Of een gevoelig binnenoor. Als je je beperkt tot de doorsnee toerentallen, dan voel je 't nauwelijks of zelfs niet, omdat het verschil zich maar manifesteert bij volgas boven pakweg 3.500 tpm. Dus met een automaat heb je dat zo goed als nooit voor. Vooral met manuele bak valt het wat asthmatische gedrag hoog in toeren op. En boven de pakweg 180 per uur manifesteert zich dat ook wel.

                        Ik zou alvast de gedowntunede versie kopen. Wil je meer dan moet je chippen of een motor met meer cilinderinhoud kopen, wil je meer dan 163pk en neem je de 184pk dan blijf je m.i. op je honger zitten.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Je voelt 't weldegelijk, maar je moet gevoelige vingers en tenen hebben. Of een gevoelig binnenoor. Als je je beperkt tot de doorsnee toerentallen, dan voel je 't nauwelijks of zelfs niet, omdat het verschil zich maar manifesteert bij volgas boven pakweg 3.500 tpm. Dus met een automaat heb je dat zo goed als nooit voor. Vooral met manuele bak valt het wat asthmatische gedrag hoog in toeren op. En boven de pakweg 180 per uur manifesteert zich dat ook wel.

                          Ik zou alvast de gedowntunede versie kopen. Wil je meer dan moet je chippen of een motor met meer cilinderinhoud kopen, wil je meer dan 163pk en neem je de 184pk dan blijf je m.i. op je honger zitten.
                          Ik dacht aan chippen maar denk niet dat ik het risico ga nemen de garantie kwijt te spelen.

                          Volgens de cijfers gaat de 520 dA van 0-100 in 8.1 sec. dit gaat om de standaard versie, is dat voor de 163 pk hetzelfde?
                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                          Comment


                          • Dat zal een tikje trager zijn, maar niet voelbaar.

                            Heel wat dealers werken met chiptuners samen, en het verhaal dat je met een gechipte wagen sowieso massa's kosten hebt die nooit in garantie worden genomen, is ook 'n fabeltje (ik kan er zelf over meespreken). Maar het blijft een duidelijke stijging van de belasting van een aantal onderdelen (toch als je de extra pk's ook daadwerkelijk benut), en dat moet je in 't achterhoofd houden.
                            Last edited by ; 04/01/2011, 22:44.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Dat zal een tikje trager zijn, maar niet voelbaar.

                              Heel wat dealers werken met chiptuners samen, en het verhaal dat je met een gechipte wagen sowieso massa's kosten hebt die nooit in garantie worden genomen, is ook 'n fabeltje (ik kan er zelf over meespreken). Maar het blijft een duidelijke stijging van de belasting van een aantal onderdelen (toch als je de extra pk's ook daadwerkelijk benut), en dat moet je in 't achterhoofd houden.
                              Spijtig dat hier geen cijfers van zijn, dat tikje trager. (1,2,3 of 4 honderdsten?)
                              Ik dacht dat er misschien geen verschil is, anders had het wel in de belgische catalogus gestaan.
                              Als er een verschil van verbruik is tussen de handgeschakelde of automaat zetten ze het verbruik van de automaat er toch ook bij tussen haakjes.

                              Heb nog nooit wagen laten tunen, wel al een paar keer overwogen maar het is er nooit van gekomen.
                              Zal eens bij de garage informeren of ze mij niemand aan de hand kunnen doen.
                              2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                              2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                              2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                              2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                              Comment


                              • Er moet wel een verschil in zitten, bij 't acceleren van 0 tot 100 maak je twee maal gebruik van je toptoeren, en daar zit 'm het verschil. In de catalogus vermelden ze geen andere cijfers, maar ook de topsnelheid ligt wat lager (een 5-tal km/u, soms een tikje meer). Ik heb voor m'n 120d een E46 320d Business gehad, dat was een naar 126pk teruggetunede 150pk versie, zelfde techniek (motor, versnellingsbak, remmerij, ...) maar 't vermogen vanaf ca. 3.250 tpm afgetopt. En je voelde dat niet bij 't gewoon tot normaal sportief rijden (waar je met een diesel schakelt rond de 3.000 tpm of niet veel later), maar aan hogere snelheden (160 en meer) en vooral inzake topsnelheid was die toch voelbaar langzamer.

                                Ik meen dat er bij de E39 ('5 van 2 generaties terug) bij de 530d die in België ook als 163 pk versie te krijgen was (ipv 183pk), ooit wel officiële cijfers zijn vrijgegeven, en die deed een halve seconde langer over de sprint tot 100 km/u en liep een 7-tal km/u minder snel.

                                Comment


                                • Sommigen beweerden dat hun wagen met gereduceerd vermogen op de testbank een hoger vermogen (standaard) aangaf.
                                  Dat ze enkel gedowntuned waren op papier.

                                  Waar gebeurt dit downtunen eigenlijk?
                                  2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                  2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                  2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                  2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                    Sommigen beweerden dat hun wagen met gereduceerd vermogen op de testbank een hoger vermogen (standaard) aangaf.
                                    Dat ze enkel gedowntuned waren op papier.

                                    Waar gebeurt dit downtunen eigenlijk?
                                    Klopt ook. BMW is, samen met Saab dacht ik (of was het Volvo?) enige jaren terug in 't nieuws gesukkeld omdat ze wagens met gereduceerd vermogen de facto niet bleken te reduceren. Niet dat dat de enige merken waren die dat deden, trouwens.

                                    Vroeger gebeurde dat in Bornem, de laatste jaren/modellen wordt de aangepaste software gewoon op de productieband ingeprogrammeerd. Er zijn verschillende motorsturingsversies beschikbaar, b.v. afhankelijk van het land waar de auto heen gaat (rekening houdend met de doorsnee brandstofkwaliteit, doorsnee klimaat, wetgeving, enz.).

                                    En zo wordt er wel meer gefoefeld met software. VAG is begin vorig decennium (2001-2003) een aantal keer in opspraak gekomen in Duitsland omdat alle testwagens toevallig zo'n 15 à 20% naar boven strooiden qua vermogen en koppel. En toen AMS een paar jaar terug een sportwagenvergelijk hield en de karren op de vermogensbank zette om na te gaan wat ze nu werkelijk uibraakten, bleek de SL 55 AMG maar eventjes een 80-tal pk's teveel te hebben, wat nadien werd uitgelegd als "testversie voor het Performance Pack" of iets in die aard. Constructeurs weren chiptuners, maar chiptunen er zelf lustig op los.
                                    Last edited by ; 04/01/2011, 23:29.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Klopt ook. BMW is, samen met Saab dacht ik (of was het Volvo?) enige jaren terug in 't nieuws gesukkeld omdat ze wagens met gereduceerd vermogen de facto niet bleken te reduceren. Niet dat dat de enige merken waren die dat deden, trouwens.

                                      Vroeger gebeurde dat in Bornem, de laatste jaren/modellen wordt de aangepaste software gewoon op de productieband ingeprogrammeerd. Er zijn verschillende motorsturingsversies beschikbaar, b.v. afhankelijk van het land waar de auto heen gaat (rekening houdend met de doorsnee brandstofkwaliteit, doorsnee klimaat, wetgeving, enz.).

                                      En zo wordt er wel meer gefoefeld met software. VAG is begin vorig decennium (2001-2003) een aantal keer in opspraak gekomen in Duitsland omdat alle testwagens toevallig zo'n 15 à 20% naar boven strooiden qua vermogen en koppel. En toen AMS een paar jaar terug een sportwagenvergelijk hield en de karren op de vermogensbank zette om na te gaan wat ze nu werkelijk uibraakten, bleek de SL 55 AMG maar eventjes een 80-tal pk's teveel te hebben, wat nadien werd uitgelegd als "testversie voor het Performance Pack" of iets in die aard. Constructeurs weren chiptuners, maar chiptunen er zelf lustig op los.
                                      Als je uw wagen laat chippen en je moet op onderhoud met uw wagen en ze updaten de wagen is het mogelijk dat de chiptuning ongedaan is.
                                      Waarom kunnen ze dan in de garage niet de originele (standaard) software "updaten" zodat het gereduceerde (gedowntunede) ongedaan wordt gemaakt.
                                      2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                      2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                      2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                      2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                      Comment


                                      • Je kan vermelden dat ze nooit de DDE updaten. Ik doe dat. Omdat ik 't ook 'es meegemaakt heb, moest toch nog terug naar de chiptuner voor een update, maar de nieuwe software die ze bij BMW erin geladen hebben (en al het vorige overschreef) was toevallig wel een extra beveiligde versie (nieuwe checksum om dat chippen tegen te gaan). Heb paar maandjes mogen wachten eer die weer gekraakt was.

                                        Ik dacht dat ze geen updates terug kunnen draaien, noch zelf kiezen wat ze installeren (dus geen "eigen files"), de PC kiest dat voor de mecanicien en alles wordt haarfijn gecontroleerd door 't moederhuis. Net om inhouse chiptunen tegen te gaan met BMW diagnose-apparatuur.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                          Ik dacht aan chippen maar denk niet dat ik het risico ga nemen de garantie kwijt te spelen.

                                          Volgens de cijfers gaat de 520 dA van 0-100 in 8.1 sec. dit gaat om de standaard versie, is dat voor de 163 pk hetzelfde?

                                          Volgens vroom.be gaat de 520 dA met 163 pk in 8.8 sec. van 0-100 km/h.
                                          Het verschil is verwaarloosbaar klein tov BIV voordeel (voorlopig nog).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X