Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Neen, toch niet. De 525d blijft een 3.0 zescilinder met nu 204pk ipv 197pk. Daarmee blijft de BIV €2500, wat hetzelfde is als voor een 'full'-versie van de 520d met 184pk. In België zal de 520d dan ook wel verkrijgbaar worden met 163pk.
    Awel, dat laatste vroeg ik me nu dus af.
    Bij de 330d is er ook geen 211pk meer, dus vraag ik me af of ze dat nog zullen doen voor de nieuwe 520d..

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
    Maar om voor ''maar'' 20pk meer een ongetwijfeld veel meer verbruikende 6 cilinder te kopen is natuurlijk ook niet slim . Begrijp me niet verkeerd, ik heb een bloedhekel aan 4 pitters, maar feit is dat de nieuwe 4 pitters van BMW gewoon waanzinnig veel te goed zijn en je dus al serieus gek moet zijn om nog een 6 pitter te rijden.
    "Veel meer verbruikende 6 cilinder" zou ik niet durven zeggen, wij krijgen onze E93 325d probleemloos rond de 6,5 liter bij normaal rijgedrag. En de jaarlijkse rijtaks kost ook maar 702 euro. "Serieus gek" zou ik dat allemaal niet durven noemen...

Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
    Ofwel neem je de 520d, ofwel de 535d. (in België)
    Enkel als er een 163pk versie komt, anders wordt het kiezen tussen 525d en 535d...

Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
    Klopt ! Gelukkig blijft de "525d" met zijn 3-liter in het gamma (wel van 197 naar 204 pk met eenzelfde BIV) Bij eerdere berichten werd er bericht dat de "525d" zou vervangen worden door een "523d" met evenzeer 204 pk (maar 4 cilinder bi-turbo) en de 530d met 245 pk als eerste zescilinder keuze zou aangeboden worden ...
    Ik had nu ook een 523d verwacht, eventueel zelfs met meer dan 204pk...

Verder moet ik zeggen dat de nieuwe 5 me enorm aanspreekt. Maar eerst nog een jaartje wachten op het M-pakket en de touring...
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Niet waaw, maar oef. Hij mag gezien worden, want ze waren mijns inziens qua looks niet goed bezig met de X6/5GT.
      Misschien was dat enige bedoeling van die laatste twee: de nieuwe 5 er doen uit springen! Binnenkort geen restwaarde meer voor de X6/5GT en verdwenen van de baan. I can only dream…
      Last edited by Seth; 24/11/2009, 13:11.
      2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

• Deze morgen een mail ontvangen van mijn BMW dealer met informatie + foto's van de nieuwe 5

Schitterende auto

Binnen een jaarke of 2 zoek ik mij een jonge 535i in Duitsland met 306 Pk

Gedaan met diesel hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten

Enkel als er een 163pk versie komt,

Ja die komt er

Comment

• hij is inderdaad heel mooi geworden.

on a sidenote though: BMW-liefhebbers lopen vaak te memmen dat Audi-design te "saai" is en dat alle audi's teveel op elkaar lijken...

... maar als BMW hetzelfde doet (meer ingetogen design, modellen beginnen weer meer op elkaar te lijken) is dat plots allemaal fantastisch?

No offence, maar dat snap ik niet echt:-)

Comment

• ik vind niet dat em op de 3 trekt zoals bij audi bij de onderlinge modellen, wel het geval is. Er is een verschil tussen em gelijkt meer op de 3 dan op de 7 dan als bij audi waar je de helft van de tijd vanop afstand u gewoon vergist van model. Nu ja ik ken bmw misschien te goed en audi te weinig maar ik zie echt weinig gelijkenis.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                ik vind niet dat em op de 3 trekt zoals bij audi bij de onderlinge modellen, wel het geval is. Er is een verschil tussen em gelijkt meer op de 3 dan op de 7 dan als bij audi waar je de helft van de tijd vanop afstand u gewoon vergist van model. Nu ja ik ken bmw misschien te goed en audi te weinig maar ik zie echt weinig gelijkenis.
                Nu, ik denk wel dat mensen zich in't begin gaan vergissen als ze de F10 zien, en denken dat 't een 7 serie is...

Net zoals je bij de A4 soms denkt dat 't 'n A6 is...
                ----------------------------------------------------------------------------------
                2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                Pictures here: BMW 7 Series
                1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                It might need half a starsystem to turn around,
                but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• Uitlaatjes langs 1 kant

Comment

• Ik ben absoluut voor! Die achterkant is werkelijk prachtig en laat Audi en Mercedes achter zich. Motorengamma is ook mooi opgefrist en voldoende uitgebreid. Ja, voor mij hebben ze 't weer gedaan bij BMW .

Comment

• Knappe neus,mooi sportief lijnenspel op de flanken prachtig interieur alléén de achterlichten doen zo japans aan Zal zeker een succes worden!
                      Nora!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                        Ik vind de E toch niet bepaald vooruitstrevend qua design. Ik heb nog altijd moeite met de achterkant.
                        Stilletjesaan begint die achterkant te wennen, maar tis een feit dat bij de nieuwe 5 de meningen minder verdeeld zijn.

Ik had er toch nog iets meer van verwacht, komt beetje dicht bij de 7-serie vind ik en het is ook geen cadeau om de huidige 5 op te volgen, heb ik altijd tijdloze schoonheid gevonden.

Maar de nieuwe 5 pakt al op de foto dus in het echt kan dat alleen nog verbeteren

@Iricky, twas nu ook niet echt flatterende foto van de nieuwe E hé... als je dat vergelijkt met de foto's in bijlage... das al andere koek
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                          Gedaan met diesel hier
                          AMEN!!! ik waag dezelfde sprong :-p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichten
                            hij is inderdaad heel mooi geworden.

on a sidenote though: BMW-liefhebbers lopen vaak te memmen dat Audi-design te "saai" is en dat alle audi's teveel op elkaar lijken...

... maar als BMW hetzelfde doet (meer ingetogen design, modellen beginnen weer meer op elkaar te lijken) is dat plots allemaal fantastisch?

No offence, maar dat snap ik niet echt:-)
                            None taken!

Er zit toch veel meer vernieuwing in de F10 dan in bijvoorbeeld de A5 sportback... Die laatste lijkt als 2 druppels water op een A6 van enkele jaren oud. Het enige verschil dat de huidige modellen bij Audi hebben, is het design van hun circuslichtjes...

Verder was het vroeger bij BMW heel gewoon dat modellen op elkaar leken.
                            Enkel in de huidige generaties was het verschil groter...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toldo Bekijk Berichten

@Iricky, twas nu ook niet echt flatterende foto van de nieuwe E hé... als je dat vergelijkt met de foto's in bijlage... das al andere koek
                              Dat is de E-coupe, met AMG pack...

Comment

• De achterkant is ontzettend knap, de voorkant kan me voorlopig niet bekoren .. Dan toch nog liever de A6, al is de kloof serieus gedicht. Huidige 5 vind ik echt niet mooi.

Comment

• Redelijk wat opmerkingen naar Audi toe hier, blijkbaar zit het diep

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Redelijk wat opmerkingen naar Audi toe hier, blijkbaar zit het diep
                                    't Is erg.

Nu ja, ik had ook gedacht dat de nieuwe 5 meer op de 7 zou lijken, maar dat is toch niet echt het geval nu ik de definitieve foto's heb gezien. (het interieur dan weer wel) Ik vind BMW nog steeds een pak minder eenheidsworst dan Audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      't Is erg.

Nu ja, ik had ook gedacht dat de nieuwe 5 meer op de 7 zou lijken, maar dat is toch niet echt het geval nu ik de definitieve foto's heb gezien. (het interieur dan weer wel) Ik vind BMW nog steeds een pak minder eenheidsworst dan Audi.
                                      Ik spreek mij daar zelf niet over uit, ik heb het wel voor eenheidsworst. Ik kan alle Audi's zonder probleem uit elkaar houden, ook van ver, dus ik vind dat er genoeg verschil op zit.

Dus van mij mogen BMW's ook wat meer op elkaar lijken, zolang het mooi is. Dat gevoel heb ik voorlopig niet bij de snuit, maar het kontje is echt heel knap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                        Je hebt overschot van gelijk, had die foto geplukt van het E-klasse topic en is idd een E coupé.... mijn excuses bij deze! Maar ik blijf er bij dat uwe foto gene flatterende foto is... maar tis natuurlijk wel een echte foto

greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                          Daarover hoort ge ons niet klagen
                                          Hier staat ééntje in onze garage, E 350 coupé AMG als ik me niet vergis...
                                          Prachtige kar (a/d buitenkant)!!

Comment

Working...
                                          X