Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Ik heb geen idee wat de prijs zal zijn. De velgen zijn de originele 18'ers van het M-sportpakket. Ik vind dat zeer knappe velgen. Qua design zeker mooier dan de 19'ers, dus de ideale wintervelg.
    Bij mij idem:

    18inch M voor in de winter
    19inch M voor in de zomer

    Comment


    • Kan er mij iemand een link geven voor het downloaden van de handleiding van de F10?

      Internet afgezocht maar helaas nergens gevonden...(behalve bmw usa)

      Ik zou mij al een beetje willen verdiepen in de materie want 3de week van oktober heb ik ingangsexamen

      thx!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
        Kan er mij iemand een link geven voor het downloaden van de handleiding van de F10?

        Internet afgezocht maar helaas nergens gevonden...(behalve bmw usa)

        Ik zou mij al een beetje willen verdiepen in de materie want 3de week van oktober heb ik ingangsexamen

        thx!
        Hoe is je duits? Ik heb een duitse van de F11.

        Comment


        • Wat een kar toch de 5 reeks Daarnet naar de voorstelling van de 1 geweest. We hebben een 5'tal minutjes naar de 1 gekeken en meer dan een half uur naar de 5 sedan en touring. Mijn pa is nu stilaan ook verkocht.
          Ook even naar de X3 gekeken maar die staat ons niet zo aan, interieur valt tegen als je uit een 5 komt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
            Hoe is je duits? Ik heb een duitse van de F11.
            Thx voor je voorstel maar ik krijg straks een hard-copy van mijn dealer

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
              Wat een kar toch de 5 reeks Daarnet naar de voorstelling van de 1 geweest. We hebben een 5'tal minutjes naar de 1 gekeken en meer dan een half uur naar de 5 sedan en touring. Mijn pa is nu stilaan ook verkocht.
              Ook even naar de X3 gekeken maar die staat ons niet zo aan, interieur valt tegen als je uit een 5 komt.
              Wij gaan straks ook eens naar de voorstelling van de 1 maar bij ons zal het ook meer zijn om mijn nieuwe aanwinst eens van dicht te bekijken.

              Ik zoek nog o.a. een proper plaatske voor mijn coyote

              Comment


              • Een vraagje aan alle F10/11 owners. Vinden jullie de optie adaptive drive zijn geld waard?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                  Een vraagje aan alle F10/11 owners. Vinden jullie de optie adaptive drive zijn geld waard?
                  Ik heb dat niet genomen omdat ik dit eigenlijk een overbodige (prijs vs kwaliteit) optie vind.
                  Ik denk dat dit zeker aan te raden is bij een X5/X6 met 20inch zodoende het rijcomfort toch beter is.
                  Bij een F10/11 denk ik dat (zie andere reacties op dit forum) dit niet nodig is...

                  Is natuurlijk mijn mening

                  Comment


                  • Heeft er iemand ervaring met de Navigatie professional + snap in adapter + uitgebreide GSM connectie en Apple Iphone 4?

                    Ik ging er vanuit dat je ook uw emails en andere "office" toepassingen kon bekijken op de NAV maar ik kom onderstaande tegen op de website van bmw:



                    Zou ik wel jammer vinden...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                      Een vraagje aan alle F10/11 owners. Vinden jullie de optie adaptive drive zijn geld waard?
                      Neen, moest ik de keuze gehad hebben, dan had ik de M-sportophanging gekozen. Deze heeft de ideale afstelling tussen sport en comfort. Ook ligt de wagen dan ca. 10mm lager wat perfect is. Als je echter wil dat je 5 aanvoelt als een boot, dan moet je adaptive drive nemen en 'm steeds in de stand 'comfort' zetten.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Neen, moest ik de keuze gehad hebben, dan had ik de M-sportophanging gekozen. Deze heeft de ideale afstelling tussen sport en comfort. Ook ligt de wagen dan ca. 10mm lager wat perfect is. Als je echter wil dat je 5 aanvoelt als een boot, dan moet je adaptive drive nemen en 'm steeds in de stand 'comfort' zetten.

                        Wat een zever : in comfort stand is dat zeker GEEN boot. Gij zou beter ne honda civic kopen op 21 inch en 14 cm verlaagd....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                          Wat een zever : in comfort stand is dat zeker GEEN boot. Gij zou beter ne honda civic kopen op 21 inch en 14 cm verlaagd....
                          +1 voor BMWMB

                          Als je sportief wil rijden en ook eens comfortabel wil rijden is die adaptive drive niet aan de orde.
                          Het M onderstel is ideaal... Ik heb hier een paar mee gereden en is echt top.

                          Voor een jeep is dit wel aan de orde mits je grote velgen ondersteekt. Voor een F10/11 is dit overkill of heeft zelf negatieve invloed.

                          Maar... iedereen zijn keuze

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                            Heeft er iemand ervaring met de Navigatie professional + snap in adapter + uitgebreide GSM connectie en Apple Iphone 4?

                            Ik ging er vanuit dat je ook uw emails en andere "office" toepassingen kon bekijken op de NAV maar ik kom onderstaande tegen op de website van bmw:



                            Zou ik wel jammer vinden...
                            Ik denk dat dit klopt. Iphone 3GS is identiek. Geen office mogelijkheden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                              Een vraagje aan alle F10/11 owners. Vinden jullie de optie adaptive drive zijn geld waard?
                              ik heb dit als optie en vind het de moeite waard in combinatie met de sportautomaat heb je dan 3 auto s voor de prijs van 1. Comfort inderdaad een boot (mercedes) normaal zoals gewone ophanging maar met een kwalitatief betere demping en sport zoals m ophanging. Ik heb de wagen nu al een jaar en speel er nog altijd mee. Soms is het fijn om dat limo achtige gevoel te hebben en op andere momenten wil je dat sportieve gevoel. Is in verglijking met andere merken ook niet zo duur bij bmw.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk Berichten
                                ik heb dit als optie en vind het de moeite waard in combinatie met de sportautomaat heb je dan 3 auto s voor de prijs van 1. Comfort inderdaad een boot (mercedes) normaal zoals gewone ophanging maar met een kwalitatief betere demping en sport zoals m ophanging. Ik heb de wagen nu al een jaar en speel er nog altijd mee. Soms is het fijn om dat limo achtige gevoel te hebben en op andere momenten wil je dat sportieve gevoel. Is in verglijking met andere merken ook niet zo duur bij bmw.
                                Met nen boot wil ik niet rijden, sportief, sportief+ en comfort kun je perfekt instellen met het M-pakket... dus waarom zou je dit als optie nemen ?

                                Snap het eigenlijk niet

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                  Met nen boot wil ik niet rijden, sportief, sportief+ en comfort kun je perfekt instellen met het M-pakket... dus waarom zou je dit als optie nemen ?

                                  Snap het eigenlijk niet
                                  Zoals reeds gezegd dat is juist het leuke eraan dat je de wagen kan omvormen van een comfortabele limo naar een sportieve wagen. Als je natuurlijk alleen behoefte hebt om alleen sportief te rijden heeft het inderdaad geen zin. Als je deze optie niet hebt heb je geen comfort stand maar alleen normaal en de sportstanden. De kwaliteit van demping is ook veel beter, dat is ook de reden dat de nieuwe m5 met deze dempertechniek is uitgerust en niet met het klassieke m onderstel.
                                  Last edited by ; 19/09/2011, 00:00.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jostevoet Bekijk Berichten
                                    Wat een zever : in comfort stand is dat zeker GEEN boot. Gij zou beter ne honda civic kopen op 21 inch en 14 cm verlaagd....
                                    Man, ik rijd toch dagelijks met deze ophanging en stel enkel maar vast. Rij maar eens rustig over een drempel. In de comfort-stand schudt de wagen nog een paar keer na alvorens 'm weer stabiel is. In de 'normal' stand heeft 'm het ook, maar minder. Dat noem ik een boot. Mijn 7 had dat ook. En zeg nu niet dat dat iets met comfort te maken heeft, want mijn schoonvader heeft een CL500 met luchtvering en die schudt niet na als 'm over een drempel rijdt.
                                    Als je op de snelweg rijdt merk ik tussen sport en comfort zelfs weinig verschil. Met die beenharde runflat-banden worden de kleine oneffenheden van het wegdek niet beter weggefilterd in de comfort-stand. Wel stuitert 'm meer over drempels en bij glooiingen in het wegdek. Sorry, maar dat noem ik geen comfort.

                                    Deze vraag kwam van Salokin. Een man die kan genieten van een M3 CSL. Voor zo iemand raad ik de M-sportophanging aan.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door mve Bekijk Berichten
                                      De kwaliteit van demping is ook veel beter, dat is ook de reden dat de nieuwe m5 met deze dempertechniek is uitgerust en niet met het klassieke m onderstel.
                                      Onze M3 heeft ook zo'n regelbare ophanging. Wel is deze ophanging in de comfort-stand stugger dan mijn 530d in de sport-stand. Ik zou daarom eens met een M5 willen rijden. Eerder durf ik hier niets over zeggen.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door redbull2580 Bekijk Berichten
                                        Met nen boot wil ik niet rijden, sportief, sportief+ en comfort kun je perfekt instellen met het M-pakket... dus waarom zou je dit als optie nemen ?

                                        Snap het eigenlijk niet
                                        Toen ik mijn 5 bestelde was 'adaptive drive' een optie. Dit is een combinatie van 1) dat knopje op de middentunnel met de regeling comfort/normal/sport/sport+, genaamd dynamic damping control, en 2) de gestuurde ophanging waardoor de wagen minder gaat hellen bij lastwissels, genaamd dynamic drive. (Aan de BMW-verkopers: corrigeer mij als het niet juist is). Ik geloof dat ze nu deze opties afzonderlijk aanbieden. Zo had ik op mijn 7 wel de dynamic damping control (is standaard op de 7), maar niet de dynamic drive (is een optie).

                                        Als je een M-sportpakket neemt heb je dus deze functie niet standaard.
                                        Als je de sportautomaat neemt heb je ook zo'n knopje op de middentunnel. Deze heeft als keuzes sport+/sport/normal, en dus niet comfort. Met deze knop kan je de schakelsnelheden, gasrespons en servo instellen, maar niets van de ophanging.
                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat dit klopt. Iphone 3GS is identiek. Geen office mogelijkheden.
                                          Ik heb een BB. Onder Office kan ik ook enkel mijn telefoonboek zien.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X