Inderdaad, budget ecodinges. Daar doe ik het ook voor.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSorry voor de quote, maar ... miljaar. Individual mysticblauw metallic, hoogglans shadow line, standaard stof/alcantara interieur, en klaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenBMW M Performance addenda. Ik wil dat...
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenOok voor het interieur heb je nu dus carbon inleglijsten en een ander stuur. Ook wel knap, maar m'n interieur verander ik niet. Dat is perfect nu. Als die sierlijsten tezeer bekrast zijn op termijn wil ik misschien wel omzetten naar dit carbon. Ik ben eens benieuwd naar de prijs. Dat zal niet mals zijn.
De velgen zijn niet meteen m'n ding en het mag van mij allemaal zonder opschrift... maar de interieurlijsten en de pedalen vind 'k beestig! Het stuur op zich ook, maar dan in combinatie met een stof/alcantara interieur eerder.
Op een zilverkleurige, manuele 530i touring met M Pack ... nu het nog kan (m'n kop eraf als die atmosferische sixpack met de facelift niet verdwijnt, misschien zelfs nog vroeger).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DennisVR Bekijk BerichtenNet even naar de technische gegevens gekeken van de 5 ActiveHybrid
ActiveHybrid
verbruik: 7,5-6,7
co2: 162-149
0-100: 5,9
535d:
verbruik:5,4-5,6
co2:142-148
0-100:5,5
Dus mijn vraag wat is het nut van die ActiveHybrid ?
Technisch gezien is hij wel een mooi alternatief voor de dieselversies, hoewel ik vermoed dat de AH 5 qua wegligging niet op hetzelfde niveau zal staan, want het extra gewicht van de batterijen zal het anders perfecte evenwicht van de 5 reeks wel wat verstoren. Bovendien heeft BMW nog niets bewezen qua betrouwbaarheid van hun hybride systeem en de levensduur van de lithium-ion batterijen.
Financieel lijkt het plaatje me wél OK. De lichte meerprijs bij gelijkwaardige uitrusting wordt gecompenseerd door lagere Vlaamse BIV, (zolang je niet met een operationele leasing zit en als je kiest voor de basisvelgjes, betaal je met de AH 5 217€ en met de 535d 525 €), een licht voordeel op het vlak van VAA (op basis van Duitse catalogusprijzen zit je met een AH 5 op 400 € belastbaar VAA per maand en met de 535d aan 446 €) en de hogere fiscale aftrekbaarheid (75% voor de hybride en 70% voor de 535d). Als je in de toekomst de duurder wordende diesel mee in rekening brengt, kom je goedkoper uit met de hybride.
Maar ik heb de indruk dat BMW er zelf niet in gelooft, aangezien ze de hybride versies enkel positioneren als alternatief voor de duurdere versies binnen hun verschillende modellen met kleine risicoloze verkoopsaantallen (zie ook binnenkort de ActiveHybrid 3) en daarnaast volop inzetten op elektrische aandrijving met de nieuwe i-lijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kris_ Bekijk BerichtenIk ben afgelopen vrijdag mijn BMW 520d gaan bestellen, maar wat een lange wachttijd tov andere hier op het forum!
Levering voorzien voor begin juni pas! :-(
Proficiat trouwens・2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NicholasM Bekijk BerichtenInderdaad een bom van een motor. Maar een BMW xDrive kopen hmm hmm .
Comment
-
Heb enkele jaren geleden eens een 3 liter TDI A6 quattro en een BMW E60 530 D xDrive kunnen testen in een fantastisch landschap en in redelijk barre weersomstandigheden. Moet zeggen dat quattro AWD systeem is echt schitterend te noemen en perfect uitgebalanceerd. Moest ik ergens in een bergachtig gebied wonen dan kies ik direct een Audi met awd. Audi's zijn daar een stuk voor speciaal ontworpen een BMW niet. Een consument die een BMW kiest, die gaat meestal voor de sublieme achterwielaandrijving. xDrive is er een beetje gekomen om klanten naar het merk te lokken. Ken nog zo'n mensen hoor die een BMW 3-serie of verder xDrive kopen om dat ze bang zijn dat ze gaan 'glijden' in de winter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenOok voor het interieur heb je nu dus carbon inleglijsten en een ander stuur. Ook wel knap, maar m'n interieur verander ik niet. Dat is perfect nu. Als die sierlijsten tezeer bekrast zijn op termijn wil ik misschien wel omzetten naar dit carbon. Ik ben eens benieuwd naar de prijs. Dat zal niet mals zijn.
Voor zo'n auto zou het toch subtieler mogen, bijvoorbeeld in het zwart.
Na 2 weken (of 2 dagen) ben je die rode streep meer dan moe lijkt me.
Het blijft een gewone BMW en geen WRC rallywagen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenTop interieur. Alleen zou ik zot worden van dat rode circuit biesje bovenop het stuur...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NicholasM Bekijk BerichtenEen consument die een BMW kiest, die gaat meestal voor de sublieme achterwielaandrijving. xDrive is er een beetje gekomen om klanten naar het merk te lokken. Ken nog zo'n mensen hoor die een BMW 3-serie of verder xDrive kopen om dat ze bang zijn dat ze gaan 'glijden' in de winter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenToch wel even een teleurstelling als die motorkap open gaat, maar binnenin klinkt ie precies best goed! Dieselkoppel
Een beetje gefoefel, maar bon waarom ook niet..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NicholasM Bekijk BerichtenMoest ik ergens in een bergachtig gebied wonen dan kies ik direct een Audi met awd. Audi's zijn daar een stuk voor speciaal ontworpen een BMW niet.
(Kon het echt niet laten, moest er meteen aan denken. Voor alle duidelijkheid, 'k heb niks tegen Audi.)
+ YouTube Video + YouTube Video ・2006 BMW E91 320d (sold)・2013 BMW F31 330d M-sport・
Comment
Comment