Oorspronkelijk geplaatst door El Greco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDe meeste merken toch tegenwoordig.
Mijn bandenleverancier is alvast geen voorstander van Runflats.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenNeen, nooit. Ik rijd al van 2004 met RFT's. In het begin waren die banden minder goed, en dan bedoel ik vooral met het lawaai dat ze begonnen te maken hoe meer ze sleten. Vandaag zijn deze banden toch van zeer goede kwaliteit. Ik heb voor de rest nooit nadelen aan deze RFT's ondervonden. Ik geloof in de voordelen van deze banden, en heb het al aan der lijve ondervonden. Met de 740d ooit een platte band gehad in Duitsland om 23u 's avonds, net in een 20km lange zone waar wegenwerken bezig waren en geen pechstrook beschikbaar was. Ik heb toen rustig kunnen doorrijden tot aan de volgende parking. Er zat toen een snede van 3cm lang in m'n band. Zonder RFT's, en ook zonder reservewiel, sta je daar wel schoon te koekeloeren.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Bij mijn E60 530d had ik ook zo'n thuiskomer. de combinatie van RFT en zo'n thuiskomer vind ik gewoon perfect. Je kan door de RFT's steeds verder rijden tot een veilige plaats om je wiel te wisselen, en met de thuiskomer... kom je thuis.
Om het verhaal van m'n 7 verder af te maken. Bij BMW kan je dus geen thuiskomer meer hebben. Bij m'n 7 had ik die dus ook niet. Toen we eens op die parking stonden daar 's nacht in Duitsland, toen heb ik BMW Service gebeld. Die konden deze scheur natuurlijk niet herstellen, en werd de wagen afgesleept. We werden door een taxi afgehaald en naar de luchthaven gebracht om daar een vervangwagen gaan af te halen. In totaal heeft dat 4 uren geduurd. Nu waren we met 4 volwassenen, maar als je daar staat met kleine kinderen is dat geen lachertje. We hebben toen maar een hotelovernachting genomen. BMW heeft wel alles betaald, incl. het hotel voor 4 personen. Van de service kan ik dus niet klagen, maar het is wel een zeer vervelende situatie voor simpel een lekke band. Mijn vervangwagen was toen trouwens een fonkelnieuwe A6 3.0 TDI Quattro.
Mijn mening blijft dus: RFT + reservewiel = veiligheid en comfort.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenBij mijn E60 530d had ik ook zo'n thuiskomer. de combinatie van RFT en zo'n thuiskomer vind ik gewoon perfect. Je kan door de RFT's steeds verder rijden tot een veilige plaats om je wiel te wisselen, en met de thuiskomer... kom je thuis.
Om het verhaal van m'n 7 verder af te maken. Bij BMW kan je dus geen thuiskomer meer hebben. Bij m'n 7 had ik die dus ook niet. Toen we eens op die parking stonden daar 's nacht in Duitsland, toen heb ik BMW Service gebeld. Die konden deze scheur natuurlijk niet herstellen, en werd de wagen afgesleept. We werden door een taxi afgehaald en naar de luchthaven gebracht om daar een vervangwagen gaan af te halen. In totaal heeft dat 4 uren geduurd. Nu waren we met 4 volwassenen, maar als je daar staat met kleine kinderen is dat geen lachertje. We hebben toen maar een hotelovernachting genomen. BMW heeft wel alles betaald, incl. het hotel voor 4 personen. Van de service kan ik dus niet klagen, maar het is wel een zeer vervelende situatie voor simpel een lekke band. Mijn vervangwagen was toen trouwens een fonkelnieuwe A6 3.0 TDI Quattro.
Mijn mening blijft dus: RFT + reservewiel = veiligheid en comfort.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Rare vraag:als we stoppen aan een tankstation en de vrouw rijd,dan stap ik uit om te tanken..
Probleem is echter dat ik dan het pistool soms niet in de tank krijg,er zit daar een klep die de doorgang belemmert, dan moet de vrouw uitstappen en enkele malen de auto sluiten en terug openen en dan lukt het meestal.
Wel onnozel als je daar aan het tankstation staat en je krijgt het pistool er niet in ,soms is de tijd al verstreken van je bankkaart en mag je helemaal opnieuw beginnen..
Iemand een idee wat we verkeerd doen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk BerichtenRare vraag:als we stoppen aan een tankstation en de vrouw rijd,dan stap ik uit om te tanken..
Probleem is echter dat ik dan het pistool soms niet in de tank krijg,er zit daar een klep die de doorgang belemmert, dan moet de vrouw uitstappen en enkele malen de auto sluiten en terug openen en dan lukt het meestal.
Wel onnozel als je daar aan het tankstation staat en je krijgt het pistool er niet in ,soms is de tijd al verstreken van je bankkaart en mag je helemaal opnieuw beginnen..
Iemand een idee wat we verkeerd doen?
En inderdaad, tegen dat ik het pistool er eindelijk inhad, was de bankkaart-tijd al verstreken.
Comment
-
R A M P van een wagen. Sinds maart een nieuwe 520d (184 pk) met sport automaat. Vanaf het begin enorm windgeruis, lawaai in de cabine (rolgeluid, licht gedreun, fel motorlawaai...), windgeruis. Wagen trok in het begin ook naar rechts en stuur was krom (niet scheef maar krom). Al 6 maanden (5 maal in de garage, uitbalanceren, uitlijnen, zelfs nieuwe velgen en banden...) houden JUMA en BMW Bornem mij aan het lijntje dat er niets mis is. Een kennis die als zeflstandige een garage heeft, is er ook eens mee gaan rijden en vond dit ook onacceptabel. Antwoord van BMW Bornem dat al dat lawaai normaal is, je hebt wat lawaai als je in het verkeer bent. Als ik hier niet mee kan leven, moet ik de wagen maar verkopen. ?????!!!!! Dit voor een zo gezegde premium wagen van 50k. Ik heb in het verleden met een E91, E83 en een E60 gereden, en was steeds tevreden. Maar deze 5 serie is gewoon een RAMP en BMW die trekken zich niets van klanten aan. Klant TELT NIET. Daar kunnen ze zich nog in vergissen, want een goede naam en branding is voor hen wel belangrijk maar ze beseffen precies niet dat dit na een tijd wel een invloed zal hebben. NOOIT meer BMW, zal wel bij AUDI gaan kijken.
PS: deze 5 serie rijdt zeer hobbelig (bijna een Franse wagen), stuurt zeer nerveus, zeker geen Spass, Freude am Fahren, een joke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk BerichtenRare vraag:als we stoppen aan een tankstation en de vrouw rijd,dan stap ik uit om te tanken..
Probleem is echter dat ik dan het pistool soms niet in de tank krijg,er zit daar een klep die de doorgang belemmert, dan moet de vrouw uitstappen en enkele malen de auto sluiten en terug openen en dan lukt het meestal.
Wel onnozel als je daar aan het tankstation staat en je krijgt het pistool er niet in ,soms is de tijd al verstreken van je bankkaart en mag je helemaal opnieuw beginnen..
Iemand een idee wat we verkeerd doen?
1. Je past de dt regels verkeerd toe.
2. Je laat een vrouw met je wagen rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door bogusbogus45 Bekijk BerichtenR A M P van een wagen. Sinds maart een nieuwe 520d (184 pk) met sport automaat. Vanaf het begin enorm windgeruis, lawaai in de cabine (rolgeluid, licht gedreun, fel motorlawaai...), windgeruis. Wagen trok in het begin ook naar rechts en stuur was krom (niet scheef maar krom). Al 6 maanden (5 maal in de garage, uitbalanceren, uitlijnen, zelfs nieuwe velgen en banden...) houden JUMA en BMW Bornem mij aan het lijntje dat er niets mis is. Een kennis die als zeflstandige een garage heeft, is er ook eens mee gaan rijden en vond dit ook onacceptabel. Antwoord van BMW Bornem dat al dat lawaai normaal is, je hebt wat lawaai als je in het verkeer bent. Als ik hier niet mee kan leven, moet ik de wagen maar verkopen. ?????!!!!! Dit voor een zo gezegde premium wagen van 50k. Ik heb in het verleden met een E91, E83 en een E60 gereden, en was steeds tevreden. Maar deze 5 serie is gewoon een RAMP en BMW die trekken zich niets van klanten aan. Klant TELT NIET. Daar kunnen ze zich nog in vergissen, want een goede naam en branding is voor hen wel belangrijk maar ze beseffen precies niet dat dit na een tijd wel een invloed zal hebben. NOOIT meer BMW, zal wel bij AUDI gaan kijken.
PS: deze 5 serie rijdt zeer hobbelig (bijna een Franse wagen), stuurt zeer nerveus, zeker geen Spass, Freude am Fahren, een joke.
Als het zo erg is, dan moet je vast een verschil voelen met een "normale" 520d. Gezien je met die laatste tegenwoordig bijna de straten kan leggen, ga eens met een wagen proefrijden bij een dealer en kijk of er zo een merkelijk verschil is met die van jou.
Ah ja, en NEE, de klant telt niet bij de drie duitse merken/groepen.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bogusbogus45 Bekijk BerichtenR A M P van een wagen. Sinds maart een nieuwe 520d (184 pk) met sport automaat. Vanaf het begin enorm windgeruis, lawaai in de cabine (rolgeluid, licht gedreun, fel motorlawaai...), windgeruis. Wagen trok in het begin ook naar rechts en stuur was krom (niet scheef maar krom). Al 6 maanden (5 maal in de garage, uitbalanceren, uitlijnen, zelfs nieuwe velgen en banden...) houden JUMA en BMW Bornem mij aan het lijntje dat er niets mis is. Een kennis die als zeflstandige een garage heeft, is er ook eens mee gaan rijden en vond dit ook onacceptabel. Antwoord van BMW Bornem dat al dat lawaai normaal is, je hebt wat lawaai als je in het verkeer bent. Als ik hier niet mee kan leven, moet ik de wagen maar verkopen. ?????!!!!! Dit voor een zo gezegde premium wagen van 50k. Ik heb in het verleden met een E91, E83 en een E60 gereden, en was steeds tevreden. Maar deze 5 serie is gewoon een RAMP en BMW die trekken zich niets van klanten aan. Klant TELT NIET. Daar kunnen ze zich nog in vergissen, want een goede naam en branding is voor hen wel belangrijk maar ze beseffen precies niet dat dit na een tijd wel een invloed zal hebben. NOOIT meer BMW, zal wel bij AUDI gaan kijken.
PS: deze 5 serie rijdt zeer hobbelig (bijna een Franse wagen), stuurt zeer nerveus, zeker geen Spass, Freude am Fahren, een joke.
Inruilen bij een ander merk lijdt tot zwaar financieel verlies; maar de kans dat je volgende wagen een betere is is zeer groot..
Ik heb 3 beemers gekocht in 6 jaar tijd en tot nog toe geen enkel mankement gehad behalve 2 deurslotpompjes van 2 keer niks...(qua kosten dan ;-)
Greetz,
Canonball
E91 325dA 2007
E89 Z4 s23i 2011Greetz,
Canonball
_____________________
530dA F10 2010
Z4 s23i E89 2011
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bogusbogus45 Bekijk BerichtenR A M P van een wagen. Sinds maart een nieuwe 520d (184 pk) met sport automaat. Vanaf het begin enorm windgeruis, lawaai in de cabine (rolgeluid, licht gedreun, fel motorlawaai...), windgeruis. Wagen trok in het begin ook naar rechts en stuur was krom (niet scheef maar krom). Al 6 maanden (5 maal in de garage, uitbalanceren, uitlijnen, zelfs nieuwe velgen en banden...) houden JUMA en BMW Bornem mij aan het lijntje dat er niets mis is. Een kennis die als zeflstandige een garage heeft, is er ook eens mee gaan rijden en vond dit ook onacceptabel. Antwoord van BMW Bornem dat al dat lawaai normaal is, je hebt wat lawaai als je in het verkeer bent. Als ik hier niet mee kan leven, moet ik de wagen maar verkopen. ?????!!!!! Dit voor een zo gezegde premium wagen van 50k. Ik heb in het verleden met een E91, E83 en een E60 gereden, en was steeds tevreden. Maar deze 5 serie is gewoon een RAMP en BMW die trekken zich niets van klanten aan. Klant TELT NIET. Daar kunnen ze zich nog in vergissen, want een goede naam en branding is voor hen wel belangrijk maar ze beseffen precies niet dat dit na een tijd wel een invloed zal hebben. NOOIT meer BMW, zal wel bij AUDI gaan kijken.
PS: deze 5 serie rijdt zeer hobbelig (bijna een Franse wagen), stuurt zeer nerveus, zeker geen Spass, Freude am Fahren, een joke.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik heb met mijn vorige BMW, een F01 740d, ook heel wat miserie gehad. Na een jaar heb ik ook beslist om 'm in te ruilen voor een 530d xDrive. Deze 5 ligt mij ook iets meer dan zo'n zware en logge 7. Ondertussen 80k km op de teller, en enkel nog maar een defecte AGR-koeler gehad, die onder garantie werd vervangen. Ik kan dus zeggen dat ik echt wel tevreden ben van mijn 5. Een echt topmachien is het.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ziehier real life pictures van de facelift met de nieuwe design 18" velgen van het M-sportpakket.
Afgaande op deze foto vind ik ze minder knap dan die van voor de facelift. Ze ogen precies kleiner.
Interieur is Individual Amaro Brown. Ik vind vooral het nieuwe M-stuur zeer knap.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Antwoord BMW expert: ze ontkennen niet, maar willen ook niet bevestigen dat er mankementen in de kwaliteit zijn. Het is allemaal subjectief volgens hen en daar er eigenlijk niets stuk is, is het technisch allemaal in orde. (Als ik een nieuwe citroen koop is die technisch ook in orde, maar de kwaliteit is toch ook een belangrijke maatstaf, of niet??) Enigste dat ik volgens hen kan doen is een nieuwe wagen kopen en deze verkopen. Ze "willen" dit wel voor mij doen met opleg van 15 000 euro??!!!! Ik ben al na 5 dagen na ontvangst wagen naar de garage gegaan met mijn klachten en al 6 maanden heeft men mij aan het lijntje gehouden, om me dan deze onzin te vertellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bogusbogus45 Bekijk BerichtenAntwoord BMW expert: ze ontkennen niet, maar willen ook niet bevestigen dat er mankementen in de kwaliteit zijn. Het is allemaal subjectief volgens hen en daar er eigenlijk niets stuk is, is het technisch allemaal in orde. (Als ik een nieuwe citroen koop is die technisch ook in orde, maar de kwaliteit is toch ook een kwalitatieve maatstaf, of niet??) Enigste dat ik volgens hen kan doen is een nieuwe wagen kopen en deze verkopen. Ze "willen" dit wel voor mij doen met opleg van 15 000 euro??!!!! Ik ben al na 5 dagen na ontvangst wagen naar de garage gegaan met mijn klachten en al 6 maanden heeft men mij aan het lijntje gehouden, om me dan deze onzin te vertellen.
We zijn nu aan het rondkijken voor een andere auto, shortlist: range rover sport (2014 model), Bmw X5 E70 (jong gebruikt) of porsche cayenne.
Alleen ik denk dat het toch de weer de BMW X5 E70 wordt (voorheen een Bmw X5 pre facelift gehad en dat was echt een top wagen!), Waarom....ouder model... maar wel nog de Hydraulische stuurbekrachtiging. Range Rover Sport gaan we ook nog proberen maar is een stuk duurder en heeft ook elektronische stuurbekrachtiging.. waar wij op dit moment heel huiverig voor zijn. M'n vader heeft ook besloten een hoge zit te nemen wegens de leeftijd (57), dus een 535xi zit er niet in.
Ik lees veel klachten over Bmw's met nerveus weggedrag kijk maar in het f30 topic en zo zijn er op internet heeeeel veeel verhalen te vinden over het nerveuze weggedrag bij modellen met elektronische stuurbekrachtiging. Ik heb er totaal geen vertrouwen in op dit moment ( al geloof ik zeker dat er mensen zijn die wel een goedsturende auto hebben met elektronische stuurbekrachtiging) maar wij gaan het risico niet meer nemen m.u.v de Range Rover Sport die uitgebreid getest gaat worden.
Sterkte met u auto maar wij gaan helaas ook moeten bijleggen voor een andere auto maar aangezien auto rijden enorm belangrijk is voor ons heeft mijn pa dit er voor over.
Gr,
Comment
-
De BMW Expert, heer Vanderstraten, heeft mij een tijdje met een 520d laten rijden om verschil te laten merken. Ik moest wel 2 dagen wachten en dan was het een van mobile care (depaneerwagen), dus een wagen waar geen mens zich van aantrekt hoe die rijdt, depaneerwagen. Echter veel beter rijgedrag; responsiver gaspedaal (geen "loch"), niet hobbelig (diep en naveren), stuur niet zo nerveus ("vaster"), echter ook veel lawaai (windgeruis). Dus testrit gedaan bij BMW Sneyers: slechts licht windgeruis en geen ander lawaai?? Dus het kan wel zonder al die problemen.
Echter BMW expert Vanderstraeten wil mijn wagen enkel vergelijken met die wagen van mobile care (een depaneerwagen waar hij 2 dagen naar zoeken moest) niet met een wagen waar men proefritten meedoet.
Comment
-
Gisteren mijn zomervelgen + nieuwe banden gaan halen. Althans dat was de bedoeling. het blijkt dat beide achtervelgen (18 inch styling 32 gescheurd zijn aan de binnenkant. De wagen heeft geen ongelukken gehad en er is geen andere vorm van schade te zien. De velgen hebben 70.000 km gedaan en waren aan de eerste set banden toe.
De uitleg van de monteur.... "Tja slecht wegdek, rijstijl..." Uitleg die ik laat voor wat ze is.
Zijn deze velgen echt zo gevoelig? Dan kan ik het nog maar moeilijk een reiswagen noemen en om elke 70.000 km nieuwe velgen te kopen..
Zijn er andere met gelijkaardige problemen?
Comment
Comment