Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk BerichtenHoe doe je dat dan als je ergens plat rijdt? Er is toch geen reservewiel aan boord?
Lekke band: eerlijk gezegd, heb ik laatste 10 jaren (en misschien al langer) geen lekke band meer gehad, en ik doe toch zo'n 50 k kilometer per jaar. Oh ja, toch één keer, maar dat was eigenlijk geen lekke band maar een gescheurde velg (door runflats?)
Comment
-
Ik denk dat het over deze kit gaat:
Je hebt de BMW Service Mobiel natuurlijk, maar komen ze dit gratis herstellen als ze zien dat je geen runflats hebt laten monteren, zoals ze zelf van het fabriek uit doen?
Ik heb bij mijn Mastercard ook nog bijstand in heel Europa dus er zal wel iemand zijn die de band komt herstellen zeker?Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
-
Zijn er f10/f11 eigenaars die zich storen aan de rijd/windgeluiden? Het viel me recent op dat onze 5 reeks echt oncomfortabel luid is op de autostrade.
Heb dan even gemeten met een db meter en ik kwam aan een gemiddelde van 75-76db aan 120 km/u. Met pieken van 80db. Dat is toch zeer luid voor zo'n auto?
Zou het aan de banden en of de grote velgen (20 inch) liggen? Onze vorige e90 op 18 inch runflat was betrekkelijk stiller.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenZijn er f10/f11 eigenaars die zich storen aan de rijd/windgeluiden? Het viel me recent op dat onze 5 reeks echt oncomfortabel luid is op de autostrade.
Heb dan even gemeten met een db meter en ik kwam aan een gemiddelde van 75-76db aan 120 km/u. Met pieken van 80db. Dat is toch zeer luid voor zo'n auto?
Zou het aan de banden en of de grote velgen (20 inch) liggen? Onze vorige e90 op 18 inch runflat was betrekkelijk stiller.
Maar daardoor hoor ik het windgeruis aan mijn bestuurdersraam minder.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenGeen last van met mijn 530d met ook 20'ers.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenZijn er f10/f11 eigenaars die zich storen aan de rijd/windgeluiden? Het viel me recent op dat onze 5 reeks echt oncomfortabel luid is op de autostrade.
Zou het aan de banden en of de grote velgen (20 inch) liggen? Onze vorige e90 op 18 inch runflat was betrekkelijk stiller.
Ook van rij & windgeluiden heeft de A6 wat last van vind ik. Soms zelfs wat te veel naar mijn goesting maar dan staat er net veel wind of rijden we net op een open vlakte dicht aan het water = altijd veel windruis.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Mij heeft dat nooit gestoord bij mijn 5, en ik rijd regelmatig +200 km/uur. Mijn 7 was nog iets stiller, maar veel verschil is het toch niet.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenVeel heeft ook te maken met het wegdek en niet alleen met je banden.
Ook van rij & windgeluiden heeft de A6 wat last van vind ik. Soms zelfs wat te veel naar mijn goesting maar dan staat er net veel wind of rijden we net op een open vlakte dicht aan het water = altijd veel windruis.-
Comment
-
Greetz, Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011Greetz,
Canonball
-
Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk BerichtenHangt van de banden af: hoe breder, hoe meer lawaai; en nog meer; welk wegdek; het huidige 'regenasfalt' is ruwer en maakt meer lawaai. Runflats maken ook meer lawaai. 75dB bij 120 kmh is redelijk normaal.
Greetz, Canonball
F10 530dA 2010
Z4 E89 23i 2011
Toch bij de volgende bandenwissel eens bewust kijken of er beduidend stillere banden tussen zitten. Ik heb gezien dat onze banden rond 72db zitten, komt dus best overeen met wat ik dacht.-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenToch bij de volgende bandenwissel eens bewust kijken of er beduidend stillere banden tussen zitten. Ik heb gezien dat onze banden rond 72db zitten, komt dus best overeen met wat ik dacht.
Heb enkele jaren geleden ook eens stillere banden gezocht en gekozen voor Yokohama AVS db, deze zijn ontwikkelt om stiller te zijn, maar verwacht er geen wonderen van.
Comment
-
Effe vraagje voor de kenners: Verbruikt de 535d veel meer dan een 530d? Ik twijfel nog tussen beide en doe enorm veel km's (90% op autostrade aan 140km/u ofzo).
Ik zie op spritmonitor een significant verschil van ongeveer 1liter (beide RWD), maar heb een vermoeden dat de markt die een 535d koopt veel sportiever rijdt.....
thx,
teizman
Comment
-
Ik heb een 740d gehad met dezelfde motor als de 535d. Nu heb ik een 530d xDrive, en deze verbruikt meer dan de 740d die ik had. Deze was extreem zuinig voor zo'n grote en zware auto. Met de 530d xDrive kom ik aan een gemiddeld verbruik van net geen 9 liter. Op de snelweg aan 130 -140 geraak ik niet onder de 7 liter, terwijl met de 740d dat eerder 6,5 liter was.
Om te antwoorden op uw vraag, ik denk dat een 530d met dezelfde rijstijl niet veel zuiniger zal zijn dan een 535d. Ik zou voor dit kleine verschil zo'n 535d niet laten staan, als je voor de rest liever een 535d wil hebben.OO 00 OO
Comment
-
effectief verbruik van een 535d
gemeten op +100k
Comment
-
Heb een nieuwe 518dA Berline (B47 motor) met 3900km op de teller. Woon-werkverkeer is op secundaire wegen van Scherpenheuvel-Zichem naar Haasrode. Nu al enkele dagen de reiscomputer nagekeken en elke dag al tussen de 4.9l/100km en 5.2l/100km.Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!
Comment
-
Ik heb 130k km op de teller van mijn 530d xDrive, en heb vandaag wat korte afstanden gedaan aan een gemiddeld verbruik van 11,7 liter.OO 00 OO
Comment
Comment