Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
    Heb vandaag de zomerbanden laten vervangen (19''). Heb er voor geopteerd om geen run-flats te nemen (bij de bandencentrale, want bij BMW zelf is de keuze uit non-runflat beperkt tot 1 bandentype). Rijdt toch veel comfortabeler en stuurt lichter.
    Hoe doe je dat dan als je ergens plat rijdt? Er is toch geen reservewiel aan boord?
    Doe mij maar eentje met achterwielaandrijving!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pitje Bekijk Berichten
      Hoe doe je dat dan als je ergens plat rijdt? Er is toch geen reservewiel aan boord?
      er is een snel-reparatiekit; en anders kan je ook nog service mobiel bellen (of VAB, ofwel via creditcard); ik heb een tijdje geleden me eens de bedenking gemaakt dat ik 4 pechverhelpingen heb (BMW, VAB - zit automatisch bij verzekering - en 2 creditcards) Als ik pech heb, ga ik ze alle vier eens opbellen en zien wie er eerst is :-)

Lekke band: eerlijk gezegd, heb ik laatste 10 jaren (en misschien al langer) geen lekke band meer gehad, en ik doe toch zo'n 50 k kilometer per jaar. Oh ja, toch één keer, maar dat was eigenlijk geen lekke band maar een gescheurde velg (door runflats?)

Comment

• Ik denk dat het over deze kit gaat:

Je hebt de BMW Service Mobiel natuurlijk, maar komen ze dit gratis herstellen als ze zien dat je geen runflats hebt laten monteren, zoals ze zelf van het fabriek uit doen?
        Ik heb bij mijn Mastercard ook nog bijstand in heel Europa dus er zal wel iemand zijn die de band komt herstellen zeker?

Comment

• Gister en vandaag druk bezig geweest met het poetsen van onze twee auto's.
          Allebei voorzien van een goede waxlaag met een prachtige weglook.
          Mijn vader heeft vandaag meerdere malen herhaald dat hij trots is op zijn wagenpark en nooit had verwacht dat hij dit voor elkaar zou krijgen.

Last edited by Steef101; 01/06/2014, 22:34.

Comment

• Zijn er f10/f11 eigenaars die zich storen aan de rijd/windgeluiden? Het viel me recent op dat onze 5 reeks echt oncomfortabel luid is op de autostrade.
            Heb dan even gemeten met een db meter en ik kwam aan een gemiddelde van 75-76db aan 120 km/u. Met pieken van 80db. Dat is toch zeer luid voor zo'n auto?
            Zou het aan de banden en of de grote velgen (20 inch) liggen? Onze vorige e90 op 18 inch runflat was betrekkelijk stiller.
            -

Comment

• Geen last van met mijn 530d met ook 20'ers.
              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                Zijn er f10/f11 eigenaars die zich storen aan de rijd/windgeluiden? Het viel me recent op dat onze 5 reeks echt oncomfortabel luid is op de autostrade.
                Heb dan even gemeten met een db meter en ik kwam aan een gemiddelde van 75-76db aan 120 km/u. Met pieken van 80db. Dat is toch zeer luid voor zo'n auto?
                Zou het aan de banden en of de grote velgen (20 inch) liggen? Onze vorige e90 op 18 inch runflat was betrekkelijk stiller.
                Rolgeluiden zijn luider met mijn 19" dan met mijn 17".
                Maar daardoor hoor ik het windgeruis aan mijn bestuurdersraam minder.
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Geen last van met mijn 530d met ook 20'ers.
                  Heel vreemd, aangezien het om dezelfde wagen gaat. Welke banden heb jij? Eens overwegen van banden te veranderen dan, het is er toch bijna tijd voor.
                  -

Comment

• Dunlop Runflats SP Sport 01 DSST.
                    OO 00 OO

Comment

Zijn er f10/f11 eigenaars die zich storen aan de rijd/windgeluiden? Het viel me recent op dat onze 5 reeks echt oncomfortabel luid is op de autostrade.
                      Veel heeft ook te maken met het wegdek en niet alleen met je banden.
                      Ook van rij & windgeluiden heeft de A6 wat last van vind ik. Soms zelfs wat te veel naar mijn goesting maar dan staat er net veel wind of rijden we net op een open vlakte dicht aan het water = altijd veel windruis.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mij heeft dat nooit gestoord bij mijn 5, en ik rijd regelmatig +200 km/uur. Mijn 7 was nog iets stiller, maar veel verschil is het toch niet.
                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Veel heeft ook te maken met het wegdek en niet alleen met je banden.
                          Ook van rij & windgeluiden heeft de A6 wat last van vind ik. Soms zelfs wat te veel naar mijn goesting maar dan staat er net veel wind of rijden we net op een open vlakte dicht aan het water = altijd veel windruis.
                          Klopt inderdaad, de decibels zijn bekomen op een gloednieuw stuk autostrade asfalt. Op de oudere is het dus nog erger en is het totaal niet meer comfortabel.
                          -

Comment

Hangt van de banden af: hoe breder, hoe meer lawaai; en nog meer; welk wegdek; het huidige 'regenasfalt' is ruwer en maakt meer lawaai. Runflats maken ook meer lawaai. 75dB bij 120 kmh is redelijk normaal.

Greetz, Canonball
                            F10 530dA 2010
                            Z4 E89 23i 2011
                            Greetz,
                            Canonball

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk Berichten
                              Hangt van de banden af: hoe breder, hoe meer lawaai; en nog meer; welk wegdek; het huidige 'regenasfalt' is ruwer en maakt meer lawaai. Runflats maken ook meer lawaai. 75dB bij 120 kmh is redelijk normaal.

Greetz, Canonball
                              F10 530dA 2010
                              Z4 E89 23i 2011
                              75 db is niet echt normaal hoor, een model van dit type zit gemiddeld aan een 65-68db aan 120km/u. 75 is luid, maar ik ga er ook vanuit dat het door de banden (en de breedte van de banden) komt.
                              Toch bij de volgende bandenwissel eens bewust kijken of er beduidend stillere banden tussen zitten. Ik heb gezien dat onze banden rond 72db zitten, komt dus best overeen met wat ik dacht.
                              -

Comment

Toch bij de volgende bandenwissel eens bewust kijken of er beduidend stillere banden tussen zitten. Ik heb gezien dat onze banden rond 72db zitten, komt dus best overeen met wat ik dacht.
                                Trouwens, naarmate banden slijten worden ze luidruchtiger, jullie volgende set gaat dan bij aanvang wellicht stiller zijn...
                                Heb enkele jaren geleden ook eens stillere banden gezocht en gekozen voor Yokohama AVS db, deze zijn ontwikkelt om stiller te zijn, maar verwacht er geen wonderen van.

Comment

• Effe vraagje voor de kenners: Verbruikt de 535d veel meer dan een 530d? Ik twijfel nog tussen beide en doe enorm veel km's (90% op autostrade aan 140km/u ofzo).
                                  Ik zie op spritmonitor een significant verschil van ongeveer 1liter (beide RWD), maar heb een vermoeden dat de markt die een 535d koopt veel sportiever rijdt.....

thx,
                                  teizman

Comment

• Ik heb een 740d gehad met dezelfde motor als de 535d. Nu heb ik een 530d xDrive, en deze verbruikt meer dan de 740d die ik had. Deze was extreem zuinig voor zo'n grote en zware auto. Met de 530d xDrive kom ik aan een gemiddeld verbruik van net geen 9 liter. Op de snelweg aan 130 -140 geraak ik niet onder de 7 liter, terwijl met de 740d dat eerder 6,5 liter was.
                                    Om te antwoorden op uw vraag, ik denk dat een 530d met dezelfde rijstijl niet veel zuiniger zal zijn dan een 535d. Ik zou voor dit kleine verschil zo'n 535d niet laten staan, als je voor de rest liever een 535d wil hebben.
                                    OO 00 OO

Comment

• effectief verbruik van een 535d

gemeten op +100k

Comment

• Heb een nieuwe 518dA Berline (B47 motor) met 3900km op de teller. Woon-werkverkeer is op secundaire wegen van Scherpenheuvel-Zichem naar Haasrode. Nu al enkele dagen de reiscomputer nagekeken en elke dag al tussen de 4.9l/100km en 5.2l/100km.

Comment

• Ik heb 130k km op de teller van mijn 530d xDrive, en heb vandaag wat korte afstanden gedaan aan een gemiddeld verbruik van 11,7 liter.
                                          OO 00 OO

Comment

Working...
                                          X