Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
    Is dat die Belg die ook de x5 en de x6 heeft getekend?
    Neen, dat is een Nederlander die de fakkel heeft overgenomen van Bangle.

Comment

Nope, Hollander, designchef.

Comment

Het is een Nederlander. Ik weet overigens niet of hij ook verantwoordelijk was voor de X5 en X6.
        sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
          520d krijgt 184 pk, exact even veel als de 530d van 10 jaar geleden. Begint al te tellen...

Fak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
            Het is een Nederlander. Ik weet overigens niet of hij ook verantwoordelijk was voor de X5 en X6.
            De ontwerper van de x5 en de x6 is 100% zeker een Belg. Een aziaat achtig typke.
            Effe zoeken...

edit: Pierre Leclerq dus.

Comment

• Zéér knappe wagen!!!

Ik hoop dat de nieuwe 3-reeks veel trekjes van deze zal meehebben...
              Senna, Driven To Perfection

Comment

Hier zie je toch duidelijk dat de E60 de vreemde eend in de bijt is. De rest is evolutie...
                sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catscratch Bekijk Berichten
                  Ge vergeet Audi ook nog
                  Da's een klasse lager

Comment

520d krijgt 184 pk, exact even veel als de 530d van 10 jaar geleden. Begint al te tellen...

Langs een kant vind ik het wel wat jammer, want de 6 cilinders zullen dan waarschijnlijk allemaal in de hoogste BIV schaal vallen?

Comment

• Vind het wel mooi, had het veel veel erger verwacht. Vooral de nieren vallen mee. Interieur is ook af. Veel kans dat dit mijn volgende wagen wordt , alléén doordat de mijne nog te nieuwe is, probably nog jaarke of 4 tegen de volgende facelift terug

Comment

• Zo hey, das knap!

Innige deelneming aan BMWMB die toch de verkeerde keuze heeft gemaakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                          Langs een kant vind ik het wel wat jammer, want de 6 cilinders zullen dan waarschijnlijk allemaal in de hoogste BIV schaal vallen?
                          Neen, toch niet. De 525d blijft een 3.0 zescilinder met nu 204pk ipv 197pk. Daarmee blijft de BIV €2500, wat hetzelfde is als voor een 'full'-versie van de 520d met 184pk. In België zal de 520d dan ook wel verkrijgbaar worden met 163pk.
                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                            Zo hey, das knap!

Innige deelneming aan BMWMB die toch de verkeerde keuze heeft gemaakt
                            Vind je? Ik deel alvast niet jouw mening. Met dit knap design en die fantastische 520d zie je over een jaar deze 5 op iedere hoek en kant van de straat. De 7 zal veel exclusiever blijven...
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Neen, toch niet. De 525d blijft een 3.0 zescilinder met nu 204pk ipv 197pk. Daarmee blijft de BIV €2500, wat hetzelfde is als voor een 'full'-versie van de 520d met 184pk. In België zal de 520d dan ook wel verkrijgbaar worden met 163pk.
                              Maar om voor ''maar'' 20pk meer een ongetwijfeld veel meer verbruikende 6 cilinder te kopen is natuurlijk ook niet slim . Begrijp me niet verkeerd, ik heb een bloedhekel aan 4 pitters, maar feit is dat de nieuwe 4 pitters van BMW gewoon waanzinnig veel te goed zijn en je dus al serieus gek moet zijn om nog een 6 pitter te rijden.

Comment

Qua design trekt die kar nu is echt op mijn hond zijn kloten...

Mijn hond heeft trouwens geen kloten...

Maja het is een BMW... Het enigste dat ik weet te apprecieren zijn de lichtblokken en de motorkap...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Ah, nice!

Ik had verwacht dat die 525 een grotere vermogensstijging zou gekregen hebben.

Comment

• De achterkant is supervet. Voorkant vind ik minder geslaagd. Ik vind 'm erg scherp. Ook de motorkap die niet doorloopt tot aan de grill vind ik niet echt wauw. 't zal wel wennen zeker...
                                    2013 BMW F31 330d Touring M-Sportpakket

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                      Maar om voor ''maar'' 20pk meer een ongetwijfeld veel meer verbruikende 6 cilinder te kopen is natuurlijk ook niet slim . Begrijp me niet verkeerd, ik heb een bloedhekel aan 4 pitters, maar feit is dat de nieuwe 4 pitters van BMW gewoon waanzinnig veel te goed zijn en je dus al serieus gek moet zijn om nog een 6 pitter te rijden.
                                      Ofwel neem je de 520d, ofwel de 535d. (in België)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Och ja, toen wij gaan kijken waren om een e60 aan te schaffen, was mijn pa eerst van plan om een 520d te kopen omdat dat toch genoeg vermogen was voor hem aangezien hij meestal toch kalm rijdt. Maar ja, de vorige was een 6 cilinder, en dat rijdt toch een pak beter dan zo'n 4 pitter, dus toch maar voor de 525 gegaan.

Comment

• Klopt ! Gelukkig blijft de "525d" met zijn 3-liter in het gamma (wel van 197 naar 204 pk met eenzelfde BIV) Bij eerdere berichten werd er bericht dat de "525d" zou vervangen worden door een "523d" met evenzeer 204 pk (maar 4 cilinder bi-turbo) en de 530d met 245 pk als eerste zescilinder keuze zou aangeboden worden ...

Comment

Working...
                                          X