Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Absoluut gezien : inderdaad. Ik zou ook niet graag 1,75 ton op mijn kop krijgen.
Relatief gezien : valt toch goed mee? Ik vergelijk snel even met z'n rechtstreekse concurrenten (EG-gewichten opgegeven door de constructeurs op de officiële websites) :
als ik 10.000 km per jaar zou doen was mijn keuze ook snel gemaakt maar met 30.000 km per jaar wordt het wel een kostelijke (benzine)grap.
Ik rijd er nog meer, maar op een bepaald moment spelen niet-rationele redenen de bovenhand. Als je echt voor de zuinigheid & de goedkoop wil gaan (binnen de 5-reeks), is de 520d de enige logische keuze. Aangezien een 550i bestaat, moeten er blijkbaar toch ook mensen -met hun legitieme redenen- voor kiezen. Daarbij, tov de prijs van de wagen...wat is een paar €1000 extra brandstofkost?
Ben een tijd terug de M3 gaan testrijden. Was die meegevallen, dan tankte ik daar met veel plezier nafte in.
persoonlijk vind ik een diesel ( behoudens de 520d , die ik veel te licht vind) in een 5-reeks niet misstaan omdat het toch een volwaardige 4-zits gezinswagen is.
Voor benzine zou ik dan toch eerder gaan voor de 335i of Z 4 335i(s) of idd voor de M3 als kostprijs toch geen rol speelt
persoonlijk vind ik een diesel ( behoudens de 520d , die ik veel te licht vind) in een 5-reeks niet misstaan omdat het toch een volwaardige 4-zits gezinswagen is.
Voor benzine zou ik dan toch eerder gaan voor de 335i of Z 4 335i(s) of idd voor de M3 als kostprijs toch geen rol speelt
Mensen maken verschillende keuzes met verschillende prioriteiten, vandaar het aanbod aan motorisaties.
Terugkomend op deze range, de 535d zou mij te 'traag' zijn, en er is niets 'hogers'.
De x35i spreekt mij naar rijervaring meer aan dan de M3, wegens de turbo ipv het hoogtoerige karakter. Helaas.
Valt dus af. Een 550d zou al een grotere longinhoud vereisen: +€€€€ taks
De atmo benzines van vroeger waren weinig interessant, omdat ze ook een grote cilinderinhoud nodig hadden om pk/Nm te ontwikkelen. Turbo's lossen dit op + maken hem extra tunebaar.
Absoluut gezien : inderdaad. Ik zou ook niet graag 1,75 ton op mijn kop krijgen.
Relatief gezien : valt toch goed mee? Ik vergelijk snel even met z'n rechtstreekse concurrenten (EG-gewichten opgegeven door de constructeurs op de officiële websites) :
2-liter diesels manueel
Audi A6 2.0 TDI 170 : 1.615 kg
BMW 520d : 1.695 kg
Mercedes-Benz E 220 CDI : 1.735 kg
3-liter diesels automaat
Audi A6 3.0 TDI quattro : 1.840 kg
BMW 530d : 1.795 kg
Mercedes-Benz E 350 CDI : 1.825 kg
Ik bedoelde het absoluut
Maar zo een gewicht is eigenlijk wel normaal ja.
Ik ga de 18e, maar wel bij Daeninck in Oudenaarde.
Is dit via een uitnodiging?
Mijn vader en ik willen wel eens gaan kijken. Onze pa zijn passat is 10 jaar oud en heeft er al een pak km's opzitten...
Hij is wel geinteresseerd.. Is dit vrij te bezoeken als het gewoon uit interesse/nieuwsgierigheid is voor het model of is het echt met de bedoeling voor potentiële kopers?
Is dit via een uitnodiging?
Mijn vader en ik willen wel eens gaan kijken. Onze pa zijn passat is 10 jaar oud en heeft er al een pak km's opzitten...
Hij is wel geinteresseerd.. Is dit vrij te bezoeken als het gewoon uit interesse/nieuwsgierigheid is voor het model of is het echt met de bedoeling voor potentiële kopers?
Donderdag 18 maart is voor genodigden , maar vanaf vrijdag 19/03 of zaterdag 20/03
kan je de nieuwe 5 gaan bewonderen bij elke officiele dealer hoor
Mensen maken verschillende keuzes met verschillende prioriteiten, vandaar het aanbod aan motorisaties.
Terugkomend op deze range, de 535d zou mij te 'traag' zijn, en er is niets 'hogers'.
De x35i spreekt mij naar rijervaring meer aan dan de M3, wegens de turbo ipv het hoogtoerige karakter. Helaas.
de x35i met powerkuurtje is idd heel wat anders dan een diesel, of toch qua beleving...
maar de nieuwe x35d/40d met chip zou toch een verbetering zijn tov wat je nu hebt. 360pk / 680Nm kun je moeilijk nog traag noemen hé
Comment