Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Bij de kleinere motoren nog niet ? jammer
    voor niks nodig.. nieuwe gen. Steptronic is quasi even goed en mss zelfs beter als 'klassieke' automaat

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
      Wat een zwaar ding
      Absoluut gezien : inderdaad. Ik zou ook niet graag 1,75 ton op mijn kop krijgen.


      Relatief gezien : valt toch goed mee? Ik vergelijk snel even met z'n rechtstreekse concurrenten (EG-gewichten opgegeven door de constructeurs op de officiële websites) :
      • 2-liter diesels manueel
        • Audi A6 2.0 TDI 170 : 1.615 kg
        • BMW 520d : 1.695 kg
        • Mercedes-Benz E 220 CDI : 1.735 kg
      • 3-liter diesels automaat
        • Audi A6 3.0 TDI quattro : 1.840 kg
        • BMW 530d : 1.795 kg
        • Mercedes-Benz E 350 CDI : 1.825 kg

      Comment


      • Die 535i lijkt me een mooie keuze.

        Betaalbaar naar cylinderinhoud, toch al wat vermogen en koppel wegens de turbo, daarom ook een grote potentiële tune-winst, en benzine.

        Me like.

        Comment


        • Zelfde argumenten gaan op voor 530d , behoudens dat ik de links-rechtsuitlaat mooier vind bij een 535i

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
            Zelfde argumenten gaan op voor 530d , behoudens dat ik de links-rechtsuitlaat mooier vind bij een 535i
            Toch heel wat minder power...en diesel...

            Comment


            • prestaties nagenoeg gelijk nochtans ondanks minder vermogen en hernemingen zelfs beter bij 530d; dat het geen bezine is kan ik idd niet ontkennen

              ben je nog zou zeker van 535i als de 535d of 540d ( hoe hij ook zal genoemd worden) zal uitkomen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                prestaties nagenoeg gelijk nochtans ondanks minder vermogen en hernemingen zelfs beter bij 530d; dat het geen bezine is kan ik idd niet ontkennen

                ben je nog zou zeker van 535i als de 535d of 540d ( hoe hij ook zal genoemd worden) zal uitkomen
                De prestaties van een 35d heb ik al in mijn 3-serie carosserie. In de nieuwe 5 zullen die dus wat minder zijn. Geen vooruitgang te boeken daar dus.

                Benzine >>> Diesel, zeker nu ook turbo's worden gebruikt voor de i's.

                Comment


                • als ik 10.000 km per jaar zou doen was mijn keuze ook snel gemaakt maar met 30.000 km per jaar wordt het wel een kostelijke (benzine)grap.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                    als ik 10.000 km per jaar zou doen was mijn keuze ook snel gemaakt maar met 30.000 km per jaar wordt het wel een kostelijke (benzine)grap.
                    Ik rijd er nog meer, maar op een bepaald moment spelen niet-rationele redenen de bovenhand. Als je echt voor de zuinigheid & de goedkoop wil gaan (binnen de 5-reeks), is de 520d de enige logische keuze. Aangezien een 550i bestaat, moeten er blijkbaar toch ook mensen -met hun legitieme redenen- voor kiezen. Daarbij, tov de prijs van de wagen...wat is een paar €1000 extra brandstofkost?

                    Ben een tijd terug de M3 gaan testrijden. Was die meegevallen, dan tankte ik daar met veel plezier nafte in.

                    Comment


                    • er zijn dus nog grotere die-hard's

                      persoonlijk vind ik een diesel ( behoudens de 520d , die ik veel te licht vind) in een 5-reeks niet misstaan omdat het toch een volwaardige 4-zits gezinswagen is.

                      Voor benzine zou ik dan toch eerder gaan voor de 335i of Z 4 335i(s) of idd voor de M3 als kostprijs toch geen rol speelt

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                        er zijn dus nog grotere die-hard's

                        persoonlijk vind ik een diesel ( behoudens de 520d , die ik veel te licht vind) in een 5-reeks niet misstaan omdat het toch een volwaardige 4-zits gezinswagen is.

                        Voor benzine zou ik dan toch eerder gaan voor de 335i of Z 4 335i(s) of idd voor de M3 als kostprijs toch geen rol speelt
                        Mensen maken verschillende keuzes met verschillende prioriteiten, vandaar het aanbod aan motorisaties.

                        Terugkomend op deze range, de 535d zou mij te 'traag' zijn, en er is niets 'hogers'.

                        De x35i spreekt mij naar rijervaring meer aan dan de M3, wegens de turbo ipv het hoogtoerige karakter. Helaas.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Doe mij maar een 540d touring
                          540d=535d < 335d < wat ik nu heb.

                          Valt dus af. Een 550d zou al een grotere longinhoud vereisen: +€€€€ taks

                          De atmo benzines van vroeger waren weinig interessant, omdat ze ook een grote cilinderinhoud nodig hadden om pk/Nm te ontwikkelen. Turbo's lossen dit op + maken hem extra tunebaar.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Absoluut gezien : inderdaad. Ik zou ook niet graag 1,75 ton op mijn kop krijgen.


                            Relatief gezien : valt toch goed mee? Ik vergelijk snel even met z'n rechtstreekse concurrenten (EG-gewichten opgegeven door de constructeurs op de officiële websites) :
                            • 2-liter diesels manueel
                              • Audi A6 2.0 TDI 170 : 1.615 kg
                              • BMW 520d : 1.695 kg
                              • Mercedes-Benz E 220 CDI : 1.735 kg
                            • 3-liter diesels automaat
                              • Audi A6 3.0 TDI quattro : 1.840 kg
                              • BMW 530d : 1.795 kg
                              • Mercedes-Benz E 350 CDI : 1.825 kg
                            Ik bedoelde het absoluut
                            Maar zo een gewicht is eigenlijk wel normaal ja.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                              Ik ga de 18e, maar wel bij Daeninck in Oudenaarde.
                              Is dit via een uitnodiging?
                              Mijn vader en ik willen wel eens gaan kijken. Onze pa zijn passat is 10 jaar oud en heeft er al een pak km's opzitten...

                              Hij is wel geinteresseerd.. Is dit vrij te bezoeken als het gewoon uit interesse/nieuwsgierigheid is voor het model of is het echt met de bedoeling voor potentiële kopers?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                                Is dit via een uitnodiging?
                                Mijn vader en ik willen wel eens gaan kijken. Onze pa zijn passat is 10 jaar oud en heeft er al een pak km's opzitten...

                                Hij is wel geinteresseerd.. Is dit vrij te bezoeken als het gewoon uit interesse/nieuwsgierigheid is voor het model of is het echt met de bedoeling voor potentiële kopers?
                                Donderdag 18 maart is voor genodigden , maar vanaf vrijdag 19/03 of zaterdag 20/03
                                kan je de nieuwe 5 gaan bewonderen bij elke officiele dealer hoor

                                Comment


                                • Heb ons ingeschreven via de site van daeninck

                                  Comment


                                  • Is een uitnodiging ja.

                                    Ben echt eens benieuwd.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                                      Heb ons ingeschreven via de site van daeninck
                                      Ik heb een uitnodiging voor donderdag bij Daeninck, maar ik moet eerst nog weg naar een voordracht. Hopelijk geraak ik nog bij de dealer ...
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • In een luxelimo als een 5 past imo enkel een zoet draaiende 6 cil benzine
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                          Mensen maken verschillende keuzes met verschillende prioriteiten, vandaar het aanbod aan motorisaties.

                                          Terugkomend op deze range, de 535d zou mij te 'traag' zijn, en er is niets 'hogers'.

                                          De x35i spreekt mij naar rijervaring meer aan dan de M3, wegens de turbo ipv het hoogtoerige karakter. Helaas.
                                          de x35i met powerkuurtje is idd heel wat anders dan een diesel, of toch qua beleving...
                                          maar de nieuwe x35d/40d met chip zou toch een verbetering zijn tov wat je nu hebt. 360pk / 680Nm kun je moeilijk nog traag noemen hé
                                          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                                          Comment

                                          Working...
                                          X