Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vriend van mij die 2 weken geleden dus zijn X6 in ontvangst heeft genomen , heeft gisteren een testrit gedaan met een nieuwe 530d en hij wil zijn X6 verkopen en deze kopen ...
Hij was behoorlijk onder de indruk ...
Ik had hem nochtans verwittigd
'Vriend met X6' als in 'vriend met X6 op die lelijke 22" velgen?'
De 5 is de mooiere auto?! Of werkt dat zo niet in volwassenenland?
Ik ben 18 en heb zelf nog nooit geld moeten uitgeven aan een auto, dus ik weet nog niet waar m'n prioriteiten gaan liggen. Maar ik denk toch dat als ik een auto echt n stuk mooier vind dan n andere in hetzelfde segment, ik daar wel een paar eurootjes (of in dit geval ponden) zal voor over hebben...
Juist, maar er zijn een paar probleempjes in je redenering.
Ten eerste is de 5 nu niet echt een bloedmooie wagen en de E een lelijke eend. Een goed gekozen E is knapper dan een doordeweekse 5 en omgekeerd.
Ik vrees eerder dat de duurdere modellen de goedkopere gaan 'sponsoren'. De 520d bvb kost ong hetzelfde als de E200 CDi en de 523i is ietwat goedkoper dan de E250 CGi, ondanks de dikke zescilinder.
Er is ook het verschil in publiek. De zwaardere BMW's worden hier doorgaans door priveklanten gekocht en BMW rekent vast op zijn imago om die modellen tegen een stevige prijs te verkopen. De 520d mikt vooral op de leasemarkt en daar is aankoopprijs Koning.
Ik vond het gewoon leuk dat je die kleine verschillen had en BMW doet het al lang dus spijtig dat ze ermee stoppen
Ja, maar dat kost geld. Alle wagens met dezelfde uitlaat en andere uitrusten zorgt voor een verlaging van de ontwikkelingskost en voor minder stock en uiteindelijk apprecieert niemand dit behalve enkele autofans die zich vervelen.
Om dezelfde reden rijden de 523, 528 en 535 niet met hetzelfde blok rond omdat dit technisch de beste oplossing was.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Juist, maar er zijn een paar probleempjes in je redenering.
Ten eerste is de 5 nu niet echt een bloedmooie wagen en de E een lelijke eend. Een goed gekozen E is knapper dan een doordeweekse 5 en omgekeerd.
Ik vrees eerder dat de duurdere modellen de goedkopere gaan 'sponsoren'. De 520d bvb kost ong hetzelfde als de E200 CDi en de 523i is ietwat goedkoper dan de E250 CGi, ondanks de dikke zescilinder.
Er is ook het verschil in publiek. De zwaardere BMW's worden hier doorgaans door priveklanten gekocht en BMW rekent vast op zijn imago om die modellen tegen een stevige prijs te verkopen. De 520d mikt vooral op de leasemarkt en daar is aankoopprijs Koning.
.
Een uitvoering met een krachtigere motor heeft vaak ook meer opties, heb je daar rekening mee gehouden in het prijsverschil?
Comment