Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag voor het eerst een F10 in het tasman gezien...
    Ik had op voorhand niet gedacht dit te zeggen, maar het is echt een mooie kleur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
      Vandaag voor het eerst een F10 in het tasman gezien...
      Ik had op voorhand niet gedacht dit te zeggen, maar het is echt een mooie kleur
      Heb het al dikwijls op een E90/91 gezien, vind het een zeer knappe kleur, maar inderdaad wel wat incognito.

Comment

• Detailfoto van de velgen styling 332... (waarvan de voorkant gepolijst is blijkbaar, geen wonder dat ze merkelijk duurder zijn dan de andere 19 inchers)

Comment

• Like it. Eerst niet (config), maar zo ziet 't er best knap uit. Zijn daar al pics van met de auto in z'n geheel erop (niet rijdend)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
            Detailfoto van de velgen styling 332... (waarvan de voorkant gepolijst is blijkbaar, geen wonder dat ze merkelijk duurder zijn dan de andere 19 inchers)

Gezellige wielen om te kuisen...

Comment

• Bovenstaande velgen beginnen mij meer en meer aan te staan
              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• Gisteren testdrive gehad met 530d, sportautomaat, 19", st. ophanging en standaard stoelen (ook belangrijk om comfort te meten). Dat comfort valt goed mee, zolang de snelheid niet te hoog is. Lees, 70 waar je 70 mag, enz. Eens de snelheid hoger wordt, pakweg 120 à 130, en je rijdt over een baan met betonplaten (met de pekverbindingen), dan zette ie zich wel even in een bocht. Niet alarmerend, maar toch. Stuur altijd goed vasthouden dus. Stabiliseerde wel onmiddellijk en ging dan wel onverstoord verder. Al bij al wel comfortabel genoeg, en zal zeker nog verbeteren met 18", en al helemaal als er gewone banden opstaan ipv runflats.
                De automaat heeft in automatische sportstand heel even nodig om vanuit stilstand een sprint op full power te trekken (wil precies in S2 vertrekken todat de electronica doorheeft dat er full throttle gegeven wordt, waarna het commando S1 volgt). Vandaar allicht mijn uit de hand geklokte 6.8s naar 100km/h. Met wat oefenen kan daar nog wel wat af. Bak schakelt wel snel op naar 2de waardoor je wat momentum verliest, maar de kracht van de motor compenseert dat dan wel in de volgende versnellingen. In full automatic (D) schakelt de bak ongemerkt op en af. Wel jammer dat enkel de 'D' zichtbaar is en niet de versnelling waar ie instaat. Bij de S of M stand zie je dat wel. Kan misschien nog ingesteld worden via iDrive? I don't know (yet).
                Door de zijdezachte bak, wordt de beleving van de manuele schakelflippers compleet uitgevlakt. Je trekt wel aan de hendels, maar je voelt niks. Even sportief de versnellingen achter elkaar rammen is er dus niet bij, en dat is jammer. Want daar koop je tenslotte dan toch die bak voor, om eens af en toe zelf te flipperen. Zal dus niet veel gebruikt worden, maar staat wel stoer achter het stuur. Dat stuur pakt overigens lekker vast, is niet te groot (wel op 't randje) niet de dik en afdoende bekrachtigd. Je voelt nog dat er wielen aanhangen...
                Stoelen zitten voldoende voor mij, geen uitgesproken steun aan de dijen (hou ik niet zo van) en zijdelingse ruggensteun ok. Ze zijn wel hoog. Er is wel een nadrukkelijke (hinderlijk bijna) steun in de onderrug. Minpuntje.
                De wagen had alu afwerking als sierlijsten en dat is van het goede te veel. Komt veel te plasticky over. Nee, voor mij de Fineline Anthracite deco lijsten. Dan komt ook het onderste alubiesje beter uit.
                De wijzerplaten zijn echter wel heel pover, strak en minimalistisch uitgevoerd. Simpele cijfers en hele dunne wijzers. Komt wat goedkoop over. Ook het gezwiep van de verbruiks annex remenergierecuperatie(..) meter - rood voor verbruik en blauw voor recup - is wat overdone. Leuke gimmick bij de eerste kilometers, nadien hoeft het niet meer en leidt enkel af. Het heeft verder geen toegevoegde waarde. Weglaten bij FL aub.
                Besluit: imposante verschijning, niet lomp, sierlijk sprtief, maar moet wel absoluut in de juiste kleurstelling ervaren worden. Spacegrau staat hem niet. Voor mij Sophistograu graag, en met alu raamomlijsting. Shadowline maakt het te donker. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
                Rijdt goed, schakelt ongemerkt, stuurt fijn, en toch bleef ik wat op mijn honger zitten. Komt het door de grootte of de bijna klinische precisie en gemak waarmee alles rondom je gebeurt, maar de 'klik' is er niet meteen. Dit is geen auto die je omarmt en die je inneemt maar je overweldigt. Nee, het vraagt allicht gewenning om met deze brok techniek om te gaan. De 5 betrekt me niet helemaal bij het gebeuren. En dat is jammer. Het was liefde op het eerste gezicht (op foto), en de eerste kennismaking was geen afknapper, maar deed me ergens toch nog verlangen naar meer. Ik wil dieper graven in het technologische hol en de ziel vinden. De liefde die dan onstaat zit dikwijls dieper dan die van het eerste gezicht....

Comment

• Als ik deze ervaring lees dan kan ik dat perfect vergelijken van hoe ik mijn 740d ervaar tov mijn vorige wagen E60 530d. Ik denk dus dat de nieuwe 5 minder sportief en veel sterieler rijdt dan de vorige 5. Mijn 530d was nog lekker brutaal. Ook was de gasrespons supergevoelig en schakelde de bak wat ruwer waardoor je wat meer sensatie voelde. Hoewel mijn 740d sneller is is alles sterieler waardoor je dus meer comfort, maar wel minder rijsensatie hebt. Op sommige momenten mis ik dat ook wel wat. Ik ga sowieso eens een testrit met zo'n 530d aanvragen om het verschil eens te voelen.

Wat je zegt over de opvallende steun in de onderrug heb ik ook altijd ervaren en ook licht hinderlijk gevonden bij mijn E60. Dit is blijkbaar typisch bij de standaardstoelen. Daarom dat ik nu de comfortstoelen heb genomen die door hun meervoudige instelbaarheid veel beter zitten.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Edit.

Comment

• Eerst willen ze een automaat die zijdezacht schakelt, en als die er dan uiteindelijk is wordt er geklaagd dat ze hem niet voelen schakelen??

Als je sportief versnellingen na mekaar wil rammen, koop dan een manuele, of een SMG.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                        Eerst willen ze een automaat die zijdezacht schakelt, en als die er dan uiteindelijk is wordt er geklaagd dat ze hem niet voelen schakelen??

Als je sportief versnellingen na mekaar wil rammen, koop dan een manuele, of een SMG.
                        Ik klaag niet dat de bak zijdezacht schakelt, had enkel een sportievere modus verwacht in de 'Sport'stand. Want waarom zetten ze dan die mogelijkheid erop? Daar gaat het hem over.

Comment

• Voor mij is die kar hemels. Perfecte combo van luxe en sportiviteit. En de tellers saai? Ik vond die prachtig.. 10x beter dan dat oranje waar ze al jaren mee werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                            Eerst willen ze een automaat die zijdezacht schakelt, en als die er dan uiteindelijk is wordt er geklaagd dat ze hem niet voelen schakelen??

Als ik me niet vergis spreekt RedFive net ook over de SMG dat die ook zelfs niet het gewenste effect heeft. Dus enkel een manuele zal dan misschien het gewenste effect leveren.

Hoewel ik daar nu meer en meer van wil afstappen omdat als je veel file rijdt, je snel met een brutterende koppeling zit en dat irriteert me mateloos...
                            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• nieuwe M5?

Edit: fake dus
                              Last edited by Individualizer; 03/04/2010, 21:15.
                              My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                Ik klaag niet dat de bak zijdezacht schakelt, had enkel een sportievere modus verwacht in de 'Sport'stand. Want waarom zetten ze dan die mogelijkheid erop? Daar gaat het hem over.
                                De gasrespons is toch wel veel beter in de sportstand? Ik vind het verschil toch zeer duidelijk voelbaar ...
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                  De gasrespons is toch wel veel beter in de sportstand? Ik vind het verschil toch zeer duidelijk voelbaar ...
                                  Ik heb ook niet het tegendeel beweerd, ik bedoelde enkel de schakelovergangen, dat die te zacht zijn met de manuele flippers. Je ziet de bak schakelen maar je voelt het niet.

Comment

• perfectie is saai, dat weten benzers al jaren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                                      Voor mij is die kar hemels. Perfecte combo van luxe en sportiviteit. En de tellers saai? Ik vond die prachtig.. 10x beter dan dat oranje waar ze al jaren mee werken.
                                      geen oranje tellers meer?
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• welk kleur is het dan?

Comment

• op verschillende foto's zie ik het toch nog hoor

edit
                                          Last edited by ; 05/04/2010, 23:26.

Comment

Working...
                                          X