ik heb het vandag nog al eens gezegd, die wielen maken een A5 schijte lelijk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kijkesaan Bekijk Berichtenik snap ook niet dat audi bij zo'n model standaard geen mooiere velgen meegeeft...
die BMW ziet er best leuk uit, maar idd een heel "braaf" design. binnen 4 jaar is iedereen dat beu...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenvandaag ook een dagje onderweg geweest met een 530d..man man ...wat een zalige kar ... echt een waardig opvolger van de E60 ... deze wagen voelt als gegoten .. je zit er echt "middenin" .
Toen ik daarna in mijn 535 kwam was er precies een gemis aan cocoongevoel ..
de middentunnel is dan ook een stuk lager bij de oude en ook het warme hout in de nieuwe droeg bij tot een knusse sfeer . ( al waren er wel al krassen op het delicate materiaal )
Deze kar was tamelijk voorzien van optie's en die krijg je zelfs op een dag niet allemaal onder de knie ( daarvoor is er wel de handige mogelijkheid om alles te leren via een uitleg op het centrale scherm )
dat scherm is nu eindelijk volwassen geworden en veel aantrekkelijker dan het oude ;
Ik had steeds het gevoel van met een veel duurdere wagen onderweg te zijn , en ook de power was ruimschoots aanwezig .. ik zou niet durven zeggen dat hij sneller is dan mijn 535d ...voelt vooral bij het uitaccelereren zeer snedig aan ..
Mooie angeleyes ook ...deze zijn tenminste zichtbaar overdag .
Hij had wel de normale zetels en die zitten wel goed maar ik zou voor de comfortzetels gaan ;
De instellingen voor de "normale" , "sportstand" en "sportstand+... heb ik niet echt ten volle kunnen beoordelen ... wsl wordt dat maar pas duidelijk op een circuit ... deze kar stond op 19"er's en was zelfs in de "normale" modus nooit echt zacht... maar daar maal ik niet om .. hij bleef wel steeds mooi op koers .
Ben direkt erna in mijne maat zijne X6 3.5 gekropen en moet zeggen : als ik nu moest beslissen ... ik koos voor de nieuwe 5 .
Het schermpje in de X is nog van het oude type en ik vind hem ook niet echt snedig aanvoelen .. ik voelde me veel meer één met de vijf ..
besluit van deze mooie dag : momenteel stel ik mijn zinnen op de 535d F11 met M pack ...
Comment
-
ik vind het interieur van een X6 er al verouderd uit zien eigenlijk vergeleken bij de nieuwe 5 ..een 5 is een mini 7 ..een echte luxe berline ... ( toch die versie die ik mee kreeg , misschien zat het verschil hem daar wel )
Ik hou er ook niet zo van om met een logge wagen onderweg te zijn waar ik de indruk krijg van boven op te zitten ... ik zit graag tegen de grond temidden van de actie
zelfs bij mijn mini heb ik het gevoel van te hoog te zitten omdat de recaro's op een gestel staan dat niet lager te zetten is ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenik vind het interieur van een X6 er al verouderd uit zien eigenlijk vergeleken bij de nieuwe 5 ..een 5 is een mini 7 ..een echte luxe berline ... ( toch die versie die ik mee kreeg , misschien zat het verschil hem daar wel )
Ik hou er ook niet zo van om met een logge wagen onderweg te zijn waar ik de indruk krijg van boven op te zitten ... ik zit graag tegen de grond temidden van de actie
zelfs bij mijn mini heb ik het gevoel van te hoog te zitten omdat de recaro's op een gestel staan dat niet lager te zetten is ..
Ik denk dat mijn test wagen minder was uitgerust, want ik vond mijne X6 knapper binnenin, op de nieuwe I drive na...
Comment
-
De F10 wordt verweten een te braaf design te hebben. Te SAFE, niet zo gewaagd als de E60, enz. Tegelijkertijd wordt hier door velen de E39 de hemel ingeprezen als toch een van de mooiste van de 5 generatie. Waarom? Zo gedurft is z'n design nu ook weer niet, en hetzelfde geldt voor de E34 (voor ik die aanhangers de kast op jaag) Het blijft een mooie wagen voor velen , NET omdàt het design zo sober is! En dus langer weerstaat aan design trends. Zodoende spreken die zelfde lui zich dus tegen in een en dezelfde zin. Volgens mij gaat de F10 dezelfde weg op. Mooi, gestileerd, strak, modern (nu toch) en over enkele jaren zal ie nog best mee kunnen. Niet gewaagd, sober, safe.
Trouwens, is de alom geroemde A5 nu zo'n fantastisch gewaagd ontwerp? Ja en nee. Ja, omdat blijkbaar elke lijn goed zit, de verhoudingen kloppen tot in de perfectie, en wars is van tierlantijntjes. En nee, omdat hij duidelijk een familiegezicht heeft en er daardoor niet echt uitspringt. Maar hoeft dat perse een nadeel te zijn?
Comment
-
Ik vind de huidige 5 ook braver dan de vorige. Ik verwacht daarom veel van het M-sportpakket. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de E39 ook enkel maar echt knap vond in een M-jasje. Bij de E60 was het niet echt nodig met de juiste velg, maar bij de E61 was het dan weer onontbeerlijk om 'm 'vet' te doen ogen.
Uiteindelijk maakt het allemaal niet veel uit. Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat 'm van een wagen vindt. Ik vind de A5 ook een zeer knappe wagen, alsook de A4 en A4 avant. De nieuwe A8 vind ik dan weer wat minder. Samengevat kan gezegd dat het allemaal knappe wagens zijn, maar dat iedereen voor zichzelf moet beslissen wat 'm graag ziet en op z'n oprit wil hebben staan.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk BerichtenDe F10 wordt verweten een te braaf design te hebben. Te SAFE, niet zo gewaagd als de E60, enz. Tegelijkertijd wordt hier door velen de E39 de hemel ingeprezen als toch een van de mooiste van de 5 generatie. Waarom? Zo gedurft is z'n design nu ook weer niet, en hetzelfde geldt voor de E34 (voor ik die aanhangers de kast op jaag) Het blijft een mooie wagen voor velen , NET omdàt het design zo sober is! En dus langer weerstaat aan design trends. Zodoende spreken die zelfde lui zich dus tegen in een en dezelfde zin. Volgens mij gaat de F10 dezelfde weg op. Mooi, gestileerd, strak, modern (nu toch) en over enkele jaren zal ie nog best mee kunnen. Niet gewaagd, sober, safe.
Trouwens, is de alom geroemde A5 nu zo'n fantastisch gewaagd ontwerp? Ja en nee. Ja, omdat blijkbaar elke lijn goed zit, de verhoudingen kloppen tot in de perfectie, en wars is van tierlantijntjes. En nee, omdat hij duidelijk een familiegezicht heeft en er daardoor niet echt uitspringt. Maar hoeft dat perse een nadeel te zijn?
Comment
-
Hé Guys,
Die van mij is ondertussen toegekomen in de garage. Ik twijfel om er de 20inch Styling 312 Ferricgray op te laten leggen, (zijn al gepost op het forum) Ipv de 19 inch die er nu bijkomen met het standaard Luxury plus pakket.
Ben wel bijna van mijn stoel gevallen: 4.498 euro voor deze set velgen, waarbij je dan 1.331 euro
terugkrijgt voor de huidige set.
Ik vind dat de auto nog een tikje agressiviteit/sportiviteit ontbreekt, vandaar dat ik deze velgen overweeg.
Wel ... héél duur vind ik.
Comment
-
Dat is toch pure afzetterij. Ik heb nu maar €3450 betaald voor de 20'ers onder mijn 7. Dezelfde velgen als die jij overweegt waren voor de 7 in 21" voor €3850. Ten tweede geven ze ook veel te weinig terug voor die 19'ers. Als je die naderhand bijbesteld ben ik er zeker van dat je ze €3000 zal betalen. Ze willen dus 2x dik geld verdienen...
Ik zou proberen die 19'ers te verkopen via het internet. Dan ga je zeker het dubbele kunnen krijgen, zeker als ze nieuw zijn.
De 20" velgen zou ik bestellen via Duitsland. Onlangs heeft er hier eens iemand een link geplaatst naar ee website waar je een stuk goedkoper originele BMW-velgen kan kopen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat is toch pure afzetterij. Ik heb nu maar €3450 betaald voor de 20'ers onder mijn 7. Dezelfde velgen als die jij overweegt waren voor de 7 in 21" voor €3850. Ten tweede geven ze ook veel te weinig terug voor die 19'ers. Als je die naderhand bijbesteld ben ik er zeker van dat je ze €3000 zal betalen. Ze willen dus 2x dik geld verdienen...
Ik zou proberen die 19'ers te verkopen via het internet. Dan ga je zeker het dubbele kunnen krijgen, zeker als ze nieuw zijn.
De 20" velgen zou ik bestellen via Duitsland. Onlangs heeft er hier eens iemand een link geplaatst naar ee website waar je een stuk goedkoper originele BMW-velgen kan kopen.
Kan er iemand de site plaatsen waar je originele BMW velgen kan bestellen?
thx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Flyinghigh Bekijk BerichtenBedankt voor de tip!
Kan er iemand de site plaatsen waar je originele BMW velgen kan bestellen?
thx
Alstublief!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Flyinghigh Bekijk BerichtenHé Guys,
Die van mij is ondertussen toegekomen in de garage. Ik twijfel om er de 20inch Styling 312 Ferricgray op te laten leggen, (zijn al gepost op het forum) Ipv de 19 inch die er nu bijkomen met het standaard Luxury plus pakket.
Ben wel bijna van mijn stoel gevallen: 4.498 euro voor deze set velgen, waarbij je dan 1.331 euro
terugkrijgt voor de huidige set.
Ik vind dat de auto nog een tikje agressiviteit/sportiviteit ontbreekt, vandaar dat ik deze velgen overweeg.
Wel ... héél duur vind ik.
Je zegt dat die 19" velgen bijkomen met het standaard Luxury plus pakket. (luxury is bij de jaguar imo )
In de configurator kan je altijd de standaard 17" velgen van 620 € kiezen, als je een exclusive line kiest en de 18" velgen van 1000 € kiezen bij een exclusive line plus.
Waarom heb je dat niet gedaaan? Dat had je waarschijnlijk al een hap geld gescheeld.
Toch zeker als je al van plan was de 20" erop te zetten...
en zoals BMWMB ooit eens zei: "dan heb je voor een paar 100€ ineens wintervelgen"...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenWel maken dat het geen TAM velgen zijn..., ofzoiets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichtenvraagje:
Je zegt dat die 19" velgen bijkomen met het standaard Luxury plus pakket. (luxury is bij de jaguar imo )
In de configurator kan je altijd de standaard 17" velgen van 620 € kiezen, als je een exclusive line kiest en de 18" velgen van 1000 € kiezen bij een exclusive line plus.
Waarom heb je dat niet gedaaan? Dat had je waarschijnlijk al een hap geld gescheeld.
Toch zeker als je al van plan was de 20" erop te zetten...
en zoals BMWMB ooit eens zei: "dan heb je voor een paar 100€ ineens wintervelgen"...
Ik ben van idee veranderd omdat ik die grijze velgen in de showroom heb zien staan op een demo wagen. Zijn super knap!
Nog even over nadenken wat ik het beste doe, dit is inderdaad een smak geld, even bekijken of het iets goedkoper kan.
Comment
Comment