Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Indeed er is zeker een verschil tussen wat mensen denken over diesels en grote van de motoren vooral bij bmw en audi. Nog geen 6 jaar geleden werd je bijna uitgelachen met een 52Od en het ging dan niet over vermogen maar vooral over de o zo romige 6 pitter die de enige waarde bmw was, de 4 pitter was gewoon bmw onwaardig waar nu al iedereen vlot de 4pitter aanvaard

    Denk ook niet dat deze 5 zo veel zal te zien zijn als nu in het straatbeeld want voor de leasing markt met al hun eco bonussen en co taksen en weet ik niet allemaal en vooral als kaderlid wagen denk ik niet dat deze nog op de lijst zal staan. Bij de direktiewagens wel maar nu werd de 52Od ook veel verkocht aan kader als bedrijfswagen. Denk dat de 3 serie zelfs al moeilijk gaat worden en de 1 massaal zal verkopen als kader lid wagen of de kleinere audi reeksen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
      Volledig met je akkoord.

      Zie mijn vorige post: I qoute again;

      er staan wel wat interessante dingen nu standaard op:

      cruisecontrol met remfunctie
      keyless starten
      automatische klimaatregeling (misschien was dit ook al op de huidige)
      automatische lichten
      regensensor
      bekerhouders voorraan en achteraan
      armsteun met opbergvak
      Personal profile??
      Aux in
      Control Display 7", hochauflösender Farbbildschirm
      controller op middenconsole (iDrive?)

      da's in mijn ogen een zeeeeer complete wagen als standaard!!
      Eerst en vooral vind ik deze nieuwe 5-reeks best geslaagd! Ik kijk er naar uit om hem in levende lijve te aanschouwen!

      Over deze opties; deze zijn nu ook grotendeels standaard op de 5.
      (Enkel keyless starten niet dacht ik) Uiteindelijk mag dit wel als je instapprijs € 40 000 is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
        Denk ook niet dat deze 5 zo veel zal te zien zijn als nu in het straatbeeld want voor de leasing markt met al hun eco bonussen en co taksen en weet ik niet allemaal en vooral als kaderlid wagen denk ik niet dat deze nog op de lijst zal staan. Bij de direktiewagens wel maar nu werd de 52Od ook veel verkocht aan kader als bedrijfswagen. Denk dat de 3 serie zelfs al moeilijk gaat worden en de 1 massaal zal verkopen als kader lid wagen of de kleinere audi reeksen.
        Dat zou wel eens waarheid kunnen zijn, maar toch betwijfel ik het... BMW zal de verkoopscijfers van de E60 zeker willen overtreffen.
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
          Grote remschijven!
          Veel ruimte tussen band en wielkast! Een dropjob zou 'm niet misstaan...


          Wat me trouwens al vaker is opgevallen, is dat BMW er imo een goeie zaak aan zou doen (op esthetisch vlak) om de ophangingsonderdelen die zichtbaar zijn zwart te poederlakken. Vooral bij de 1- en 3-serie springen die ophangingsarmen van de achterwielen nogal fel in het oog.

          Op die foto die je hier quote, in profiel, vind ik de voorbumper trouwens niet geslaagd. Da's voor mij dan ook één van de weinige minpuntjes...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
            Indeed er is zeker een verschil tussen wat mensen denken over diesels en grote van de motoren vooral bij bmw en audi. Nog geen 6 jaar geleden werd je bijna uitgelachen met een 52Od en het ging dan niet over vermogen maar vooral over de o zo romige 6 pitter die de enige waarde bmw was, de 4 pitter was gewoon bmw onwaardig waar nu al iedereen vlot de 4pitter aanvaard

            Denk ook niet dat deze 5 zo veel zal te zien zijn als nu in het straatbeeld want voor de leasing markt met al hun eco bonussen en co taksen en weet ik niet allemaal en vooral als kaderlid wagen denk ik niet dat deze nog op de lijst zal staan. Bij de direktiewagens wel maar nu werd de 52Od ook veel verkocht aan kader als bedrijfswagen. Denk dat de 3 serie zelfs al moeilijk gaat worden en de 1 massaal zal verkopen als kader lid wagen of de kleinere audi reeksen.
            Hoe lang gok je dat het nog duurt eer dat er een 518d komt?

            Vermogensgewijs is er zeker nog reserve met een basisdiesel die de sprint naar de 100 in dik 8 seconden doet, dat zijn immers quasi dezelfde cijfers als die van de 525d in een PFL E60. Het zou me dus geenszins verwonderen als er binnenkort nog een instapdiesel met 150pk komt onder de naam 518d...

            Een E39 520d moest het nog stellen met 136pk, een 525tds met 147pk.
            Last edited by ; 24/11/2009, 00:07.

            Comment


            • De doelgroep voor deze wagen is 35 a 55 jarigen die denken meer in thermen van:

              Eens je de basis opties hebt zoals leder en nav en auto versnellingsbak eventueel een mtech pack en een deftige radio dan vraag je u af 1) wil ik 2 seconden sneller kunnen optrekken tot 100 of wil ik voor dat geld 2) nog 12 a 15000 euro opties extra erbij
              (wil ik nappa leder ipv dakota leder, wil ik een dvd systeem om mijn kroost stil te houden op de achterbank, wil ik een een logic of een high end audio ipv standaard audio, wil ik zonne gordijnen of wil ik ook die confortstoelen, head up display en uitgebreide airco)

              Gezien je meestal met uw kroost op de baan bent en je al wat ouder bent is 2 meestal in deze leeftijdscategorie veel belangrijker want dat maakt uw leven aangenamer, nr 1 bezorgt u meestal meer boetes en is nogal veel onaangenamer

              Comment


              • Damn 70K voor de 'lekker' aangeklede 525d...

                morgen eens kijken of ik al een offerte kan bemachtigen via onze dealer...
                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                Comment


                • de 518 zou er sneller kunnen zijn dan je denkt, als bmw last gaat ondervinden van de nieuwe co2 wetgeving en eco gedoe dan is een volledig gestripte 518 met groene motor zeker een reddingsboei voor de leasing markt.

                  Comment


                  • 't is een echte Vijf!

                    Al vond ik de e60 koplampen een pak mooier, en ook de koffer mocht langer&lager
                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                    Comment


                    • Bmw motoren zijn veel belangrijker in de 1 en 3 serie bmw. Ik ken veel jonge mensen liever 2 seconden sneller willen zijn en desnoods op een plastiek tuinstoel in hun bmw willen zitten met een tom tom

                      Comment


                      • Achterkant prachtig, voorkant even wennen, interieur ook goed. Ik vind hem geslaagd!

                        Comment


                        • Zeer knap front, maar de achterkant doet me veel te hard denken aan een herwerkte 3-reeks.

                          Comment


                          • Geslaagde wagen (zonder risico's) ! Wat conservatief qua design maar daardoor gaat hij ook een succes worden !

                            1 klein minpuntje vind ik het kontje, maar waarschijnlijk is dat even wennen.....
                            Last edited by Jokke_vlo; 24/11/2009, 11:31.

                            Comment


                            • Hij is vet.

                              Kan al niet wachten om dat in M5 uitvoering te zien.

                              Comment


                              • Eindelijk is hij er dan. Wat is ie knap zeg. Het enige wat mij stoort zijn die voorbumpers onderaan, waar diene grijze strip van zo'n 30cm steekt. Hopelijk krijgen we hem gauw te zien in M pack en zal deze geslaagd zijn en er niet uitzien zoals op de 7 Serie.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                  Bmw motoren zijn veel belangrijker in de 1 en 3 serie bmw. Ik ken veel jonge mensen liever 2 seconden sneller willen zijn en desnoods op een plastiek tuinstoel in hun bmw willen zitten met een tom tom
                                  De nagel op de kop.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Septentrio Bekijk Berichten

                                    Qua design nét zo geslaagd als de 7 series, maar dan in een iets sportievere, normal size vorm. Ideaal.
                                    Idd, daarom is het een 5-Serie.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      BMWMB, kan je de titel aub veranderen in "BMW F10 5-Reeks"?
                                      "5 Serie" ipv "5-Reeks" vind ik nog beter staan.

                                      Comment


                                      • Het is jammer/eigenaardig dat BMW(nog niet) niets gemeld heeft over zijn hybride motoren voor deze nieuwe 5.

                                        Comment


                                        • Ik ben precies één van de weinigen die wat teleurgesteld is. De neus vind ik knap, mooi gespierd. 't Profiel is perfect, heel mooi uitgebalanceerd. Het interieur is ook bijzonder mooi gestileerd (net zoals dat van de 5GT en de 7 trouwens).
                                          Maar dan komen we aan de kont.. en die vind ik precies (op't eerste gezicht) niet echt geslaagd. Ik had de lichtblokken nog net iets strakker verwacht. Daar ben 'k toch wel wat teleurgesteld. Jammer.

                                          Ook kan ik mij niet echt van de indruk ontdoen dat hij eruitziet als een uitgerokken 3-Serie. Geef mij maar de vorige 5..
                                          freude am fahren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X