't Is geen perfectie, imo, maar 't is wel verdomde knap. Wat een lijn! Zeer dynamisch, zonder teveel te shockeren. Nice. Ze hadden 'm gerust de codenaam E39-II mogen geven, naar mijn mening.
Waar ik soms een beetje op afknap is *iets* in de kont, van schuin achteraan bekeken. 'k Vind die wat naar binnen toe aflopende achterlichten (stuk in de koffer) precies niet helemaal je dat. Van pal achteraan bekeken is 'ie dan wel weer erg knap. En toch vind ik er zo soms een zweempje Verre Oosten in zitten, ik ga 'm niet weer linken aan een Nissan Primera maar er zit een curry-smaakje aan zo soms. En 'ie heeft qua algemene vormgevingsdynamiek inderdaad wel wat weg van de Jaguar XF (en da's een compliment).
Neus is schitterend, sublieme motorkap, sublieme zijnlijn (neep doorheen de deurklinken). Iets minder vind ik de 'A6-lijn' die begin onderaan de voorste wielkas en zo naar achteren toe oploopt, om die stijgende lijn verder te zetten in de bumper. Bij de A6 erg knap, hier niet lelijk maar 'k heb het gevoel dat 't zonder eigenlijk al even knap zou zijn geweest.
En dat interieur, miljaar... Het interieur van de E-klasse is hierbij vergeleken een archaïsch rommeltje camionette-paneeltjes. Qua looks subliem naar mijn mening, en als de afwerking op het niveau zit van de '7, dan mag BMW zich terecht terug naast Audi stellen wat afwerking en kwaliteit betreft. Gelukkig is men bij BMW niet dezelfde toer opgegaan als Jaguar deed met de XF (een auto die 'k subliem vind langs buiten maar koel, cheap en teleurstellend binnenin).
Schot in de roos, lijkt me. En het in 't begin behoedzaam doen wat motorisaties betreft lijkt me ook een goeie keuze, om niet de weg in te slaan die Mercedes met de nieuwe E koos... Ik schrik wel van de prijzen, het wordt allemaal gigantisch duur, zeker als je alle leuke technische opties erbij neemt zoals de full spec achteras en ophanging, comfortzetels, ... Slik.
De A6 blijft een knappe auto, zeker de facelift (berline) blijf ik erg knap vinden, maar deze mag zich daar zonder schamen naast zetten. En zoals iemand hier al zei, denk ik dat men in Stuttgart inderdaad compleet gefrustreerd en depressief is, nu (met een E die technisch mank loopt en optisch de bal echt mis slaat). Over een kleine 2 jaar is de nieuwe A6 er, ik mag hopen dat Audi wat verfrissing brengt in 't design en dat we een nieuwe wind in de stijl krijgen, dan wordt het echt een duel tussen de Bimmer en de Audi. Of Mercedes de E-klasse nog terug on track krijgt met een (ingrijpende) facelift (vooral binnenin dan, al mis ik ook dynamiek in het exterieurdesign), valt nog maar te bezien.
Waar ik soms een beetje op afknap is *iets* in de kont, van schuin achteraan bekeken. 'k Vind die wat naar binnen toe aflopende achterlichten (stuk in de koffer) precies niet helemaal je dat. Van pal achteraan bekeken is 'ie dan wel weer erg knap. En toch vind ik er zo soms een zweempje Verre Oosten in zitten, ik ga 'm niet weer linken aan een Nissan Primera maar er zit een curry-smaakje aan zo soms. En 'ie heeft qua algemene vormgevingsdynamiek inderdaad wel wat weg van de Jaguar XF (en da's een compliment).
Neus is schitterend, sublieme motorkap, sublieme zijnlijn (neep doorheen de deurklinken). Iets minder vind ik de 'A6-lijn' die begin onderaan de voorste wielkas en zo naar achteren toe oploopt, om die stijgende lijn verder te zetten in de bumper. Bij de A6 erg knap, hier niet lelijk maar 'k heb het gevoel dat 't zonder eigenlijk al even knap zou zijn geweest.
En dat interieur, miljaar... Het interieur van de E-klasse is hierbij vergeleken een archaïsch rommeltje camionette-paneeltjes. Qua looks subliem naar mijn mening, en als de afwerking op het niveau zit van de '7, dan mag BMW zich terecht terug naast Audi stellen wat afwerking en kwaliteit betreft. Gelukkig is men bij BMW niet dezelfde toer opgegaan als Jaguar deed met de XF (een auto die 'k subliem vind langs buiten maar koel, cheap en teleurstellend binnenin).
Schot in de roos, lijkt me. En het in 't begin behoedzaam doen wat motorisaties betreft lijkt me ook een goeie keuze, om niet de weg in te slaan die Mercedes met de nieuwe E koos... Ik schrik wel van de prijzen, het wordt allemaal gigantisch duur, zeker als je alle leuke technische opties erbij neemt zoals de full spec achteras en ophanging, comfortzetels, ... Slik.
De A6 blijft een knappe auto, zeker de facelift (berline) blijf ik erg knap vinden, maar deze mag zich daar zonder schamen naast zetten. En zoals iemand hier al zei, denk ik dat men in Stuttgart inderdaad compleet gefrustreerd en depressief is, nu (met een E die technisch mank loopt en optisch de bal echt mis slaat). Over een kleine 2 jaar is de nieuwe A6 er, ik mag hopen dat Audi wat verfrissing brengt in 't design en dat we een nieuwe wind in de stijl krijgen, dan wordt het echt een duel tussen de Bimmer en de Audi. Of Mercedes de E-klasse nog terug on track krijgt met een (ingrijpende) facelift (vooral binnenin dan, al mis ik ook dynamiek in het exterieurdesign), valt nog maar te bezien.
Comment