Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 't Is geen perfectie, imo, maar 't is wel verdomde knap. Wat een lijn! Zeer dynamisch, zonder teveel te shockeren. Nice. Ze hadden 'm gerust de codenaam E39-II mogen geven, naar mijn mening.

Waar ik soms een beetje op afknap is *iets* in de kont, van schuin achteraan bekeken. 'k Vind die wat naar binnen toe aflopende achterlichten (stuk in de koffer) precies niet helemaal je dat. Van pal achteraan bekeken is 'ie dan wel weer erg knap. En toch vind ik er zo soms een zweempje Verre Oosten in zitten, ik ga 'm niet weer linken aan een Nissan Primera maar er zit een curry-smaakje aan zo soms. En 'ie heeft qua algemene vormgevingsdynamiek inderdaad wel wat weg van de Jaguar XF (en da's een compliment).

Neus is schitterend, sublieme motorkap, sublieme zijnlijn (neep doorheen de deurklinken). Iets minder vind ik de 'A6-lijn' die begin onderaan de voorste wielkas en zo naar achteren toe oploopt, om die stijgende lijn verder te zetten in de bumper. Bij de A6 erg knap, hier niet lelijk maar 'k heb het gevoel dat 't zonder eigenlijk al even knap zou zijn geweest.

En dat interieur, miljaar... Het interieur van de E-klasse is hierbij vergeleken een archaïsch rommeltje camionette-paneeltjes. Qua looks subliem naar mijn mening, en als de afwerking op het niveau zit van de '7, dan mag BMW zich terecht terug naast Audi stellen wat afwerking en kwaliteit betreft. Gelukkig is men bij BMW niet dezelfde toer opgegaan als Jaguar deed met de XF (een auto die 'k subliem vind langs buiten maar koel, cheap en teleurstellend binnenin).

Schot in de roos, lijkt me. En het in 't begin behoedzaam doen wat motorisaties betreft lijkt me ook een goeie keuze, om niet de weg in te slaan die Mercedes met de nieuwe E koos... Ik schrik wel van de prijzen, het wordt allemaal gigantisch duur, zeker als je alle leuke technische opties erbij neemt zoals de full spec achteras en ophanging, comfortzetels, ... Slik.

De A6 blijft een knappe auto, zeker de facelift (berline) blijf ik erg knap vinden, maar deze mag zich daar zonder schamen naast zetten. En zoals iemand hier al zei, denk ik dat men in Stuttgart inderdaad compleet gefrustreerd en depressief is, nu (met een E die technisch mank loopt en optisch de bal echt mis slaat). Over een kleine 2 jaar is de nieuwe A6 er, ik mag hopen dat Audi wat verfrissing brengt in 't design en dat we een nieuwe wind in de stijl krijgen, dan wordt het echt een duel tussen de Bimmer en de Audi. Of Mercedes de E-klasse nog terug on track krijgt met een (ingrijpende) facelift (vooral binnenin dan, al mis ik ook dynamiek in het exterieurdesign), valt nog maar te bezien.
    Last edited by ; 24/11/2009, 17:45.

Comment

• Vroeg me al af waar je bleef

Comment

• Heel knap, terug een beetje zoals de E39. De e60 vond ik zeker in het begin redelijk lelijk. De nieuwe z4, de F01 7reeks en nu deze nieuwe 5 zijn stuk voor stuk knappe wagens. Afwachten hoe de touring er zal uitzien. Ook zou denk ik toch meer naar de neiging hebben om voor deze 5 te kiezen dan de a6 Bij de e60 kies ik absoluut voor de a6.

Ik blijf dit topic volgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
          Awel, dat laatste vroeg ik me nu dus af.
          Bij de 330d is er ook geen 211pk meer, dus vraag ik me af of ze dat nog zullen doen voor de nieuwe 520d..
          Ik ben er zo goed als zeker van dat BMW hier in België de 520d zal aanbieden met 163pk. Als er ooit misschien een 518d komt, zal zo'n fiscaalvriendelijke versie niet meer verkocht worden.

Zo kan je het ook zien met de 330d. Met de 325d heb je een alternatief met dezelfde motor en minder vermogen.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik vind deze nieuwe 5 toch eerder banaal qua looks (ja, ook een A6 oogt banaal), BMW begint aan de Audiziekte te lijden, alle modellen lijken steeds meer op elkaar, zo'n verschil met de 7 is dit nu ook niet...

OK, 't is een grote wagen, maar ie oogt toch wel lomp vind ik. Niet echt mijn ding, misschien dat de touring meer mijn smaak zal zijn !

Comment

• Wat ik nog niet ben tegengekomen zijn de afmetingen van deze wagen. Wie kan mij linken waar deze staan? Alvast bedankt...
              OO 00 OO

Comment

• 4,90 meter lang en 1,86 meter breed had ik al ergens gelezen...

Comment

• Om precies te zijn:

Lengte: 4899 mm
                  Breedte: 1860 mm
                  Hoogte: 1464 mm

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Wat ik nog niet ben tegengekomen zijn de afmetingen van deze wagen. Wie kan mij linken waar deze staan? Alvast bedankt...
                      Via volgende link vind je het pdf-bestand (Engelstalig) waar alle belangrijke informatie in vermeld staat: https://www.press.bmwgroup.com/press...hmentId=105934

Vanaf pagina 67/80 vind je de specificaties.
                      Op pagina 80/80 vind je de binnen- en buitenafmetingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk Berichten
                        hier zie je duidelijk dat de E60 het lelijke broertje van de familie is.
                        YOU SHUT YOUR WHORE MOUTH!!!

De 5-reeks is de enige reeks dat nog geen misbaksel heeft gekend. Deze F10 is prachtig, vooral de achterkant. MAAR ik vind dat de huidige 5 -behalve dan het feit dat we hem beu worden in 't straatbeeld- best nog 10 jaar kan rondrijden zonder er compleet verouderd uit te zien. Beste bangle-incarnatie by far.

Deze nieuwe 5 is een wagen die voor de verandering eens niet het door BMW gepatenteerde "gewenningproces" nodig heeft.

Alleen het interieur valt tegen. Maar ik ben nooit fan geweest van BMW interieurs, dus dat wil niet zoveel zeggen.

Comment

• Ik moet er nog wat aan wennen denk ik.
                          De neus is helemaal in orde, de zijlijn ook, maar over de kont heb ik toch mijn twijfels, ik vind het zelfs wat Koreaans ogen.
                          Hopelijk gaan ze bij de touring de achterlichten iets hervormen (zoals bij de E60) zodat deze in zijn geheel verbluffend zal zijn.

Comment

• Ik vind die achterkant eigenlijk ook enkel frontaal knap, onder een hoek doet hij me te veel aan de E90 denken.
                            Het front is wel schitterend, maar de grootste vooruitgang vind ik het interieur.
                            Subliem! Dat van de E60/61 vond ik echt verschrikkelijk, dit is gewoon mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Souldriver Bekijk Berichten
                              YOU SHUT YOUR WHORE MOUTH!!!

De 5-reeks is de enige reeks dat nog geen misbaksel heeft gekend. Deze F10 is prachtig, vooral de achterkant. MAAR ik vind dat de huidige 5 -behalve dan het feit dat we hem beu worden in 't straatbeeld- best nog 10 jaar kan rondrijden zonder er compleet verouderd uit te zien. Beste bangle-incarnatie by far.
                              AMEN!!! Deel compleet je mening

Comment

• Het was eens om te checken hoeveel kleiner de nieuwe 5 is tov de 7. De 5 is 17cm korter en slechts 4cm smaller en 1,5cm lager. Weinig verschil dus...

Het verschil tussen de 3 en de 5 is nu veel groter. De 3 is maar liefst 36cm korter, 8cm smaller en 4cm lager dan de nieuwe 5.
                                OO 00 OO

Comment

• Ja is wel ok voor mij, maar blijf de huidige 5 nog altijd één van de mmoiste wagens uit zijn klasse ooit vinden.
                                  Het model ziet er na 7 jaar nog altijd up to date uit....

Comment

• Kan hier toch ngo niet aan tippen immo.

E60 lichtblokken blijven dé shit
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Wat een zalige poster trouwens. Ik wil dat in groot formaat!

Comment

• Ik zal eerlijk zijn, ik heb destijds mijn 530d gekocht omdat ik een BMW-liefhebber ben, omdat ik wist dat zo'n 530d een droom was om mee te rijden. Voor de looks heb ik 'm zeker niet gekocht, want ik vond de E39 veel knapper. Met de juiste velgen vind ik 'm wel redelijk mooi, maar met velgen kleiner dan 18" vind ik het nog steeds geen echte mooie wagen. De afwerking van het interieur van mijn wagen is eigenlijk om te janken. Heel veel kunststof onderdelen zijn aan 't afblotten.

De nieuwe 5 die hier z'n intrede doet is werkelijk veel knapper, zowel aan de buitenzijde als aan de binnenzijde.

Het design van het dashboard van de vorige 7 was om te janken, van de 5 was redelijk en van de huidige 3 is iets meer dan redelijk, maar toch zijn ze geen van allemaal knap. Het dashboard van de nieuwe 7, de nieuwe 5 en de 5 gt zijn gewoon van een andere dimensie. Ik ben echt blij dat het Bangle-tijdperk voorbij is.
                                        Last edited by BMWMB; 24/11/2009, 19:53.
                                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Ik zal eerlijk zijn, ik heb destijds mijn 530d gekocht omdat ik een BMW-liefhebber ben, omdat ik wist dat zo'n 530d een droom was om mee te rijden. Voor de looks heb ik 'm zeker niet gekocht, want ik vond de E39 veel knapper. Met de juiste velgen vind ik 'm wel redelijk mooi, maar met velgen kleiner dan 18" vind ik het nog steeds geen echte mooie wagen. De afwerking van het interieur van mijn wagen is eigenlijk om te janken. Heel veel kunststof onderdelen zijn aan 't afblotten.

De nieuwe 5 die hier z'n intrede doet is werkelijk veel knapper, zowel aan de buitenzijde als aan de binnenzijde.

Het design van het dashboard van de vorige 7 was om te janken, van de 5 was redelijk en van de huidige 3 is iets meer dan redelijk, maar toch zijn ze geen van allemaal knap. Het dashboard van de nieuwe 7, de nieuwe 5 en de 5 gt zijn gewoon van een andere dimensie. Ik ben echt blij dat het Bangle-tijdperk voorbij is.
                                          Ik vond de E60 een zeer mooie wagen vanaf de dag dat ik de eerste (onderstaande) foto's zag. Ik vind hem nog steeds heel mooi en als ik de foto's nu terug bezie nog totaal niet verouderd eigenlijk. Ik merk vooral in het interieur een grote vooruitgang. Dat van de E60 heb ik altijd wel vrij knap gevonden maar verre van superknap, en ook wat afwerking betreft was het wat minder. (al deed de facelift veel goeds)

Last edited by ; 24/11/2009, 20:12.

Comment

Working...
                                          X