Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten
    Wel ik neem daar wel aanstoot aan. Of mensen nu arm, vreemd of weet ik veel wat anders is, wil niet zeggen dat men er op denigrerende, veralgemenende toon zich over moet uitlaten. Dit is een forum over wagens, niet over bevolkingsgroepen of vergis ik mij.
    Ik zal nog moeten gaan geloven na uw tussenkomst dat enkel mensen die szondags in de kerk vertoeven de enige deftigen zijn in onze samenleving en daarbovenop de enigen met smaak...
    Triestige bedoening.
    Je kan niet ontkennen dat een wagen een bepaalde connotatie met zich meekrijgt door het soort volk dat er mee rijdt. En vaak is dat veralgemenend ja.

Ik rij ook liever met een wagen die men verbindt met de sportieve, jonge chauffeur, dan met een wagen waarvan de mensen denken 'turkenbak'. Ook al heb ik niets tegen turken of whatsoever, dat is gewoon de manier waarop een groot deel van de maatschappij denkt.

Als je het doortrekt kan je dit vergelijken met waarom de Phaeton zo slecht verkoopt. Het blijft 'maar' een VW, en daar wil je als succesvolle businessman niet meteen mee verbonden worden.
    Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
    Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
      Je kan niet ontkennen dat een wagen een bepaalde connotatie met zich meekrijgt door het soort volk dat er mee rijdt. En vaak is dat veralgemenend ja.

Ik rij ook liever met een wagen die men verbindt met de sportieve, jonge chauffeur, dan met een wagen waarvan de mensen denken 'turkenbak'. Ook al heb ik niets tegen turken of whatsoever, dat is gewoon de manier waarop een groot deel van de maatschappij denkt.

Als je het doortrekt kan je dit vergelijken met waarom de Phaeton zo slecht verkoopt. Het blijft 'maar' een VW, en daar wil je als succesvolle businessman niet meteen mee verbonden worden.
      Ik wil deze discussie niet langer maken dan nodig, maar wil u er wel op wijzen dat u een voorbeeld geeft waarover het over het imago van diens constructeur gaat.
      Waar ik wel een probleem mee heb is dat een wagen voor sommigen blijkbaar wel een sportieve, luxueuze, schitterende etc.... wagen is, zolang een bepaald segment van de maatschappij er niet mee rijdt. Van zodra in dit voorbeeld dan, Turken die wagen wel gaan kopen, wordt het een "Turkenbak"...?? of hoe schizofreen men wel kan zijn.
      En het grootste deel van het imago van een wagen wordt NIET gemaakt door wie ermee rijdt vriend, maar door de eigenschappen, de kwaliteit en het design die een constructeur hanteert. Ik heb het dan over de mlassaproductiewagens, niet over de uitzonderingen die je altijd zal vinden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten
        Ik wil deze discussie niet langer maken dan nodig, maar wil u er wel op wijzen dat u een voorbeeld geeft waarover het over het imago van diens constructeur gaat.
        Waar ik wel een probleem mee heb is dat een wagen voor sommigen blijkbaar wel een sportieve, luxueuze, schitterende etc.... wagen is, zolang een bepaald segment van de maatschappij er niet mee rijdt. Van zodra in dit voorbeeld dan, Turken die wagen wel gaan kopen, wordt het een "Turkenbak"...?? of hoe schizofreen men wel kan zijn.
        En het grootste deel van het imago van een wagen wordt NIET gemaakt door wie ermee rijdt vriend, maar door de eigenschappen, de kwaliteit en het design die een constructeur hanteert. Ik heb het dan over de mlassaproductiewagens, niet over de uitzonderingen die je altijd zal vinden...
        Auto's draaien toch om imago en marketing? Waarom telt men anders miljoenen neer voor een auto? De eigenschappen van de wagen zijn dan bijkomstig hoor. Zoniet reden we allemaal rond met één dezelfde 'beste' wagen op de markt qua objectieve eigenschappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
          Auto's draaien toch om imago en marketing? Waarom telt men anders miljoenen neer voor een auto? De eigenschappen van de wagen zijn dan bijkomstig hoor. Zoniet reden we allemaal rond met één dezelfde 'beste' wagen op de markt qua objectieve eigenschappen.

En dat imago en hun marketingcampagne wordt dan gebouwd rond de 2de handsmarkt en het aantal Turken dat ermee rondbolt zeker....
          En uw bemerking dat de eigenschappen secundair zouden zijn is nog hilarischer...Het bestaan van fora zoals deze spreekt je trouwens tegen want miljoenen mensen informeren zich over de kwaliteit en eigenschappen wel degelijk vooraleer over te gaan tot aankoop. Zeker vandaag de dag.
          Uw laatste zin is een grap op zich...De beste wagen is voor iedereen anders. Smaaksubjectiviteit en de interpretatie van de objectief waargenomen kwaliteiten van een wagen zorgen er juist voor dat we allen met verschillende wagens rondrijden . Wat voor mij objectief gezien de beste wagen is, is die niet voor u en omgekeerd.
          Bottomline, mijn opmerking was gericht op een smakeloze opmerking die denigrerend praat over een welbepaalde bevolkingsgroep.
          Goed om weten dat hier veel van zulke "helden" op dit fora zitten die allerlei excuses proberen te vinden om het toch maar goed te praten...

Comment

• Man, trek da u es ni zo aan, er zijn genoeg blanken die ook me turkenbakken rijden. Turkenbakken krijgen de naam turkenbak ni zozeer doordatter turken in rijden, maar doordat er individuen - welk "ras" dan ook - mee willen attentionwhoren. Het is nu ni helemaal onwaar da veel buitenlanders (turken is inderdaad het verkeerde woord) hieraan deelnemen, net als blanken. Ik kom net als u uit Willebroek, lijkt me dat er geen duidelijker voorbeeld is. En as said, in mijn ogen heeft het ni zozeer met Turken maar meer met attentionwhores/johnnies te maken. Het is maar een woord e..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              ik blijf erbij : het is evenzeer een (iets) uitvergrote 3 als een mini 7, naargelang men een BMW-bril draagt of niet, en met Lexus-trekjes achteraan.
              de designers hebben het opnieuw makkelijker : terug naar het verleden, geen risiko's, de badge maakt toch alles goed.
              ik blijf wel bewondering hebben voor de ingenieurs die de wagen telkens efficienter maken
              en tenslotte ; (goede) oude wijn in nieuwe zakken kan ook heel smakelijk zijn !
              De L-vorm achterlichten van BMW kennen we jaren en is toch zowat een typisch BMW indentiteit.

Comment

• Dus niets van Lexus en dit zonder bril
                Last edited by ; 26/11/2009, 02:56.

Comment

• Nog effe de nieuwe 5- en 7-Serie erbij zetten.

Comment

• Mooie vergelijking tulpje!
                    Met deze 5 gaat goed te leven zijn, al helemaal in mijn hart gesloten In feite vond ik bij de E60 de touring mooier, nu heb ik net als bij de E39 ook een heel goed gevoel over de berline.

Cfr. enkele posts boven: uitdrukkingen als `turkenbak` vind ik niet goed en zeker niet op een autoforum. Wees gerust, ik bol veel km en weet heus wel wat er bedoeld wordt. Get a life zou ik zeggen. Het zijn toevallig jonge gasten en die houden van auto`s. Als je minder geld hebt ga je een auto van de vorige generatie kopen en tunen. Beschouw het als een eerbetoon aan je merk en reageer niet zo hevig. Vaak erger ik mij als inderdaad zo`n gepimpte auto komt aangestormd, maar dan moet ik even aan mijn jonge tijd denken...rondcrossen met `youngtimer` mercedes of 5 voor een prikje van familielid gekocht...Je kan toch niet verwachten dat jonge gasten een oude eeuhmm ...ik zal maar geen merk noemen...gaan kopen en tunen?

Comment

• Het werkwoord: attentionwhoren.
                      Vervoegingen ik/zij/wij: attentionwhorejohnys/attentionwhoremarina/attentionwhores
                      Verleden tijd: attentionwhoreturk

Ooit misschien in Vandaele

Comment

• Ik krijg zo een geweldig dejavu gevoel bij deze BMW, er is niks vernieuwends aan hij lijkt gewoon op (bijna) iedere BMW!!! Ik vind hem zeker niet lelijk maar wat originaliteit had toch wel gemogen, nu is het nieuwe wijn in oude zakken en ik word er koud noch warm van.
                        Imo een gemiste kans voor BMW .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten

Ongelooflijk saai in vergelijking met de vorige 5. Jammer dat de E60 een turkenbak gaat worden nu de nieuwe er is.
                          Waarom is dat jammer? Dat bewijst dan toch dat Turken een goede smaak hebben?
                          (En wellicht ook meer verstand dan wij die altijd het nieuwste model moeten hebben)
                          Last edited by ; 26/11/2009, 12:05.

Comment

• Mannekes, zijn we hier allemaal klein kinderen??

Laat da "Turkenbak" onderwerp nu eens rusten....

Als ge uw mening wil geven over de nieuwe F10, doe dat dan, maar hou op met dat gezever aub!!!!

als je dat wil doen, maak dan een ander topic op een ander forum plz!
                            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                              Mannekes, zijn we hier allemaal klein kinderen??

Laat da "Turkenbak" onderwerp nu eens rusten....

Als ge uw mening wil geven over de nieuwe F10, doe dat dan, maar hou op met dat gezever aub!!!!

als je dat wil doen, maak dan een ander topic op een ander forum plz!
                              Goed idee. Ik vind de F10 zeer geslaagd aan de achterkant. De voorkant ligt mij iets moeilijker, vooral van de sterk naar voor uitstekende nieren (vergelijkbaar met Volvo S80) kan ik mij nog niet echt een gedacht vormen, dat moet ik eerst in het echt zien. Van de zijkant vind ik persoonlijk dat er te weinig eenvoud in de lijn zit. Het is allemaal wat druk vind ik, een euvel waar ook de huidige 3 aan lijdt.
                              Nu zou ik persoonlijk niet snel een 5-serie aankopen, ik prefereer het compacte, dynamische gevoel dat de 3-serie geeft. Ben alleszins aangenaam verrast over de achterkant van deze 5. Het bewijst dat ze bij BMW wel mooie lichtblokken kunnen ontwerpen, iets wat bij de huidige 3-serie (zeker voor de facelift) volledig de mist in was gegaan. Ben eigenlijk zeer benieuwd naar de nieuwe 3-serie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                                De sublieme Skoda Superb heeft er een stevige concurrent bij ! Deze BMW moet er qua binnenruimte niet veel voor onder doen.
                                Nu valt een BMW niet te vergelijken qua prestaties/etc met een Superb, maar hier sla je de bal écht mis. De Skoda Superb heeft een PAK meer binnenruimte dan de 5.

De Superb zit met zijn binnenruimte in de klasse A8, 7-reeks en S-klasse. En dan spreek ik wel niet over de verlengde versies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Inderdaad, de nieuwe skoda's zullen heel zeker ook goede auto's zijn, maar de nieuwe BMW 5 is toch wel een andere dimensie.

Trouwens, wat is een Skoda van nieuw € 40.000 nog waard na pakweg 3 jaar? En wat is een BMW 520d nog waard na 3 jaar?
                                  Je hebt gelijk dat we Skoda's niet met BMW's moeten vergelijken, want dit is inderdaad een héél andere wagen. Maar wat is een BMW nog waard na 3 jaar? Even weinig als éénder welk merk. Er is een verschil tussen wat men VRAAGT voor een 2dehands en wat men KRIJGT.

Comment

• Man, man, man...wat een idiote discussies zijn er hier allemaal gaande !?!

Comment

• ne witte
                                      Last edited by ; 27/06/2010, 19:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, de nieuwe skoda's zullen heel zeker ook goede auto's zijn, maar de nieuwe BMW 5 is toch wel een andere dimensie.

Trouwens, wat is een Skoda van nieuw € 40.000 nog waard na pakweg 3 jaar? En wat is een BMW 520d nog waard na 3 jaar?
                                        Ok, maar met die bmw vind wel iedereen u een patser, met de skoda kun je discreet door het verkeer. + rwd is zo onveilig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                          Ok, maar met die bmw vind wel iedereen u een patser, met de skoda kun je discreet door het verkeer. + rwd is zo onveilig.

Nora!

Comment

Working...
                                          X