Aha. Ja, ik was daar nu eigenlijk ook wel van overtuigd, maar 100% zeker kan je dat eigenlijk niet zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAha. Ja, ik was daar nu eigenlijk ook wel van overtuigd, maar 100% zeker kan je dat eigenlijk niet zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten? Ik snap je opmerking niet.
Touring zegt "E-klasse beter dan E60/E61, en ook beter dan '5 GT", ik betwist dat (is natuurlijk mijn mening). Jij zegt "geloof me het is zo, is van hoogstaand niveau", dus je zegt hetzelfde als mij. Wat bedoel je nou?
Ik bedoelde dat de afwerking van de nieuwe E beter is dan huidige 5. (mijne wel pre FL)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk BerichtenIk ben eigenlijk ook wel vrij tevreden van de afwerkingskwaliteit van de E60. Wél omdat onze dat nappa volleder interieur heeft en de deurpanelen en armsteun met leder afgewerkt zijn ipv plastic.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenAfwerking 5 GT vond ik wel zeer goed hoor, maar vond de kofferruimte te klein (aflopende daklijn). Kon niet meer wachten op de nieuwe 5 Touring.
Ik bedoelde dat de afwerking van de nieuwe E beter is dan huidige 5. (mijne wel pre FL)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenNa de facelift is de afwerking van het interieur er sterk op vooruit gegaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDisagree. Een lapje cheap leader op de middenconsole, da's goed voor zij die niet ver kijken, imo. Het dashboard bleef in die identieke, harde, ruwe plastic, met dat erg lelijke "tussenstuk" voor de voorpassagier, b.v. Een beetje leder meer of minder maakt voor mij bijna niks uit inzake "afwerkings- en materiaalkwaliteit". Voor velen blijkbaar wel, als ik een tijd geleden las hoe "grandioos" de afwerking van een XF wel niet was binnenin (ding zit nochtans vol harde, goedkope plastics, veel kleurverschillen op plastics, vals alu, enz.). De E60 kunststofkwaliteit (b.v. dakhemelbekleding, dashboard, deurpanelen, ...), de naden, bouwkwaliteit (piepjes en kraakjes) en (de afwezigheid van) bepaalde elementen die je toch verwacht in een auto van die prijsklasse (bekleding binnenkant deurvakken, handschoenkastje, ...), dat is bij een facelift en een pre-facelift identiek. BMW heeft inderdaad gepoogd om met die "lederen" middenconsole wel de look & feel wat te upgraden, maar mij vangen ze daar niet mee.
Ben toen maar terug naar MB gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk vind een E break alvast veel knapper dan een '5 GT, dus wat mij betreft : goei keus.
Vandaar dat ik uitkijk naar de komst van mijn nieuwe E350CDI break (avantgarde met AMG pack, levering normaal begin maart).
De nieuwe 525d en 530d zal uiteraard wel weer subliem rijden maar ben toch een beetje ontgoocheld in het té braaf design. De nieuwe E lokt mee pro's en contra's uit en dat vind ik niet slecht. De nieuwe 5 kan je echter moeilijk lelijk vinden maar heb er zeker geen wow gevoel bij. De E moet dan wel weer dik uitgerust worden om er goed uit te zien (en dat kost natuurlijk iets). Een basis 5 zal altijd mooier zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door touring Bekijk BerichtenHeb wel altijd graag met mijn 525d touring gereden maar kon niet tippen aan comfort van mijn vorige E270CDI.
Vandaar dat ik uitkijk naar de komst van mijn nieuwe E350CDI break (avantgarde met AMG pack, levering normaal begin maart).
De nieuwe 525d en 530d zal uiteraard wel weer subliem rijden maar ben toch een beetje ontgoocheld in het té braaf design. De nieuwe E lokt mee pro's en contra's uit en dat vind ik niet slecht. De nieuwe 5 kan je echter moeilijk lelijk vinden maar heb er zeker geen wow gevoel bij. De E moet dan wel weer dik uitgerust worden om er goed uit te zien (en dat kost natuurlijk iets). Een basis 5 zal altijd mooier zijn.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichtenthanks!
Als dit klopt, valt dat best wel mee!
Ook de afgebeelde 17" velg (8Jx17 met 225/55 R 17) vanop de "spyphoto", blijkbaar zonder RFT.
Enkel de 550i zal standaard over een 18" velg (8Jx18 met 245/45 R 18 ) beschikken, maar deze heeft dan wel weer RFT.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDisagree. Een lapje cheap leader op de middenconsole, da's goed voor zij die niet ver kijken, imo. Het dashboard bleef in die identieke, harde, ruwe plastic, met dat erg lelijke "tussenstuk" voor de voorpassagier, b.v. Een beetje leder meer of minder maakt voor mij bijna niks uit inzake "afwerkings- en materiaalkwaliteit". Voor velen blijkbaar wel, als ik een tijd geleden las hoe "grandioos" de afwerking van een XF wel niet was binnenin (ding zit nochtans vol harde, goedkope plastics, veel kleurverschillen op plastics, vals alu, enz.). De E60 kunststofkwaliteit (b.v. dakhemelbekleding, dashboard, deurpanelen, ...), de naden, bouwkwaliteit (piepjes en kraakjes) en (de afwezigheid van) bepaalde elementen die je toch verwacht in een auto van die prijsklasse (bekleding binnenkant deurvakken, handschoenkastje, ...), dat is bij een facelift en een pre-facelift identiek. BMW heeft inderdaad gepoogd om met die "lederen" middenconsole wel de look & feel wat te upgraden, maar mij vangen ze daar niet mee.
En er is heus wel wat meer veranderd dan een lapje leder op de armsteun en dergelijke...
Mercedes heeft uiteraard ook een goede afwerkingskwaliteit, daar niet van, maar heeft ook heel wat steken laten vallen in het verleden. (Bv. C-Klasse in 2001 etc)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES Bekijk BerichtenIk vind daarentegen dat met de facelift de afwerking er wel degelijk is op vooruitgegaan. Wij hadden een E60 uit 2003 en hebben nu een facelift versie uit 2007 en het verschil is er toch wel. Ik denk dat ik dat na 4 jaar met een E60 pre-facelift en nu 2 jaar met een facelift meegereden te hebben dat toch wel kan zeggen. Ik ga nu zeker niet beweren dat de afwerkingskwaliteit top is, maar toch wel vrij goed, voorlopig geen enkel mankement op dat vlak (in tegenstelling tot de versie van 2003!).
En er is heus wel wat meer veranderd dan een lapje leder op de armsteun en dergelijke...
Mercedes heeft uiteraard ook een goede afwerkingskwaliteit, daar niet van, maar heeft ook heel wat steken laten vallen in het verleden. (Bv. C-Klasse in 2001 etc)
Ok dakota leder is misschien wat zuinig van kwaliteit maar bon de meeste wagens hebben flauw standaard leder tegenwoordig.
Comment
-
Ja amai, Racing Dynamics meent het serieus met de 550i:
"Het doek is nog maar net van de nieuwe F10 5-serie af of de tjoenurts staan alweer in de rij om hun ding te doen met de nieuwe sedan. Nu kan iedereen wel een nieuw spoilertje of velgje monteren, maar de mensen van Racing Dynamics zijn íets verder gegaan.
De tuner uit Aken houdt zich specifiek bezig met de 535i en de 550i, de benzine-topmodellen dus. De 535i met geblazen zes-in-lijn krijgt draagt de naam R35 en heeft maar liefst 410 pk onder de kap; ruim 100 meer dan de standaardversie. Het koppel schiet omhoog naar 530 Nm. Dankzij dit kuurtje sprint de auto in 5,3 seconden naar de 100, een verbetering van 0,7 seconden. De topper is de R50S, die de 550i als basis heeft. In fabrieksuitvoering levert deze twinturbo V8 407 pk, maar wanneer Racing Dynamics ermee klaar is hebben we het over maar liefst 620 pk; goed voor een top van 340 km/h! Nou BMW, kom maar op met je M5.
Beide auto’s worden uitgerust met een volledig nieuwe uitlaat en een differentieel dat varieert tussen 0-80% sper. Ook wordt het onderstel herzien, met nieuwe gasdempers rondom (achter instelbaar) en een verlaging van 35 mm. Ook optisch gebeurt er natuurlijk het een en ander; rondom vinden we wat plastic extraatjes en het interieur kan naar smaak worden ingericht met koolstofvezel of hout. De 21″ velgen zijn uit één stuk gesmeed.
Binnenkort maakt Racing Dynamics meer details bekend over deze lekkere hapjes."
Het doek is nog maar net van de nieuwe F10 5-serie af of de tjoenurts staan alweer in de rij om hun ding te doen met de nieuwe sedan. Nu kan iedereen wel een nieuw spoilertje of velgje monteren, maar de mensen van Racing Dynamics zijn íets verder gegaan. De tuner uit Aken houdt zich […]
Bijgevoegde BestandenMy Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
Comment