Dat lijkt mij eerlijk gezegd een PS. Afgaande hierop lijken mij de velgen wel knap. Zeker in de States gaan ze er gek van zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Ja is zeker een PS, maar lijkt me wel lekker zo met die 'blacklines' en uitlaten
voor ons in 't matzwart met shadowline
'k ben eens benieuwd wat ze dan met de nieuwe M6 zullen uitsteken.. 800pk?My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenSinds wanneer is racing dynamics duits ?
Ik dacht Italiaans. (met een Amerikaans broertje)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk BerichtenDonderdag 14 Januari mag ik de nieuwe 5 gaan bewonderen op het autosalon in de Closed room van 11u20 tot 11u40
waaw
ge moogt 20 minuten naar nen auto kijken of wa?
ik hoop dat je daar voor betaald wordt?bmw 116d sportshatch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichtenwaaw
ge moogt 20 minuten naar nen auto kijken of wa?
ik hoop dat je daar voor betaald wordt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichtenwaaw
ge moogt 20 minuten naar nen auto kijken of wa?
ik hoop dat je daar voor betaald wordt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk BerichtenJa amai, Racing Dynamics meent het serieus met de 550i:
"Het doek is nog maar net van de nieuwe F10 5-serie af of de tjoenurts staan alweer in de rij om hun ding te doen met de nieuwe sedan. Nu kan iedereen wel een nieuw spoilertje of velgje monteren, maar de mensen van Racing Dynamics zijn íets verder gegaan.
De tuner uit Aken houdt zich specifiek bezig met de 535i en de 550i, de benzine-topmodellen dus. De 535i met geblazen zes-in-lijn krijgt draagt de naam R35 en heeft maar liefst 410 pk onder de kap; ruim 100 meer dan de standaardversie. Het koppel schiet omhoog naar 530 Nm. Dankzij dit kuurtje sprint de auto in 5,3 seconden naar de 100, een verbetering van 0,7 seconden. De topper is de R50S, die de 550i als basis heeft. In fabrieksuitvoering levert deze twinturbo V8 407 pk, maar wanneer Racing Dynamics ermee klaar is hebben we het over maar liefst 620 pk; goed voor een top van 340 km/h! Nou BMW, kom maar op met je M5.
Beide auto’s worden uitgerust met een volledig nieuwe uitlaat en een differentieel dat varieert tussen 0-80% sper. Ook wordt het onderstel herzien, met nieuwe gasdempers rondom (achter instelbaar) en een verlaging van 35 mm. Ook optisch gebeurt er natuurlijk het een en ander; rondom vinden we wat plastic extraatjes en het interieur kan naar smaak worden ingericht met koolstofvezel of hout. De 21″ velgen zijn uit één stuk gesmeed.
Binnenkort maakt Racing Dynamics meer details bekend over deze lekkere hapjes."
Het doek is nog maar net van de nieuwe F10 5-serie af of de tjoenurts staan alweer in de rij om hun ding te doen met de nieuwe sedan. Nu kan iedereen wel een nieuw spoilertje of velgje monteren, maar de mensen van Racing Dynamics zijn íets verder gegaan. De tuner uit Aken houdt zich […]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk BerichtenGrappigste thuis ?
Hij heeft wel een punt dat het compleet belachelijk is.
Wel mooi, weer een echte BMW. En nu de Benz E zo'n scharminkel is denk ik dat de touring versie van deze 5 wel eens mijn volgende familiewagen zal zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichtenversta mij niet verkeerd, mocht het de mijne zijn, ik zou er ook graag naar kijken. maar bon, van de producent 20 minuten toelating krijgen om naar zijn auto 'te mogen kijken'.... LOL :-)OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenUiteindelijk betreft het hier een wagen die nog niet officieel voorgesteld wordt. De voorstelling voor het grote publiek is pas in maart voor het salon van Geneve. Hier in Brussel staat 'm achter de schermen voor potentiële kopers die de verdelers zelf mogen kiezen. Volgens onze verdeler zijn het aantal bezoekers beperkt.
vandaar... dan is het idd niet zo belachelijk als ik dacht.
enfin, on topic: ziet er geslaagd uit: agressievere snuit; qua minpunt valt mij het klein ogende koffertje op. maar toch al bij al een mooiere wagen.bmw 116d sportshatch
Comment
-
Ik vind het helemaal niet belachelijk. Het gaat er juist om dat het speciaal en exclusief is voor vaste BMW klanten. Mochten die onbeperkt de tijd krijgen dan zou het ten eerste te druk worden en ten tweede toch ook minder ' spannend' zijn. Dus marketingtechnisch is het zeer zeker te begrijpensigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW RULES Bekijk BerichtenIk vind daarentegen dat met de facelift de afwerking er wel degelijk is op vooruitgegaan. Wij hadden een E60 uit 2003 en hebben nu een facelift versie uit 2007 en het verschil is er toch wel. Ik denk dat ik dat na 4 jaar met een E60 pre-facelift en nu 2 jaar met een facelift meegereden te hebben dat toch wel kan zeggen. Ik ga nu zeker niet beweren dat de afwerkingskwaliteit top is, maar toch wel vrij goed, voorlopig geen enkel mankement op dat vlak (in tegenstelling tot de versie van 2003!).
En er is heus wel wat meer veranderd dan een lapje leder op de armsteun en dergelijke...
Mercedes heeft uiteraard ook een goede afwerkingskwaliteit, daar niet van, maar heeft ook heel wat steken laten vallen in het verleden. (Bv. C-Klasse in 2001 etc)Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichteni agree. Men spreekt nog altijd van het vorige model 5 als de standaard maar dat soft plastiek dashbord dat zo luxe aanvoelt maar dat was ook plastiek en kon me ook niet bekoren. Heb er lang genoeg moeten opzien want ik rij de laatste 2O jaar met 5 series. Als je de combin confortstoelen , goede radio en nav neemt heb je een vrij goed afgewerkte facelift. Enige klacht die ik heb is het onderste stukje van de plastiek van het middenste van het stuur die wat afpelt maar das snel te vervangen.
Ok dakota leder is misschien wat zuinig van kwaliteit maar bon de meeste wagens hebben flauw standaard leder tegenwoordig.
No hard feelings, hé, ik ontmoet zelden mensen die de kwaliteit van iets, b.v. een auto-interieur, zo minutieus beoordelen zoals ik doe. Zoiets is en blijft nu eenmaal persoonlijk.
Maar ik kan toch niet anders dan m'n wenkbrouwen fronsen bij wat hier wordt gezegd. Bijvoorbeeld : het feit of je nu 'n navigatiesysteem hebt of niet, dat maakt toch geen éne moer uit wat bouw- en materiaalkwaliteit betreft?!? Dat is iets compleet anders... Wat mij betreft heeft een full Individuak 550i met alle mogelijk opties identiek dezelfde afwerkings- en materiaalkwaliteit als een basic 520d, op de lederkwaliteit na (en de duidelijke verschillen inzake kwaliteit tussen onderdelen die ook echt anders/optioneel zijn, b.v. interieurlijsten). De uitrusting verandert, maar de kwaliteit blijft identiek, immers beide auto's ontstaan op dezelfde productieband, het zijn in se identieke auto's. Blijkbaar ziet zeer velen hier "hoe dik is me kar uitgerust" als een synoniem van kwaliteit. Dan zijn we een eind van huis als we 't zo gaan beginnen zien...
@ BMW Rules : wij hebben een 4-tal E60's gehad in de vennootschap, en er zijn obvious verbeteringen aan de facelift (en die zijn welkom, en ja ook aangenaam), maar "afwerkings- en materiaalkwaliteit" is iets dat slechts minimaal kan worden aangepakt door een facelift, of het gehele interieur moet uit nieuwe onderdelen bestaan. Zo goed als alle plastic is identiek bij de PFL en de FL, die voelt iedentiek aan, en de auto kent dezelfde "fouten", die ingegeven zijn door een ver doorgedreven besparingszucht van BMW ten tijde van het ontwikkelen van de auto. Een facelift verandert daar niks aan.
Wat wel kan veranderen, is b.v. het aanpakken van hardnekkige piep- en of kraakgeluidjes, bij een facelift. BMW heeft er een 30-tal structureel aangepakt bij de facelift E60, of toch proberen aanpakken, maar slechts een klein aantal daarvan zijn ook weldegelijk "verbeterd". De rest blijft, omdat men het onzin vindt om b.v. een nieuwe bekleding van de zetelbasis te ontwerpen om een kraakje/piepje dat bij ca. 40% van de auto's met sportzetels voorkomt, te proberen verbeteren.
Ik blijf erbij en geen 1.000 E60-eigenaren die hier wat dan ook komen vertellen (ik heb meer dan voldoende ervaring met de voorgangers van de E60, en telkens de pfl én de fl) : de E60 is de minste '5 ooit. Temidden de concurrentie heeft 'ie 't hard te verduren gekregen, omdat 'ie (i.t.t. de concurrentie) wordt gefnuikt door die runflats. De auto is te duur in productie en herstelling door het behoorlijk toegenomen gebruik van aluminium, waardoor men (hard) heeft bespaard op andere zaken, en daar is de interieurkwaliteit het meest duidelijke voorbeeld van.
De gehele autopers is het daar altijd duidelijk over eens geweest. Waar de E34 en de E39 tegenover de concurrentie een gelijk(w)aardige kwaliteit genoot, heeft de E60 (maakt niet uit facelift of niet) altijd duidelijk minder punten gehad dan z'n concurrenten. En dat terwijl Mercedes-Benz ook steeds harder bespaart en dat is zeer goed zicht- en voelbaar in z'n interieurs. Audi levert gigantisch werk om de twee andere bij te benen en is met dat elan gewoon de andere twee voorbij gebeend.
Ga 'es in een nieuwe '7 zitten en voel eens aan alles (en niet enkel dat waar je zo makkelijk aan kan). Bekijk eens echt goed dat interieur, én dat van een E39. En vergelijk het dan met de E60. Facelift of niet : die laatste zit geen hele maar bijna anderhalve klasse lager. Het is hard om 't te zeggen (als BMW-liefhebber), maar een VW Passat is nauwelijks slechter afgewerkt en zit even goed ineen als een E60 BMW. Oké, in die laatste krijg je hier en daar "standaard" (tegen duizelingwekkende meerprijs) een lapje of twee drie uitermate kwaliteitsloos leder, maar daar stopt het ook wel. De verfijning die je in een premium interieur van BMW of Mercedes verwachtte, zoals dat kwam in de vorige generatie, is er bij de BMW '5 nauwelijks. Toch niet als je vergelijkt met wat de E39 toendertijd in zijn segment betekende.
Dingen die je bij een E39 vindt, en die toendertijd de reden waren waarom 'ie aan de top in dat segment zat inzake kwaliteit (niet-limitatief) : zorgvuldig met tapijt beklede bergvakken in deuren, "overpowered" gedempte scharnieren van asbakjes en allerhande klepjes e.d., overvloedig gebruik van spacertjes, rondellekes, rubber dempingssystemen e.a. bij de montage van het interieur, afwerking aan dezelfde (goeie) kwaliteit tot buiten het zicht (dus niet enkel "dat wat zichtbaar is en verder klakpotten we maar wat want men ziet het toch niet"), steviger/duurdere/beter aanvoelende plastics doorheen het gehele interieur, gaande van de tellercombo over alle obvious zaken, tot de afdekkapjes van de gordelsloten, ... enz enz enz. De lijst is eindeloos, en geleidelijk aan vergeet ik er ook veel, omdat ik de E39 quasi nooit meer rijd en de E60 evenmin.
Het kwaliteitsverschil tussen de vorige generatie en de huidige is niet alleen overduidelijk, maar zelfs groot. Er is een duidelijke stap terug gezet, ingegeven door die zeer harde besparingsnood, en door het feit dat de grotere productiekost t.g.v. uitgebreider gebruik van aluminium (in dwarsliggers en bumpers en koetswerkpanelen) diende gecompenseerd te worden.
Maarrr... dat wil helemaal niet zeggen dat men niet tevreden mag/kan zijn met een E60 !! Dat maakt 'm geen slechte auto, wel integendeel.
Ik heb alleen het gevoel dat we toch best een beetje realistisch blijven. Een E90ev zit ook niet zo goed ineen als een E46, helaas (het verschil is daar even groot als tussen de E39 en de E60). En dezelfde redenen liggen aan de grondslag van dat feit.
Comment
-
Mja mij overtuig je niet echt. Met confort zetels vb bedoel ik dat het een verschil maakt in hoe het interieur eruit ziet als algemene aankleding en indruk maar dan meer naar design toe en easy on the eye /aangenaam vertoeven in de auto. Als je alléén spreekt van runflats en kraakjes: beiden ontbreken nagenoeg bij mij in de facelift. Ik onderscheid weinig onderscheid tussen plastiek van nu en plastiek van 1O jaar geleden en ik vind dat de E60 een pak beter rijd dan mijn vorige 5 series en het een veel betere auto is, nu ja zal weer aan mij liggen
Wat in mijn ogen meer logisch is dat er inderdaad minder onderscheid is tussen de 5 en zijn concurrenten maar ik denk dat de anderen gewoon meer voorruit zijn gegaan.
Comment
-
Ivm die voorstelling op het autosalon van de nieuwe 5 ...
Ik was toch van plan om naar het autosalon tegaan en kreeg van mijn verdeler de kans om mij in te schrijven om daar de nieuwe 5 te zien achter gesloten deuren , ik begrijp niet wat daar zo stom aan is om dit aanbod aan te nemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten(...) een hele lange tekst (...)
Comment
-
@ gTa:
Da's een heel betoog over de kwaliteit van de interieurs van tegenwoordig.
Ik ben wel met je eens dat het interieur van een E60 op enkele punten beter had gekund, tóch vind ik het wel het best afgewerkte interieur in z'n klasse.
Ik ben ook iemand die zeer kritisch kijkt naar interieurafwerking en materiaalgebruik.
En ik vind dat juist Audi daarbij door de mand valt.
Ik heb ze op de laatste AutoRai nog eens goed met elkaar vergeleken, en daarbij viel op dat juist Audi in de A4, A5, Q5 en A6 veel hard plastic gebruikt.
Tik maar eens tegen de klep van het dashboardkastje van de A6, of de onderste delen van de portierbekleding, dat is gewoon hard plastic met een reliefje erin.
Bij de BMW E60 is dat absoluut niet zo. Daar vindt je op deze plaatsen zacht aanvoelende kunststof, waar je je duim in weg kunt drukken. Ook bij de Mercedes E-Klasse voelen de kunststoffen hoogwaardiger aan dan in de A6.
Bij de C-Klasse echter is het bedroevend slecht. Daar vind je juist heel veel harde kunststoffen, vooral op de portieren. Ik neem aan dat daar met de aanstaande facelift wel verandering in zal komen.
Maar over de 5-Serie: In de F01 7-Serie en de F07 5-GT is het interieur weer een stuk hoogwaardiger dan in de E60. En als dat ook de maatstaf is voor de F10 5-Serie, dan belooft dat uiteraard veel goeds
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk BerichtenIvm die voorstelling op het autosalon van de nieuwe 5 ...
Ik was toch van plan om naar het autosalon tegaan en kreeg van mijn verdeler de kans om mij in te schrijven om daar de nieuwe 5 te zien achter gesloten deuren , ik begrijp niet wat daar zo stom aan is om dit aanbod aan te nemen
wij zullen er ook zijn op za 16 jan 13u40My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
Comment