Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
    en voelt minder aangenaam aan,
    Dat hoor ik altijd, maar ik zit niet constant met mijn handen aan het interieur van mijn auto te prutsen. De enige dingen waar ik mee in contact kom zijn het stuur en de hendels erachter en knoppen. Voor de rest primeert de look toch denk ik.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Dat hoor ik altijd, maar ik zit niet constant met mijn handen aan het interieur van mijn auto te prutsen. De enige dingen waar ik mee in contact kom zijn het stuur en de hendels erachter en knoppen. Voor de rest primeert de look toch denk ik.
      een echte auto freack streelt het interieur van zijn bolide zoals hij zijn vrouw zou strelen....

      Comment


      • Oei, ik klop er soms op omdat het rammelt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
          Oei, ik klop er soms op omdat het rammelt
          op je vrouw ok...maar toch niet op je interieur !!!

          Comment


          • Ik begrijp gTa best. Ik heb er een tijd aan gedacht de E46 touring te wisselen voor een E91, maar zowel het uiterlijk (zeker de PF) als de afwerkingskwaliteit van de auto in het geheel hebben mij doen beslissen de E46 nog even bij te houden. Zo'n E90/91 voelt gewoon 'goedkoop' aan en ziet er eigenlijk ook zo uit ... vind ik.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Nog aan toevoegen dat net de plastics zoals van de oudere dashboards niet meer gemaakt worden vanwege milieunormen. Ook daarin zijn toegevingen gedaan en op dit moment zijn mooiere, beter ogende, niet haalbaar aan een deftige prijs.
              Mercedes was apetrots op zijn C dashbekleding (ook recticel trouwens), een maand na lancering stonden de fora vol verontwaardigde potentiele klanten, over hoe goedkoop het er niet uitzag.
              True, 't oogt cheap, ondanks de inspanningen.

              Dat van die milieunormen was ik vergeten, ooit 'es iets over gelezen maar nooit meer aan gedacht... Me dunkt dat de sigaretten die ik in m'n auto riook (allez, door de ruit) ongezonder zijn dan de uitwasemingen van die dashboards.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Kan iemand mij nu eens uitleggen wat het probleem is met "harde plastics" op stukken in een auto waar je toch nooit aankomt, in vergelijking met "zachte plastics"? Het blijft toch plastic, hoe je het nu draait of keert.
                Er is nooit een probleem, als je zo redeneert, nergens. En ieders visie is anders.

                Sommigen vinden het compleet gek om meer geld te geven aan een handgenaaide schoen dan aan een massaproductieschoen, "het is toch maar een lederen schoen?". En plastic en plastic is twee. Als je er nooit aan komt, 't nooit ziet en het ook nooit lawaai maakt, is dat allemaal niks. Als het door minder kwalitatief te zijn de algemene kwaliteitsindruk naar beneden haalt (en dat is persoonlijk) of op den duur voor trilingen of klappergeluidjes zorgt, dan is dat - zo je wil - wel "een probleem".

                Waarom duurdere matglanzende verf aan je plafond smeren in je huis, in plaats van de goedkoopste matte witte verf? Immers, je kijkt toch nooit rechtstreeks naar je plafond? En net zoals je alles in vraag kan stellen op zo'n manier, valt er ook op zo'n manier op al van die vragen te antwoorden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                  Nappa leder is heel tof maar veel te prijzig als optie. Mij stoort het altijd in de optielijst, niet omdat ik het niet wil maar omdat als ik zelf een auto binnen doe om te laten bekleden er max 3OO euro verschil zit (in puur materiaal) op een hele auto inclusief dashbord en deuren tussen dakota en nappa en bij bmw is dat plots x 10 geworden.
                  Basisleder kost de dag van vandaag in productie minder dan de stoffen bekleding van de zetels. Misschien deels ook omdat men steeds minder stof moet maken, en die ook gehomologeerd moet worden, en dat dus per lopende meter behoorlijk oploopt omdat er zo weinig lopende meter van wordt verkocht/gemaakt ... maar je stoel met Dakota-leder in een '7 kost minder dan diezelfde stoel met gewone stof.

                  Geeft te denken.


                  En zo is het altijd, hè. Als je een 520d op identiek dezelfde manier uitrust als een basic 550i (dus enkel het technische in de aandrijflijn en de remmen e.d. verschillen nog), dan kost die 550i ook nog altijd een pak meer geld (zo effe snel van buiten : zelfs 1/3e meer). Dat verschil wordt ook niet verklaard door een navenant hogere productiekost van die motor, zelfs als je de ontwikkelingskost er nog bij telt (verdeeld over alle diezelfde motoren in de verschillende modellen van het merk). In productie kost een lederen gewoon stuurwiel niks meer dan een lederen sportstuurwiel, en toch vragen ze er geld voor.
                  De enige optie die erg duur is inzake productie, is een zonnedak. Als je daar dezelfde verhoudingen op zou toepassen vergeleken met veel andere opties, zoals een grotere velg of een lederen zetel of wat dan ook, dan zou zo'n dak eigenlijk vele duizenden euro's moeten kosten, maar dan krijg je dat nooit meer verkocht. Vandaar ook dat je zo'n ding nooit in een optiepakket vindt, en dat dat zo goed als nooit standaard wordt gegeven op een auto.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Dat hoor ik altijd, maar ik zit niet constant met mijn handen aan het interieur van mijn auto te prutsen. De enige dingen waar ik mee in contact kom zijn het stuur en de hendels erachter en knoppen. Voor de rest primeert de look toch denk ik.
                    Ja, en daarvoor kopen sommigen hun Porsche met lederen dashboard. Omdat het mooier is. Er is even veel verschil in de looks van plastics als er verschil zit tussen de looks van plastic en leder op 'n dashboard. Kijk naar het dashboard van een BMW E38/E39 en dan naar dat van een E60, gigantisch verschil. "Maar het is geen leder" : neen, en je betaalt er ook zo geen gigantisch hoge meerprijs voor, terwijl het toch een pak knapper oogt. Dus het kan weldegelijk een "issue" zijn, of zou dat kunnen zijn mocht men verschillende versies dashboards kunnen kiezen (zonder z'n toevlucht te moeten nemen tot het volledig bekleden met leder van die dingen).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Ik begrijp gTa best. Ik heb er een tijd aan gedacht de E46 touring te wisselen voor een E91, maar zowel het uiterlijk (zeker de PF) als de afwerkingskwaliteit van de auto in het geheel hebben mij doen beslissen de E46 nog even bij te houden. Zo'n E90/91 voelt gewoon 'goedkoop' aan en ziet er eigenlijk ook zo uit ... vind ik.
                      Ik zou nooit een prefacelift '1 moeten hebben hebben, net zomin ik me "thuis" voelde in een nieuwe '3 (toen Babs weg moest) om wille van dezelfde reden als die die jij schrijft. Met het interieur van de '1 facelift kon ik me dan nog verzoenen, temeer omdat ik geen enkel ander valabel alternatief had (niet te groot en wat sportief ogend + rwd + max. 2 liter diesel + goeie prestaties + volledig uitgerust niet (ver) boven de 30k EUR).

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                        Ivm die voorstelling op het autosalon van de nieuwe 5 ...

                        Ik was toch van plan om naar het autosalon tegaan en kreeg van mijn verdeler de kans om mij in te schrijven om daar de nieuwe 5 te zien achter gesloten deuren , ik begrijp niet wat daar zo stom aan is om dit aanbod aan te nemen
                        De nieuwe '5 achter gesloten deuren ... op een autosalon
                        Waar gaan we naartoe jongens ...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Sasse Bekijk Berichten
                          De nieuwe '5 achter gesloten deuren ... op een autosalon
                          Waar gaan we naartoe jongens ...
                          simpel: dan koop'k 'm niet
                          moest ik in de running zijn voor een nieuwe bedrijfswagen, 'k zou dat niet pikken
                          al die zoontjes van wie de papa een X5 heeft mogen wel binnen en jij als kandidaat koper niet:

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                            Ik vind het helemaal niet belachelijk. Het gaat er juist om dat het speciaal en exclusief is voor vaste BMW klanten. Mochten die onbeperkt de tijd krijgen dan zou het ten eerste te druk worden en ten tweede toch ook minder ' spannend' zijn. Dus marketingtechnisch is het zeer zeker te begrijpen
                            Gij studeert marketing zeker ?!
                            Als BMW 't alleen moet hebben van z'n "vaste" klanten, gaat 't niet lang duren eer 't boeltje vierkant begint te draaien. Brand switchers, ooit van gehoord ?

                            Comment


                            • Ik heb de posts van gTa gelezen (echt waar) en ik vind dat 'm gelijk heeft. Mijn vader is daarom zeer mistevreden van z'n E60 525d nadat 'm 7 jaar met een E38 725tds heeft gereden. Zijn interieurpanelen zijn aan 't afblotten (hij heeft truffelbruin leder) en de ledernaden van z'n comfortzetels zijn al meermaals losgekomen waardoor 'm al 2x een andere zetel heeft gekregen. En dat terwijl ze nog maar 80.000km op de teller hebben.

                              Wat mij het meeste heeft gestoord bij onze E60 en wat ze nooit opgelost gekregen hebben zijn de krakende deurrubbers. Zeker nu met dit koude weer is het effenaf afgrijselijk.

                              In onze E93 M3 beginnen nu ook meerdere tikjes en kraakjes op te treden. Op de hoedenplank achteraan is een roostertje wat constant trilt. Ik heb er nu een kartonnetje tussengeduwd... Rond de regen- en lichtsensor en de ophanging van de achteruitkijkspiegel zit een harde plastiek omkasting. Deze trilt ook regelmatig. Als ik er dan eens tegen duw is het weer voor effe gedaan. Ook beginnen nu stillekesaan de naden te kraken als de wagen torst. Eerlijk gezegd vind ik dat minder storend omdat ik dat bij elke cabrio al heb gehad. Dit lijkt mij praktisch onvermijdelijk bij een cabrio met zo'n stalen plooidak.
                              Wat het felste kraakt zijn de sportstoelen. Ergens ter hoogte van het scharnierpunt onderaan de rugleuning kraakt iets. Bij het vertrekken of remmen hoor je dat door het verplaatsen van je lichaamsgewicht en dat is echt storend. Volgende week krijgt 'm z'n eerste onderhoud en hoop ik dat ze 't opgelost krijgen. Als ik alleen ben hoor ik dat niet want dan maak ik optimaal gebruik van mijn Logic 7, maar als ik mensen meeneem erger ik mij aan dat getik en gekraak. Ik hoop echt dat onze nieuwe 7 eens kraakvrij gaat zijn...
                              Last edited by BMWMB; 05/01/2010, 19:58.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                simpel: dan koop'k 'm niet
                                moest ik in de running zijn voor een nieuwe bedrijfswagen, 'k zou dat niet pikken
                                al die zoontjes van wie de papa een X5 heeft mogen wel binnen en jij als kandidaat koper niet:
                                Oorspronkelijk geplaatst door Sasse Bekijk Berichten
                                Gij studeert marketing zeker ?!
                                Als BMW 't alleen moet hebben van z'n "vaste" klanten, gaat 't niet lang duren eer 't boeltje vierkant begint te draaien. Brand switchers, ooit van gehoord ?
                                Als je laat merken dat je zeker een potentiele koper bent van de nieuwe 5 zulde gij zeker in dat kamertje mogen.

                                En 't is maar normaal zeker dat ze een auto die nog niet officieel is voorgesteld niet zomaar voor iedereen open stellen? Producten worden aantrekkelijker door ze exclusief voor te stellen. De mannen bij BMW zijn ook niet dom hoor
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                  al die zoontjes van wie de papa een X5 heeft mogen wel binnen en jij als kandidaat koper niet:
                                  Mijn papa heeft geen X5 , ik ben geen kandidaat koper en ik mag wel binnen


                                  Comment


                                  • Leuk om allemaal te lezen, ik moet gTa ook volmondig gelijk geven eigenlijk... Het (standaard) interieur van de E60/E90 is niet aantrekkelijk en van mindere kwaliteit. Maar dit gaat niet op voor bv onze E65, het design is niet het mooiste maar die auto kraakt nooit, en is qua afwerking van een heel wat beter niveau. Hier en daar ook een jammere materiaalkeuze (de idrive bediening bv) maar het geheel kan 500000km mee zonder te minderen in kwaliteit. Het nasca leder is ook dik in orde, ik had schrik voor omdat het leder geperforeerd is maar momenteel blijft het perfect intact..
                                    De perikelen met onze E93 bewijzen jammergenoeg exact wat je beschrijft, maar met veel geduld en bezoekjes aan de garage valt alles op te lossen... Het Merino leder daar kan ik wel aanbevelen, na dik 50000km nog in nieuwstaat, zelfs de stekking.
                                    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                                    Comment


                                    • Wij hebben 3 E65's gehad (in totaal voor zo'n 300.000 km), en met twee daarvan was het identiek hetzelfde liedje. Of neen toch niet, kraakjes en piepjes had 'ie inderdaad minder, maar de mindere materiaalkeuze en andere duidelijk zichtbare/voelbare besparingsmaatregelen had 'ie zeker ook (maar wel wat minder dan bij de '3 en '5). En vooral qua elektronica was het 2 van de 3 keer een gigantische ramp (en onze eerste '6 ook).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Wij hebben 3 E65's gehad (in totaal voor zo'n 300.000 km), en met twee daarvan was het identiek hetzelfde liedje. Of neen toch niet, kraakjes en piepjes had 'ie inderdaad minder, maar de mindere materiaalkeuze en andere duidelijk zichtbare/voelbare besparingsmaatregelen had 'ie zeker ook (maar wel wat minder dan bij de '3 en '5). En vooral qua elektronica was het 2 van de 3 keer een gigantische ramp (en onze eerste '6 ook).
                                        owla dan hebben wij geluk met die van ons, ik rij er heel wat kilometers mee en buiten het gewone onderhoud nog geen kosten aan gehad. En de electronica doet het gelukkig ook feilloos, de Logic7 is zelfs van veel betere kwaliteit dan de L7 in de E93...

                                        ik zal eens extra letten op materiaalkeuze en afwerking bij het bezoek op het autosalon, ook al gaat het daar waarschijnlijk een pré productie model zijn..
                                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                                        Comment


                                        • De elektronica-problemen zijn wel oplosbaar, in die zin dat äls ultimum remedium de ganse computer wordt vervangen, en daarna wel alles feilloos werkt. Maar eer het zo ver is durft men nog wel 'es aanmodderen met het vervangen van dit onderdeeltje en het updaten van dat schermpje en het vernieuwen van dat motortje enz, om zo uiteindelijk geen resultaat te boeken.

                                          Bij de '6 heeft het verschillende bezoeken aan de dealer en uiteindelijk een bezoek van een inspecteur van BMW zelf gevergd eer men eraan dacht om gewoon 'es een compleet nieuwe PC uit Duitsland te laten komen. Daarna heeft 'ie nooit nog zelfs maar de hik gehad, die auto. Veel elektronicaproblemen in auto's zijn dus te wijten aan de producenten van de IC's (die op hun beurt dan weer "gedwongen" worden door de autoconstructeurs om IC's met een minimale foutenmarge te produceren aan prijzen die nauwelijks nog doenbaar zijn).
                                          Bij de '7s is dat niet gebeurd, wel een nieuwe rekencomputer van 't navigatiesysteem en wat kleinere prullen. Bij de tweede is eigenlijk enkel één iets buiten de garantieperiode vervangen dat veel geld kostte, en dat m.i. iets is dat bij een kwaliteitsvolle auto niet mag, en dat is de comfortzetel van de bestuurder. Kostelijk beestje...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X