Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Er is nooit een probleem, als je zo redeneert, nergens. En ieders visie is anders.

    Sommigen vinden het compleet gek om meer geld te geven aan een handgenaaide schoen dan aan een massaproductieschoen, "het is toch maar een lederen schoen?". En plastic en plastic is twee. Als je er nooit aan komt, 't nooit ziet en het ook nooit lawaai maakt, is dat allemaal niks. Als het door minder kwalitatief te zijn de algemene kwaliteitsindruk naar beneden haalt (en dat is persoonlijk) of op den duur voor trilingen of klappergeluidjes zorgt, dan is dat - zo je wil - wel "een probleem".
    Je mengt hier wel 2 dingen he. Of het nu harde of zachte plastic is maakt op zich niet uit. Wat wel uitmaakt is dat de boel op den duur niet mag beginnen rammelen/kraken.

    Wat ik gewoon raar vind is dat sommigen de "kwaliteit" van hun interieur beoordelen aan hoe het plastic aanvoelt. Dat zegt toch niks over de duurzaamheid?

    Waarom duurdere matglanzende verf aan je plafond smeren in je huis, in plaats van de goedkoopste matte witte verf? Immers, je kijkt toch nooit rechtstreeks naar je plafond?
    Omdat je die duurdere na 2/3 jaar niet opnieuw gaat moeten oververven?

    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ja, en daarvoor kopen sommigen hun Porsche met lederen dashboard. Omdat het mooier is. Er is even veel verschil in de looks van plastics als er verschil zit tussen de looks van plastic en leder op 'n dashboard.
    Ja ok, maar dat gaat dan weer over de looks (iets persoonlijks) en niet noodzakelijk over de kwaliteit. Het is niet omdat een dash met leder overtrokken is dat het minder snel kraakt. Dat zal meer afhangen van de algemene constructie van wat er onder dat leder steekt.



    Trouwens, ik denk dat dit een algemene trend is. Een auto is alsmaar meer een consumptieproduct en dat uit zich ook in de fabricage. Het is niet anders bij een auto dan bij een tv-toestel of dvd-speler. Alleen spreken we over andere budgetten jammer genoeg. Kijk maar naar de motorblokken en hoe die worden gebouwd en welke vermogens er uit welke cc's worden geperst. Dat is ook niet om 500K km mee te gaan zonder brokken.

    Comment


    • True (dat laatste).

      En anderzijds had ik 't continu al over de algemene kwaliteitsindruk van een interieur. Daar hoort naar mijn gevoel zeker ook de assemblagekwaliteit en de technische materiaalkwaliteit bij, maar eveneens de tactiele en visuele kwaliteit van de materialen. Een nappalederen interieur voelt voor mij b.v. kwaliteitsvoller aan dan een dakotalederen interieur. Evenzo is dat met plastics. Maar dat hoeft zeker niet voor iedereen zo te zijn, zo ziet pmmke het gegevens "interieurkwaliteit" ook anders dan ik dat doe, en dat is evenzo correct.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        Mijn papa heeft geen X5 , ik ben geen kandidaat koper en ik mag wel binnen


        Jij zorgt wel voor kandidaat-kopers hé. Echte kandidaat-kopers geraken hun oude BMW aan u kwijt waardoor ze bij BMW dus een nieuwe kunnen verkopen aan deze kandidaat-kopers...
        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Bij de tweede is eigenlijk enkel één iets buiten de garantieperiode vervangen dat veel geld kostte, en dat m.i. iets is dat bij een kwaliteitsvolle auto niet mag, en dat is de comfortzetel van de bestuurder. Kostelijk beestje...

          Heb es gevraagd hoeveel het kost om het bovenste stuk leder (dus niet de zetelrug zelf noch de onderkant leder bekleding) van een confort zetel te vervangen: kost ongeveer 1000 euro (omdat mijn zijdelingse steun wat afgesleten is) voor dat bovenste stuk leder alléén.

          Comment


          • Die rekenen er ook niet naast...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Basisleder kost de dag van vandaag in productie minder dan de stoffen bekleding van de zetels. Misschien deels ook omdat men steeds minder stof moet maken, en die ook gehomologeerd moet worden, en dat dus per lopende meter behoorlijk oploopt omdat er zo weinig lopende meter van wordt verkocht/gemaakt ... maar je stoel met Dakota-leder in een '7 kost minder dan diezelfde stoel met gewone stof.

              Geeft te denken.

              Ik moet eerlijk zeggen dat ik een stoffen bekleding in veel gevallen zeker zo mooi, zo niet mooier vind dan een lederen interieur. Het lijkt tegenwoordig zo dat een wat duurdere auto per definitie lederen bekleding moet hebben, maar waarom eigenlijk?
              In mijn E61 heb ik leder, maar in al mijn vorige auto's had ik stof. En eigenlijk zag zo'n stoffen interieur er na 4 jaar nog beter uit dan het lederen interieur.
              De stoelen in mijn vorige E46 Touring zagen er na bijna 5 jaar nog uit als nieuw, terwijl vooral de bestuurdersstoel in mijn E61 uit 2005 nu toch wel wat sporen van gebruik begint te vertonen. Vooral op de plooien zie je dat het wat kaal wordt.
              En bij een stoffen bekleding heb je helemaal geen plooien, dat zit er altijd strak omheen.

              Ik overweeg dan ook heel sterk om in mijn volgende auto (wellicht een F10) weer voor stoffen bekleding te gaan kiezen. Behalve dat ik dat eigenlijk net zo mooi en strakker vind, kan ik er voor de prijs van lederen bekleding ook een standkacheltje en een set grotere wielen op laten monteren...

              Comment


              • Alleen dodelijk in herverkoopwaarde.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Alleen dodelijk in herverkoopwaarde.
                  Indeed goede opmerking. In de occasie markt is er veel aanbod en de stoffen interieurs blijven meestal in de aanbiedingen staan terwijl de lederen iets vlotter verkopen. Niet dat ik nu ook denk dat je meer geld zal ontvangen in verkoop maar je zal em vlotter kwijt geraken later.

                  Comment


                  • Mooi in het zwart:






                    Comment






                    • Comment


                      • eentje zonder BMW emblemen, zelfs niet in de wielen
                        verder zijn de donkere ruiten icm chroomline een vloek...
                        Last edited by Individualizer; 06/01/2010, 18:30.
                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                          Mijn papa heeft geen X5 , ik ben geen kandidaat koper en ik mag wel binnen


                          ok, maar gij hebt ne ferme hond hé,
                          dat kan wel tellen!!!!!!

                          Comment


                          • Ben er toch niet zo zot van

                            Comment


                            • mijne e61 is tot nu toe de beste auto geweest die ik ooit bezat ...het enige probleem dat ik tot nu toe met de wagen had ( en momenteel weer heb voor de vierde keer) is dat de afstandbedieningsmodule die in de kofferklep zit , weer niet meer werkt... twee keer hebben ze de bedrading terug moeten aaneenzetten , en één keer een nieuwe module geplaatst..en nu is het opnieuw van dat... 18 januari mag hij binnen en ga ik hem nog eens compleet in orde laten zetten zodat hij het nog een jaartje kan uitzingen , en dan kunnen we weer eens gaan winkelen achter iets nieuws

                              Comment


                              • a ja , van dat afblotten ...mijn Mstuur blot af aan de onderzijde ( waar zo van dat softtouch plastiek opzit)... trekt echt op niks meer , heb me een nieuw besteld want kan er niet langer op toezien

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                  a ja , van dat afblotten ...mijn Mstuur blot af aan de onderzijde ( waar zo van dat softtouch plastiek opzit)... trekt echt op niks meer , heb me een nieuw besteld want kan er niet langer op toezien
                                  Moeten ze normaal in garantie vervangen, dat was bij mij toch het geval.

                                  Comment


                                  • Bij onze E60 hadden we dat ook aan de hand met het M-sportstuur.
                                    Mijn vader had het er toen maar helemaal afgepruld, en je zag er niets van
                                    Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

                                    Comment


                                    • Mijn stuur van de MINI pelt ook helemaal af.. Garantie is natuurlijk allang vervallen en een volledig nieuw stuur vind ik wat te kostelijk. Weten jullie of er zo geen speciale stuurhoezen zijn in leder ofzo?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                        mijne e61 is tot nu toe de beste auto geweest die ik ooit bezat

                                        Idem hier

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                          Idem hier

                                          Heb er ook 135000 aangename kms mee gereden maar zaterdag gaat hij weg (525D touring met sportpakket - verkocht).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X