Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Ik ben gehuwd en heb dus beloofd om voor de rest van m'n leven bij dezelfde vrouw te blijven. Laat een mens dan toch eens af en toe van wagen of velg veranderen hé, als 'm daar blij mee is...
    Idem hier ,
    Is goedkoper ook , nu en dan een andere auto of velgen dan een andere vrouw hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      Ik had 20" op mijn E90 liggen en dat viel nog goed mee hoor
      Ik vind anders dat 18ers op een 1serie het maxium is hoor. Soms vind ik die auto echt hard rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
        Ik vind anders dat 18ers op een 1serie het maxium is hoor. Soms vind ik die auto echt hard rijden...
        Soms was die 20" ook iets te hard ja , zeker op kasseiwegen , maar anders viel dit goe mee zunne

Comment

• Hé Guys,

Als geregelde lezers van dit forum heb ik toch maar besloten om me ook eens te registreren.
          Al een hele tijd een trouwe bmw fan geweest, rij momenteel met een X3 van jan 2007 (flink wat opties onder andere M pakket kleur metallic grijs)

Na enkele jaren hard werken als zelfstandige met een klein bedrijf was het tijd voor een nieuwe wagen, huidige net 3 jaar oud.

Na een bezoekje aan het autosalon in de 'closed'-5 serie room was ik toch wel snel overtuigd dat dit mijn nieuwe wagen zou worden. Vond het model super, had het wel niet voor het 'lichte interieur'. Wat me vooral erg meeviel was het 'lichtpakket' en de sfeerlichtjes buiten. Call me a child, maar ik vond dat super :-)

Heb gekozen voor het sophistograu exterieur met zwart interieur en metalen inlegplaatjes 525d met sportautomaat met de peddels aan het stuur. Even getwijfeld maar dan toch een flinke graai in de optielijst en pakketten gedaan. Ik vond de aangeboden pakketen toch een forse korting, ben voor het exclusive line plus pakket gegaan (o.a. professioneel nav. + sound, elec. zetels, schuifdak, xenon, comforttoegang, schuifdak, vette 19" velgen styling 331....) + innovation line (onder andere head-up display, park assist)

En voor de geïnteresseerden, toch 7,5% korting gekregen op een gloednieuwe wagen! ;-) Wie zegt dat je geen korting kan krijgen op nieuwe modellen.

Al bij al kost ie een héél flinke stuiver, maar heb altijd een vrij recent model gekocht qua wagen en na 3 jaar gewisseld. Het leert me dat ik er steeds een mooie cent van terugkrijg bij verkoop. (doe ook niet zoveel kilomters, ong. 20.000 per jaar max.)

Levering voorzien week 2 van de maand april. Voor de liefhebbers: zal wat foto's posten!

Comment

• Welkom!

Alvast proficiat met de aankoop van zo'n prachtige 525d. Vergeet zeker niet deze wagen voor te stellen in het topic 'Mijn auto'.

Ik heb vandaag een boekje van BMW toegestuurd gekregen van deze nieuwe 5. In de begeleidende brief staat dat ik een uitnodiging ga krijgen voor de officiële voorstelling. Ik kijk er al naar uit.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Flyinghigh Bekijk Berichten
              Hé Guys,

Als geregelde lezers van dit forum heb ik toch maar besloten om me ook eens te registreren.
              Al een hele tijd een trouwe bmw fan geweest, rij momenteel met een X3 van jan 2007 (flink wat opties onder andere M pakket kleur metallic grijs)

Na enkele jaren hard werken als zelfstandige met een klein bedrijf was het tijd voor een nieuwe wagen, huidige net 3 jaar oud.

Na een bezoekje aan het autosalon in de 'closed'-5 serie room was ik toch wel snel overtuigd dat dit mijn nieuwe wagen zou worden. Vond het model super, had het wel niet voor het 'lichte interieur'. Wat me vooral erg meeviel was het 'lichtpakket' en de sfeerlichtjes buiten. Call me a child, maar ik vond dat super :-)

Heb gekozen voor het sophistograu exterieur met zwart interieur en metalen inlegplaatjes 525d met sportautomaat met de peddels aan het stuur. Even getwijfeld maar dan toch een flinke graai in de optielijst en pakketten gedaan. Ik vond de aangeboden pakketen toch een forse korting, ben voor het exclusive line plus pakket gegaan (o.a. professioneel nav. + sound, elec. zetels, schuifdak, xenon, comforttoegang, schuifdak, vette 19" velgen styling 331....) + innovation line (onder andere head-up display, park assist)

En voor de geïnteresseerden, toch 7,5% korting gekregen op een gloednieuwe wagen! ;-) Wie zegt dat je geen korting kan krijgen op nieuwe modellen.

Al bij al kost ie een héél flinke stuiver, maar heb altijd een vrij recent model gekocht qua wagen en na 3 jaar gewisseld. Het leert me dat ik er steeds een mooie cent van terugkrijg bij verkoop. (doe ook niet zoveel kilomters, ong. 20.000 per jaar max.)

Levering voorzien week 2 van de maand april. Voor de liefhebbers: zal wat foto's posten!
              Je hebt een mooie korting gekregen. Is dit omdat je een bedrijfje hebt? Normaal is de max korting tijdens de salonperiode 5% voor particulieren heb ik me laten vertellen. En heb je korting op de totaalprijs (incl. de pakketten) gekregen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                Je hebt een mooie korting gekregen. Is dit omdat je een bedrijfje hebt? Normaal is de max korting tijdens de salonperiode 5% voor particulieren heb ik me laten vertellen. En heb je korting op de totaalprijs (incl. de pakketten) gekregen?
                Neen korting was wel enkel op de basisprijs + op de opties die niet in de speciale pakketten zitten. Dus die 7,5 slaan niet op de ganse auto. BV mocht je het exclusive line plus pakket stuk voor stuk uit de optielijst nemen dan betaal je 4.194 euro (ex btw) meer dan met dit grote pakket. Bij mijn weten is het echt voor de eerste keer dat BMW met zo'n groot optiepakket uitpakt (vooral bij een nieuw model). bv ook open dank zit daarin, iets dat ik meestal niet neem.

Goh gewoon goed onderhandeld denk ik. Ik ben redelijk trouw aan mijn garage, maar toch ook een offerte bij een ander gaan vragen en dan nog in één week enkele keren over en weer gebeld/gemaild om toch een goede prijs uit de brand te slepen. (denk ik)

Comment

• 7,5% korting op de basisprijs bij een nieuw model is zeker niet slecht.
                  OO 00 OO

Comment

... vette 19" velgen styling 331
                    Mag ik u een goede raad geven?

Laat de wagen van het fabriek komen met de standaard 17" velgen. Vraag of ze na levering de zomerbanden willen omruilen voor winterbanden, zodat je al een set hebt klaarliggen voor de volgende winter. Ik zie in de optielijst dat je nu €2.800 moet opleggen voor de gekozen 19'" velgen. Ik ben er zeker van dat je voor niet veel meer deze velgen kan bestellen via het magazijn.

Ikzelf heb onder onze 740d vandaag 20" velgen gekocht die ook €2.850 meerprijs hadden in de optielijst. Deze velgen heb ik vandaag besteld via het magazijn van de verdeler voor €3.350. Dat wil dus zeggen dat ik nu voor €500 een stel originele 18" velgen heb met runflat winterbanden.

Als je volgend jaar een stel wintervelgen en banden gaat kopen zal je al snel €2.000 kwijt zijn.
                    OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Mag ik u een goede raad geven?

Laat de wagen van het fabriek komen met de standaard 17" velgen. Vraag of ze na levering de zomerbanden willen omruilen voor winterbanden, zodat je al een set hebt klaarliggen voor de volgende winter. Ik zie in de optielijst dat je nu €2.800 moet opleggen voor de gekozen 19'" velgen. Ik ben er zeker van dat je voor niet veel meer deze velgen kan bestellen via het magazijn.

Ikzelf heb onder onze 740d vandaag 20" velgen gekocht die ook €2.850 meerprijs hadden in de optielijst. Deze velgen heb ik vandaag besteld via het magazijn van de verdeler voor €3.350. Dat wil dus zeggen dat ik nu voor €500 een stel originele 18" velgen heb met runflat winterbanden.

Als je volgend jaar een stel wintervelgen en banden gaat kopen zal je al snel €2.000 kwijt zijn.
                      Hé,

Bedankt voor de tip! Die 19'' kwamen echter standaard met het exclusive line plus pakket. Dus ik denk niet dat we die er apart kunnen uithalen. De 19'' velgen-optie komt 'goedkoper' (relatief bij BMW) uit in het pakket dan ze apart te kopen.

Heb inderdaad wel deze winter voor het eerst gemerkt dat winter banden aan te raden zijn. :-) Ik doe relatief weinig kilometers en zag dus niet direct het nut er van in (kilomters versus investering in winter). Voor volgende winter voorzie ik zeker een setje winterbanden. Met twee sets gaan de banden sowieso langer mee.

Welk kleur hebben jullie op de 740d staan? Heb lang getwijfeld ... vorige 2 waren altijd relflex zilver, maar was dat beu...

Comment

• Onze 740d is in het Saffierzwart met Oyster leder en antraciet houten sierlijsten. Ook hebben we de optie hoogglans shadowline gekozen.

OO 00 OO

Comment

• Prachtige wagen, ook mooi interieur!

Alhoewel ik zelf nogal schrik heb van zo een 'licht' interieur .... zie bij vrienden dat er na verloop van tijd toch wel wat vlekken op verschijnen. (wat normaal is als je een auto 'gebruikt').

Voor het gemak nog eens zwart genomen :-)

Comment

• wanneer wordt hij ongeveer geleverd?

Comment

Neen korting was wel enkel op de basisprijs + op de opties die niet in de speciale pakketten zitten. Dus die 7,5 slaan niet op de ganse auto. BV mocht je het exclusive line plus pakket stuk voor stuk uit de optielijst nemen dan betaal je 4.194 euro (ex btw) meer dan met dit grote pakket. Bij mijn weten is het echt voor de eerste keer dat BMW met zo'n groot optiepakket uitpakt (vooral bij een nieuw model). bv ook open dank zit daarin, iets dat ik meestal niet neem.

Goh gewoon goed onderhandeld denk ik. Ik ben redelijk trouw aan mijn garage, maar toch ook een offerte bij een ander gaan vragen en dan nog in één week enkele keren over en weer gebeld/gemaild om toch een goede prijs uit de brand te slepen. (denk ik)
                              alles zit em in het onderhandelen: vorige week een bmw 5 besteld voor de vader en we hebben 9% korting gekregen... volgens mij kon er nog iets meer af maar de verkoper begon lastig te doen

anderzijds heeft zijn welwillendheid er wel voor gezorgd dat we de week nadien voor m'n ma een 3 gekocht hebben en dat ik waarschijnlijk mijn 3 er ook ga 'kopen' (leasebak)

Comment

• Baas van een firma die bij mij levert gaat zich ook een nieuwe 5 touring bestellen maar zou ook voor de 540d ( of 535d ? ) gaan .
                                Volgens zijn dealer kan hij nu al een voorbestelling doen en de moment dat hij effectief te bestellen is kan hij dan nog kiezen van motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                  Ik zit ook soms al eens te denken aan opvolger voor de X5 en zou toch eventueel eens een 5-touring overwegen
                                  zou je dan nog voor een x kiezen ?

Comment

Ik zit ook soms al eens te denken aan opvolger voor de X5 en zou toch eventueel eens een 5-touring overwegen
                                    Een fiets of wa voor de Naish?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                                      Een fiets of wa voor de Naish?

Eerder een driewielerke met 20 inch velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                        Eerder een driewielerke met 20 inch velgen.
                                        In een vrij land als belgië hoor je daar ook spikes op te zetten.

Comment

Dat zal niet mogelijk zijn omdat er binnen 2 jaar nog geen nieuw model gaat zijn... En ik ga mijn huidige niet vervangen door een FL die dan bovendien kort daarna volledig zal vernieuwd worden. Ik ben er nogal op gebrand met een recent model te rijden.

X5 ben ik super tevreden van, maar nu zie ik geen waardige opvolger ervan in dat segment...

Liefst zou ik een panamera hebben, maar dat is weer een ander budget natuurlijk
                                          Ik denk dat bobo bedoelde of je, als je een 5 touring zou kopen, die in xDrive zou kopen
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X