Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
    wanneer wordt hij ongeveer geleverd?
    Levering voorzien tweede week van april

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      Baas van een firma die bij mij levert gaat zich ook een nieuwe 5 touring bestellen maar zou ook voor de 540d ( of 535d ? ) gaan .
      Volgens zijn dealer kan hij nu al een voorbestelling doen en de moment dat hij effectief te bestellen is kan hij dan nog kiezen van motor.
      Wordt die nieuwe touring pas op het einde van het jaar voorgesteld?
      Denk niet dat er ooit zoiets zal komen als een 540d, is het topmodel in de huidige niet de 535d en in het nieuwe model (voorlopig) de 530d?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Flyinghigh Bekijk Berichten
        Denk niet dat er ooit zoiets zal komen als een 540d, is het topmodel in de huidige niet de 535d en in het nieuwe model (voorlopig) de 530d?
        De nieuwe touring gaat in productie vanaf september

Er komt wel een 540d; heeft een zescilinder drieliter met 2 turbo's en 306pk; en die wordt de vervanger van de 535d ... maar het blijft dus wel hetzelfde principe als de huidige 535d
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten

Er komt wel een 540d; heeft een zescilinder drieliter met 2 turbo's en 306pk; en die wordt de vervanger van de 535d ... maar het blijft dus wel hetzelfde principe als de huidige 535d
          Wat een bom!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Flyinghigh Bekijk Berichten
            Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten

Voila, Alexanderr geeft het juiste antwoord

Comment

Ik denk dat bobo bedoelde of je, als je een 5 touring zou kopen, die in xDrive zou kopen
              ja just, ik dacht dat naish het begrepen had, en ik vond het tesamen een valabel raar antwoord

Comment

• Ik blijf het bizar vinden dat een auto als de F10 zomaar besteld/gekocht wordt zonder dat er mee gereden is!!
                Hoe een auto rijdt lijkt me toch een fundamenteel gegeven dat zeker goed moet zitten? Als je al bmw rijdt, is dan de keuze makkelijker, want alle bmw's rijden sowieso goed? Ik heb nog geen ervaring met bmw, dus ik kan deze stelling niet hard maken.
                Ik twijfel trouwens tussen 520d en 525d. Zou het 'Freude am fahren' niet meer aanwezig zijn met een 6cil. onder de kap? Iemand ervaring mee? Advies?

Comment

• Ik kan het wel begrijpen dat iemand een wagen kan kopen zonder een testrit. Toch zeker als je al meerdere wagens van dat merk hebt gehad. Je weet dan toch automatisch dat zo'n wagen goed gaat rijden. Als ik in de mogelijkheid ben om te testrijden zal ik dat natuurlijk zeker doen.

Een 6-cyl. rijdt natuurlijk zachter dan een 4-cyl.. Ook is het geluid mooier. Als je het budget hebt zou ik zeker voor een 6-cyl. gaan.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Overlaatst hadden we een 520d Touring als vervangwagen. Op zicht rijdt dat natuurlijk wel goed, maar ik vind het motorgeluid echt niet bij een 5-Reeks passen. Zeker niet stantionair.

Comment

• 6 cil. dus...
                      vond het ook, wou het ook, nu ben ik zeker
                      maar ik ga toch nog eerst proefrijden alvorens te beslissen..

Comment

• Ga je een automatische versnellingsbak kiezen?
                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Ga je een automatische versnellingsbak kiezen?
                          Zeker, het gemak hiervan in deze tijden van files e.d. is niet te versmaden. Bovendien ziet de pook er leuk uit, en zijn ook de tipstanden (+ en -) logisch geplaatst: trekken is 'up' en duwen is 'down' shiften. Wel de gewone 8 traps, die sportbak met flippers aan 't stuur is volgens mij wel handig op een circuit, maar voor straatgebruik vind ik het een gimmick. En waarom zelf schakelen als je voor een automaat kiest egenlijk...

Comment

• Ik zou nu zelf wel voor de sportautomaat gaan. Als je gewoon in Drive rijdt is er geen verschil met de 'gewone' steptronic. Als je dan toch eens manueel rijdt, dan heb je heerlijk die flippers aan het stuur en schakelt de bak nog net iets sneller. Perfectie in mijn ogen.
                            OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Ik zou nu zelf wel voor de sportautomaat gaan. Als je gewoon in Drive rijdt is er geen verschil met de 'gewone' steptronic. Als je dan toch eens manueel rijdt, dan heb je heerlijk die flippers aan het stuur en schakelt de bak nog net iets sneller. Perfectie in mijn ogen.
                              Heeft die bak ook een automatische sportstand? Dus sportiever automatisch schakelen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                Ik blijf het bizar vinden dat een auto als de F10 zomaar besteld/gekocht wordt zonder dat er mee gereden is!!
                                Hoe een auto rijdt lijkt me toch een fundamenteel gegeven dat zeker goed moet zitten? Als je al bmw rijdt, is dan de keuze makkelijker, want alle bmw's rijden sowieso goed? Ik heb nog geen ervaring met bmw, dus ik kan deze stelling niet hard maken.
                                Ik twijfel trouwens tussen 520d en 525d. Zou het 'Freude am fahren' niet meer aanwezig zijn met een 6cil. onder de kap? Iemand ervaring mee? Advies?
                                Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                6 cil. dus...
                                vond het ook, wou het ook, nu ben ik zeker
                                maar ik ga toch nog eerst proefrijden alvorens te beslissen..
                                Goeie keuze om voor de zescilinder te gaan ... Die motor heeft een veel fijnere loopcultuur en dat edeler karakter past beter bij de F10!

Je zou versteld staan hoeveel mensen zo'n nieuwe 5 bestellen zonder ermee gereden te hebben ... zelfs ontzettend veel Audi- en Mercedes-klanten die gewoon grif toegeven dat ze nog nooit in een BMW gezeten hebben, laat staan ermee gereden ... da's durven
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                  Heeft die bak ook een automatische sportstand? Dus sportiever automatisch schakelen ?
                                  In de 'gewone' stand is deze net hetzelfde als de steptronic. Het is pas in de 'sport' stand dat deze bak iets sneller schakelt en hierbij ook de flippers aan het stuur heeft.
                                  OO 00 OO

Comment

Goeie keuze om voor de zescilinder te gaan ... Die motor heeft een veel fijnere loopcultuur en dat edeler karakter past beter bij de F10!

Je zou versteld staan hoeveel mensen zo'n nieuwe 5 bestellen zonder ermee gereden te hebben ... zelfs ontzettend veel Audi- en Mercedes-klanten die gewoon grif toegeven dat ze nog nooit in een BMW gezeten hebben, laat staan ermee gereden ... da's durven

Hier ook .... enkel gezien in de black box op het salon .... ik veronderstel dat ze ondertussen wel goede auto's kunnen maken die ook lekker rijden. De 5 serie blijft tenslotte de meest sportieve onder de grote-luxe sedans.

Heb ook de sportautomaat besteld... in de garage hebben ze me dat sterk aangeraden, ook voor herverkoopwaarde en snelheid.

Automaten zijn ondertussen zo geëvolueerd dat de 525d met automaat minder C02uitstoot dan de handgeschakelde versie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tom.daem Bekijk Berichten
                                      De BMW's beginnen weer op mekaar te gelijken
                                      JA IDD IK VIND WEL DAT ZE ER EENS WAT VARIATIE MOGEN INSTEKEN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vincentw Bekijk Berichten
                                        JA IDD IK VIND WEL DAT ZE ER EENS WAT VARIATIE MOGEN INSTEKEN
                                        En ik vind dat je je hoofdlettertoets eens mag gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                          Of toch een afwisseling tussen hoofd en kleine letters
                                          eN DaN zO vAn DiE MsN-SlEtLoG tEkSt MoEtEn LeZeN zEkER?

Comment

Working...
                                          X