Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Idd, en bovendien, met comforttoegang doe je je auto helemaal niet meer op slot, dat doet het systeem zelf, je denkt daat allemaal niet meer aan eens je dat gewoon bent.
    Dat klopt niet helemaal, de auto sluit niet automatisch. Je kunt met een vinger op de deurgreep de auto wel sluiten. Er zit een veiligheid ingebouwd, die voorkomt dat je dit doet met de sleutel nog in de auto...
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
      Awel, ik heb hier enkele weken geleden dezelfde opmerking gemaakt, maar zonder reactie.

Het ziet er zo naar uit dat als je dat vakje gebruikt voor je sleutel het niet meer dicht kan...

Misschien om zeker te zijn dat je je wagen niet verlaat zonder je sleutel mee te nemen.

Aan de andere kant vrij gevaarlijk. Stel dat je vergeet dat je je sleutel daar hebt gestoken en je gaat weg in de veronderstelling dat je sleutel in je zak steekt en je wagen zichzelf wel zal afsluiten als je ver genoeg bent... Niet dus en iedereen die voorbijkomt ziet je sleutel gewoon steken...

Zal er ni lang staan
      Als comforttoegang standaard wordt (zo lees ik het hierboven toch), dan zal bij 99% van de ritjes, de sleutel gewoon in je zak blijven zitten... Deur gaat automatisch open, en sluiten doe je via de deurgreep.. Startknop indrukken en rijden maar. Dit is bovendien een vorm van anti-carjacking. Als ze je uit de auto sleuren, en de sleutel steekt in je zak, kunnen ze nog wegrijden maar de auto valt na enkele minuten gewoon stil..

Op de F10 is de plaats van die sleutel wel erg ongelukkig gekozen. Blijkbaar zijn ze vergeten dat er nog andere sleutels aan een sleutelbos hangen, ik vrees dat de inleglijsten snel schade zullen vertonen.

'k Vond het wel hilarisch om te lezen dat de auto zichzelf ging sluiten "als je ver genoeg bent". Hoe kan die auto nu weten hoe ver jij bent, als de sleutel nog in de auto steekt?

Comment

• Met comforttoegang sluit je kar toch wel helemaal automatisch, als je (met de sleutel op zak) van het voertuig weg wandelt? Je kan, maar hoéft toch helemaal niet op de deurgreep te tikken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Met comforttoegang sluit je kar toch wel helemaal automatisch, als je (met de sleutel op zak) van het voertuig weg wandelt? Je kan, maar hoéft toch helemaal niet op de deurgreep te tikken?
          Klopt, maar het duurt wel eventjes.
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Met comforttoegang sluit je kar toch wel helemaal automatisch, als je (met de sleutel op zak) van het voertuig weg wandelt? Je kan, maar hoéft toch helemaal niet op de deurgreep te tikken?
            Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            Klopt, maar het duurt wel eventjes.
            Klopt niet hoor, anders staat ie de volgende dag nog open... Dat is toch zo op onze E93...

Comment

• Vreemd. Is bij een E81 wel zo (ik heb de optie niet), of ik moet me héél erg fel vergissen. Bij E65ev is het ook zo, idem bij E63ev.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                Klopt niet hoor, anders staat ie de volgende dag nog open... Dat is toch zo op onze E93...
                Zal allicht een sleutelinstelling zijn die niet in orde staat. Ik zou het eens navragen bij de dealer in uw plaats Normaalgezien sluiten die inderdaad wel automatisch.
                1994 Mercedes SL320
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Bij mijn F01 kan ik dat instellen via de iDrive. Ik heb het nu niet op automatisch afsluiten staan. Ik moet dus de klink efkes aantikken om de wagen te sluiten, of de afstandsbediening gebruiken.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Even gekeken op BMW.COM en daar staat volgende omschrijving:
                    Comfort access system.

The comfort access system puts an end to searching for car keys in your handbag or pockets. Simply approach your BMW, open the door and press the Start button. Your unique key is recognised remotely by the comfort access sensors.

As soon as you come within 1.5 metres of your BMW, the comfort access system remotely senses your BMW key, wherever you happen to be carrying it - in your jacket pocket, handbag or briefcase. Simply touch the door handle and the door unlocks.
                    The system also senses when you've entered the cabin and enables the Start/Stop button, so all you need to do is press it and drive off. And when you reach your destination, your BMW locks all doors automatically simply with a press on the exterior door handle. Locking your keys in the car by accident becomes impossible, because the comfort access system will not lock the doors as long as your key remains in the cabin.
                    Your vehicle key also functions as a remote control for opening and closing the tailgate. If you wish, you can store your individual driver settings by using the key's memory function. Up to eleven individual preferences for seat adjustments, exterior mirrors, steering wheel position, Head-Up Display and the audio system can, depending on the model of your BMW, be saved on the key and activated each time you enter your vehicle.
                    Blijkbaar zijn ze slimmer geworden vanaf de F01 zodat dit nu instelbaar is..
                    Tenzij BMWMB dit verwart met automatisch vergrendelen van zodra je begint te rijden

Comment

• Weet iemand al wanneer het M-pack uitkomt

en een 535d of 540d?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                        Weet iemand al wanneer het M-pack uitkomt

en een 535d of 540d?
                        Wat betreft M-pack,dealer kon me nog geen exacte datum doorgeven,wel hier enkele blz. eerder gelezen dat het maart 2011 zijn.(wat wel erg lang is).
                        Last edited by zeramed; 23/02/2010, 21:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk Berichten
                          Weet iemand al wanneer het M-pack uitkomt

en een 535d of 540d?
                          Is allemaal nog niet officieel bevestigd.

540d zal vermoedelijk voor de zomer zijn; M pack ... tja, moeilijjk te zeggen.
                          1994 Mercedes SL320
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ze komen er wel iets vroeger mee dan vroeger, heb ik de indruk (uitrustingspacks, waaronder ook M sport pack). Ik gok dat 't na een half jaartje productieleven in productie zal gaan, i.e. bestellen vanaf september, zoiets?

De nieuwigheden vanaf MY11, althans de 520d toch, staat al in de prijslijst, vermoedelijk om al bestellingen te kunnen noteren of potentiële kopers voor 'n 520d niet in de armen van de concurrentie te jagen. 't Zou me niet verwonderen mocht de prijslijst die medio augustus zal verschijnen, ook een 528i/535i/550i/525d/530d xDrive zal bevatten (waarschijnlijk niet allemaal, maar toch zeker enkele), 't M Pack, het volledige Individual gamma aan kleuren en interieurbekledingen, velgen en inleglijsten, enz.

Comment

Even gekeken op BMW.COM en daar staat volgende omschrijving:
                              Comfort access system.

The comfort access system puts an end to searching for car keys in your handbag or pockets. Simply approach your BMW, open the door and press the Start button. Your unique key is recognised remotely by the comfort access sensors.

As soon as you come within 1.5 metres of your BMW, the comfort access system remotely senses your BMW key, wherever you happen to be carrying it - in your jacket pocket, handbag or briefcase. Simply touch the door handle and the door unlocks.
                              The system also senses when you've entered the cabin and enables the Start/Stop button, so all you need to do is press it and drive off. And when you reach your destination, your BMW locks all doors automatically simply with a press on the exterior door handle. Locking your keys in the car by accident becomes impossible, because the comfort access system will not lock the doors as long as your key remains in the cabin.
                              Your vehicle key also functions as a remote control for opening and closing the tailgate. If you wish, you can store your individual driver settings by using the key's memory function. Up to eleven individual preferences for seat adjustments, exterior mirrors, steering wheel position, Head-Up Display and the audio system can, depending on the model of your BMW, be saved on the key and activated each time you enter your vehicle.
                              Blijkbaar zijn ze slimmer geworden vanaf de F01 zodat dit nu instelbaar is..
                              Tenzij BMWMB dit verwart met automatisch vergrendelen van zodra je begint te rijden
                              e60 van ne maat van mij sluit toch vanzelf als ge er van weg wandelt zennej
                              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• In de eerste week toen ik m'n wagen had legde ik mijn jas in de koffer en sloot ik die af met de automatische kofferbediening. Op het moment dat de koffer dichtging wilde ik de wagen openen door het vastgrijpen van de klink. Op dat moment piepte de wagen en ging de koffer terug open. Op dat moment viel mijn frank dat mijn sleutel nog in m'n jas zat. Perfect systeem dus...
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ze komen er wel iets vroeger mee dan vroeger, heb ik de indruk (uitrustingspacks, waaronder ook M sport pack). Ik gok dat 't na een half jaartje productieleven in productie zal gaan, i.e. bestellen vanaf september, zoiets?

De nieuwigheden vanaf MY11, althans de 520d toch, staat al in de prijslijst, vermoedelijk om al bestellingen te kunnen noteren of potentiële kopers voor 'n 520d niet in de armen van de concurrentie te jagen. 't Zou me niet verwonderen mocht de prijslijst die medio augustus zal verschijnen, ook een 528i/535i/550i/525d/530d xDrive zal bevatten (waarschijnlijk niet allemaal, maar toch zeker enkele), 't M Pack, het volledige Individual gamma aan kleuren en interieurbekledingen, velgen en inleglijsten, enz.
                                  Een mooier donker bruin leder en matte inleglijsten zouden me wel aanstaan. Ik zou het de moeite vinden om er nog enkele maanden op te wachten. Enkel jammer dat niemand dit nu al kan bevestigen

Comment

Ze staan al in de prijslijsten vanwege de grote vraag van diplomaten naar de nieuwe 5

Comment

• Klopt eigenlijk niet. Oké, er worden best wel wat auto's verzet onder de noemer diplomatic sales, maar de fleetmarkt is onnoemelijk veel groter. En daarvoor is 't...

"Diplomatic sales" is een misleidende term, in 't Duits sluit 't beter aan bij de realiteit : Grosskunden.

Comment

Klopt eigenlijk niet. Oké, er worden best wel wat auto's verzet onder de noemer diplomatic sales, maar de fleetmarkt is onnoemelijk veel groter. En daarvoor is 't...

"Diplomatic sales" is een misleidende term, in 't Duits sluit 't beter aan bij de realiteit : Grosskunden.

Toch hoorde ik het op deze manier in de wandelgangen van BMW

Comment

• Ik heb 't ook van een bron uit Bornem, maar niet eentje uit de gang maar eentje uit 't bureau waar ze de sales plannen. En de vorige keren (bij lanceringen al nog niet beschikbare motorisaties op de prijslijsten vermelden) heette het bij onze Duitse bronnen (waaronder de toenmalige cheffin JaWa) altijd dat 't voor de "Grosskunden" is, en dat omvat de diplomaten, maar is niet enkel dat. 't Zou me sterk verwonderen dat het deze keer plots anders is, en enkel maar voor de diplomaten zou zijn (wat maar 1/50e van de verkoop aan niet-particulieren betreft).
                                          Last edited by ; 24/02/2010, 10:08.

Comment

Working...
                                          X