Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
    De plannen om een 520D te bestellen binnen enkele maanden neemt hier meer en meer plaats in.

Wat denken jullie wat het beste is:een automatische versnellingsbak steptronic of de sportautomatische versnellingsbak steptronic met paddles.

Graag jullie advies.
    't kost 110 EUR + btw voor die sportautomaat (gesteld dat je sowieso een automaat neemt)... ik zou zeker die nemen als het in het budget past.
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
      't kost 110 EUR + btw voor die sportautomaat (gesteld dat je sowieso een automaat neemt)... ik zou zeker die nemen als het in het budget past.

+ nog de prijs van een sportstuur dat dan ook verplicht wordt (ook nog zo'n 160 Euro)

Comment

• [QUOTE=RedFive;3917393]De breedte van een bepaald model kan nu toch op tig manieren gevonden worden tegenwoordig? Een beetje zoekwerk zou deze voor mij volledig overbodige vraag achterwege kunnen gelaten hebben.

Na een "beetje" zoekwerk heb ik de afmetingen nergens gevonden van de F10,wel van de oude 5 reeks.
        Moest ik het eenvoudig gevonden hebben,zou ik uiteraard deze volledig overbodige vraag achterwege gelaten kunnen hebben.

Toch bedankt voor uw reactie.

Comment

• Wat een zwaar ding

Comment

• De 5 is ook flink gegroeid. Een korte 7 is slechts 17cm langer en 4 cm breder.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Gewicht en prestaties zijn vergelijkbaar met 3-reeks touring , die nochtans stuk kleiner is

Comment

• Heeft er hier iemand ook al een proefrit aangevraagd vanuit de brochure dat je in de bus kreeg?
                Iemand al telefoon gehad voor een afpraak?

Comment

• Is dit ondertussen ook een automaat met dubbele koppeling ?
                  Wie kan er meer over vertellen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                    Gewicht en prestaties zijn vergelijkbaar met 3-reeks touring , die nochtans stuk kleiner is
                    Een 3 touring weegt 1700 kilo? Volgens mij wel iets minder hoor.

Comment

• Vergelijking

520d: 8.1 nr 100 en 1595 kilo leeg.
                      320d touring: 8.1 nr 100 en 1480 kilo leeg.

Scheelt toch 115 kilo, maar wel even snel ja, maar komt misschien door de nieuwere motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                        Vergelijking

520d: 8.1 nr 100 en 1595 kilo leeg.
                        320d touring: 8.1 nr 100 en 1480 kilo leeg.

Scheelt toch 115 kilo, maar wel even snel ja, maar komt misschien door de nieuwere motor.
                        Een 320d touring weegt 1580 kg leeg, 1595 kg voor de automaat.
                        Dus het verschil in gewicht is echt miniem...
                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• een 520d naar EU-normen weegt 1695 kg
                          en een 320d touring naar Eu-normen weegt 1580kg

dus inderdaad verschil van 115 kg maar ik wilde maar signaleren dat een 5-reeks niet zó veel meer weegt dan een 3-reeks touring die je gevoelsmatig mogelijks als veel minder zwaar ervaart , en dat de 5-reeks daarbij ook quasi dezelfde prestaties kan voorleggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Is dit ondertussen ook een automaat met dubbele koppeling ?
                            Wie kan er meer over vertellen ?
                            in de 35i versies word de m-dct gebruikt vanuit de m3 dacht ik

Comment

• Beide cijfers komen van autoweek.nl De twee auto's zijn ook met handbak, als ik mij niet vergist heb. Als jullie je cijfers kunnen staven door ze van beide auto's op 1 betrouwbare website te vinden mag dat.

Comment

• bmw 520d: http://www.treffseiten.de/bmw/info/d...sine_10_03.pdf
                                bmw 320d touring: http://www.bmw.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                                  haha, ik was net aan het editten, want het was niet op jou maar op individualizer
                                  Last edited by GeeZer; 10/03/2010, 19:24.

Comment

• Ten eerste: De 520d heeft de "nieuwe" motor van 180pk en 380nM. De 320d heeft deze ondertussen ook.
                                    Ten 2de een kale 520 d of een full option 320d, hoeveel zou dat schelen in gewicht ?
                                    Verschillen van 110 kg zijn te verwaarlozen.
                                    1 persoon of 2 personen in de auto, pas getankt of bijna leeg, een noodreservewiel of runflat, bandenspanning,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTA freak Bekijk Berichten
                                      in de 35i versies word de m-dct gebruikt vanuit de m3 dacht ik
                                      Bij de kleinere motoren nog niet ? jammer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Bij de kleinere motoren nog niet ? jammer
                                        toch niet waar ik weet van heb ma ik ben dan ook ni genoeg op de hoogte van elk nieuwtje bij bmw

Comment

Working...
                                        X