Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenWat een zwaar ding
Relatief gezien : valt toch goed mee? Ik vergelijk snel even met z'n rechtstreekse concurrenten (EG-gewichten opgegeven door de constructeurs op de officiële websites) :- 2-liter diesels manueel
- Audi A6 2.0 TDI 170 : 1.615 kg
- BMW 520d : 1.695 kg
- Mercedes-Benz E 220 CDI : 1.735 kg
- 3-liter diesels automaat
- Audi A6 3.0 TDI quattro : 1.840 kg
- BMW 530d : 1.795 kg
- Mercedes-Benz E 350 CDI : 1.825 kg
Comment
- 2-liter diesels manueel
-
Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk BerichtenZelfde argumenten gaan op voor 530d , behoudens dat ik de links-rechtsuitlaat mooier vind bij een 535i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichtenprestaties nagenoeg gelijk nochtans ondanks minder vermogen en hernemingen zelfs beter bij 530d; dat het geen bezine is kan ik idd niet ontkennen
ben je nog zou zeker van 535i als de 535d of 540d ( hoe hij ook zal genoemd worden) zal uitkomen
Benzine >>> Diesel, zeker nu ook turbo's worden gebruikt voor de i's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichtenals ik 10.000 km per jaar zou doen was mijn keuze ook snel gemaakt maar met 30.000 km per jaar wordt het wel een kostelijke (benzine)grap.
Ben een tijd terug de M3 gaan testrijden. Was die meegevallen, dan tankte ik daar met veel plezier nafte in.
Comment
-
er zijn dus nog grotere die-hard's
persoonlijk vind ik een diesel ( behoudens de 520d , die ik veel te licht vind) in een 5-reeks niet misstaan omdat het toch een volwaardige 4-zits gezinswagen is.
Voor benzine zou ik dan toch eerder gaan voor de 335i of Z 4 335i(s) of idd voor de M3 als kostprijs toch geen rol speelt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichtener zijn dus nog grotere die-hard's
persoonlijk vind ik een diesel ( behoudens de 520d , die ik veel te licht vind) in een 5-reeks niet misstaan omdat het toch een volwaardige 4-zits gezinswagen is.
Voor benzine zou ik dan toch eerder gaan voor de 335i of Z 4 335i(s) of idd voor de M3 als kostprijs toch geen rol speelt
Terugkomend op deze range, de 535d zou mij te 'traag' zijn, en er is niets 'hogers'.
De x35i spreekt mij naar rijervaring meer aan dan de M3, wegens de turbo ipv het hoogtoerige karakter. Helaas.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenDoe mij maar een 540d touring
Valt dus af. Een 550d zou al een grotere longinhoud vereisen: +€€€€ taks
De atmo benzines van vroeger waren weinig interessant, omdat ze ook een grote cilinderinhoud nodig hadden om pk/Nm te ontwikkelen. Turbo's lossen dit op + maken hem extra tunebaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAbsoluut gezien : inderdaad. Ik zou ook niet graag 1,75 ton op mijn kop krijgen.
Relatief gezien : valt toch goed mee? Ik vergelijk snel even met z'n rechtstreekse concurrenten (EG-gewichten opgegeven door de constructeurs op de officiële websites) :- 2-liter diesels manueel
- Audi A6 2.0 TDI 170 : 1.615 kg
- BMW 520d : 1.695 kg
- Mercedes-Benz E 220 CDI : 1.735 kg
- 3-liter diesels automaat
- Audi A6 3.0 TDI quattro : 1.840 kg
- BMW 530d : 1.795 kg
- Mercedes-Benz E 350 CDI : 1.825 kg
Maar zo een gewicht is eigenlijk wel normaal ja.
Comment
- 2-liter diesels manueel
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenIk ga de 18e, maar wel bij Daeninck in Oudenaarde.
Mijn vader en ik willen wel eens gaan kijken. Onze pa zijn passat is 10 jaar oud en heeft er al een pak km's opzitten...
Hij is wel geinteresseerd.. Is dit vrij te bezoeken als het gewoon uit interesse/nieuwsgierigheid is voor het model of is het echt met de bedoeling voor potentiële kopers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk BerichtenIs dit via een uitnodiging?
Mijn vader en ik willen wel eens gaan kijken. Onze pa zijn passat is 10 jaar oud en heeft er al een pak km's opzitten...
Hij is wel geinteresseerd.. Is dit vrij te bezoeken als het gewoon uit interesse/nieuwsgierigheid is voor het model of is het echt met de bedoeling voor potentiële kopers?
kan je de nieuwe 5 gaan bewonderen bij elke officiele dealer hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk BerichtenHeb ons ingeschreven via de site van daeninck
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenMensen maken verschillende keuzes met verschillende prioriteiten, vandaar het aanbod aan motorisaties.
Terugkomend op deze range, de 535d zou mij te 'traag' zijn, en er is niets 'hogers'.
De x35i spreekt mij naar rijervaring meer aan dan de M3, wegens de turbo ipv het hoogtoerige karakter. Helaas.
maar de nieuwe x35d/40d met chip zou toch een verbetering zijn tov wat je nu hebt. 360pk / 680Nm kun je moeilijk nog traag noemen héMy Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
Comment