Oorspronkelijk geplaatst door toere
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten@ phil : is die garage in brasschaat?
Ziet er wel een ferme uit.
Ik ga binnen 2 weken naar brasschaat op bezinning met school kga ze is bekijken
+ andere tips van leuke plaatsjes zijn altijd welkom ( pm ! )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenVandaag in Aartselaar eindelijk eens de 5 grondig kunnen bekijken. Zowel ik als m'n vader waren niet echt overwelmed, 't is een zeer mooie auto, maar niet zo 'striking' als de vorige... misschien een beetje te braaf dus. Het interieur is wel een zéér grote verbetering.
Ik vind hem zeer geslaagd ook als is hij een stukje braver dan zijne voorganger. De zilver die binnen stond zei mij niet zoveel. Normaal vind ik 9 op de 10 goed staan met een zilvere kleur, maar bij deze niet. Misschien in een M pack dat hij me dan wel zal aanspreken in het zilver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenZowel ik als m'n vader waren niet echt overwhelmed, 't is een zeer mooie auto, maar niet zo 'striking' als de vorige... misschien een beetje te braaf dus. Het interieur is wel een zéér grote verbetering.freude am fahren
Comment
-
Dinsdag testrit met de 5 serie. Kijker naar uit!
Stom dat de wachttijd tot eind augustus is voor en 523i.
Nu zitten we thuis nog met een discussie van diesel of benzine.
Onze 318d is nu 2 jaar oud (bijna op de dag juist denk ik.) en heeft 25 000km wat niet veel is volgens mij.
Is het niet beter om naar een benzine versie over te schakelen in dit geval?
(off topic iemand die interesse zou hebben in een BMW 3 reeks van 2j oud, pm gerust) .
Mvg
Comment
-
We hebben op dit forum een topic om je wagen te koop te zetten.
Als je slechts 25.000km doet op 2j tijd kan je inderdaad beter een benzine kopen. Zo'n 523i zal een wereld van verschil zijn tov de 318d die jullie nu hebben.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door denechtew Bekijk BerichtenDinsdag testrit met de 5 serie. Kijker naar uit!
Stom dat de wachttijd tot eind augustus is voor en 523i.
Nu zitten we thuis nog met een discussie van diesel of benzine.
Onze 318d is nu 2 jaar oud (bijna op de dag juist denk ik.) en heeft 25 000km wat niet veel is volgens mij.
Is het niet beter om naar een benzine versie over te schakelen in dit geval?
(off topic iemand die interesse zou hebben in een BMW 3 reeks van 2j oud, pm gerust) .
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door denechtew Bekijk BerichtenQua koppel dan ? Of op welk vlak? Alles?
Comment
-
Als je graag koppel wil in lage toeren, dan kan je beter een diesel kopen. Die typische 'duw in de rug' zal zelfs bij een 520d al feller zijn dan bij een 523i. Het voordeel van de benzine is inderdaad de loopcultuur. Zo'n zescilinder loopt zijdezacht. Het motorkarakter is gewoon anders. Bij een diesel is het aan 4000 toeren gedaan met zingen, terwijl bij een benzine dan het orkest pas begint...
Een 528i is natuurlijk beter, maar is ook weer wat duurder.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Volgens mij blijft een diesel wel gewoon goedkoper, zeker als ge hem na 2 jaar al weg doet. Zo een 6-cilinder diesel is trouwens ook echt niet verkeerd, maar een benzine is toch nog wat anders vind ik. Ik zou voor de 28 ipv 23 gaan omdat ge de taks van een 3 liter betaalt, de pk's wil ik dan ook + als ge voor de benzine kiest zijt ge (er vanuit gaande dat diesel goedkoper is) bereid een meerprijs te betalen tegenover de dieselversie, dat beetje extra kan er dan nog wel bij voor nog wat meer rijplezier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk BerichtenJammer dat ze deze voertuigen niet meer met ietwat normale motoren leveren. Ik mis een 516i/518i en een 516d/518d in het gamma. 100 pk volstaat in de meeste gevallen ruimschoots in het dagelijkse verkeer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenVolgens mij blijft een diesel wel gewoon goedkoper, zeker als ge hem na 2 jaar al weg doet. Zo een 6-cilinder diesel is trouwens ook echt niet verkeerd, maar een benzine is toch nog wat anders vind ik. Ik zou voor de 28 ipv 23 gaan omdat ge de taks van een 3 liter betaalt, de pk's wil ik dan ook + als ge voor de benzine kiest zijt ge (er vanuit gaande dat diesel goedkoper is) bereid een meerprijs te betalen tegenover de dieselversie, dat beetje extra kan er dan nog wel bij voor nog wat meer rijplezier.
De goedkoopste 5 blijft de 520d. Deze is de goedkoopste in aankoop, in BIV, in rijtax, in verbruik en zal naderhand het gemakkelijkste te verkopen zijn aan in verhouding de beste prijs.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenJa is waar, er is niets zo heerlijk als een gebrek aan loopcultuur en vermogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk weet niet of ze dezelfde standaard uitrusting hebben, maar een 528i kost €3.500,- meer dan een 523i. Daarbovenop komt ook nog eens de BIV die het dubbele is bij een 528i, nl. €5.000,- ipv €2.500,-. Dat is toch een verschil van €6.000,-. Ook denk ik dat een 523i op (korte) termijn iets gemakkelijker zal verkocht zijn dan een 528i owv die lagere BIV.
De goedkoopste 5 blijft de 520d. Deze is de goedkoopste in aankoop, in BIV, in rijtax, in verbruik en zal naderhand het gemakkelijkste te verkopen zijn aan in verhouding de beste prijs.
Maar ieder zijn voorkeur, ik kan me inbeelden dat power iemand minder interesseert en een 28 dan zijn extra geld niet waard is gezien de 23 verder waarschijnlijk zo goed als hetzelfde rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk BerichtenIndertijd bestond er ook een 315 van 75 pk , waarom dan heden ten dage in het veel drukkere verkeer geen 516i/516d?
Comment
Comment