Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    @Alexanderr

    Hoe zit het eigenlijk met de verkoop van de nieuwe 5 , heb je daar een zicht op ?
    Mijn gedacht gaan ze daar geen problemen mee hebben.

    Comment


    • @ phil : is die garage in brasschaat?

      Ziet er wel een ferme uit.
      Ik ga binnen 2 weken naar brasschaat op bezinning met school kga ze is bekijken
      + andere tips van leuke plaatsjes zijn altijd welkom ( pm ! )

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
        @ phil : is die garage in brasschaat?

        Ziet er wel een ferme uit.
        Ik ga binnen 2 weken naar brasschaat op bezinning met school kga ze is bekijken
        + andere tips van leuke plaatsjes zijn altijd welkom ( pm ! )
        Neen, Aartselaar, BMW Jorssen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
          Vandaag in Aartselaar eindelijk eens de 5 grondig kunnen bekijken. Zowel ik als m'n vader waren niet echt overwelmed, 't is een zeer mooie auto, maar niet zo 'striking' als de vorige... misschien een beetje te braaf dus. Het interieur is wel een zéér grote verbetering.





          Hij stond woensdag ook buiten op die plek.

          Ik vind hem zeer geslaagd ook als is hij een stukje braver dan zijne voorganger. De zilver die binnen stond zei mij niet zoveel. Normaal vind ik 9 op de 10 goed staan met een zilvere kleur, maar bij deze niet. Misschien in een M pack dat hij me dan wel zal aanspreken in het zilver.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
            Zowel ik als m'n vader waren niet echt overwhelmed, 't is een zeer mooie auto, maar niet zo 'striking' als de vorige... misschien een beetje te braaf dus. Het interieur is wel een zéér grote verbetering.
            Volledig mee eens .
            freude am fahren

            Comment


            • Dinsdag testrit met de 5 serie. Kijker naar uit!

              Stom dat de wachttijd tot eind augustus is voor en 523i.

              Nu zitten we thuis nog met een discussie van diesel of benzine.
              Onze 318d is nu 2 jaar oud (bijna op de dag juist denk ik.) en heeft 25 000km wat niet veel is volgens mij.

              Is het niet beter om naar een benzine versie over te schakelen in dit geval?


              (off topic iemand die interesse zou hebben in een BMW 3 reeks van 2j oud, pm gerust) .

              Mvg

              Comment


              • We hebben op dit forum een topic om je wagen te koop te zetten.

                Als je slechts 25.000km doet op 2j tijd kan je inderdaad beter een benzine kopen. Zo'n 523i zal een wereld van verschil zijn tov de 318d die jullie nu hebben.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Qua koppel dan ? Of op welk vlak? Alles?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door denechtew Bekijk Berichten
                    Dinsdag testrit met de 5 serie. Kijker naar uit!

                    Stom dat de wachttijd tot eind augustus is voor en 523i.

                    Nu zitten we thuis nog met een discussie van diesel of benzine.
                    Onze 318d is nu 2 jaar oud (bijna op de dag juist denk ik.) en heeft 25 000km wat niet veel is volgens mij.

                    Is het niet beter om naar een benzine versie over te schakelen in dit geval?


                    (off topic iemand die interesse zou hebben in een BMW 3 reeks van 2j oud, pm gerust) .

                    Mvg
                    Het maakt niet echt uit of je weinig km's rijdt met een diesel. Sowieso ben je het goedkoopst af met een diesel. Je verbruikt minder met een diesel en de kostprijs per liter is goedkoper. Het is vlug uitgewonnen. Naverkoop zal ook weer in het voordeel zijn van de diesel. Wel zien dat je niet constant korte afstanden doet, want dat is minder gunstig voor een diesel, maar dan nog af en toe eens flink doortrekken helpt wel.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door denechtew Bekijk Berichten
                      Qua koppel dan ? Of op welk vlak? Alles?
                      loopcultuur, en idd eigenlijk gewoon alles ja. Ik zou wel proberen voor een 28i te gaan

                      Comment


                      • Als je graag koppel wil in lage toeren, dan kan je beter een diesel kopen. Die typische 'duw in de rug' zal zelfs bij een 520d al feller zijn dan bij een 523i. Het voordeel van de benzine is inderdaad de loopcultuur. Zo'n zescilinder loopt zijdezacht. Het motorkarakter is gewoon anders. Bij een diesel is het aan 4000 toeren gedaan met zingen, terwijl bij een benzine dan het orkest pas begint...

                        Een 528i is natuurlijk beter, maar is ook weer wat duurder.
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • Volgens mij blijft een diesel wel gewoon goedkoper, zeker als ge hem na 2 jaar al weg doet. Zo een 6-cilinder diesel is trouwens ook echt niet verkeerd, maar een benzine is toch nog wat anders vind ik. Ik zou voor de 28 ipv 23 gaan omdat ge de taks van een 3 liter betaalt, de pk's wil ik dan ook + als ge voor de benzine kiest zijt ge (er vanuit gaande dat diesel goedkoper is) bereid een meerprijs te betalen tegenover de dieselversie, dat beetje extra kan er dan nog wel bij voor nog wat meer rijplezier.

                          Comment


                          • rijtest 530d full option, ik was verkocht, nog steeds trouwens.

                            Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.


                            Comment


                            • Jammer dat ze deze voertuigen niet meer met ietwat normale motoren leveren. Ik mis een 516i/518i en een 516d/518d in het gamma. 100 pk volstaat in de meeste gevallen ruimschoots in het dagelijkse verkeer.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                                Jammer dat ze deze voertuigen niet meer met ietwat normale motoren leveren. Ik mis een 516i/518i en een 516d/518d in het gamma. 100 pk volstaat in de meeste gevallen ruimschoots in het dagelijkse verkeer.
                                Ja is waar, er is niets zo heerlijk als een gebrek aan loopcultuur en vermogen. Met zo een 16i kun je bovendien constant plankgas geven, en dat is toch waarvoor je een BMW koopt!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                  Volgens mij blijft een diesel wel gewoon goedkoper, zeker als ge hem na 2 jaar al weg doet. Zo een 6-cilinder diesel is trouwens ook echt niet verkeerd, maar een benzine is toch nog wat anders vind ik. Ik zou voor de 28 ipv 23 gaan omdat ge de taks van een 3 liter betaalt, de pk's wil ik dan ook + als ge voor de benzine kiest zijt ge (er vanuit gaande dat diesel goedkoper is) bereid een meerprijs te betalen tegenover de dieselversie, dat beetje extra kan er dan nog wel bij voor nog wat meer rijplezier.
                                  Ik weet niet of ze dezelfde standaard uitrusting hebben, maar een 528i kost €3.500,- meer dan een 523i. Daarbovenop komt ook nog eens de BIV die het dubbele is bij een 528i, nl. €5.000,- ipv €2.500,-. Dat is toch een verschil van €6.000,-. Ook denk ik dat een 523i op (korte) termijn iets gemakkelijker zal verkocht zijn dan een 528i owv die lagere BIV.

                                  De goedkoopste 5 blijft de 520d. Deze is de goedkoopste in aankoop, in BIV, in rijtax, in verbruik en zal naderhand het gemakkelijkste te verkopen zijn aan in verhouding de beste prijs.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                    Ja is waar, er is niets zo heerlijk als een gebrek aan loopcultuur en vermogen.
                                    Droog gast, zalig

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Ik weet niet of ze dezelfde standaard uitrusting hebben, maar een 528i kost €3.500,- meer dan een 523i. Daarbovenop komt ook nog eens de BIV die het dubbele is bij een 528i, nl. €5.000,- ipv €2.500,-. Dat is toch een verschil van €6.000,-. Ook denk ik dat een 523i op (korte) termijn iets gemakkelijker zal verkocht zijn dan een 528i owv die lagere BIV.

                                      De goedkoopste 5 blijft de 520d. Deze is de goedkoopste in aankoop, in BIV, in rijtax, in verbruik en zal naderhand het gemakkelijkste te verkopen zijn aan in verhouding de beste prijs.
                                      Die 28 zal wel iets rijker uitgerust zijn. Het scheelt dan idd nog wel wat ja. Het ligt misschien aan mij maar ik zou voor een 28 i gaan als het er vanaf kan en anders voor een 30d. Zo een 23 is dan wel een benzine 6 in lijn, maar volgens mij is dat toch wat underpowered, wat toch zonde is in zo een auto, zeker als het wel zuipt en evenveel taks kost als een 28. Een 30d is ook niet slecht, en das dan tenminste nog wat zuinig, en die is waarschijnlijk sneller dan de 23. Bovendien vind ik het echt ergerlijk met een blok te rijden dat tot op 3 kwart van zijn vermogen afgeknepen is.
                                      Maar ieder zijn voorkeur, ik kan me inbeelden dat power iemand minder interesseert en een 28 dan zijn extra geld niet waard is gezien de 23 verder waarschijnlijk zo goed als hetzelfde rijdt.

                                      Comment


                                      • Indertijd bestond er ook een 315 van 75 pk , waarom dan heden ten dage in het veel drukkere verkeer geen 516i/516d?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                                          Indertijd bestond er ook een 315 van 75 pk , waarom dan heden ten dage in het veel drukkere verkeer geen 516i/516d?
                                          Tuurlijk, indertijd reden de mensen ook nog met paard en kar. Miusschien nog eens een idee en gegarandeerd plaats voor die koelkast...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X