Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk BerichtenIndertijd bestond er ook een 315 van 75 pk , waarom dan heden ten dage in het veel drukkere verkeer geen 516i/516d?
Zo'n mensen kunnen ook een 520i of 520d kopen. Niets verplicht hen om het volle vermogen te gebruiken. Dat geldt trouwens net hetzelfde voor mensen die een 535d of een 550i kiezen. Hoeveel % van de gereden kilometers wordt er effectief het volle vermogen gebruikt? Ikzelf hou ook van veel vermogen, hoewel ik absoluut geen zware voet heb. Ik ben er zeker van dat ik minder snelheidsovertredingen heb dan sommige anderen met veel minder vermogen dan mij. Wel kan ik bij momenten eens genieten van de forsere duw bij het accelereren of het hernemen. Ik zie dit zelfs als een bepaalde extra veiligheid in sommige omstandigheden.
Ik wil maar zeggen, het is niet het vermogen van de motor dat telt, maar wel de rijstijl van de chauffeur.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenJa is waar, er is niets zo heerlijk als een gebrek aan loopcultuur en vermogen. Met zo een 16i kun je bovendien constant plankgas geven, en dat is toch waarvoor je een BMW koopt!OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVandaag 2 maal een nieuwe 5 gezien in real-life en ik ben nog altijd niet overtuigd
Voor de prijs van een nieuwe 530d met de nodige opties koop ik liever een okkasie 7 voor dezelfde prijs
Kdenk dat je zal anders spreken als je ene ziet met het sportpakket.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk BerichtenKdenk dat je zal anders spreken als je ene ziet met het sportpakket.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenJa misschien wel , hopelijk wordt dat een voltreffer
Hopelijk word het zo.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk BerichtenDoet me denken aan de E34, die ook beschikbaar was als 518i (4 cilinder, 113pk op een gewicht van 1360kg). Verkocht voor geen meter, ging ook totaal niet vooruit en de motorkes bleken niet echt betrouwbaar gezien de hoge mechanische belasting.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIkzelf hou ook van veel vermogen, hoewel ik absoluut geen zware voet heb.
Bij de eerste BMW meeting in Zolder toen ik van de carpoolparking u moest volgen was je als een speer ervan door en kon toen nog niet genoeg gassen met mijn toen nog in te roderen 120d motor, waardoor ik je bijna uit het oog verloor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVandaag 2 maal een nieuwe 5 gezien in real-life en ik ben nog altijd niet overtuigd
Voor de prijs van een nieuwe 530d met de nodige opties koop ik liever een okkasie 7 voor dezelfde prijs
wat een ongelooflijk saai ontwerp zeg, pffffffffffff
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenEeuhmm......
Bij de eerste BMW meeting in Zolder toen ik van de carpoolparking u moest volgen was je als een speer ervan door en kon toen nog niet genoeg gassen met mijn toen nog in te roderen 120d motor, waardoor ik je bijna uit het oog verloor.OO 00 OO
Comment
-
Voor de prijs van een nieuwe 530d met de nodige opties koop ik liever een okkasie 7 voor dezelfde prijsOO 00 OO
Comment
-
vandaag ook een dagje onderweg geweest met een 530d..man man ...wat een zalige kar ... echt een waardig opvolger van de E60 ... deze wagen voelt als gegoten .. je zit er echt "middenin" .
Toen ik daarna in mijn 535 kwam was er precies een gemis aan cocoongevoel ..
de middentunnel is dan ook een stuk lager bij de oude en ook het warme hout in de nieuwe droeg bij tot een knusse sfeer . ( al waren er wel al krassen op het delicate materiaal )
Deze kar was tamelijk voorzien van optie's en die krijg je zelfs op een dag niet allemaal onder de knie ( daarvoor is er wel de handige mogelijkheid om alles te leren via een uitleg op het centrale scherm )
dat scherm is nu eindelijk volwassen geworden en veel aantrekkelijker dan het oude ;
Ik had steeds het gevoel van met een veel duurdere wagen onderweg te zijn , en ook de power was ruimschoots aanwezig .. ik zou niet durven zeggen dat hij sneller is dan mijn 535d ...voelt vooral bij het uitaccelereren zeer snedig aan ..
Mooie angeleyes ook ...deze zijn tenminste zichtbaar overdag .
Hij had wel de normale zetels en die zitten wel goed maar ik zou voor de comfortzetels gaan ;
De instellingen voor de "normale" , "sportstand" en "sportstand+... heb ik niet echt ten volle kunnen beoordelen ... wsl wordt dat maar pas duidelijk op een circuit ... deze kar stond op 19"er's en was zelfs in de "normale" modus nooit echt zacht... maar daar maal ik niet om .. hij bleef wel steeds mooi op koers .
Ben direkt erna in mijne maat zijne X6 3.5 gekropen en moet zeggen : als ik nu moest beslissen ... ik koos voor de nieuwe 5 .
Het schermpje in de X is nog van het oude type en ik vind hem ook niet echt snedig aanvoelen .. ik voelde me veel meer één met de vijf ..
besluit van deze mooie dag : momenteel stel ik mijn zinnen op de 535d F11 met M pack ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenmomenteel stel ik mijn zinnen op de 535d F11 met M pack ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtengisteren mijn eerste gezien, vond er GEEN ZAK AAN
wat een ongelooflijk saai ontwerp zeg, pffffffffffff
Ziehier een alom geliefde A5:
Veel is er hier ook niet aan hé
Comment
Comment