Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vele mooie foto's! 18" staat 'em wel; goed compromis (blijkt ook uit de test incombinatie met de standaard 'springs')
    Zimtbraun valt tegen irl; zwart leder is sporty chique imo.
    Oyster veeel te licht (blijkt nog maar eens uit de foto's, achterkant van de zetels bv. gaat goed komen met kids in the back...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
      Goeie velggrootte. Vult de wielkast naar behoren, zonder alle aandacht naar zich toe te zuigen en te vervallen in ordinaire patserij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
        Goeie velggrootte. Vult de wielkast naar behoren, zonder alle aandacht naar zich toe te zuigen en te vervallen in ordinaire patserij.
        Voor een keer ben ik het niet met je eens.

19" is the way to go...

Comment

Bij die velgen : akkoord. Al valt de rijhoogte op deze foto niet op door de zwarte kleur, natuurlijk.

Knappe velg, ook.

Comment

• Ik ben niet meteen de grootste BMW-adept, maar de F10 vind ik toch wel bijzonder geslaagd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
              Ik ben niet meteen de grootste BMW-adept, maar de F10 vind ik toch wel bijzonder geslaagd.
              Mooie wagen maar is een beetje saai in vergelijking met z'n voorganger.
              Ik wil wel eens eentje rijden.

Comment

True! Jammer dat de standaards niet een maatje groter zijn. Ik merk dat mijn pa echt oud wordt, wil geen geld meer hangen aan velgen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                  mijn 525d E60 is een face lift 6 pitter en zonder forceren staat die nu op 518 koppel en 25O pk en dat is redelijk snel vind ik voor dagelijks verkeer zonder mettéén een sportwagen te zijn is het gewoon een rap konijn waar ge er al veel gaat mee laten verschieten. SPectaculair? Nee, snel : JA !!!
                  Waar heb je hem laten chippen, hoelang geleden? Heb je ook minder verbruik of net meer? En ben je er tevreden van? Lijkt me van wel , aan je bijdrage te zien..

Comment

• Bon,

gisteren een testdagje gehad met de 530d.

Dit is mijn impressie van de wagen:

Bij het instappen in de wagen, waan je je in een salon. Als chauffeur is de cockpit volledig rond jou gebouwd. Alles is echt binnen handbereik en mooi afgestemd op elkaar.

Het interieur is echt mooi, de combinatie die erin stond was: zwarte zetels, antracite hemelbekleding, en antracite houtinleg. Hoewel ik de zetels in oyster zou pakken is de rest van de combinatie wel echt mooi.

De volgende opties stonden o.a. op de wagen en heb ik als volgt ervaren:

Head-up display --> Leuk en met de gps wel handig. In mijn ogen een eerder nice-to-have optie (hoewel ik het echt tof vond)
                    Lane deviation --> nice-to-have... (merkte wel dat ik eigenlijk op de autostrade de gewoonte heb nogal laat te pinken , dus dat ding ging iedere keer te trillen)
                    Speed limit info --> handige optie, omdat je hier een limiet mee kan instellen waarover je niet wil gaan. Als je dan toch iets te hard op het pedaal duwt, dan blijf je nog altijd je ingestelde snelheid rijden (tot je volledig planché duwt natuurlijk). Zou ik overwegen te nemen
                    Dynamic Drive --> zeker de moeite. Als je sportiever wil rijden, dan is de Sport en Sport+ stand echt super. (blijft lager in de versnellingen en reageert sneller. Breekt bij Sport+ zelfs lekker uit)... Zeker te overwegen.
                    19" velgen --> must (zou zelfs nog groter mogen)
                    Automaat --> zou ik zeker nemen, hoewel ik eerst voor de sport automaat wou gaan met de peddels, maar die zijn echt overbodig. De automaat doet echt zijn werk super en zeker in combinatie met de Dynamic Drive
                    open dak --> absoluut gezellig.

Qua rijgedrag is de wagen echt top. Het is een klein vliegmachien. De 245pk kan je er echt uitpersen, hoewel je nooit echt het gevoel hebt dat je aan het vlammen bent.

Accelereren doet hij gelijk een beest. De automaat is echt wel megasoepel. Zo soepel dat als je zelf schakelt, je de overgangen niet eens merkt (vandaar mijn opmerking over sport automaat). het koppel is ook wel meer dan voldoende... op de autostrade kan je echt wel je ding doen...

hoewel de wagen echt superzalig rijdt, had ik wel het gevoel dat hij soms wat overpowered is. Overpowered in de zin, dat je echt de gas niet mag aanraken of je bent al te snel aan het rijden (vandaar mijn opmerking over de speed limit optie).

Heb het verbruik eens gemeten op de autostrade = ~8 liter, wat zeker niet overdreven is. In de stad = ~10 liter.

Na deze rit, denk ik eerder een 525d te nemen en met het resterend budget (5000 € van de wagen + 2500 € BIV) nog wat extra opties erop te zetten.

de 530d is een schitterende wagen, echt geslaagd.
                    In mijn geval (vrij veel file en stadsverkeer), verkies ik iets meer luxe en wat minder vermogen (hoewel je 204 pk niet echt minder vermogen kan noemen).

misschien laat ik hem achteraf dan nog wel chippen...
                    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• is dat sophistogrijs of saphirzwart op de foto's hierboven?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        True! Jammer dat de standaards niet een maatje groter zijn. Ik merk dat mijn pa echt oud wordt, wil geen geld meer hangen aan velgen...

wel, ik ben nu ook niet zo'n velgenfetisjist (heb momenteel 18'' onder mijn E6O FL liggen) en heb terug 18'' besteld. Heb een rijtest gedaan met 20'' Run Flat en boette toch wel wat in op comfort. Comfort is dan ook wat ik in eerste instantie bij mijn nieuwe (6e al) 5-reeks zoek. Voor het betere sportieve uiterlijk zou ik eerder naar een 3 coupé gaan, mocht ik dan niet moeten kiezen welke van de kinderen niet mee zou mogen rijden die dag.

17'' zijn misschien wat te min (alhoewel), maar in tegenstelling tot wat hierboven ergens staat, vind ik het design van de standaardvelgen wel ok.

@RedFive: ik heb - toch ook met kinderen - wel geopteerd voor Oyster/black combinatie. Zimtbraun valt in het echt wat tegen en zwart (wat ik nu heb) vind ik wat te somber. 't zal wat meer kuisen worden zekers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
                          wel, ik ben nu ook niet zo'n velgenfetisjist (heb momenteel 18'' onder mijn E6O FL liggen) en heb terug 18'' besteld. Heb een rijtest gedaan met 20'' Run Flat en boette toch wel wat in op comfort. Comfort is dan ook wat ik in eerste instantie bij mijn nieuwe (6e al) 5-reeks zoek. Voor het betere sportieve uiterlijk zou ik eerder naar een 3 coupé gaan, mocht ik dan niet moeten kiezen welke van de kinderen niet mee zou mogen rijden die dag.

17'' zijn misschien wat te min (alhoewel), maar in tegenstelling tot wat hierboven ergens staat, vind ik het design van de standaardvelgen wel ok.
                          Gohja, het design van die velgen valt op zich inderdaad wel mee, maar 17" is gewoon zo belachelijk klein. Bij Monserez stond eentje met 18ers en dat vond ik net goed van grootte. 17 zal te klein ogen.
                          Maar bon, ik ga er mij niet meer in op jagen. 't Is mijn ouders' auto en zij doen wat ze zelf willen. Het enige dat ik nog kan doen is wat aan zijne kop gaan zagen en hem alsnog overtuigen om die 18ers te nemen.

Comment

Gohja, het design van die velgen valt op zich inderdaad wel mee, maar 17" is gewoon zo belachelijk klein. Bij Monserez stond eentje met 18ers en dat vond ik net goed van grootte. 17 zal te klein ogen.
                            Maar bon, ik ga er mij niet meer in op jagen. 't Is mijn ouders' auto en zij doen wat ze zelf willen. Het enige dat ik nog kan doen is wat aan zijne kop gaan zagen en hem alsnog overtuigen om die 18ers te nemen.
                            Komaan, op de 120d heb je het gedaan gekregen van 18 inchers te nemen, dan moet 19 inch op de 5 toch ook lukken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                              Komaan, op de 120d heb je het gedaan gekregen van 18 inchers te nemen, dan moet 19 inch op de 5 toch ook lukken?
                              Omdat ik maandelijks een bedrag betaal aan mijn pa voor die velgen. Had ik dat niet gedaan, dan stond ie nu op 16 of 17 ers...
                              Mijn pa ziet graag een mooie auto, maar is lang niet geïnteresseerd genoeg om (veel) geld te leggen voor uiterlijke opsmuk.

Comment

• Ge moet hem zeggen dat hij toch ook niet met een pak van Armani gaat rondlopen met daaronder sportschoenen van de kringloopwinkel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Ge moet hem zeggen dat hij toch ook niet met een pak van Armani gaat rondlopen met daaronder sportschoenen van de kringloopwinkel
                                  Aha, die moet ik noteren!

Comment

• En het is bij veel auto's toch zo dat de velgen de auto maken of kraken.

Kijk maar naar de A5. Prachtig op 19", en dan kom je al die lease-sletten tegen op 17. Die staan precies op thuiskomertjes

Comment

Omdat ik maandelijks een bedrag betaal aan mijn pa voor die velgen.
                                      Je hebt er veel voor over. Maar je rijdt er ook veel mee neem ik aan.

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      En het is bij veel auto's toch zo dat de velgen de auto maken of kraken.
                                      Volledig mee eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        En het is bij veel auto's toch zo dat de velgen de auto maken of kraken.

Kijk maar naar de A5. Prachtig op 19", en dan kom je al die lease-sletten tegen op 17. Die staan precies op thuiskomertjes
                                        Leg dat eens uit aan iemand die matig tot niet in auto's is geïnteresseerd. Mijn pa ziet graag mooie velgen, maar niet tegen gelijk welke prijs. Zitten er mooie velgen in een optiepack, so be it... dan heb ik geluk. En ma heeft nog nooit op velgen gelet...

Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                        Je hebt er veel voor over. Maar je rijdt er ook veel mee neem ik aan.
                                        Het is inderdaad de auto waar ik het meest mee rij. Voor de MINI destijds heb ik ook een deel van de velgen (Cooper S-spoke) zelf moeten betalen. Als dat de auto is waarmee ik het meest rijd, is dat geen probleem. Ik kan natuurlijk niet nog eens gaan bijbetalen voor de velgen op de family car...

Comment

Leg dat eens uit aan iemand die matig tot niet in auto's is geïnteresseerd. Mijn pa ziet graag mooie velgen, maar niet tegen gelijk welke prijs. Zitten er mooie velgen in een optiepack, so be it... dan heb ik geluk. En ma heeft nog nooit op velgen gelet...

Het is inderdaad de auto waar ik het meest mee rij. Voor de MINI destijds heb ik ook een deel van de velgen (Cooper S-spoke) zelf moeten betalen. Als dat de auto is waarmee ik het meest rijd, is dat geen probleem. Ik kan natuurlijk niet nog eens gaan bijbetalen voor de velgen op de family car...
                                          Zeg uw pa dat hij Exclusive Line Plus aanvinkt. Dat komt automatisch met deze 18 inchers:

Allez ja, ik wil maar helpen hé.

Comment

Working...
                                          X