Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Ja, dat lijkt me logisch. Maar dan moet je ook een 525d vergelijken met een 523i, of een 535d met een 535i.
    ik heb dan ook gereageerd op de stelling van Blackfox die zegt dat 'm liever met een tragere benzine rijdt.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
      Stomme kutdiesels

      Maar toch, geef mij maar een tragere benzine, dan heb je tenminste nog plezier aan het rijden zelf.
      Bij zo'n diesel is het enige plezier dat je hebt aan de pomp of in het bijhouden van een benzinevariant.
      word.
      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Vandaag ben ik meegereden naar Knokke met de E61 520d van mijn vriend. Het is er een met manuele versnellingsbak. Hoewel ook hier optrektijden worden opgegeven tot 100 in minder dan 9 sec. heb ik weinig brio ervaren. De sound is niet mooi en bij 3500 toeren heeft deze motor het beste van zich laten zien. Deze motor is natuurlijk meer dan voldoende om vlot mee te komen in het verkeer. Voor iemand die echter prestaties en sportiviteit zoekt is dit zeker niet de juiste motor. Voor die mensen zijn er de zescilinders. Ik vind dan ook dat niet elke dieselmotor over dezelfde kam mag geschoren worden. Een 530d is bijvoorbeeld van een ander allooi, om maar van een 535d te zwijgen. Deze zescilinder klinkt sowieso niet slecht, in mijn oren zelfs beter dan mening viercilinder benzine.
        Klinkt tegenwoordig inderdaad niet slecht.

        Die van u doet trouwens dik boven 5000 toeren in Sport. (klik)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
          535d gaat in 5,7 seconden van 0 tot 100. Nice. Bij een verbruik van 6,1 liter...
          dat verbruik zou ik wel effe nuanceren.

          toen ik enkele weken geleden met de 530d ging touren, kwam ik op de autostrade op 8l en op de gewone weg op 10,5 liter uit.

          en ja af en toe eens gas gegeven, maar da gaat ge ook doen als ge er definitief mee rijdt hoor

          zou dus op een gemiddeld verbruik voor de 535d van om en bij de 9l rekenen..
          Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

          Comment


          • Ben trouwens eens benieuwd hoe de packs gecombineerd gaan kunnen worden.

            Exclusive line+ samen met M-pack en innovation pack zou super zijn...
            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

            Comment


            • tegen mij hadden ze gezegd dat de 535 met M pack pas in maart zou uitkomen ..... daarnet al een berichtje ingesproken op de gsm van mijn verkoper ... wakker worden !!!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                Ik ben al benieuwd naar de configuratie van Wannes ?

                gaat wel meevallen ... ik ga wel andere prioriteiten stellen deze keer ... geen gadgets meer waar ik niets mee aanvang ... HUD bv liever niet meer, open pano dak ... als het niet in een pack zit ..liever niet meer .. ik zou eerder voor individual kleuren gaan ..

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Vandaag ben ik meegereden naar Knokke met de E61 520d van mijn vriend. Het is er een met manuele versnellingsbak. Hoewel ook hier optrektijden worden opgegeven tot 100 in minder dan 9 sec. heb ik weinig brio ervaren. De sound is niet mooi en bij 3500 toeren heeft deze motor het beste van zich laten zien. Deze motor is natuurlijk meer dan voldoende om vlot mee te komen in het verkeer. Voor iemand die echter prestaties en sportiviteit zoekt is dit zeker niet de juiste motor. Voor die mensen zijn er de zescilinders. Ik vind dan ook dat niet elke dieselmotor over dezelfde kam mag geschoren worden. Een 530d is bijvoorbeeld van een ander allooi, om maar van een 535d te zwijgen. Deze zescilinder klinkt sowieso niet slecht, in mijn oren zelfs beter dan mening viercilinder benzine.
                  Ik denk dat het nu toch anders zal zijn met de f10/f11 want die 520d heeft nu toch al 184 pk. Ik denk niet dat deze sloom zal aanvoelen ook niet in de 'grote' 5 reeks.

                  Comment


                  • En was de 520d e61 een 150/163 of 177 pk versie ?
                    De wagen geeft zijn vermogen gewoon heel gedoseerd af. (zonder te pieken, vandaar het "trage" gevoel.) Een 520d is niet gemaakt om te pieken. Een 320d heeft wel die ambitie wel en een 120d zeker.
                    In een 1 reeks is de 120d/123d de sportieve versie, in een 3 reeks begint dit bij de 325d/330d en de 5 de 530d/535d... de versie hieronder is gewoon zuinig en heel vlot.
                    Last edited by ; 05/07/2010, 23:24.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                      dat verbruik zou ik wel effe nuanceren.

                      toen ik enkele weken geleden met de 530d ging touren, kwam ik op de autostrade op 8l en op de gewone weg op 10,5 liter uit.

                      en ja af en toe eens gas gegeven, maar da gaat ge ook doen als ge er definitief mee rijdt hoor

                      zou dus op een gemiddeld verbruik voor de 535d van om en bij de 9l rekenen..
                      Dat is waarheid. Mijn E60 530d verbruikte destijds gemiddeld rond de 8,5 liter, waarbij ik de helft autosnelweg deed aan braaf 132 op de teller.
                      Nu doe ik dezelfde ritten met de 740d met een gemiddeld verbruik van 9,8 liter. Als ik korte afstanden doe en stevig doorrij stijgt het verbruik tot 11 liter. Op de snelweg zit ik aan 8 liter. Ik neem aan dat een 535d een fractie minder zal verbruiken door z'n voordeel in gewicht.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                        Ik denk dat het nu toch anders zal zijn met de f10/f11 want die 520d heeft nu toch al 184 pk. Ik denk niet dat deze sloom zal aanvoelen ook niet in de 'grote' 5 reeks.
                        Iedereen ervaart sloom op een andere manier hé. Mijn pa heeft een 520d handgeschakeld met gereduceerd vermogen en die voelt inderdaad trager aan dan een A6 2.0TDI 136pk. Het hangt gewoon af van dat lineaire karakter dat de wagen iets te steriel maakt naar mijn mening, terwijl die TDI nogal een forse duw gaf. Maar traag zou ik de 520d zeker niet durven noemen. Je voelt het gewoon niet. Een zescilinder zal uiteraard een pak explosiever zijn. Hebben de 1 en 3 Serie andere verhoudingen in de versnellingsbak van de 2.0d? Lijkt mij toch allemaal identiek te zijn, of niet?

                        Ik ben wel eens benieuwd naar hoe zo'n nieuwe F10 520d 184pk rijdt. Waar is het tijdperk dat de 530d (1998-2000) aan 184pk zat.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                          Iedereen ervaart sloom op een andere manier hé. Mijn pa heeft een 520d handgeschakeld met gereduceerd vermogen en die voelt inderdaad trager aan dan een A6 2.0TDI 136pk. Het hangt gewoon af van dat lineaire karakter dat de wagen iets te steriel maakt naar mijn mening, terwijl die TDI nogal een forse duw gaf. Maar traag zou ik de 520d zeker niet durven noemen. Je voelt het gewoon niet. Een zescilinder zal uiteraard een pak explosiever zijn. Hebben de 1 en 3 Serie andere verhoudingen in de versnellingsbak van de 2.0d? Lijkt mij toch allemaal identiek te zijn, of niet?

                          Ik ben wel eens benieuwd naar hoe zo'n nieuwe F10 520d 184pk rijdt. Waar is het tijdperk dat de 530d (1998-2000) aan 184pk zat.
                          Idd die evolutie is echt zot En het is wss wel zo dat iedereen sloomheid anders ervaard. En de loopcultuur van de motor heeft daar veel mee te maken zoals je zegt, de pompverstuivers tdi zijn nogal agressief want ze hebben een sterk on-off karakter. Ik kan het goed vergelijken met mijn a4 2.0 tdi en een 320d die ik toch al een paar keer sporadisch heb gereden. De motor in de 320d voelt veel rustiger aan, veel meer opbouwend en eigenlijk aangenamer om mee te rijden dan zo'n tdi. Maar daardoor kan hij slomer 'aanvoelen', dat is helemaal waar. En het is zoals je zegt de 2.0d heeft nu het vermogen van een 3.0d van vroeger, zoals ik in het begin al zei is evolutie wel zot en of het jammer is dat weet ik niet. Het is wel een feit dat een motor met een grotere cilinderinhoud aangenamer rijdt dan zijn broertje met evenveel pk maar een kleinere longinhoud.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten




                            Ze hadden beter deze voorspoiler genomen in de plaats,veel mooier,sportiever.............
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                              Ze hadden beter deze voorspoiler genomen in de plaats,veel mooier,sportiever.............
                              Het is knap maar ik denk dat het toch iets te 'uitdagend' is op de markt te brengen voor een M-pack..Wie weet gaat de M5 er zo uitzien

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                                Idd die evolutie is echt zot En het is wss wel zo dat iedereen sloomheid anders ervaard. En de loopcultuur van de motor heeft daar veel mee te maken zoals je zegt, de pompverstuivers tdi zijn nogal agressief want ze hebben een sterk on-off karakter. Ik kan het goed vergelijken met mijn a4 2.0 tdi en een 320d die ik toch al een paar keer sporadisch heb gereden. De motor in de 320d voelt veel rustiger aan, veel meer opbouwend en eigenlijk aangenamer om mee te rijden dan zo'n tdi. Maar daardoor kan hij slomer 'aanvoelen', dat is helemaal waar. En het is zoals je zegt de 2.0d heeft nu het vermogen van een 3.0d van vroeger, zoals ik in het begin al zei is evolutie wel zot en of het jammer is dat weet ik niet. Het is wel een feit dat een motor met een grotere cilinderinhoud aangenamer rijdt dan zijn broertje met evenveel pk maar een kleinere longinhoud.
                                rij zelf met een 320d Touring met 163pk.

                                wil gerust eens naast die A4 komen staan hoor...

                                sloom??? No f***king way.

                                sleur je er lekker af met m'n vingers in de neus (gelijk nen echte )

                                rij nu ondertussen 5 jaar met BMW en voordien nooit echt fan geweest.
                                tot op het moment dat ik ni anders kon dan een 320d nemen.
                                en toen gingen mijn

                                als het enigszins kan, zal ik altijd voor een BMW kiezen. Rijdt veel leuker dan een Audi of eender wat. (van dezelfde vergelijkbare klasse)
                                de power die BMW uit zijn wagens kan persen, zonder daar ongelooflijk voor te moeten boeten op CO2 of verbruik is fenomenaal. ook het rijplezier is ongeëvenaard...
                                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                Comment


                                • ik rij nu al een goede maand met mijn nieuwe 530D en vind het een reuze verbetering tgo vorig model (op enkele details na, zoals kofferruimhoogte en waar moet je in godsnaam met je sleutel blijven).

                                  Heb geopteerd voor de sportautomaat en daar zit, naast de lepeltjes aan het stuur, ook de mogelijkheid bij om te opteren voor "normaal", "sport" en "sport+". Ik rij meestal in de "sport" stand voor de ophanging (verschil goed merkbaar tgo "normaal") en laat de verhoudingen van de versnellingen ongewijzigd. Ook leuk tgo vroegere automaat (E60FL) is dat je de bak niet meer in sport moet zetten om toch manueel te schakelen met de lepeltjes. Na enige tijd de lepeltjes niet te gebruiken, komt de bak vanzelf terug in Drive.

                                  Afwerkingsniveau ligt een stuk hoger, open dak is redelijk veel groter, achterbank is minder voorgevormd, wat met drie kinderen een pluspunt is (met twee weer net niet), beenruimte achterin had wat ruimer gemogen.

                                  Tot nu toe dus zeer tevreden.

                                  Comment


                                  • En qua rijgedrag ?
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

                                    Comment


                                    • Na mijn testrit van 600 km. met een nieuwe 530d blijkt inderdaad dat er niet goed nagedacht is met "waar blijf ik met mijn sleutel" - was toch praktischer in vorige uitvoering E60/E61 met sleutelhouder en drukknop om te starten ...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                        En qua rijgedrag ?
                                        rijgedrag is sportief, voor zover je dat kan verwachten van een 5 berline.

                                        Mocht ik geen kinderen hebben, zou ik eerder voor een 3 coupé kiezen; is qua rij-ervaring toch nog wat anders. Maar voor een zware 5 voldoet hij ruimschoots aan de verwachtingen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
                                          Na mijn testrit van 600 km. met een nieuwe 530d blijkt inderdaad dat er niet goed nagedacht is met "waar blijf ik met mijn sleutel"
                                          Wat is het probleem eigenlijk?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X