Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Yep subliem. Al live gezien en testgezeten, op Goodwood. ... Of wacht 'es, denk ik...? (ben nu ff niet meer zeker, 'k begin nu eventjes te twijfelen of die toch niet gewoon zwart leder had ... denk 't niet want waar anders zou ik dan die bekleding al hebben gezien?)

Had dezelfde bekleding in m'n vorige auto, en ik zou 't onmiddellijk weer kiezen. Enige "nadeel" is dat je enkel maar kan kiezen voor zwart, maar met die bekleding staat ook enkel zwart mooi, vind ik.

Zetelverwarming is inderdaad helemaal niet zo nodig als met leder, maar niettemin zou ik 't toch nemen. Had 't niet in m'n vorige auto, nu wel (leder), maar mocht ik m'n volgende zelf samenstellen en ik neem die stof/alcantara combinatie, dan neem ik er toch nog verwarmde zetels bij.

Nadeel is wel dat die alcantara wangen sneller verslijten dan leder. Na verloop van tijd gaan die "bollen"...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Yep subliem. Al live gezien en testgezeten, op Goodwood.

Denk ik...? (ben nu ff niet meer zeker)

Had dezelfde bekleding in m'n vorige auto, en ik zou 't onmiddellijk weer kiezen. Enige "nadeel" is dat je enkel maar kan kiezen voor zwart, maar met die bekleding staat ook enkel zwart mooi, vind ik.

Zetelverwarming is inderdaad helemaal niet zo nodig als met leder, maar niettemin zou ik 't toch nemen. Had 't niet in m'n vorige auto, nu wel (leder), maar mocht ik m'n volgende zelf samenstellen en ik neem die stof/alcantara combinatie, dan neem ik er toch nog verwarmde zetels bij.

Nadeel is wel dat die alcantara wangen sneller verslijten dan leder. Na verloop van tijd gaan die "bollen"...

Vraag is , wordt dan alles niet 'te zwart' . Stof/alca zetels tonen wel iets grijzer dan zwarte lederen zetels , hemelbekleding is ook zwart he.
      Wat bedoel je met 'bollen ' ?
      Indien ze sneller slijten mss toch maar voor leder gaan , moet er trouwens 5 jaar mee rijden

Comment

Beter kijken.

http://www.bmw.be/be/nl/owners/service/warranty.html

http://www.bmw.be/be/nl/owners/servi...oorwaarden.pdf

Ik dacht dat de gewone garantie 2 jaar was zonder kilometerbeperking. Bij de '7 is het 5 jaar of 100.000 km (eerste van de twee = einde garantie). Maar van dat laatste ben ik niet 100% zeker, dacht zoiets gelezen te hebben in AG. En misschien geldt datzelfde ook wel op andere modellen.
        DAT had ik ook allemaal gelezen, maar nergens vermelding van kilometers...

Zou normaal zijn, net zoals bij Audi en MB. Dan is het te hopen dat je niet 100% zeker bent want dan zou ie al direct afvallen.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Yep subliem. Al live gezien en testgezeten, op Goodwood. ... Of wacht 'es, denk ik...? (ben nu ff niet meer zeker, 'k begin nu eventjes te twijfelen of die toch niet gewoon zwart leder had ... denk 't niet want waar anders zou ik dan die bekleding al hebben gezien?)
          Kijk en oordeel:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
            Vraag is , wordt dan alles niet 'te zwart' . Stof/alca zetels tonen wel iets grijzer dan zwarte lederen zetels , hemelbekleding is ook zwart he.
            Wat bedoel je met 'bollen ' ?
            Indien ze sneller slijten mss toch maar voor leder gaan , moet er trouwens 5 jaar mee rijden
            Welja, er komen na verloop van tijd "bollekes" op, een beetje zoals je ook soms hebt met wollen kousen of met een lamswollen trui. De polen van die alcantarastof komen los door de wrijving en gaan op den duur kleine bolletjes of rolletjes vormen. Niet dat 't erg wordt, maar je ziet 't toch na verloop van tijd (bij m'n vorige was dat na ca. 80.000 km dat je 't begon te zien). Alcantara is een kunststof, geen natuurproduct, en helaas minder slijtvast dan goed leder...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
              Kijk en oordeel:

Ja, 'k dacht het wel. 't Was "thuiskomen" in die auto: bekleding zoals in m'n E46 en de (mijns inziens niet zo geslaagde) generatie E90-E60-E65 overslaand en terug de typische BMW-sfeer van vroeger uitademend. Schitterend!

Ik was niet gecharmeerd door 't uitelijk van de M-kit langs buiten, en er waren andere dingen op Goodwood die veel meer 't bekijken waard waren, daarmee dat ik niet meer 100% zeker was.

De stof is wel anders dan in m'n E46 vroeger, daar was dat een zacht geperforeerd stofke met een onderliggende zilverlaag die door de stof scheen, nu is dat eerder een soort van "techno-fabric" dat iets minder zacht aanvoelt. Maar 't ziet er even gelikt uit en die zetels zitten zoals geen enkel lederen zetel kan zitten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                DAT had ik ook allemaal gelezen, maar nergens vermelding van kilometers...

Zou normaal zijn, net zoals bij Audi en MB. Dan is het te hopen dat je niet 100% zeker bent want dan zou ie al direct afvallen.
                Blijkbaar toch niet goed gelezen. Er staat:

Uw BMW concessiehouder of Erkend Service Partner past, zonder kilometerbeperking, de volgende fabriekswaarborg toe:

• 2 jaar op alle nieuwe BMW wagens afgeleverd vanaf 1 november 2001 (de gehele wagen, met uitzondering van de slijtageonderdelen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                  Blijkbaar toch niet goed gelezen. Er staat:

Uw BMW concessiehouder of Erkend Service Partner past, zonder kilometerbeperking, de volgende fabriekswaarborg toe:

• 2 jaar op alle nieuwe BMW wagens afgeleverd vanaf 1 november 2001 (de gehele wagen, met uitzondering van de slijtageonderdelen)
                  Inderdaad heb het nu ook gelezen, stond er gisteren nogthans zo niet.... (grapje hoor)
                  THX !!!
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• daarnet naar puurs geweest naar een zilvergrijze F10 gaan zien met M pack ..wel ik vind die kleur niet echt geslaagd op deze wagen ... staat nogal flets ....mankeert klasse ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                      daarnet naar puurs geweest naar een zilvergrijze F10 gaan zien met M pack ..wel ik vind die kleur niet echt geslaagd op deze wagen ... staat nogal flets ....mankeert klasse ...
                      En wat vind jij van het M pack ? Bij mij viel het niet echt mee

Comment

• auto was nog maar net geleverd en stond tussen andere voertuigen op de parking ...niet echt lang kunnen bestuderen ....maar mij ging het vooral over de kleur ...en in combinatie met de velgen kwam dat nogal flets over .... morgen ga ik nog even naar sneyers kijken

Comment

• ik denk dat er ook een sophistogrijze staat bij sneyers

Comment

• Soms zie je bij de F10 (overigens ook wel bij andere BMW-modellen) van die lelijke schuine stangen achter de grille:

Maar soms zie je ze ook niet:

Weet iemand hoe dit zit?
                            Last edited by ; 17/09/2010, 13:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
                              Soms zie je bij de F10 (overigens ook wel bij andere BMW-modellen) van die lelijke schuine stangen achter de grille:

Maar soms zie je ze ook niet:

Weet iemand hoe dit zit?
                              2de foto is onzichtbaar voor mij. Wat de 1ste foto betreft: die werd genomen vanuit een laag standpunt en met de flits die recht in de rooster schijnt en aldus het ganse binnenwerk belicht. In normale omstandigheden denk ik niet dat je daar geweldig veel last van zult hebben.

Comment

• Laatst reed er een F10 achter mij, ik zag hem in mijn binnenspiegel, en toen vielen mij die stangen ook op.
                                Terwijl er ook zijn waarbij je het absoluut niet ziet, al kijk je van heel dichtbij recht in de grille.
                                Zou het soms met bepaalde motoriseringen te maken hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door E61 Bekijk Berichten
                                  Laatst reed er een F10 achter mij, ik zag hem in mijn binnenspiegel, en toen vielen mij die stangen ook op.
                                  Terwijl er ook zijn waarbij je het absoluut niet ziet, al kijk je van heel dichtbij recht in de grille.
                                  Zou het soms met bepaalde motoriseringen te maken hebben?
                                  Volgens mij gewoon door de lamellen voor het radiator die dicht gaan bij een koude motor om deze sneller op temperatuur te krijgen. Heb er nog niet op gelet of deze met uitgeschakelde motor op en of dicht staan. Op die foto staan ze in ieder geval open...

Comment

• ben dus ook gaan kijken naar dat M pack bij de sneyers ... en mijn eerste indruk is ook niet waaaauw ... maar ik vrees dat de 18" er's en het feit dat hij nog op transport blokken stond er ook wel wat mee te maken hadden ????

komt wel goed met de 19'er's en met mijn zwarte grille ...

Comment

• M pakket

Ik ben nog aan't twijfelen of ik het M pakket ga nemen , kost natuurlijk ook weeral een pak meer.

Ofwel ga ik voor de 520D zonder M pakket , sophistograu , lederen sportzetels , exclusive line ,.......

ofwel voor het M pakket met de 19' velgen , carbonschwarz en de stof/alcantara sportzetels ( vind ik prachtig ). Qua prijs hetzelfde dan de lederen sportzetels , dit omdat ik dan het exclusive line pakket niet kan nemen.

Toch nog is een paar nachtjes over nadenken
                                      Last edited by gupe; 18/09/2010, 17:37.

Comment

• Heeft er al iemand met de 163pk gereden en met de 184pk ? Om eens het verschil te weten/meten. Was het een groot verschil ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svdb Bekijk Berichten
                                          Heeft er al iemand met de 163pk gereden en met de 184pk ? Om eens het verschil te weten/meten. Was het een groot verschil ?
                                          Als je het objectief bekijkt:
                                          21 pk
                                          1 pk staat voor 75 kg 1 m verplaatsen per seconde...
                                          Dus ja, er zal een verschil zijn.
                                          Is het een nuttig verschil, ja vooral in de hogere toeren...
                                          Wanneer je geen sprinter bent, maw.rood licht naar rood licht, heeft het geen zijn.
                                          Wanneer je de spurt van 120-220km/h niet klokt, is er ook geen voordeel...

Doe je dit wel, ga voor 184pk... of nog liever de 525d.

Of neem de 184pk als compromis...

maw. alles tussen 0 en 70km/h geen groot verschil, vanaf dan is het waarneembaar. (subjectief, noodzakelijk op de Belgische wegen is nog iets anders)
                                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                                          Last edited by ; 18/09/2010, 19:56.

Comment

Working...
                                          X