Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
    Niemand al met beide versies gereden ? de 163 pk en de 184 pk
    Ga maar voor een 163; beter in herverkoop en het verschil met de 184pk is toch bijna onvoelbaar doordat het koppel identiek blijft.
    Op een Cooper S die gereduceerd of niet is zul je het verschil voelen. Op een 520d zou 't mij héél hard verwonderen dat je dat voelt. Zeker icm de achttraps
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

    Comment


    • 18" M velgen

      Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten


      Als er iemand interesse heeft in een originele M velg voor zijn F10 of F11. Ik verkoop de mijne aan een goed prijsje. Het zijn 18" runflats die max 200 km zullen hebben gebold!

      Comment


      • M-sportpakket met 18" wielen en interieur met stof/alcantara.





        OO 00 OO

        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

        Comment


        • Wel deze zetels vind ik echt prachtig . Is eens iets anders dan altijd maar dat leder , en trouwens warmer in de winter en koeler in de zomer.
          18' staat er precies toch ook nog goed onder maar deze heeft waarschijnlijk de verlaagde M-sportophanging
          Ik zou voor de standard ophanging kiezen met dan misschien de dynamic damping control , hier moet misschien wel 19' bij ?

          Comment


          • Deze wagen heeft niet de sportophanging. Kijk maar het knopje naast de versnellingspook waarmee je ook de hardheid van de ophanging kan instellen.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Oei, die velgen zijn véél te klein voor een sportpakket. 't Ziet er echt niet uit!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Deze wagen heeft niet de sportophanging. Kijk maar het knopje naast de versnellingspook waarmee je ook de hardheid van de ophanging kan instellen.

                Ik dacht dat dit 'knopje' bij elke wagen zat met sport automaat. Je kan kiezen tussen normaal en sport stand , dit verandert enkel de instellingen van de automaat en gas respons dacht ik , niet de ophanging . Voor de ophanging moet je de damper control als optie nemen.

                Comment


                • Als je een sportautomaat neemt heb je wel een knop, maar kan je enkel kiezen tussen normaal, sport en sport+. Deze instellingen zijn van toepassing op de gasrespons, motorkarakter, sturing van de versnellingsbak en inderdaad ook de demping.

                  Neem je de optie dynamic damping control, dan heb je ook deze knop die bijkomend de mogelijk comfort heeft voor de demping van de ophanging
                  Neem je dynamic drive, dan heb je sowieso dynamic damping control en hierbovenop ook nog eens de actieve stabilisering van de rolneiging (adaptive drive).
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Als je een sportautomaat neemt heb je wel een knop, maar kan je enkel kiezen tussen normaal, sport en sport+. Deze instellingen zijn van toepassing op de gasrespons, motorkarakter, sturing van de versnellingsbak en inderdaad ook de demping.

                    Neem je de optie dynamic damping control, dan heb je ook deze knop die bijkomend de mogelijk comfort heeft voor de demping van de ophanging
                    Neem je dynamic drive, dan heb je sowieso dynamic damping control en hierbovenop ook nog eens de actieve stabilisering van de rolneiging (adaptive drive).
                    Ik heb met een sportautomaat gereden en heb toch enkel maar de normaal en de sportstand gezien . Ben je zeker dat deze knop ook de demping regelt ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Deze wagen heeft niet de sportophanging. Kijk maar het knopje naast de versnellingspook waarmee je ook de hardheid van de ophanging kan instellen.
                      Niet juist; een auto met sportautomaat en sportophanging zal ook die knop krijgen (maar enkel met standen normal-sport-sport+)

                      Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                      Ik dacht dat dit 'knopje' bij elke wagen zat met sport automaat. Je kan kiezen tussen normaal en sport stand , dit verandert enkel de instellingen van de automaat en gas respons dacht ik , niet de ophanging . Voor de ophanging moet je de damper control als optie nemen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk Berichten
                      Ik heb met een sportautomaat gereden en heb toch enkel maar de normaal en de sportstand gezien . Ben je zeker dat deze knop ook de demping regelt ?
                      BMWMB bedoelt het goed maar verwoordt het niet volledig juist ...
                      De sportstand bij een sportautomaat (of integral active steering, dan heb je de knop in principe ook met enkel de drie standen zonder comfortstand) regelt het onderstel, maar niet diens demping.

                      Het zou niet logisch zijn om de demping te integreren in een knop die gratis is bij een sportautomaat (150 EUR duurder dan een gewone automaat plus sportstuur) terwijl de optie afzonderlijk tien keer zo veel kost
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

                      Comment


                      • Deze knop regelt het onderstel, maar dus niet de demping. Wat regelt het dan wel aan het onderstel?
                        OO 00 OO

                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                        Comment


                        • BMW 5 coupe

                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                            BMWMB bedoelt het goed maar verwoordt het niet volledig juist ...
                            De sportstand bij een sportautomaat (of integral active steering, dan heb je de knop in principe ook met enkel de drie standen zonder comfortstand) regelt het onderstel, maar niet diens demping.

                            Het zou niet logisch zijn om de demping te integreren in een knop die gratis is bij een sportautomaat (150 EUR duurder dan een gewone automaat plus sportstuur) terwijl de optie afzonderlijk tien keer zo veel kost
                            BMWMB is nochtans juist.
                            De demping kan altijd aangepast worden via "Dynamic Driving Control", een standaardvoorziening (Normal, Sport en Sport+).
                            De optie Dynamic Damping Control biedt een extra comfort stand maar nog belangrijker: een onderstel dat zichzelf aanpast aan de situatie (vandaar dynamic in de naam).

                            Volledige BMW "Dynamic Damping Control" uitleg:
                            Elk wiel is voorzien van een regeleenheid, die de wielbewegingen vierhonderd keer per seconde beoordeelt en de schokdemper aanpast. De elektronica werkt zo snel dat de achterwielen van de voorwielen informatie krijgen wanneer er een oneffenheid aankomt en hoe ze die soepel kunnen afveren. Daarbij worden zowel de trek- als drukniveaus van de schokdempers voortdurend en onafhankelijk van elkaar gewijzigd.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                              BMWMB is nochtans juist.
                              De demping kan altijd aangepast worden via "Dynamic Driving Control", een standaardvoorziening (Normal, Sport en Sport+).
                              De optie Dynamic Damping Control biedt een extra comfort stand maar nog belangrijker: een onderstel dat zichzelf aanpast aan de situatie (vandaar dynamic in de naam).

                              Volledige BMW "Dynamic Damping Control" uitleg:
                              Elk wiel is voorzien van een regeleenheid, die de wielbewegingen vierhonderd keer per seconde beoordeelt en de schokdemper aanpast. De elektronica werkt zo snel dat de achterwielen van de voorwielen informatie krijgen wanneer er een oneffenheid aankomt en hoe ze die soepel kunnen afveren. Daarbij worden zowel de trek- als drukniveaus van de schokdempers voortdurend en onafhankelijk van elkaar gewijzigd.
                              Ik heb de sportautomaat met standaard ophanging, en wat betreft onderstel merk ik in sportstand een verschil in insturen (iets preciezer) en rolbeweging (minder dus). Verder merk ik geen verschil in de demping zelf. Het is mij een raadsel welk onderdeel er precies wijzigt...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mr-e Bekijk Berichten
                                Ik heb de sportautomaat met standaard ophanging, en wat betreft onderstel merk ik in sportstand een verschil in insturen (iets preciezer) en rolbeweging (minder dus). Verder merk ik geen verschil in de demping zelf. Het is mij een raadsel welk onderdeel er precies wijzigt...
                                Het enige dat verandert is de weerstand (demping) van uw schokdempers.
                                Als je minder rolbeweging ervaart in de sportstand betekent dit dat de demping harder staat.

                                'k Vind de aanpassingen ook eerder subtiel maar wel duidelijk merkbaar. 't Is niet dat je het gedrag van een luxe slee naar een trackcar wijzigt.
                                Last edited by bmwtt; 29/09/2010, 13:32.

                                Comment








                                • 21' Mono Leggera Maglia M Forgiato Wheels wrapped in Pirelli tires (255-30-21/295-25-21)

                                  Comment




                                  • Comment


                                    • Daar word ik helemaal zot van !

                                      Waaauuwwwwww, full black blijft de lekkerste config voor eeuwig ..

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                        Daar word ik helemaal zot van !

                                        Waaauuwwwwww, full black blijft de lekkerste config voor eeuwig ..
                                        Al wat ik zie zijn cheap-ass velgen, leeggespoten verfbussen van de Brico en Foliatec van de auto5. Dat je dit doet op een goedkope occassie van 12 jaar oud, tot daar toe, maar toch niet op een nieuwe auto?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Al wat ik zie zijn cheap-ass velgen, leeggespoten verfbussen van de Brico en Foliatec van de auto5. Dat je dit doet op een goedkope occassie van 12 jaar oud, tot daar toe, maar toch niet op een nieuwe auto?
                                          Denk dat je niet altijd zo snel een oordeel mag vellen...
                                          Ik vind 4000 EUR voor een setje velgen zonder banden niet echt cheap-ass

                                          Comment

                                          Working...
                                          X